Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου έξη Έλληνες αθλητές βρέθηκαν στα σύνορα Ουγγαρία και Τσεχίας στο καταπράσινο Cered με σκοπό να δοκιμάσουν την τύχη τους στον δεύτερο αγώνα του Ευρωπαικού πρωταθλήματος Εnduro. 143 αναβάτες από 17 χώρες αγωνίστηκαν στον διήμερο αγώνα μαζί με 85 αθλητές που συμμετείχαν σε εθνικό κύπελλο ανεβάζοντας τις συμμετοχές στις 230. O ζεστός καιρός–και στην Ουγγαρία- δεν βοήθησε τους αθλητές που είχαν να αντιμετωπίσουν μια μέτρια διαδρομή με γρήγορο όμως ρυθμό που δεν άφηνε περιθώρια ξεκούρασης, τουλάχιστον για τις 7 ώρες του αγώνα.

Πολλές οι συμμετοχές στις κατηγορίες Junior (16 έως 23 ετών) που παρά το νεαρό της ηλικίας κάποιοι από αυτούς ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Δυστυχώς δεν είχαμε εκπροσώπηση στις κατηγορίες Junior όμως και η συμμετοχή των έξη Ελλήνων αθλητών στην Ουγγαρία θα πρέπει να θεωρηθεί άθλος. Ο Δημήτρης Τσακατσώνης και ο Σταμάτης Μαντάς σήκωσαν την σημαία της Ελληνικής εκπροσώπησης στον αγώνα τερματίζοντας στις καλύτερες Ελληνικές θέσεις τις δυο ημέρες. Σημασία έχει πλέον να υπάρξει συνέχεια με περισσότερες συμμετοχές σε αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος που δείχνει να ταιριάζει περισσότερο στο επίπεδο των Ελλήνων αθλητών.

Η διαδρομή των 240 χιλιομέτρων δεν είχε δύσκολα ή τεχνικά κομμάτια παρά μόνο τα δυο περάσματα από ισάριθμα ποτάμια (το πρώτο αφαιρέθηκε την πρώτη ημέρα μετά τον πρώτο γύρο). Ο μικρός χρόνος ξεκούρασης στα ΣΕΧ έσπρωξε τους Έλληνες σε ένα εξαντλητικό επτάωρο αγώνα.

Το Σάββατο ο Τσέχος Roman Michalic με Beta ήταν ο γρηγορότερος του αγώνα αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον νεαρό Πολωνό Michael Szuster (Husqvarna) και τρίτο τον Ιταλό Andrea Beconi με Honda. Την Κυριακή ο Michalic ολοκλήρωσε την εκπληκτική του παρουσία κερδίζοντας ξανά την γενική μπροστά από τον επίσης Τσέχο Kuklik Vita με ΚΤΜ που ανέβηκε στη δεύτερη θέση ρίχνοντας τρίτο τον Michael Szuster.

Ενθαρρυντική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η 77η θέση του Δημήτρη Τσακατσώνη το Σάββατο μεταξύ 143 αθλητών, ο οποίος σκαρφάλωσε στην 16η θέση της κατηγορίας του. Στην ίδια θέση τερμάτισε στην κατηγορία του και την Κυριακή πέφτοντας όμως στην 94η θέση της γενικής. Αυτός και η ομάδα του θα αγωνιστούν και στον αγώνα της Φινλανδίας τον Αύγουστο οπότε πιθανόν θα έχει την ευκαιρία να διευρύνει την βαθμολογία του, καθώς βρίσκεται στην 21η θέση με 10 βαθμούς (κατηγορία Senior E2).

Πιο οργανωμένος ήταν ο Σταμάτης Μαντάς που συμμετείχε με υποστήριξη της Ιταλικής ομάδας Husqvarna Mucci και ένα TE 250. Στάθηκε άτυχος το Σάββατο καθώς ένα στιγμιαίο χάσιμο και ένα μικρό πρόβλημα με το μπροστινό φρένο τον χρέωσαν με 2 λεπτά και τον έριξαν στην 20η θέση της κατάταξης. Την Κυριακή πήρε το αίμα του πίσω τερματίζοντας στην 16η θέση ολοκληρώνοντας την συμμετοχή του στην Ουγγαρία με 6 βαθμούς και την 20η θέση της κατάταξης στην κατηγορία Senior E1. Στην γενική ο Μαντάς βρέθηκε στην 111η θέση το Σάββατο και στην 93η θέση την Κυριακή.

O Κωνσταντίνος Κασκάνης, χωρίς να έχει συμμετάσχει φέτος σε αγώνα Enduro οδήγησε συγκροτημένα έχοντας μεγάλες αντοχές και κατάφερε να συγκεντρώσει τους 11 βαθμούς στην κατηγορία Senior E3. Μάλιστα με τον τερματισμό του την Κυριακή συμμετείχε στην βαθμολογούμενη τριάδα της ελληνικής ομάδας στην αντίστοιχη βαθμολογία. Στην γενική κατηγορία ανέβηκε στην 127η θέση το Σάββατο και στην 114η την Κυριακή.

