Αφίδνες, 12 Νοεμβρίου 2005. Μετά από σκληρές μάχες στις κατηγορίες Racing 450 και Racing Open ο Φώτης Τσαλίκης (Honda Σαρακάκης) και o Μιχάλης Κουτσουμπός (Honda Σαρακάκης) θριάμβευσαν των αντιπάλων τους και ανακηρύχθηκαν πρωταθλητές των κατηγοριών τους αντίστοιχα. Ο τελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος AGIP Supermoto διεξήχθη στην πίστα των Αφιδνών με πολύ μικρή παρουσία θεατών.

Μεγάλη επιτυχία για τον Φώτη Τσαλίκη καθώς κέρδισε και τον τίτλο στην κατηγορία Light κερδίζοντας φέτος τα πρωταθλήματα και στις δυο κατηγορίες όπου συμμετείχε. Δικαίωση για αυτόν και την ομάδα του, είναι ένας πραγματικός πρωταθλητής και το θετικό είναι πως έχει πετύχει όλα αυτά σε μικρή ηλικία κάτι που μας κάνει αισιόδοξους για το μέλλον του στους αγώνες μοτοσικλέτας.

Μεγάλος νικητής ήταν η Honda, οι αναβάτες της κέρδισαν όλες τις πρωταθληματικές κατηγορίες. Συγχαρητήρια θα πρέπει να δοθούν όμως και στην Yamaha Μοτοδυναμική αλλά και την Kymco για την προσπάθεια που κατέβαλαν μέσω τον ενιαίων κυπέλλων που διοργανώθηκαν, Yamaha XT, Honda Σαρακάκης (γυναίκες αναβάτες) και Kymco (Quad).

Αναλυτικά όλοι οι πρωταθλητές και οι κυπελλούχοι:
1. Κατηγορία Νέοι – κυπελλούχος Γιάννης Τσαούσης (Honda)
2. Κατηγορία Junior – κυπελλούχος Δημήτρης Παπαγγέλου (Husqvarna)
3. Κατηγορία Quad – κυπελλούχος Σίμος Στεφανάτος (Kymco)
4. Κατηγορία Yamaha XT – κυπελλούχος Στέλιος Κάσδαγλης (Yamaha Μοτοδυναμική)
5. Κατηγορία Honda Σαρακάκης – κυπελλούχος Ελένη Αγελαδοπούλου (Honda Μοτοκίνηση ΕΠΕ)
6. Κατηγορία Light – πρωταθλητής Φώτης Τσαλίκης (Honda Σαρακάκης)
7. Κατηγορία Racing 450cc – πρωταθλητής Φώτης Τσαλίκης (Honda Σαρακάκης)
8. Κατηγορία Racing Open – πρωταθλητής Μιχάλης Κουτσουμπός (Honda Σαρακάκης)

Όλοι όσοι βρέθηκαν το Σάββατο στην πίστα περίμεναν με ανυπομονησία την μάχη στις κατηγορίες Racing 450cc και Racing Open. Κανείς όμως δεν ήταν προετοιμασμένος για το σασπένς αλλά και τον τρόπο που ολοκληρώθηκαν οι αγώνες στις δυο αυτές κατηγορίες. Πραγματικά τέτοιες εναλλαγές και τόσους υπολογισμούς για να ξεκαθαρίσει η πρώτη θέση δεν είχαμε ποτέ άλλοτε σε αγώνα Πανελληνίου πρωταθλήματος Supermoto.

Ο Νίκος Διακάκης (Honda Κιαπέκος) κέρδισε την εκκίνηση και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος κερδίζοντας τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Πίσω του όμως τέσσερις αναβάτες έδωσαν μεγάλη μάχη. Αμέσως μετά την εκκίνηση και πριν καλά ξεκαθαρίσουν οι θέσεις ο Γιώργος Κάκος (Suzuki MRC K. Μάντης) έπεσε σε στροφή μπροστά στους θεατές χάνοντας το πλεονέκτημα που είχε στη βαθμολογία ξεκινώντας από την τελευταία θέση του αγώνα. Μπροστά ο Τσαλίκης εξασκούσε αγώνα στρατηγικής αφήνοντας τον Κεφαλλονίτη (Suzuki MRC K. Μάντης) να κυνηγήσει την πρώτη θέση από τον πεισματάρη Διακάκη. Ο Σπύρος Κεφαλλονίτης προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να περάσει μπροστά από τον Διακάκη, στην πρώτη θέση ακόμα και αυτό δεν του έδινε την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα. Μέχρι τα μισά του αγώνα είχαν δημιουργηθεί δυο γκρουπάκια, Διακάκης και Κεφαλλονίτης μπροστά Τσαλίκης και Μιμίκος σε κοντινή απόσταση. Με φόρα ερχόταν και ο Παπαγεωργίου Junior (Yamaha Μοτοδυναμική) αλλά και ο Γιώργος Κάκος που ενώ είχε ξεκινήσει από την τελευταία θέση λόγω της πτώσης του έγραφε συνέχεια καλούς χρόνους (έκανε και τον καλύτερο χρόνο του αγώνα) προσπαθώντας να πλησιάσει πάλι στις πρώτες θέσεις. Κάπου εκεί όμως συνέβησαν όλα όταν ο Σπύρος Κεφαλλονίτης στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Διακάκη έπεσε στο χωμάτινο κομμάτι και έμεινε εκεί τραυματισμένος, τελειώνοντας τη φετινή του προσπάθεια για το πρωτάθλημα. Μετά την εγκατάλειψη του Κεφαλλονίτη, του μοναδικού αντιπάλου του για το πρωτάθλημα, ο Τσαλίκης ήταν πρωταθλητής της κατηγορίας Racing 450cc και ο υπόλοιπος αγώνας ήταν διαδικαστικού χαρακτήρα. Δεύτερος πέρασε ο Μιχάλης Μιμίκος (KTM Hellinmoto) και τρίτος λίγο πριν το τέλος ο Παπαγεωργίου Junior. Το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα των τελευταίων ετών πηγαίνει στον Φώτη Τσαλίκη.

