Επιτυχείς μπορεί να κριθεί η πρώτη αποστολή Ελλήνων αθλητών στο εξωτερικό, όταν μάλιστα η όλη προσπάθεια στηρίχτηκε με έξοδα της ομοσπονδίας ΑΜΟΤΟΕ, του promoter του Ελληνικού πρωταθλήματος Iron Team και της εταιρίας ΠΕΡΚΟ που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τα λιπαντικά Spectro. Ο μύθος ότι χωρίς την έγκριση και την αγωνιστική άδεια της ΕΛΠΑ δεν μπορείς να συμμετέχεις εκτός Ελλάδας, καταρρίφθηκε, ενώ είναι πλέον ανοιχτός ο δρόμος για μεγάλες αλλαγές.

Οι Έλληνες αθλητές που αγωνίζονται με αγωνιστικές άδειες άλλων κρατών (και όχι της ΕΛΠΑ) καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος στο εξωτερικό. Τι άλλο να κάνουν; Ας φροντίσει η πολιτεία να λύσει το πρόβλημα αναγνωρίζοντας μια νόμιμη ομοσπονδία.

Όπως είναι γνωστό δεν υπήρχε περίπτωση η ΑΜΟΤΟΕ και η IRON TEAM να αποδεκτούν οι αθλητές τους να εκδόσουν αγωνιστική άδεια με το έμβλημα της ΕΛΠΑ. Η λύση βρέθηκε μέσω την Βουλγαρικής Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας, η οποία μετά από αίτηση που έγινε από πλευράς τον ενδιαφερομένων έχοντας πλήρη γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας”, εξέδωσαν στους Έλληνες, Βουλγάρικες αγωνιστικές άδειες, με την εθνικότητα του συμμετέχοντος αθλητή να παραμένει Ελληνική.

Η Ελληνική σημαία κυμάτιζε μεταξύ των υπόλοιπων χωρών, όπως και στις τέντες, αλλά και στην ειδική, για την περίσταση, εμφάνιση της Ελληνικής ομάδας. Παρόλα αυτά οι συμμετέχοντες δέχτηκαν πλήθος «επιθέσεων» (από ποιόν άραγε…) ενώ η κατάσταση έφτασε μέχρι και την λασπολογία, ότι δηλαδή οι αθλητές έχουν εκδόσει Βουλγαρικά διαβατήρια!!!

Μετά τους αδελφούς Παπανικολάκη που συμμετείχαν στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Motocross με άδεια συμμετοχής από την Βουλγαρική Ομοσπονδία ήρθε να καταρριφθεί και ο επόμενος μύθος, αυτός του Supermoto. Λογικά και έτσι όπως έχουν προχωρήσει τα θέματα μπορεί ο οποιοσφήποτε Έλληνας αθλητής να συμμετέχει σε οποιονδήποτε αγώνα είτε είναι φιλικός, Ευρωπαικού πρωταθλήματος ή Παγκοσμίου πρωταθλήματος με αγωνιστική άδεια της Βουλγαρικής ομοσπονδίας.

Φαίνεται πως πιέζονται καταστάσεις και το πλοίο άρχισε να βυθίζετε…

Παραλειπόμενα του αγώνα της Βουλγαρίας

Ο κ. Wolfgang Srb με την πρόταση “GOD BLESS BULGARIA” εξέφρασε πόσο υπολογίζει η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (FIM) την Βουλγάρικη Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (BMF).
Η πίστα “Dolna Mitropolita” είναι ένα κόσμημα για αγώνα supermoto. Μετά την άσφαλτοποιηση του χωμάτινου κομματιού δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στα χρονικά τέτοια πίστα για αγώνα supermoto…
… αλλά η κατασκευή από μόνη της ανεβάζει το κοστολόγιο στα ύψη.
Σε όλους άρεσε από την πρώτη στιγμή η οδήγηση πάνω σε 100% άσφαλτο, οδηγώντας υπό κλίση και τα τσιμεντένια μπέρμ.
Απίστευτη η ζέστη κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Η κατανάλωση νερού και αναψυκτικού έφτασε σε απίστευτες ποσότητες.
Η άσφαλτος έβραζε στους 55 βαθμούς την Κυριακή.
Στα χρονομετρημένα της S3 οδηγήθηκαν μόνο τα 20 από τα 30 λεπτά. Ο λόγος… έπεσε το σύστημα της χρονομέτρησης. Ο υπόλοιπος χρόνος δεν δόθηκε ποτέ στους συμμετέχοντες της κατηγορίας. Συμβαίνουν και στο εξωτερικό λοιπόν.
Όσο αφορά την διαφήμιση του αγώνα, στην πόλη του Pleven υπήρχαν πανό σε σχεδόν κάθε διασταύρωση. Το πιο εντυπωσιακό βέβαια ήταν τα τεράστια διαφημιστικά στον αυτοκινητόδρομο από Sofia για Pleven (φωτογραφεία δεξιά). Δεν προσέλκυσε τον αναμενόμενο για τέτοια διοργάνωση, με τον κόσμο να έχει εξαφανιστεί μετά από σχεδόν τρεις ώρες αγώνων.

