7ος Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΟΜΕ
Ημ/νια: 28-29/11/09
Συμμετοχές: 79 (MX1: 17, MX2: 16, ΜΧ3: 28, Junior: 6, Mini: 12)
Τοποθεσία: Καρδίτσα
Θεατές: 700
Καιρός: Ήλιος 16 C

Με τους τίτλους ανοιχτούς στις δύο κύριες κατηγορίες, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΜΧ πήγε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην όμορφη πίστα της Μητρόπολης Καρδίτσας. Εκεί ο Παναγιώτης Κουζής πέτυχε το απόλυτο στην ΜΧ1 κερδίζοντας όλα τα σκέλη ενώ ο Σπύρος Κοσμάς συνέχισε τις δυνατές εμφανίσεις και κατέκτησε πανάξια τον πρώτο του τίτλο στην ΜΧ2.

Ο καλός καιρός με τις ασυνήθιστες για την εποχή υψηλές θερμοκρασίες βοήθησαν να πραγματοποιηθεί άλλος ένα πολύ καλός αγώνας στην πίστα της Μητρόπολης φέρνοντας αρκετούς οδηγούς και θεατές στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος. Η ΜΟ.ΛΕ.Μ. όπως πάντα είχε προετοιμάσει αρκετά καλά την πίστα για τον αγώνα για δίτροχές άλλα και τετράτροχες μοτοσικλέτες, καθώς μετά το πέρας του προγράμματος πραγματοποιήθηκε δοκιμαστικός αγώνας motocross ΑTV. Στόχος είναι να ξεκινήσει του χρόνου πρωτάθλημα motocross με ΑΤV στο ίδιο πρόγραμμα του Παν. Πρωτ. Motocross κάτι που από τις πρώτες εντυπώσεις δεν φαίνεται να είναι εφικτό. Πρώτον γιατί οι αγωνιζόμενοι των ATV θεωρούν επικίνδυνες τις παρούσες πίστες motocross για να αγωνιστούν και δεύτερον γιατί τα ΑTV κάνουν επικίνδυνα σκληρές τις πίστες για το motocross.


Θεωρώ θετικό το γεγονός ότι η ΟΜΕ πειραματίζεται και προσπαθεί να αναπτύξει το motocross προσθέτοντας νέα στοιχεία όπως αναγνωρίζω και την διάθεση να κάνουν τους αγώνες πιο δίκαιους και πιο ασφαλείς. Η διάθεση υπάρχει αλλά στην πράξη όπως είδαμε και στην Καρδίτσα γίνονται μισές δουλείες ή δεν γίνονται καθόλου. Για παράδειγμα αποφασίστηκε να γίνει έλεγχος ντόπινγκ δοκιμαστικά, επιλέγοντας με κλήρωση έξι άτομα από τους τρεις νικητές σε κάθε κατηγορία επικαλούμενοι μάλιστα τα πλαίσια του αθλητικού νόμου. Δεν αναφέρθηκε κανένας στο ποιος αναγνωρισμένος φορέας θα κάνει αυτόν τον έλεγχο, τι συνέπειες θα έχει αυτός ο έλεγχος για τους αγωνιζόμενους που θα βρεθούν θετικοί και στην τελική τι πάει να πει δοκιμαστικός έλεγχος ντόπινγκ και γιατί θα πρέπει ένας αγωνιζόμενος να τον δεχτεί κάτω από αυτές τις συνθήκες (ο αθλητικός νόμος ορίζει τον φορέα που είναι αρμόδιος για τέτοιους ελέγχους και αυτός ο φορέας δεν ήταν παρόν στην Καρδίτσα). Στο τέλος δεν έγινε τίποτα (ευτυχώς) επικαλούμενος ο Πρόεδρος της ΟΜΕ Ν.Δαμουλάκης ότι η θετική αντιμετώπιση των αγωνιζομένων στον έλεγχο ήταν αρκετή(?).