Στην κατηγορία Racing Open ο αγώνας εξελίχθηκε για γερά νεύρα. Την εκκίνηση πήρε ο Μιχάλης Κουτσουμπός (Honda Σαρακάκης) με τον Θανάση Νάκη (Honda), Ηλία Μικέ (KTM Hellinmoto) και Μανώλη Σκύβαλο (Ηυsqvarna Κατσάφαρος) να ακολουθούν πολύ κοντά του. Στην ίδια στροφή που έπεσε ο Γιώργος Κάκος στον προηγούμενο αγώνα (Racing 450), αποφάσισε ο Ηλίας Μικές να προσπεράσει Νάκη και Κουτσουμπό με μια προσπέραση που ξεσήκωσε όλο τον κόσμο που παρακολουθούσε τον αγώνα. Περνώντας στην πρώτη θέση ο Νάκης βρέθηκε δεύτερος, ο Κουτσουμπός τρίτος και ο Σκύβαλος τέταρτος. Με αυτή την κατάταξη πρωταθλητής θα ήταν ο Νάκης, δεύτερος ο Κουτσουμπός και τρίτος ο Μικές. Ο Σκύβαλος όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και εκμεταλλευόμενος την καλή κατάσταση στην οποία βρίσκεται τον τελευταίο καιρό προσπέρασε τον Κουτσουμπό στο χωμάτινο άλμα (δυο φορές!). Σαν να μην έφτανε αυτό μέσα σε λίγους γύρους έφτασε να απειλεί τον Νάκη για τη δεύτερη θέση, προσπερνώντας τον τελικά (στο χωμάτινο άλμα) περνώντας αυτός την δεύτερη θέση. Αυτό ήταν και το κομβικό σημείο του αγώνα καθώς ο Μικές προηγούταν με δεύτερο τον Σκύβαλο, τρίτο τον Νάκη και τέταρτο τον Κουτσουμπό. Αν τελείωνε εδώ ο αγώνας θα είχαμε τριπλή ισοβαθμία Μικέ, Νάκη και Κουτσουμπού στους 140 βαθμούς με τον πρώτο να παίρνει το πρωτάθλημα λόγω περισσότερων νικών! Για τον Θανάση Νάκη όμως αυτό δεν ήταν επιτρεπτό καθώς έπρεπε να βρεθεί τουλάχιστον στη δεύτερη θέση με τον Κουτσουμπό πίσω του. Προσπάθησε λοιπόν ίσως λίγο βιαστικά να προσπεράσει τον Σκύβαλο και να κερδίσει την δεύτερη θέση. Γλίστρησε όμως και έπεσε πίσω από τον Σκύβαλο παρασύροντάς τον εκτός γραμμής. Την πτώση του επωφελήθηκε ο Κουτσουμπός που βρέθηκε στη δεύτερη θέση με τον Σκύβαλο τρίτο και τον Νάκη να καθυστερεί να εκκινήσει μένοντας ουσιαστικά εκτός τίτλου. Ύστερα από αυτό ο Κουτσουμπός δεν πήρε περισσότερα ρίσκα άφησε τον Σκύβαλο να τον προσπεράσει και έμεινε στην τρίτη θέση που του έδινε το πολυπόθητο πρωτάθλημα στην κατηγορία Racing Open για το 2005.

Στην κατηγορία Light ο Παπαγεωργίου Junior (Yamaha Μοτοδυναμική) κέρδισε την εκκίνηση και έκανε ένα μοναχικό αγώνα έχοντας κάνει μια απόσταση ασφαλείας, μένοντας πρώτος μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Την δεύτερη θέση είχε κερδίσει από την εκκίνηση ο Κωνσταντίνος Κοντομάρος (Yamaha Τσεσμελής) και έδωσε μάχη με τον Φώτη Τσαλίκη (Honda Σαρακάκης) να την κρατήσει μέχρι το τέλος. Για τον Φώτη Τσαλίκη ένας τερματισμός και πέντε βαθμοί ήταν αρκετοί για να πανηγυρίσει το πρωτάθλημα στην κατηγορία Light. Τερμάτισε τρίτος και ολοκλήρωσε τις προσπάθειές του για την φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο. Μεγάλο ενδιαφέρον είχε και η μάχη του Κωνσταντίνου Καράκη (ΤΜ) με τον Γιώργο Πανδή (Honda Σουλτάτης) καθώς ο δεύτερος ασκούσε πίεση για να προσπεράσει, το οποίο το κατάφερε για μια στιγμή, αλλά ήρθε η πτώση προς το τέλος που τον έριξε στην έβδομη θέση. Ο αγώνας έληξε με τους τρεις πρωτοπόρους Παπαγεωργίου, Κοντομάρο και Τσαλίκη να κάνουν burn-out μπροστά τους θεατές.