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
S2
Γιώργος Παρασκευάς #43 Yamaha
Ο Γιώργος ήταν ο μοναδικός που συμμετείχε στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα και είχε να αντιμετωπίσει την πιο δύσκολη κατηγορία. Στα ελεύθερα και στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά κατέβασε κατά τρία δευτερόλεπτα τον χρόνο του (1.35.738), αλλά είχε 10 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πρώτο έχοντας την τελευταία θέση (24η) στην σκάρα εκκίνησης. Και στα δύο σκέλη κατάφερε να τερματίσει και να συλλέξει συνολικά 5 βαθμούς. Στο πρώτο σκέλος τερμάτισε στην τελευταία 17η θέση και στο δεύτερο στην 20η θέση. Βρίσκεται στην 38η θέση της βαθμολογίας σε σύνολο 40 αναβατών της κατηγορίας S2.

 

Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
S3
Τρεις Ελληνικές συμμετοχές στην συγκεκριμένη κατηγορία του Πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, με τον αριθμό των συμμετοχών να φτάνει τους 11.

Κίμων Χατζηγεωργίου #31 Yamaha
Ο Κίμων είχε την καλύτερη παρουσία μεταξύ των Ελλήνων. Από την έβδομη θέση εκκίνησε και στα δύο σκέλη και πάλεψε ισάξια και τις δυο φορές. Στο πρώτο σκέλος από την αρχή του αγώνα παρέμεινε στην 6η θέση, την οποία και κράτησε μέχρι την ολοκλήρωση των 14 γύρων. Κατάφερε να κάνει καλύτερο γύρο με χρόνο 1.31.156.

Στο δεύτερο σκέλος έκανε φοβερό αγώνα. Μια καθυστέρηση στο πρώτο γύρο τον ρίχνει στην τελευταία θέση. Παρόλο που αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αφόρετης ζέστης ο Κίμων ανέβασε αμέσως ρυθμό και προσπερνώντας πρώτα τον Νίκο Βρεττό κόλλησε πίσω από τον Γάλλο Maxime Fulconis, τον οποίο πάλευε να τον προσπεράσει. Έπρεπε να περάσουν επτά γύροι για να βρει γραμμή ανοιχτή και να τον περάσει. Κράτησε την 7η θέση για τους υπόλοιπους πέντε γύρους. Περνώντας την γραμμή του τερματισμού πανηγυρίσαμε και εμείς μαζί του. Με τους 22 βαθμούς που πήρε βρίσκεται στην 22η θέση της βαθμολογίας της S3 (από συνολικά 29) του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος.

Νίκος Βρεττός #30 Yamaha
Ο Νίκος κατάφερε να ολοκληρώσει και τα δυο σκέλη και να μαζέψει συνολικά 24 βαθμούς που τον κατατάσσουν στην 25η θέση (από συνολικά 29). Δεν κατάφερε να γνωρίσει καλά την πίστα, γιατί μπήκε μόλις στα χρονομετρημένα για να κάνει τον δέκατο χρόνο. Στο πρώτο σκέλος μετά από δύο γύρους δέχτηκε την προσπέραση του Βούλγαρου Alexander Georgiev και παρέμεινε στην 9η θέση ως το τέλος του αγώνα. Καλύτερός του χρόνος ήταν το 1.34.912.

Στο δεύτερο σκέλος παρέμεινε για δυο γύρους στην 8η θέση, μέχρι να τον προσπεράσει ο Κ.Χατζηγεωργίου στον τρίτο γύρο. Στην συνέχεια ο Γάλλος Brice Gallien έμεινε να τον κυνηγάει, αλλά μια πτώση τον έθεσε εκτός αγώνα και έτσι ο Νίκος τερμάτισε στην 9η θέση.