Επιπλέον έδειξαν στην ενημέρωση αναβατών και μια καινούργια ταμπέλα που θα συνοδεύεται από μια σημαία, μαύρη με κίτρινη διαγώνια γραμμή όπου θα υποχρεώνει τον οδηγό στον οποίο θα υποδεικνύεται να εισέλθει στα pit για να επισκευάσει την μοτοσικλέτα του. Ποια βλάβη όμως είναι αυτή που ο αλυτάρχης θα υποχρεώνει έναν οδηγό να την επισκευάσει μέσα στον αγώνα και που ορίζεται, γιατί κανονισμούς της ΟΜΕ οι αγωνιζόμενοι τουλάχιστον δεν τους έχουν δει ποτέ και εφ όσον δεν τους έχουν δει ποτέ αυτήν την νέα σημαία θα την ξέρουν μόνο όσοι ήταν στην ενημέρωση αναβατών το Σάββατο στην Καρδίτσα.

Και μια που αναφερθήκαμε στις σημαίες η επισήμανση σχεδόν σε όλους τους αγώνες για την αυστηρότητα των αγωνοδικών σε παράβαση κίτρινης σημαίας πήγε περίπατο και στην Καρδίτσα αφού κανείς από τους παραβάτες δεν τιμωρήθηκε στην πτώση σε άλμα του Γιώργου Ηλιόπουλου στο δεύτερο σκέλος της ΜΧ2 και του Todor Totev στο δεύτερο σκέλος της ΜΧ1. Έχουν καταντήσει αστείο ακόμα και οι πιο βασικοί κανονισμοί που δεν τηρούνται ενώ ταυτόχρονα επιβάλλονται νέοι που δεν υπάρχουν πουθενά παρά μόνο στα λόγια. Τέλος επειδή τα πράγματα έχουν γίνει σοβαρά και τα λάθη της οργάνωσης επιφέρουν σοβαρούς τραυματισμούς στους αγωνιζόμενους, το πάθημα με την εγκληματική αμέλεια του αλυτάρχη στον αγώνα των Τρικάλων με τον σοβαρό τραυματισμό του Νίκου Ανδρέου δεν έγινε μάθημα, και ξανά στην Καρδίτσα επιτράπηκε στους νικητές των σκελών να κάνουν τον γύρο του θριάμβου χωρίς να έχουν τερματίσει όλοι οι αγωνιζόμενοι, έλεος.

Δεύτερος τίτλος στην ΜΧ1 για τον Π.Κουζή, χωρίς να φαίνεται κάποιος στον ορίζοντα για να τον απειλήσει την νέα σεζόν

Κατηγορία ΜΧ1
Τυπική διαδικασία για τον Παναγιώτη Κουζή (Yamaha #1) ο αγώνας της Καρδίτσας, θα μπορούσε να πει κάποιος αφού δύο μόλις βαθμοί τον χώριζαν από την κατάκτηση του δεύτερου σερί πρωταθλήματος στην κατηγορία. Όχι τόσο όμως για τον ίδιο, ήθελε το αήττητο και μάλιστα προσπάθησε να το πετύχει και με δίχρονο 250cc αλλά μια μηχανική βλάβη στα δοκιμαστικά τον έφερε να αγωνίζεται με την κύρια τετράχρονη μοτοσικλέτα του. Κρίμα γιατί είναι αρκετά θεαματικός πάνω σε δίχρονο. Χωρίς λοιπόν αλλαγές σε κυβισμό και χρονισμό μοτοσικλέτας ο Κουζής που είχε και τον απόλυτο χρόνο στα δοκιμαστικά του Σαββάτου έφυγε μπροστά από την αρχή του πρώτου σκέλους και χωρίς προβλήματα κατέκτησε το σκέλος και ένα ακόμα πρωτάθλημα στην ΜΧ1. Στην δεύτερη θέση οδήγησε ο Σταμάτης Λυρίου (Suzuki #110) και αυτός από την αρχή του σκέλους και δέχτηκε δύο φορές μέσα στο σκέλος την πίεση του στρατευμένου πλέον Δημήτρη Βαγγελάκου (Yamaha #211) που τον πίεσε μέχρι και την καρό σημαία χωρίς να καταφέρει να τον περάσει. Δεύτερος στο σκέλος λοιπόν ο βετεράνος Λυρίου με τρίτο τον Βαγγελάκο. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Μανώλης Σκύβαλος (Suzuki #4) μετά από καλή εκκίνηση ενώ την πέμπτη θέση κατέλαβε ο Κύπριος Σάββας Σάββας μπροστά από τον νεαρό Βούλγαρο Todor Totev.

