1ος Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΟΜΕ
Ημ/νια: 13-14/03/10
Συμμετοχές: 88
Τοποθεσία: Καρδίτσα
Θεατές: 1500
Καιρός: Βροχή- Συννεφιά / 7C

Δύσκολο ξεκίνημα είχε το Πανελλήνιου Πρωτάθλημα Motocross ΟΜΕ στην Καρδίτσα. Κάτω από συνθήκες έντονης λάσπης ο Παναγιώτης Κουζής κέρδισε άνετα την ΜΧ1 ενώ την παράσταση έκλεψε ο Σπύρος Κοσμάς που κέρδισε με χαρακτηριστικό τρόπο στην ΜΧ2

Προσαρμόζοντας τους αγώνες στις ανάγκες τις εποχής η ΟΜΕ άλλαξε το αγωνιστικό πρόγραμμα στο motocross και από διήμερη διαδικασία για τους αγωνιζόμενους, έγινε μονοήμερη. Στόχος ήταν να αυξηθεί ο αριθμός των συμμετοχών μειώνοντας τα έξοδα των αγωνιζομένων και προσελκύοντας αυτούς που αναγκαστικά εργάζονται και το Σάββατο. Επιπλέον προστέθηκε στο motocross και αγώνας Quad ενώ η κατηγορία OPEN διαιρέθηκε σε υπό κατηγορίες ηλικιών άνω των 40 και κάτω των 40 που όμως αγωνίζονται στα ίδια σκέλη. Το Σάββατο πραγματοποιούνται πλέον τα προγράμματα της ΟΡΕΝ και των 65cc (πρώην Mini) με ένα σκέλος Quad R και την Κυριακή το πρόγραμμα των κατηγοριών ΜΧ1, ΜΧ2, 85cc (πρώην Junior) και ένα σκέλος Quad R. Υπήρχε και η δυνατότητα αν κάποιος το επιθυμούσε να αγωνιστεί στην ΟΡΕΝ το Σάββατο και σε μία από της δύο ΜΧ κατηγορίες την Κυριακή, αλλά τελικά δεν θα ισχύσει ώστε να μην δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός. Τέλος για τον ίδιο στόχο η συμμετοχή μειώθηκε κατά 10 ευρώ, ενώ το πρωτάθλημα απέκτησε χορηγούς την MONSTER ENERGY που μαζί με την ΚΤΜ και την DK Racing έκαναν μια δυναμική παρουσία στα paddocks.

Όλα τα παραπάνω έδειξαν με τις 140 δηλωμένες συμμετοχές ότι κοιτούν προς την σωστή κατεύθυνση αν και κρατάω μια επιφύλαξη γιατί πάντα στους πρώτους αγώνες υπάρχουν πολλές συμμετοχές. Με τον καιρό άστατο και με τόσες συμμετοχές η λέσχη της ΜΟΛΕΜ που μας έχει συνηθίσει σε καλούς αγώνες πιάστηκε απροετοίμαστη. Η πίστα είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από τις έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να αλλάξουν την σχεδίαση της στα πίσω κομμάτια. Με τόση λάσπη θα έπρεπε να προνοήσουν να φέρουν ρεύμα στα paddocks (έστω με μια βαρέως τύπου γεννήτρια όπως κάνει η πίστα των Γιαννιτσών) ώστε να μπορούν να πλύνουν όλοι οι αγωνιζόμενοι. Τραγικό λάθος για τους καιρούς κρίσης που περνάμε στο φυλλάδιο των συμμετοχών αναφερόντουσαν οι χορηγοί των αγωνιζομένων από την περσινή χρονιά (στα Δελτία Τύπου ήταν σωστά). Δυστυχώς κάπου χάθηκε και ο έλεγχος του αγώνα με οδηγούς να κόβουν πολύ δρόμο από τα δύσκολα σημεία της πίστας χωρίς να αντικρίζουν την μαύρη σημαία (πολλές φορές εμποδίζοντας αυτούς που πήγαιναν κανονικά) ενώ από την άλλη ακυρώθηκαν αγωνιζόμενοι (σωστά) που κάποιος άλλος εκκίνησε την μοτοσικλέτα τους μετά από πτώση. Καταλαβαίνω ότι ήταν ένας δύσκολος αγώνας για όλους και πάρθηκαν σωστές (όπως να κόψουν την ανηφόρα στα δεύτερα σκέλη) και λάθος αποφάσεις, ο καλός καπετάνιος όμως στα δύσκολα φαίνεται.

