Βρισκόμαστε σε απόσταση αναπνοής από τον πρώτο αγώνα motocross του 2006 και είναι ίσως η καλύτερη στιγμή να κοιτάξουμε πίσω για να θυμηθούμε τι έγινε την προηγούμενη χρονιά, ώστε να προετοιμαστούμε για αυτήν που ξεκινά. Ήταν μια χρονιά που τα είχε όλα, εντάσεις, χαρά, θλίψη, αγωνιά,. ρεκόρ και πάνω από όλα θέαμα.

Η οργάνωση του πρωταθλήματος.
Το οργανωτικό επίπεδο των αγώνων σε γενικές γραμμές ήταν ικανοποιητικό. Έγιναν προσπάθειες αναβάθμισης του χώρου με την εισαγωγή promoter, αλλά ο κακός προγραμματισμός και αναβολή του πρώτου αγώνα στην Πρέβεζα, δημιούργησε μια αλυσίδα προβλημάτων που τα περισσότερα ήταν μη ανατρέψιμα. Παρά την κακή αρχή το πρωτάθλημα κύλησε ικανοποιητικά με κορυφαία διοργάνωση όπως πάντα, τον αγώνα της Μεγαλόπολης. Ο αγώνας στο Λιτόχωρο χτύπησε στα ίσα αυτόν της Μεγαλόπολης αλλά πιστεύω οι εγκαταστάσεις μιας πίστας είναι σημαντικός παράγοντας για την συνολική αξιολόγηση ενός αγώνα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του Ελληνικού ΜΧ, διοργανώθηκε θεσμός βαθμολογίας καλύτερων εκκινήσεων (Hole Shot King Award) με χορηγό το enduro.gr και νικητή τον Αλέξανδρο Παπανικολάκη.

Τα 250
Η επιστροφή του Λευτέρη Παπανικολάκη μετά από τρία χρόνια απουσίας, έδωσε ξανά ενδιαφέρον στην κατηγορία. Επιτέλους κάποιος έστω και από τα παλιά θα κόντραρε τον Λευτέρη Καρέτσο. Κρίμα που οι δύο αναβάτες συγκρούστηκαν στο Athens Supercross στην αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο Καρέτσος και να αργήσει πολύ να ανακάμψει. Ο Λ.Παπανικολάκης έδειξε τρομερή φυσική κατάσταση και εκπληκτική ταχύτητα, κατακτώντας 9 από τα 14 σκέλη κερδίζοντας άνετα τον τίτλο. Από ένα σκέλος πήραν ο Σταμάτης Λυρίου με τον Καρέτσο και 3 σκέλη πήρε ο Fitch Richard. Στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος τερμάτισε ο Λυρίου, με πολύ δουλεία, κάνοντας πάντα αυτό που χρειαζόταν. Ο Νεκτάριος Παπαβασιλείου το 2005 έχασε την σταθερότητα που τον διέκρινε τα προηγούμενα χρόνια. Πίεσε τον εαυτό του για να κρατήσει το νούμερο 2 στην μοτοσικλέτα του αλλά έκανε λάθη σε κρίσιμες στιγμές του πρωταθλήματος και τελικά τερμάτισε τρίτος. Μια θέση πιο πίσω ο βρέθηκε ο Καρέτσος, που και αυτός με την σειρά του είχε μια κακή χρονιά, με πολλούς τραυματισμούς. Είχε την θέληση να πρωταγωνιστήσει στους τελευταίους αγώνες αλλά ο ‘ψηλός’ του έκοψε την φόρα. Για την πέμπτη θέση έπεσαν κορμιά και συγκεκριμένα του Μανώλη Σκύβαλου του Δημήτρη Κεραμιδά και του Νίκου Ανδρέου. Η σταθερή του απόδοση και λίγο η τύχη, έδωσαν στον Σκύβαλο την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα. Η τύχη του Σκύβαλου ήταν η ατυχία του Κεραμιδά με τις πτώσεις στους τελευταίους αγώνες σε μια συνεχή κόντρα με τον Παπαβασιλείου. Η έκτη θέση στο πρωτάθλημα κρύβει το πόσο γρήγορος εμφανίστηκε ο Κεραμιδάς το 2005, ίσως  ήταν η καλύτερη του αγωνιστική χρονιά. Η απώλεια του Βρετανού αναβάτη Fitch Richard σε αγώνα στην Αγγλία, συγκλόνισε τα ελληνικά paddocs.

