Φωτογραφία: Van Oers J.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ASO

Λισσαβόνα,
Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2008

H A.S.O. ακυρώνει τον φετινό αγώνα Rally Dakar 2008. Μετά από διαφορετικές επαφές με τη γαλλική κυβέρνηση – και ειδικότερα με το Υπουργείο εξωτερικών, και βασισμένη στις σταθερές συστάσεις τους, οι διοργανωτές του Rally Dakar έχουν πάρει την απόφαση να ακυρώσουν τoν φετινό αγώνα 2008, από τις 5 έως 20 του Ιανουαρίου μεταξύ της Λισσαβόνας και της Σενεγάλης.

Με βάση την τρέχουσα διεθνή πολιτική ένταση και τη δολοφονία τεσσάρων γαλλικών τουριστών στις 24 Δεκεμβρίου που συνδέθηκε με ένα παρακλάδι της τρομοκρατικής οργάνωσης Al-Qaeda στο ισλαμικό Μαγκρέμπ (Μαυριτανία), αλλά κυρίως τις άμεσες απειλές από τρομοκρατικές οργανώσεις, καμία άλλη απόφαση αλλά η ακύρωση της αθλητικής εκδήλωσης δεν θα μπορούσε να ληφθεί από την A.S.O.

Για την A.S.O. η πρώτη ευθύνη είναι να εγγυηθεί την ασφάλεια όλων: των πληθυσμών στις χώρες που επισκέπτεται, των ερασιτεχνών και επαγγελματιών αθλητών, του προσωπικού τεχνικής βοήθειας, των δημοσιογράφων, και των συνεργατών της. Η A.S.O. επομένως επιβεβαιώνει ότι η επιλογή της ασφάλειας δεν αποτελεί, δεν είναι ποτέ και δεν θα είναι ποτέ ένα αντικείμενο του συμβιβασμού. Η A.S.O. καταδικάζει την τρομοκρατική απειλή που εκμηδενίζει ένα έτος σκληρής εργασίας, δέσμευσης και πάθους για όλους τους συμμετέχοντες και τους διαφορετικούς συντελεστές του μεγαλύτερου παγκόσμιου χωμάτινου Rally. Ενήμερη για την τεράστια απογοήτευση, ειδικά στην Πορτογαλία, το Μαρόκο, την Μαυριτανία και Σενεγάλη, και πέρα από τη γενική απογοήτευση και τις τεράστιες οικονομικές συνέπειες για τις χώρες που επισκέπτονται, η A.S.O. θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τις σημαντικότερες αξίες των μεγάλων αθλητικών γεγονότων και θα συνεχίσει τη δέσμευσή της για μια διαρκή ανάπτυξη μέσω των ενεργειών Ντακάρ, άρχισε 5 έτη πριν στην περιοχή της νότιας Σαχάρας, στην Αφρική, με το SOS Sahel διεθνές.

Το Ντακάρ είναι ένα σύμβολο και τίποτα δεν μπορεί να καταστρέψει τα σύμβολα. Η ακύρωση της έκδοσης του 2008 δεν διακινδυνεύει το μέλλον του Ντακάρ. Για να προσφέρει για το 2009 μια νέα περιπέτεια σε όλους τους χωμάτινους λάτρεις των rally, είναι μια πρόκληση που A.S.O. θα πάρει τους επόμενους μήνες, πιστή στη δέσμευσή της και το πάθος της για τον αθλητισμό.

Διαβάστε επίσης για την ακύρωση του αγώνα στο επίσημο site της ASO, στο BBC, και στο Eurosport.


Αρχές του Γενάρη όλα τα μάτια είναι στραμμένα στην εκκίνηση του φημισμένου Rally Dakar που φέτος κλείνει τα 30α του γενέθλια και η Λισσαβόνα, να δέχεται τους συμμετέχοντες πάνω σε δίτροχα και τετράτροχα οχήματα. Οι συμμετοχές έκλεισαν πάλι από νωρίς, με τις μοτοσικλέτες και τα AΤV να φτάνουν τους 272 αναβάτες, τα αυτοκίνητα τα 204 πληρώματα και τα φορτηγά τα 98 πληρώματα.

Όλοι τους έχουν έναν και μοναδικό στόχο. Τον τερματισμό στις 20 Ιανουαρίου στην παραλία του Dakar στην Σενεγάλη. Κάθε χρόνο ο σκληρότερος χωμάτινος αγώνας γίνεται όλο και πιο μακρύς, όλο και πιο δύσκολος. Και φέτος η οργάνωση (ASO) έβαλε τα δυνατά της για να πετύχει τον δική της στόχο, μεταφέροντας το μεγαλύτερο «αγωνιστικό» καραβάνι για 15 ημέρες από την Ευρώπη στην Αφρική.

