Υπάρχει ένας έλληνας αγωνιζόμενος που εργάζεται και ζει στην Βουλγαρία που το πάθος του για τους αγώνες motocross τον φέρνει στην χώρα μας σε πολλούς αγώνες κάθε χρόνο. Ο Ιάσονας Λουκάς έχει φάει τα χιλιόμετρα με το κουτάλι σε Ελλάδα και Βαλκάνια αλλά αυτό είναι το λιγότερο που τον απασχολεί.

Πολλές φορές γκρίνιαζα για τις μεγάλες αποστάσεις του ελληνικού motocross. Σταμάτησα να το κάνω όταν γνώρισα τον Ιάσονα και έμαθα από πού έρχεται σε κάθε αγώνα. Ξεκινώντας από την Σόφια όχι μόνο αγωνίζεται στους περισσότερους ελληνικούς αγώνες αλλά σε όλους του πρωταθλήματος Βουλγαρίας και σε βαλκανικούς. Για να μπει στην Ελλάδα διασχίζει διακόσια χιλιόμετρα οδικού δικτύου όπως είναι το δικό μας Κορίνθου – Πατρών, μέσα από φορτηγά, τρακτέρ, λακκούβες και κάρα.  Ο 34χρονος ήρωας των 125cc αφιέρωσε λίγο χρόνο μαζί μας στον αγώνα της Σπερχειάδας, δίνοντας μας χρήσιμες πληροφορίες για τους αγώνες στα Βαλκάνια καθώς είναι ο Έλληνας με τις περισσότερες συμμετοχές σε αυτούς.

Πόσα χιλιόμετρα κάνεις για να συμμετέχεις σε ένα αγώνα εντός Ελλάδος;
Μένω στην Σόφια που είναι περίπου διακόσια χιλιόμετρα από τα ελληνικά σύνορα. Από εκεί και μετά εξαρτάται που είναι ο αγώνας στην Ελλάδα. Δεν μπορώ να τρέξω στους αγώνες που βρίσκονται πιο νότια από την Σπερχειάδα. Ακόμα και για την Πρέβεζα το πρόγραμμα μου δεν βγαίνει, γιατί χρειάζομαι άδεια από την δουλεία μου Παρασκευή και Δευτέρα, είναι δύσκολο.

Γιατί επέλεξες να αγωνίζεσαι με license Βουλγαρίας;
Ο βασικός λόγος είναι ότι στην Βουλγαρία σε προσέχουνε περισσότερο. Εκτός από τα λεφτά που παίρνεις για την συμμετοχή σου σε κάθε τους αγώνα (π.χ. 100€ ο δέκατος!!!) από την οργάνωση, το κλίμα είναι καλύτερο. Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει αυτό που βλέπω στην Ελλάδα φέτος, οι βόρειοι και οι νότιοι.  Όλοι οι οδηγοί ανεξαρτήτως ομάδας είναι δεμένοι μεταξύ τους και βοηθούν ο ένας τον άλλο. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι με μία license μπορώ να τρέχω σε όλα, στο Βουλγαρικό, στο Βαλκανικό και στα τρία Ελληνικά πρωταθλήματα.

Το επίπεδο του πρωταθλήματος Βουλγαρίας πόσο διαφέρει από το αντίστοιχο Ελληνικό;
Στην Ελλάδα οι αγώνες έχουν πολλές συμμετοχές και υπάρχει μεγάλος συναγωνισμός. Στην Βουλγαρία αντίθετα υπάρχουν λίγες συμμετοχές και με την οικονομική κρίση που υπάρχει εκεί φέτος, θα είναι ακόμα λιγότερες. Υπάρχουν δύο με τρεις οδηγοί που είναι ένα σκαλί πιο πάνω από τους δικούς μας καλούς. Αυτοί συνήθως παίρνουν και το Βαλκανικό πρωτάθλημα.

Οι πίστες εκεί πόσο διαφέρουν από τις δικές μας;
Οι Βούλγαροι έχουν δύο πάρα πολύ καλές πίστες που γίνονται οι βαλκανικοί και παγκόσμιοι αγώνες. Η μια είναι το Sevlievo όπου θα γίνει αγώνας παγκοσμίου motocross φέτος. Όσο για τις άλλες είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τις ελληνικές που έχω πάει. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι εδώ οι πίστες είναι πιο περιποιημένες.

Σε πόσους βαλκανικούς αγώνες έχεις τρέξει;
Είναι αρκετοί. Πέρσι έτρεξα στην Ρουμανία την Σερβία στα Σκόπια, φυσικά στην Βουλγαρία και στην Έδεσσα που διοργάνωσε η ΟΜΕ.

Οι αγώνες στο Βαλκανικό πρωτάθλημα πώς είναι;
Αν ξεκινήσουμε από την οργάνωση και τις πίστες θα σου πω ότι είναι σε καλό επίπεδο συνολικά. Τώρα σε επίπεδο συναγωνισμού όπως σου είπα οι Bούλγαροι είναι τα φαβορί. Υπάρχει και ένας Σέρβος που πάει καλά και μετά πιο πίσω υπάρχουν διάφορα επίπεδα οδηγών.

Το φετινό αγωνιστικό σου πρόγραμμα τι περιλαμβάνει;
Τα πάντα, θα τρέξω όπου μπορώ σε Ελλάδα και Βαλκάνια γιατί σε κανα δύο χρόνια με βλέπω με παιδί και τέλος αυτά.