Tα 125
To 2004 o Αλέξανδρος Παπανικολάκης κέρδισε τον τίτλο της κατηγορίας, μετά από μια εντυπωσιακή μάχη όλη την χρονιά με τον πρωταθλητή του 2003 Δημήτρη Μερεμετζάκη. Για προσωπικούς λόγους ο Δ.Μερεμετζάκης δεν συμμετείχε στο πρωτάθλημα του 2005 και έτσι ο Α.Παπανικολάκης είχε ελεύθερο πεδίο για την επίτευξη ενός ακόμα τίτλου. Οι 96 βαθμοί διαφοράς από τον δεύτερο, απεικονίζουν την κυριαρχία του Παπ στην κατηγορία, γράφοντας ιστορία στο Ελληνικό motocross καθώς Λευτέρης και Αλέξανδρος Παπανικολάκης είναι τα μοναδικά αδέρφια που κέρδισαν τα δύο πρωταθλήματα την ίδια χρονιά. Στον τελευταίο αγώνα ένας από τους πολλούς ‘teenagers’ των 125, αμφισβήτησε στα ίσα την κυριαρχία του μικρού Παπ. Είχε μόλις γυρίσει από το MXDN της Γαλλίας και με τόνους αυτοπεποίθησης ο Παναγιώτης Κουζής κέρδισε τα δύο τελευταία σκέλη στην Σπερχειάδα μετά από συγκλονιστικό αγώνα με τον Α.Παπανικολάκη. Με αυτές τις δύο νίκες, πάτησε γερά στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Στην τρίτη θέση της βαθμολογίας βρέθηκε ο Στέλιος Γαλατιανός, ο αναβάτης με την μεγαλύτερη εξέλιξη στο Ελληνικό ΜΧ. Κέρδισε το πρώτο σκέλος της χρονιάς στα Τρίκαλα, χωρίς να καταφέρει να επαναλάβει την επιτυχία του στους επόμενους αγώνες. Ένα άλλο ταλέντο του Ελληνικού ΜΧ αναρριχήθηκε στην τέταρτη θέση. Ο Χρήστος Φωτόπουλος έχει την ταχύτητα και την τεχνική να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία και θα το καταφέρει όταν βελτιωθεί στους υπόλοιπους τομείς. Ο μεγάλος άτυχος του πρωταθλήματος ήταν ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος που τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Στην πορεία του στους αγώνες έχει βιώσει αρκετούς τραυματισμούς αλλά κανένας δεν θα του στοιχίσει όσο αυτός του 2005. Λίγο πριν φύγει με την αποστολή στο Ernee, ήρθε ο τραυματισμός στον αγώνα της Πρέβεζας. Σαν να μην έφτανε αυτό, αποχαιρέτησε και την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα που την κράταγε γερά μέχρι τότε. Για την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα πάλεψε και ο έκτος Βασίλης Ζαχαρίου. Ήταν ένα παιχνίδι ή το 2 ή τίποτα για τον Βασίλη. Πίεσε πάρα πολύ αλλά οι πτώσεις και οι ατυχίες του στάθηκαν εμπόδιο.
Ένα ακόμα ρεκόρ για το Ελληνικό ΜΧ, είναι η παρουσία πέντε οδηγών κάτω των 20 χρόνων στις έξη πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος των 125.