Στους Νέους/Junior ο Ιωσήφ Ψεγιαννάκης (Husqvarna Hellinstore 004) και ο Δημήτρης Παπαγγέλου (Husqvarna) βρέθηκαν μακριά από όλους τους άλλους να μάχονται για την πρώτη θέση. Μπροστά έμεινε μέχρι το τέλος ο Ψεγιαννάκης ακόμα και χωρίς εξάτμιση την οποία έχασε λίγους γύρους πριν το τέλος. Ο Παπαγγέλου τερμάτισε δεύτερος κέρδισε το κύπελλο στην κατηγορία Junior αλλά έχει παράπονα από διαδικασία που ακολουθήθηκε με την εξάτμιση του Ψεγιαννάκη και κατά το αν θα έπρεπε να ακυρωθεί ο Ψεγιαννάκης στο τέλος του αγώνα. Κυπελλούχος στους Νέους για το 2005 είναι ο Γιάννης Τσαούσης (Honda) ο οποίος είχε μεγάλη βαθμολογική διαφορά και δεν συμμετείχε στον τελευταίο αγώνα, ενώ για την κατηγορία Junior κυπελλούχος είναι ο Δημήτρης Παπαγγέλου.

Η κατηγορία Yamaha κράτησε ψηλά τα ηνία των συμμετοχών με 16 συμμετοχές (όσες και η Light) όπως επίσης και τον ενθουσιασμό των συμμετεχόντων. Ο Στέλιος Κάσδαγλης (Yamaha Μοτοδυναμική) είναι ο κυπελλούχος για το 2005 αλλά τον αγώνα κέρδισε με μικρή διαφορά ο Γιώργος Πολυδάκης (Yamaha Μοτοδυναμική) με δεύτερο τον Μιχάλη Μαυράκη (Yamaha Μοτοδυναμική) και τρίτο τον Ηλία Αναστασόπουλο (Yamaha Μοτοδυναμική) που είχε κερδίσει την εκκίνηση του σκέλους. Ελπίζουμε και ευχόμαστε η Yamaha Μοτοδυναμική ως μια δραστήρια και πραγματικά μεγάλη αντιπροσωπεία μοτοσικλετών στη χώρα μας να συνεχίσει και την επόμενη χρονιά το ενιαίο κύπελλο Yamaha XT 660, με την συμμετοχή ακόμα περισσοτέρων αναβατών.

Οι κοπέλες του κυπέλλου Honda Σαρακάκης οδήγησαν για τελευταία φορά αλλά όπως και στους προηγούμενους αγώνες έτσι και εδώ είχαμε περίπου την ίδια κατάταξη με την απλησίαστη Λένα Αγελαδοπούλου (Honda Μοτοκίνηση) να τερματίζει μόνη πρώτη, την Σουζάνα Σακκά (Honda Μπαξεβάνης) δεύτερη και στην τρίτη θέση η Τάνια Δαμίγου (Honda Motorun). Χρώμα έδωσε η ομάδα της Λένας Αγελαδοπούλου με τα t-shirt που τύπωσαν για να πανηγυρίσουν το κύπελλο Honda Σαρακάκης για το 2005. Άξιες όλες οι κοπέλες μακάρι να τις δούμε ξανά και τον επόμενο χρόνο. Συγχαρητήρια αξίζουν και στην εταιρεία Honda Σαρακάκης αλλά και στους dealers της που στήριξαν όλη τη χρονιά το κύπελλο με αναβάτες κοπέλες.

Το 2005 τελείωσε το 2006 έρχεται και σύμφωνα με την Iron Team (χωρίς όμως τα παρακάτω να είναι σίγουρα) θα πρέπει να προετοιμαστούμε για οκτώ διήμερους αγώνες σε πίστες όσο το δυνατόν πιο μεγάλες. Σάββατο θα πραγματοποιούνται τα ελεύθερα και χρονομετρημένα δοκιμαστικά και την Κυριακή warm-up και αγώνες. Δυο σκέλη θα έχουμε την επόμενη χρονιά για τις κατηγορίες Light, Racing 450cc και Racing Open. Ο θεσμός της κατηγορίας Νέων/Junior θα συνεχιστεί αλλά θα αυξηθούν οι γύροι του αγώνα τους. Ελπίζουμε όλες οι παραπάνω κατηγορίες να πλαισιωθούν από κατηγορίες ενιαίων κυπέλλων όπως αυτές υπήρχαν και φέτος. Ραντεβού την επόμενη χρονιά.