Στις 5 Ιανουαρίου 2007 δίνεται η εκκίνηση λοιπόν στην Λισσαβόνα, με την διαφορά, ότι φέτος το χρονόμετρο ξεκινάει να μετράει από την πρώτη κιόλας ειδική (δίχως πρόλογο που είχε πέρυσι). Έτσι μετά τις δυο ειδικές επί ευρωπαϊκού εδάφους το καραβάνι θα περάσει στις 6 Ιανουαρίου στην Αφρική με καράβι, όπου στις 7 Ιανουαρίου αρχίζει από το λιμάνι του Nabor ο πραγματικός αγώνας.

Μετά από συνολικά 9273 χιλιόμετρα, μεταξύ αυτών τα 5736 χιλιόμετρα ειδικών, η ράμπα στην λίμνη «Lac Rose» στο Dakar, θα υποδεχτεί τους νικητές που κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τις ανθρώπινες και μηχανικές δυσκολίες. Μια πτώση ή μια μηχανική βλάβη στην Ευρώπη θα ήταν για τον καθένα συμμετέχοντα καταστροφική. Γι’ αυτό, επιβάλετε μια προσεκτική εκκίνηση.

Από την Πορτογαλία στο Μαρόκο και στην συνέχεια από την Μαυριτανία στην Σενεγάλη, οι αναβάτες θα έχουν να αντιμετωπίσουν δυο υπέρ-μαραθώνιες διαδρομές. Υπέρ-μαραθώνια διαδρομή σημαίνει, δύο συνεχόμενες αγωνιστικές ημέρες χωρίς εξωτερική μηχανική βοήθεια. Ο κάθε αναβάτες πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνος του ή να συνεργαστεί με κάποιον συναθλητή του. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Dakar, θα υπάρξει ξεχωριστό paddock μόνο για τις μοτοσικλέτες, μεταξύ της 4ης και 5ης αγωνιστικής ημέρας, όπου οι αναβάτες θα έχουν ανταλλακτικά, μόνο όσα έχει η προσωπική μεταλλική τους βαλίτσα.

Τα πληρώματα των αυτοκινήτων και φορτηγών θα προχωρήσουν σε άλλο σημείο της διαδρομής για το δικό τους paddock. Ίσως δούμε τις πρώτες εγκαταλείψεις σε αυτή την διαδικασία. Εάν θα με ρωτάγατε ποιος θα νικήσει φέτος το Dakar 2008, δύο πρόσωπα είναι αυτά που τραβούν την προσοχή. Ο περσινός νικητής Cyril Despres και ο μεγαλύτερος αντίπαλός του ο Marc Coma, οι δυο τους πάνω σε μοτοσικλέτες KTM. Ο αγώνας όμως είναι πολυήμερος και δύσκολος, με παγίδες και πολλά απρόοπτα. Σίγουρα υπάρχουν και οι David Casteu, Pal Αnders Ullevalseter, Helder Rodrigues, αλλά και ο David Fretigne πάνω σε Yamaha που θα «πολεμήσουν» για την διάκριση της πρωτιάς και τον τερματισμό του φημισμένου από 1979, Rally Dakar.

Στον αγώνα με το νούμερο συμμετοχής 142 πάνω στο γνωστό του Honda XR 400 SPR, ο Έλληνας Βασίλης Ορφανός, που συμμετέχει για τέταρτη φορά στον πιο δύσκολο αγώνα Rally. Στις μοτοσικλέτες το ποσοστό των αναβατών που συμμετέχουν για πρώτη φορά φτάνει το 40%, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που φτάνει το 18%.

Το «Euromilhoes Lisbon-Dakar 2008» είναι έτοιμο να ξεκινήσει.

Ημερομηνία Εκκίνηση-Τερματισμός Απλή – Ειδική – Απλή = Σύνολο
05/01/08 Lissabon-Portimao 104 km 120 km 262 km 486 km
06/01/08 Portimao-Malaga 15 km 60 km 460 km 535 km
07/01/08 Nador-Er Rachidia 182 km 372 km 163 km 717 km
08/01/08 Er Rachidia-Ouarzazate 29 km 356 km 199 km 584 km
09/01/08 Ouarzazate-Guelmim 188 km 498 km 148 km 834 km
10/01/08 Guelmim-Smara 66 km 454 km 105 km 625 km
11/01/08 Smara-Atar 198 km 619 km 12 km 829 km
12/01/08 Atar-Nouakchott 44 km 450 km 37 km 531 km
13/01/08 Ημέρα ξεκούρασης
14/01/08 Nouakchott-Nouhadibou 37 km 525 km 86 km 648 km
15/01/08 Nouhadibou-Atar 111 km 552 km 22 km 685 km
16/01/08 Atar-Tidjikja 35 km 524 km 133 km 692 km
17/01/08 Tidjikja-Kiffa 131 km 398 km 2 km 531 km
18/01/08 Kiffa-Kiffa 25 km 484 km 6 km 515 km
19/01/08 Kiffa-Saint Louis 326 km 301 km 130 km 757 km
20/01/08 Saint Louis- Dakar 239 km 23 km 42 km 304 km

Σύνολο = 1730km 5736km 1807km 9273km