Στο δεύτερο σκέλος  Σάββας πήρε την εκκίνηση και οδήγησε για ένα γύρο τον αγώνα πριν τον περάσουν ο Κουζής με τον Βαγγελάκο. Οι δύο πρωτοπόροι του πρωταθλήματος κράτησαν ζωντανό το ενδιαφέρον της πρώτη θέσης σε ολόκληρο το σκέλος αφού ήταν από τις λίγες φορές που βρέθηκαν τόσο κοντά για τόσο μεγάλο διάστημα. Τελικά ο Κουζής πήρε και αυτό το σκέλος έχοντας πολύ κοντά πίσω του τον δεύτερο σε σκέλος και πρωτάθλημα Βαγγελάκο. Δύσκολα, αλλά στο τέλος τα κατάφερε ο Σκύβαλος πήρε την τρίτη θέση από τον Σάββα που οδήγησε πολύ δυνατά σε αυτό το σκέλος τερματίζοντας τελικά τέταρτος. Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Χάρης Γιώτας (Suzuki #481) μετά από ένα καλό σταθερό αγώνα και αποφεύγοντας τις πολλές πτώσεις όπως αυτή του Κων/νου Τζιώρα (Kawasaki #46) που τον περιόρισε στην έκτη θέση. Στο πρωτάθλημα πίσω από τους Κουζή και Βαγγελάκο τερμάτισε στην τρίτη θέση ο Σκύβαλος με τέταρτο τον Τζιώρα και πέμπτο τον Λυρίου.

Σωστές επιλογές και αποφασιστικότητα οδήγησαν τον Σ.Κοσμά στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στην ΜΧ2

Κατηγορία ΜΧ2
Σε τεντωμένο σκοινί περπάταγαν οι δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος της κατηγορίας καθώς οι επτά βαθμοί διαφοράς που απολάμβανε ο Σπύρος Κοσμάς (Yamaha #122) έναντι του Γιώργου Ηλιόπουλου (ΚΤΜ #10) φάνταζαν λίγοι στο μυαλό των περισσοτέρων. Και πράγματι έτσι πρέπει να ήταν γιατί και οι δύο διεκδικούσαν τον πρώτο τους τίτλο στην κατηγορία και δεν υπήρχε δοκιμασμένη συνταγή επιτυχίας. Το πλεονέκτημα που έφερε τον τίτλο τελικά στον Κοσμά δεν ήταν αυτοί οι επτά βαθμοί αλλά η πολύ καλή κατάσταση που βρέθηκε μετά τα μισά του πρωταθλήματος. Οδήγησε εξαιρετικά και το μόνο που είχε να φοβάται στον τελευταίο αγώνα ήταν ο κακός του εαυτός που τελικά δεν βρέθηκε πουθενά κοντά στην Καρδίτσα. Κατέκτησε τέσσερα σκέλη όσα και ο Ηλιόπουλος, πήρε όμως τις σωστές αποφάσεις όταν έπρεπε (δεν πήγε στο MXDN) και περιόρισε την ζημιά όταν έκανε “κοιλιά” μέσα στην χρονιά. Αντίθετα ο “Frozen” είχε να κρατήσει πολλά καρπούζια κάτω από μια μασχάλη και επί πλέον μπήκε στην ομάδα του MXDN και βρέθηκε προ εκπλήξεων όταν άλλαξε ημερομηνία ο αγώνας της Νέας Γωνιάς κατά μία εβδομάδα νωρίτερα, μια εβδομάδα δηλαδή μετά το Εθνών. Αυτές ήταν οι λεπτομέρειες αλλά ουσιαστικά όλα κρίθηκαν στον τελευταίο αγώνα στην Καρδίτσα. Και εκεί από το πρώτο σκέλος ο Κοσμάς έδειξε ότι ήταν καλά προετοιμασμένος, πήρε την εκκίνηση και έβαλε το κεφάλι κάτω γράφοντας σφιχτά γυρολόγια. Ο Ηλιόπουλος είχε καταστροφική εκκίνηση και προσπαθούσε να αναρριχηθεί προσεχτικά χωρίς λάθη από τις τελευταίες θέσεις. Στο τέλος ο Κοσμάς πήρε άνετα το σκέλος ενώ ο Ηλιόπουλος κράτησε ζωντανή την υπόθεση τίτλος τερματίζοντας τέταρτος. Μετά από μέτρια εκκίνηση ο Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) κατάφερε να περάσει στην δεύτερη θέση όπου και τελικά τερμάτισε αφήνοντας τρίτο τον πολύ καλό Δημήτρη Κοντολέτα (Yamaha #92) που ξεκίνησε στην δεύτερη θέση αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Ζαχαρίου. Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (Yamaha #61) ενώ στην έκτη θέση κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη του συμμετοχή στην κατηγορία ο φετινός πρωταθλητής της Junior Γιάννης Μόσιος (ΚΤΜ #51).

