Όσες αμφιβολίες υπήρχαν για την αμερικανική ομάδα αν θα μπορεί να κερδίσει χωρίς τον Ricky Carmichael, έσβησαν από τον πρώτο αγώνα της ημέρας όπου τα αστέρια τις ομάδας έκαναν σωστά την δουλειά τους. Στην μονομαχία J.Stewart με S.Everts ο βέλγος είχε τον πρώτο λόγο κερδίζοντας και τους δύο αγώνες.

Από νωρίς το πρωί φαινόταν ότι θα υπάρξει πάρα μα πάρα πολύς κόσμος στο φετινό MXDN με την κίνηση να φτάνει μίλια μακριά από την πίστα. Πριν πέσει η μπάρα του πρώτου κυρίως αγώνα, 33.000 θεατές ήταν έτοιμοι να απολαύσουν άλλο ένα εκπληκτικό Motocross των Εθνών. Το κλίμα που δημιούργησαν οι Άγγλοι φίλαθλοι ήταν εκπληκτικό που μαζί με τον καλό καιρό, την καλή οργάνωση και το υψηλό επίπεδο των οδηγών έκαναν τον θεσμό καλύτερο από ποτέ.

ΜΧ1 – ΜΧ2
Η μπάρα έπεσε και το πρώτο σκέλος της ημέρας ήταν γεγονός. Οι κόρνες πήραν φωτιά και το πλήθος άρχισε να παραληρεί. Ο Everts ήταν αυτός που έστριψε πρώτος με τον Stewart να τον ακολουθεί και ακριβώς πίσω τους ο Villopoto έδινε την μάχη για καλό πλασάρισμα με τους Cairoli, Mackenzie και C.Pourcel. Αυτή η μάχη ήταν τόσο δυνατή που ο Cairoli με τον Mackenzie είχαν μια επαφή με αποτέλεσμα την πτώση του Ιταλού. Στον επόμενο γύρο και ενώ ο Stewart προσπαθούσε να γαντζωθεί στο ρυθμό του Everts, έκανε ένα λάθος έχασε το μπροστινό και είχε μια πτώση, ολισθαίνοντας στην πέμπτη θέση. Μετά από αυτό οι Villopoto και C.Pourcel άνοιξαν την μάχη για την δεύτερη θέση, έχοντας κοντά πίσω τους τον Townley. Σύντομα όμως ο Villopoto δημιούργησε διαφορά που του εξασφάλιζε την δεύτερη θέση τουλάχιστον από τον Γάλλο, γιατί ο Stewart είχε πάρει φόρα και πέρναγε τον ένα μετά τον άλλο, μέχρι που έφτασε στον συμπατριώτη του και πέρασε κι αυτόν. Οι μετέπειτα προσπάθειες του Stewart να πιάσει τον Everts ήταν άκαρπες καθώς ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν σε καλή φόρμα και κράτησε την διαφορά, κερδίζοντας έτσι το σκέλος. Δεύτερος τερμάτισε ο Stewart με τρίτο τον Villopoto, ανεβάζοντας την Αμερική στην πρώτη θέση. Το Βέλγιο ήταν τρίτο καθώς ο Strijbos δεν είχε καλή εκκίνηση και τερμάτισε δωδέκατος. Την τέταρτη θέση πήρε ο C.Pourcel που και αυτός δεν ευτύχισε να δει την σημαία της χώρας του ψηλά με την κακή εμφάνιση του αδερφού του Sebastian. Πολύ καλά όμως τα πήγαν οι Νεοζηλανδοί με τον Townley να παίρνει τελικά την πέμπτη θέση και τον Coppins έκτο, να κερδίζει την σκληρή μάχη με τον έβδομο Philippaerts. Η κατάταξη των χωρών είχε στην πρώτη θέση την Αμερική με δεύτερους τους Νέοζηλανδούς, τρίτους τους Βέλγους και τέταρτους τους Ιταλούς χάρη στην δυνατή εμφάνιση του Cairoli που τερμάτισε δέκατος μετά την πτώση του.

ΜΧ2 – ΟΡΕΝ
Οι Αμερικάνοι μπήκαν σε αυτό το σκέλος να τελειώσουν τον αγώνα, αλλά η τύχη ήταν αυτή που τους έδωσε το τελικό πλεονέκτημα. Την εκκίνηση πήρε ο Tedesco και έπιασε γρήγορα δυνατό ρυθμό έχοντας πίσω του τους C.Pourcel, Townley, Villopoto και Cairoli. Γρήγορα ο Villopoto έκανε την κίνηση του στον Townley καθώς τον πίεζε ο Cairoli που τώρα πίεζε τον Νεοζηλανδό. Στον τρίτο γύρο ο C.Pourcel είχε μια πτώση ανοίγοντας την όρεξη για την δεύτερη θέση στους επερχόμενους μαχόμενους οδηγούς. Ο Cairoli είχε την περισσότερη όρεξη σήμερα και το έδειξε από το πρώτο σκέλος. Αφού ξεμπέρδεψε από τον Townley έβαλε στόχο τον Villopoto. Μέσα σε δύο γύρους κάλυψε την διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων και άρχισε να πιέζει τον Villopoto που τελικά έκανε το λάθος έχοντας μια έξοδο χάνοντας την δεύτερη θέση αλλά και την τρίτη στο επόμενο γύρο από τον Townley. Η επέλαση του Cairoli δεν σταμάτησε εδώ, συνέχισε τον δυνατό του ρυθμό και με την βοήθεια του πλήθους που τον επευφημούσε σε κάθε άλμα και σε κάθε στροφή, έπιασε τον Tedesco και κατάφερε να τον περάσει στον ίδιο γύρο. Πίσω για την δεύτερη θέση έγινε σφαγή, με τον Villopoto να δίνει και να κερδίζει την τρίτη θέση από τον Townley που και οι δύο μαζί μετά θα περάσουν τον εξαντλημένο και εκτός ρυθμού πλέον, Tedesco. Το άλμα του τερματισμού πέρασε πρώτος ο Cairoli με δεύτερο τον Villopoto και τρίτο τον Townley. Μετά από κακή εκκίνηση και αρκετές μάχες ο Ramon τερμάτισε τέταρτος με τον Rattray πέμπτο, μόλις στο άλμα του τερματισμού μπροστά από τον έκτο Tedesco που έχασε δύο θέσεις σε ένα γύρο. Η Αμερική πήρε σαφές προβάδισμα σε αυτό το σκέλος αφού ο Strijbos είχε μια έξοδο με εγκατάλειψη την στιγμή που βρισκόταν στην έβδομη θέση, στερώντας πολύτιμους βαθμούς από την ομάδα του. Δεύτεροι συνέχισαν οι Νεοζηλανδοί με πολύ κοντά τους Ιταλούς που ανέβηκαν μια θέση.