Η Οpen
Η σωστή στρατηγική σε συνάρτηση με την σωστή προετοιμασία, χάρισαν στον Γιώργο Σταναθιώτη το Κύπελλο στην κατηγορία. Ο μόνος που προσπάθησε να τον κοντράρει όλη την χρονιά ήταν ο Νίκος Κριμπούνης. Έμπαινε δυνατά στα σκέλη αλλά δεν είχε την αντοχή για να παλέψει μπροστά. Η τρίτη θέση του Δημήτρη Φωτόπουλου θα αποτελούσε έκπληξη αν δεν γνωρίζαμε τις ικανότητες του. Χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία έδειξε την ψυχική του δύναμη. Στα 50 του χρόνια ο Γιάννης Πιλάλας δεν αρκείτε με την τέταρτη θέση στην κατηγορία. Πήρε αρκετές εκκινήσεις και δούλεψε πολύ για κάτι καλύτερο. Ο Θοδωρής Βελλίδης κατέλαβε την πέμπτη θέση της βαθμολογίας την ίδια ακριβώς που είχε βρεθεί και το 2004. Η επιστροφή του Κώστα Μαρίνη στους αγώνες, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας ήταν εκπληκτική. Μία δεύτερη και μία τρίτη θέση σε δύο αγώνες ήταν αρκετές για να τον τοποθετήσουν στην έκτη θέση της βαθμολογίας.

H Mini – Junior
Πολλοί αναφέρονται στις κατηγορίες αυτές ως το φυτώριο για τις μεγάλες κατηγορίες. Ιδικά στην Junior, μόνο έτσι δεν το βλέπουν καθώς εδώ και χρόνια έχουν πάρει σοβαρά τον τίτλο αυτό. Κυπελλούχος για την Junior αναδείχτηκε ο Ανάργυρος Τσαρνάς  με διαφορά από τον δεύτερο Χρήστο Κιφοκέρη. Καλή εμφάνιση για τον τρίτο Κωνσταντίνο Κόκκινο που πάλεψε για την δεύτερη θέση.
Στην Mini ο Γιάννης Μόσσος πήρε τον τίτλο αλλά ένοιωσε αρκετές φορές την ανάσα του δεύτερου Οδυσσέα Τουρατζίδη. Με σταθερούς τερματισμούς ο Γιάννης Παπίλας, κατέλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία..

Ελληνική παρουσία στο Motocross De Nations Ernee
Με πρωτοβουλία της ΕΛΠΑ και με πλήρη κάλυψη των εξόδων, τρεις Έλληνες οδηγοί με μηχανικούς και συνοδούς, ταξίδεψαν στην Γαλλία για το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς. Με την προϋπόθεση οι οδηγοί να είναι κάτω των 20 ετών ο Στέλιος Γαλατιανός με τον Παναγιώτη Κουζή και τον Γιώργο Ηλιόπουλο που αντικατέστησε τον Μιχάλη Παναγιωτόπουλο (μετά από τον τραυματισμό του), αποτέλεσαν τους αναβάτες της αποστολής. Το γεγονός προκάλεσε αντιδράσεις καθώς δεν επιλέχτηκαν οι πρωταθλητές ή τουλάχιστον οι πρωτοπόροι της ως τότε βαθμολογίας. Όσοι πιστεύουν στο μέλλον του Ελληνικού motocross τάχτηκαν υπέρ της τελικής επιλογής. Στόχος ήταν η συλλογή εμπειριών, δίνοντας περισσότερα κίνητρα στους νέους ταλαντούχους οδηγούς με την ελπίδα επιδίωξης καριέρας στο εξωτερικό. Ήταν ίσως η πρώτη συγκροτημένη παρουσία ελληνικής αποστολής, έγιναν λάθη (όπως με τον σπόνσορα του Χρήστου Φωτόπουλου) αλλά έγιναν και πολλά θετικά βήματα. Για την ιστορία η ομάδα δεν προκρίθηκε στον κυρίως αγώνα και τερμάτισε τελευταία στον αγώνα κατάταξης.