Στο δεύτερο σκέλος ο Παναγιωτόπουλος πήρε την εκκίνηση δίνοντας μάχη με τον Κοντολέτα, μια μάχη που συνεχίστηκε για μερικούς γύρους μέχρι να του περάσει και τους δύο ο Ζαχαρίου. Λίγο πιο πίσω από την πρώτη τριάδα ο Ηλιόπουλος κρατούσε πίσω του τον Κοσμά με το ενδιαφέρον του κοινού να είναι στραμμένο στους δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος. Η μάχη τελείωσε όμως σύντομα όταν στον τρίτο γύρο ο Ηλιόπουλος είχε μια άσχημη πτώση χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί εγκαταλείποντας τον αγώνα. Θα περίμενε κανείς τον Κοσμά να σταματήσει τον αγώνα αφού πλέον ήταν πρωταθλητής, όμως ο Χαλκιδαίος αναβάτης πίεσε χωρίς να ρισκάρει και τελικά κατάφερε να περάσει δεύτερος αλλά τελικά προτίμησε να τερματίσει στην τρίτη θέση αφήνοντας δεύτερο Κοντολέτα. Νικητής του σκέλους ήταν μακράν ο Ζαχαρίου συμπληρώνοντας άλλη μια πολύ άλλη εμφάνιση στο πρωτάθλημα. Μετά την εγκατάλειψη και του Παναγιωτόπουλου από μηχανική βλάβη ο Μόσιος πήρε την τέταρτη θέση κερδίζοντας νωρίς την μάχη που είχε στήσει με τον πέμπτο τελικά Παναγιώτη Παπίλα (Honda #22). Την εξάδα συμπλήρωσε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (Yamaha #131) όπου αποτελεί και τον καλύτερο φετινό του τερματισμό. Στην βαθμολογία πίσω από τους Κοσμά και Ηλιόπουλο ο Κοντολέτας μετά τα πολύ καλά αποτελέσματα του στην Καρδίτσα τερμάτισε στην τρίτη θέση μπροστά από τον τέταρτο Ζαχαρίου ενώ ο Παναγιωτόπουλος από τρίτος βρέθηκε πέμπτος μετά την εγκατάλειψη του στο δεύτερο σκέλος.