 

Παναγιώτης Πλέσσας #29 Yamaha
Ο Παναγιώτης ήταν ο μικρότερος της Ελληνικής ομάδας. Ούτε εκείνος δεν κατάφερε να γνωρίσει καλά την πίστα “Dolna Mitropolia”, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να τερματίσει και στα δύο σκέλη και να μαζέψει συνολικά 22 βαθμούς και να βρίσκεται μεταξύ των συνολικά 29 αναβατών, στην 26η θέση της βαθμολογίας.
Και στα δυο σκέλη τερμάτισε 10ος. Στο πρώτο σκέλος δεν δυσκολεύτηκε να ακολουθήσει τον Νίκο Βρεττό αφήνοντας στην τελευταία θέση τον Γάλλο Brice Gallien. Στο πρώτο σκέλος κατάφερε ο Παναγιώτης, όπως γενικά όλοι οι Έλληνες, να κάνει γρηγορότερο γύρο με το χρονόμετρο να σταματάει στο 1.34.673.

Στο δεύτερο σκέλος το γυρολόγιο ήταν πιο αργό, γυρίζοντας τελευταίος στην πίστα, κάτι που δεν φάνηκε να τον ενοχλεί καθόλου. Απεναντίας το διασκέδαζε μαζί με τον Βρεττό στα μεγάλα ασφάλτινα άλματα. Στον προτελευταίο γύρο του ήρθε το δώρο της μια θέσης, μετά από την εγκατάλειψη του B.Gallien.

Κατηγορία Open
Οι συμμετοχές έφτασαν τους 23 αναβάτες, όπου μεταξύ αυτών δυο Έλληνες.

Χρήστος Μακράκης #135 Kawasaki
Μια 17η και μια 15η θέση πέτυχε να κάνει ο Χρήστος στα δυο σκέλη, συλλέγοντας 10 συνολικά βαθμούς που τον κατατάσσουν στην 47η θέση, από τους συνολικά 57 που έχουν βαθμολογεί μέχρι αυτό το Σαββατοκύριακο στο Pleven. Στην σκάρα της εκκίνησης βρέθηκε στην 21η θέση, αλλά με το κλείσιμο του πρώτου γύρου είχε ανέβει στην 18η και στον δεύτερο γύρο ανέβηκε ακόμα μια θέση και στην 17η θέση. Μέχρι το τέλος του αγώνα κράτησε γερά την θέση του και δεν κινδύνεψε σε κάθε έξοδο στροφής. Πίσω του πλησίασε προς το τέλος ο Δημήτρης Παπαγγέλου, αλλά δεν άλλαξε κάτι. Έκανε καλύτερο γύρο με χρόνο 1.35.936. Συνολικά τερμάτισαν 23 αναβάτες.

Στο δεύτερο σκέλος και πάλι κάνει καλό πρώτο γύρο (17ος), αλλά στον επόμενο χάνει στιγμιαία την θέση του, την οποία και καταλαμβάνει αμέσως στον επόμενο γύρο, μετά από εγκατάλειψη του Ιταλού Alberto Dall’era. Με το που περνάει την γραμμή του τερματισμού ήταν 16ος. Μετά όμως του αποκλεισμού του Βέλγου Lionel Deridder που είχε τερματίσει στις πρώτες θέσεις, ο Χρήστος ανέβηκε στην 15η θέση.

Δημήτρης Παπαγγέλου #136 KTM
Άτυχος ο Δημήτρης στο Pleven. Δυο σκέλη όλο περιπέτειες με το δεύτερο μάλιστα να εγκαταλείπει τον αγώνα. Στο πρώτο σκέλος ξεκινάει στην 19η θέση της σκάρας της εκκίνησης. Στην πρώτη στροφή όμως μπλέκεται και πέφτει χάνοντας την επαφή με τους υπόλοιπους. Πέφτει ξανά στο ίδιο σημείο στον επόμενο γύρο, ανεβάζει ρυθμό με αποτέλεσμα να ανέβει στον όγδοο γύρο στην 18η θέση, θέση την οποία κράτησε μέχρι την ολοκλήρωση των 13 γύρων. Καλύτερός του γύρος ήταν ο 13ος όπου έκανε χρόνο 1.33.130.

Στο δεύτερο σκέλος εκκίνησε πολύ καλά κλείνοντας τον πρώτο γύρο στην 14η θέση. Μια πτώση όμως τον άφησε έξω από τον αγώνα και κάθε ελπίδα να κάνει κάτι καλύτερο. Με τους τρεις βαθμούς που μάζεψε στο πρώτο σκέλος κατατάσσεται στην 54η θέση της βαθμολογίας του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Iron Team θα υπάρξει άλλη μια Ελληνική παρουσία σε αγώνα του Παγκοσμίου / Ευρωπαικού πρωταθλήματος στους εναπομείναντες αγώνες.