ΜΧ1 – ΟΡΕΝ
Όλοι περίμεναν την απάντηση του Stewart σε αυτόν τον αγώνα και καλά έκαναν καθώς ο “bubba” ήταν αποφασισμένος. Την εκκίνηση πήρε ο Philippaerts και έδωσε από την αρχή ένα δυνατό ρυθμό στον αγώνα. Πίσω του βρέθηκε ο Mackenzie και περιττό νομίζω να περιγράψω τι έκανε το αγγλικό κοινό. Στον δεύτερο γύρο όμως ο Mackenzie έκανε ένα λάθος και έσβησε η μοτοσικλέτα του σε μια στιγμή που σίγουρα ξεπερνούσε τον εαυτό του. Την δεύτερη θέση πήρε για λίγο ο Coppins, πριν τον περάσει ο Everts που ένοιωθε την ανάσα του Stewart. Μετά από πέντε γύρους ο Everts έκανε την κίνηση του στον εξαιρετικό Philippaerts και στον ίδιο γύρο ο Stewart τον ακολούθησε. Για τους επόμενους τρεις γύρους οι δύο πρωτοπόροι μοιράστηκαν την πρώτη θέση σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις, με το κοινό να δίνει τον ρυθμό. Ο Everts όμως ήταν σε καλή μέρα και δεν θα άφηνε σε αυτή τουλάχιστον την ομάδα των Αμερικανών να του χαλάσει την τελευταία του ανάμνηση από τους αγώνες. Κράτησε χαμηλά το γυρολόγιο του και όπως πάντα βρήκε ξεκούραστες γραμμές, εξασφαλίζοντας την πρώτη θέση από τον ανήμπορο πλέον να αντιδράσει Stewart. Τρίτος τερμάτισε παρά ένα μικρό λάθος που έκανε προς το τέλος του αγώνα ο Philippaerts, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι πάει καλύτερα με τα μεγάλα κυβικά. Ο T.Leok πήρε την τέταρτη θέση μετά από μεγάλη μάχη με τον πέμπτο Ramon αλλά και με τον έκτο Barragan. Μεγάλη νίκη για την Αμερικανική ομάδα που κατέλαβε άνετα την πρώτη θέση του βάθρου. Το Βέλγιο από την έκτη θέση που βρέθηκε μετά το δεύτερο σκέλος, αναστήθηκε στο τρίτο,τερματίζοντας τελικά δεύτερο. Οι Νεοζηλανδοί το πάλεψαν όσο μπορούσαν για να περάσουν τουλάχιστον το Βέλγιο, αλλά στο τέλος απειλήθηκαν από του Ιταλούς και λίγο έλειψε να χάσουν την τρίτη θέση του βάθρου.

Η ελληνική συμμετοχή
Η πρωινή βροχή λάσπωσε την πίστα του Matterley Basin και ο Β τελικός ήταν δύσκολος για όλους. Εκμεταλλευόμενη αυτό το γεγονός την ελληνική ομάδα δεν την απασχολούσαν πλέον οι δυσκολίες της πίστας αλλά ο αγώνας. Ο Κουζής έφυγε καλύτερα στην εκκίνηση από τον Παναγιωτόπουλο και τον Φωτόπουλο που ξεκίνησαν σχεδόν τελευταίοι. Σύντομα όμως ο Παναγιωτόπουλος ήταν αυτός που έπιασε τον καλύτερο ρυθμό στον αγώνα και κατάφερε να φτάσει μέχρι και την 17η θέση όπου τερμάτισε. Ο Κουζής τερμάτισε 18ος και ο Φωτόπουλος 24ος κατατάσσοντας  την χώρα μας στην 27η θέση της κατάταξης.

Αποτελέσματα χωρών
1. Η.Π.Α.
2. Βέλγιο
3. Νέα Ζηλανδία
4. Ιταλία
5. Γαλλία
6. Αγγλία
7. Νότιος Αφρική
8. Ισπανία
9. Εσθονία
10. Φιλανδία
11. Αυστραλία
12. Ιαπωνία
13. Γερμανία
14. Πορτογαλία
15. Σλοβακία
16. Τσεχία
17. Ελβετία
18. Καναδάς
19. Σουηδία
20. Νορβηγία
21. Αυστρία
22. Ολλανδία
23. Δανία
24. Λετονία
25. Ρωσία
26. Ουγγαρία
27. Ελλάδα
28. Σλοβενία
29. Κροατία
30. Κίνα
31. Ιρλανδία

Επόμενο Motocross των Εθνών, Η.Π.Α Budds Creek, Meryland 22-23 Σεπτεμβρίου 2007.