Στην μικρή κατηγορία Senior E1 αγωνίστηκε και ο Παναγιώτης Θερριός ο οποίος σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία τερμάτισε 21ος το Σάββατο. Την Κυριακή έμεινε εκτός αγώνα καθώς ένα μικρός τραυματισμός το Σάββατο τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Θα θυμάται την 118η θέση στην γενική το Σάββατο και τους εργοστασιακούς αναβάτες της ΤΜ.

Στην κατηγορία Senior E3 συμμετείχε και ο Νεκτάριος Αποστόλου ο οποίος τόλμησε την συμμετοχή του σε τέτοιο επίπεδο αντιμετωπίζοντας ένα σωρό δυσκολίες. Εν συντομία για να καταλάβετε τι τράβηξε, η μοτοσυκλέτα του δεν πέρασε στα σύνορα και έμεινε στην Θεσσαλονίκη, ο ίδιος πέταξε αεροπορικός στην Ουγγαρία έψαξε σε όλους τους dealers ΚΤΜ και βρήκε δανεική μοτοσυκλέτα συμμετείχε το Σάββατο χωρίς να καταφέρει να τερματίσει μένοντας εκτός χρόνου. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά μια στοματική διαταραχή τον ανάγκασε να μην ξεκινήσει της Κυριακή τερματίζοντας πρόωρα το όνειρο τερματισμού σε Ευρωπαϊκό αγώνα.

Απευθείας από το Red Bull Romaniacs ήρθε ο Γιάννης Σεβαστόπουλος, δεν του έφθανε μια εβδομάδα στην Ρουμανία extreme Enduro σκέφτηκε να συμμετάσχει και στον Ευρωπαικό αγώνα της Ουγγαρίας μιας και ήταν δίπλα. Καλά έπραξε μόνο που η μοίρα του έκρυβε μια έκπληξη… μάλλον ένα σήμα… καθώς το Σάββατο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει καθώς χάθηκε και πέρασε ένα ΣΕΧ. Συμβαίνουν όμως και αυτά στους αγώνες, δεν παύει να αξίζει και αυτός συγχαρητήρια για την συμμετοχή του. Την Κυριακή δεν συμμετείχε.

Εκτός των κατηγοριών, στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα υπάρχει βαθμολογία και για τις χώρες όπου βαθμολογούνται οι τρεις καλύτεροι αναβάτες κάθε χώρας. Η Ελλάδα κατέλαβε την 13η θέση το Σάββατο και 12η θέση την Κυριακή μεταξύ 17 χωρών.

Παραλειπόμενα:

  • Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές που με δικά τους έξοδα εκπλήρωσαν το καλοκαιρινό όνειρο συμμετοχής στον αγώνα της Ουγγαρίας.
  • Μπράβο στις εταιρίες που χρηματοδότησαν και υποστήριξαν τους αθλητές, είναι οι ακόλουθες: Makina (Τσακατσώνης Δημήτρης), Italmoto (Μαντάς Σταμάτης), Moto ΚΑΣ ΚΑΣ (Κασκάνης Κώστας), Οικονόμου – Hellinstore 009 (Αποστόλου Νεκτάριος), Σπάνιες Συλλογές (Θερριός Παναγιώτης) και Καλλιπάτειρα (Σεβαστόπουλος Γιάννης).
  • Παιχνίδια εις βάρος των αθλητών έπαιξε η ΕΛΠΑ που όχι μόνο δεν βοήθησε τους αθλητές, τους ανάγκασε να πληρώσουν και την license συμμετοχής τους στον αγώνα – επιλεκτικά – μόνο σε όσους συμμετέχουν σε αγώνες της ΑΜΟΤΟΕ. Ακόμα όμως και από αυτόν τον κανόνα υπήρχαν εξαιρέσεις! Για την ιστορία η ΕΛΠΑ χρέωσε 100 ευρώ, license για έναν αγώνα και 200 ευρώ license για όλο το χρόνο. Άντε και σε καλή μεριά.
  • Οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας ενημερώθηκαν για την κατάσταση στην Ελλάδα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αθλητές Enduro στην συμμετοχή τους σε αγώνες του Ευρωπαικού πρωταθλήματος.
  • Για όσους ενδιαφέρονται επόμενος αγώνας 17-18 Αυγούστου στην Heinola Φινλανδίας και ο τέταρτος (τελευταίος) αγώνας θα διεξαχθεί στην Πολωνία 22-23 Σεπτεμβρίου στο Kielce. Εκεί είχε διοργανωθεί ο αγώνας Six Days Enduro 2004.
  • Οργανωτικά ο αγώνας δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, χωρίς να στελεχώνεται από πολύ κόσμο. Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε εδώ στην Ελλάδα αρκετές λεπτομέριες.

Περισσότερες φωτογραφίες