Λίγες αλλά νικηφόρες ήταν οι εμφανίσεις του Σ.Δημολιάννη στην ΜΧ3

Κατηγορία ΜΧ3-ΟΡΕΝ
Στην κατηγορία ο Νίκος Ανδρέου (ΚΤΜ #1) είχε πάρει τον τίτλο από τον προηγούμενο αγώνα και παρακολούθησε τραυματίας τον αγώνα. Η δεύτερη θέση όμως δεν είχε κριθεί και στο τέλος της ημέρας είχαμε ανατροπές. Στο πρώτο σκέλος ο Γιάννης Πιλάλας (Kawasaki #2) πήρε την εκκίνηση αλλά άμεσα τον πέρασε ο Σταμάτης Δημολιάννης (Suzuki #110) στον δρόμο του για την κατάκτηση του σκέλους. Μετά από πολλές εναλλαγές στις πιο πίσω θέσεις ο Κώστας Νικολιδάκης (Honda #877) κατάφερε να πάρει την δεύτερη θέση έχοντας τρίτο τον Αλέκο Καρανάση (Honda #271). Τέταρτος τερμάτισε ο Πιλάλας έχοντας οδηγήσει αρκετούς γύρους στην δεύτερη θέση και αντέχοντας στο τέλος στηνπίεση του πέμπτου Γιώργου Ταμβάκου (Honda #66). Έκτος τερμάτισε ο μέχρι αυτό το σκέλος δεύτερος της βαθμολογίας Δημήτρης Κεραμιδάς (Suzuki #377). Στο δεύτερο σκέλος ο Δημήτρης Στούπας (Honda #56) πήρε την εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα αλλά γρήγορα χρειάστηκε να δώσει μεγάλη μάχη για την πρώτη θέση αφού τον πίεσε ο Δημολιάννης. Τελικά ο Δημολιάννης κατάφερε να κερδίσει και αυτό το σκέλος αφήνοντας τον Στούπα δεύτερο και τρίτο ξανά τον Καρανάση που πήρε και την δεύτερη θέση στην βαθμολογία. Τέταρτος τερμάτισε ο Ταμβάκος ενώ η πέμπτη θέση που έφερε ο Κεραμιδάς τον έστειλε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Δημήτρης Ψάρρας (Honda #67) μετά από καλή εμφάνιση και μάχη με τον Κεραμιδά.

Ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του Σταμάτη, ο Νίκος Λυρίου κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο στην Mini

Κατηγορίες Junior-Mini
Οι λίγες συμμετοχές σε αυτές τις κατηγορίες τις έφεραν να αγωνίζονται σε ενιαία σκέλη. Για την Junior, απουσία του τιτλούχου Γιάννη Μόσιου ο Μανώλης Κρητικός (Suzuki #160) δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει το πρώτο σκέλος στην κατηγορία. Δεύτερος τερμάτισε ο Γιάννης Τουρατζίδης (Yamaha #100) με τρίτο τον Δημήτρη Μπάκα (TM #29). Στο δεύτερο σκέλος ο Κρητικός πήρε άλλη μια νίκη με δεύτερο αυτήν την φορά τον Κων/νο Μπετίνη (Suzuki #120) και τρίτο τον Γιώργο Μαραγκό (ΚΤΜ #36). Η μηχανική βλάβη με εγκατάλειψη του Τουρατζίδη σε αυτό το σκέλος δεν τον εμπόδισε να πάρει την δεύτερη θέση στην βαθμολογία αφήνοντας τρίτο τον απόντα τραυματία Αλέξανδρο Γεωργαντά (ΚΤΜ #21). Στην Mini o Γιώργος Αρβανίτης (ΚΤΜ #71) δεν δυσκολεύτηκε να πάρει και τα δύο σκέλη που όμως δεν ήταν αρκετά για να του δώσουν τον τίτλο αφού ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και πλέον τιτλούχος της Mini Νίκος Λυρίου (Suzuki #61) πήρε δυο δεύτερες κάνοντας ένα αγώνα τακτικής. Ο Ανέστης Ράδος (ΚΤΜ #97) έφερε δύο τρίτες θέσεις και τερμάτισε τελικά στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.