Όσο πιο δύσκολα τόσο καλύτερα για τον Παναγιώτη Κουζή, κερδίζει πιο άνετα

Κατηγορία ΜΧ1
Παρά το σημαντικό κόψιμο των δύσκολων κομματιών της πίστας στα δεύτερα σκέλη εντύπωση προκάλεσε το αίτημα με υπογραφές αρκετών οδηγών της κατηγορίας να μην γίνει το δεύτερο τους σκέλος (την στιγμή που στην ΜΧ2 είχε γίνει). Κάτι τέτοιο όμως δεν υπάρχει στους κανονισμούς και η διαδικασία ξεκίνησε με μόνο δύο οδηγούς να προσέρχονται στο park ferme ακυρώνοντας ουσιαστικά των αγώνα καθώς χρειάζονται πέντε οδηγοί για να μετρήσει βάση κανονισμών. Στους υπογράφοντες από τους πρωτοκλασάτους δεν ήταν μόνο ο Δημήτρης Βαγγελάκος (Yamaha #2) που είχε και τον πρώτο χρόνο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Στο σκέλος που ακολούθησε και μοναδικό για την κατηγορία ο πρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #1)  έθεσε τον δικό του ρυθμό στον αγώνα και δεν απειλήθηκε ποτέ και από κανέναν αν εξαιρέσει κανείς την λάσπη που καιροφυλακτούσε. Στην αρχή του σκέλους ο Χρήστος Φωτόπουλος (Suzuki #911) οδήγησε στην δεύτερη θέση όμως ο Βαγγελάκος που είχε πέσει στην εκκίνηση κατάφερε να ανεβεί στην δεύτερη θέση μέσα σε δύο γύρους. Μετά από ένα μπαράζ πτώσεων ο Γιάννης Πολύζος (ΚΤΜ #105) που επέστρεψε στην μεγάλη κατηγορία, κατάφερε να κερδίσει την μάχη με τον Φωτόπουλο και να τερματίσει αυτός στην δεύτερη θέση εκμεταλλευόμενος βέβαια τις πτώσεις του Βαγγελάκου. Τρίτος τερμάτισε ο Φωτόπουλος με τέταρτο τον Κύπριο Σάββα Σάββα (ΚΤΜ #22) και πέμπτο τελικά τον Βαγγελάκο ενώ τη εξάδα συμπλήρωσε ο Χρήστος Κασιούμης (Suzuki #104). Κλείνοντας την κατηγορία να πούμε ότι ο Κουζής έριξε γύρο μέχρι και τον δεύτερο ενώ ο Μανώλης Σκύβαλος (Honda #3) στον τελευταίο γύρο και ενώ βρισκόταν τέταρτος έμεινε στην ανηφόρα λίγο πριν τον τερματισμό και ακυρώθηκε όταν του εκκίνησε την μοτοσικλέτα ένας θεατής.

Έχοντας πλέον κατακτήσει ένα τίτλο στην ΜΧ2, ο Σ.Κοσμάς οδηγεί ελεύθερα δείχνοντας την πραγματική του οδήγηση

Κατηγορία ΜΧ2
Δυναμική εμφάνιση του πρωταθλητή της κατηγορίας Σπύρου Κοσμά (Yamaha #1) είχαμε στην Καρδίτσα. Μετά από δύο σκέλη “κόλαση” o Κοσμάς επιβλήθηκε του συναγωνισμού για ακόμα μια φορά σε λασπερό τερρέν. Μεγάλη εντύπωση προκάλεσε στο πρώτο σκέλος όταν πήρε την εκκίνηση και πραγματικά έριξε στους υπόλοιπους σχεδόν μισή πίστα από τον πρώτο μόλις γύρο. Χωρίς σημαντικά λάθη και παραμένοντας όρθιος σε ολόκληρο τον αγώνα κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση ρίχνοντας γύρο μέχρι και τον δεύτερο. Στην δεύτερη θέση οδήγησε μέχρι και τον τελευταίο γύρο ο Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #89) όμως στο τελευταίο του πέρασμα από την μεγάλη ανηφόρα πριν τον τερματισμό έμεινε, καθυστερώντας σημαντικά να συνεχίσει. Το γεγονός εκμεταλλεύτηκε ο Γιώργος Ηλιόπουλος (ΚΤΜ #2) καταλαμβάνοντας αυτός την δεύτερη θέση από την τρίτη που οδηγούσε σε ολόκληρο το σκέλος, με τρίτο τον Ανάργυρο Τσαρνά (Kawasaki #91) που είχε μια μικρή πτώση στην εκκίνηση. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Ζαχαρίου ενώ πέμπτος τερμάτισε ο Δημήτρης Κοντολέτας(Yamaha #92). Στο δεύτερο σκέλος ο Τσαρνάς πήρε την εκκίνηση και οδήγησε το σκέλος καταδιώκομενος από τον Κοσμά. Μεθοδικά και με υπομονή ο Κοσμάς κατάφερε να περάσει τον Τσαρνά που μετέπειτα έκανε ένα λάθος και είχε μια πτώση χάνοντας κι άλλες θέσεις. Από εκεί και μετά ο Κοσμάς απλά φρόντισε να μείνει όρθιος και τα κατάφερε κερδίζοντας δύο πολύ δύσκολα σκέλη. Μετά την πτώση του Τσαρνά, ο Ζαχαρίου ήταν αυτός που βρέθηκε στην δεύτερη θέση από τρίτος, μια θέση που αυτήν την φορά κράτησε μέχρι και τον τερματισμό. Τρίτος τερμάτισε ο Τσαρνάς αν και είχε καταφέρει να τον περάσει κι ο Ηλιόπουλος που εγκατέλειψε πενήντα μέτρα από τον τερματισμό όταν η μοτοσικλέτα του άναψε από λασπωμένα ψυγεία. Τέταρτος τερμάτισε ο Κοντολέτας και ήταν ο τελευταίος που κατετάγη στον αγώνα.

Ο Ivan Petrov είναι εντυπωσιακός σε κάθε αγώνα που αγωνίζεται στην χώρα μας

Κατηγορία 85cc
Ένα σκέλος είχαμε και για αυτήν την κατηγορία αφού αποφασίστηκε ότι ήταν αδύνατον να πραγματοποιηθεί, ειδικά δε όταν δεν έγινε και το δεύτερο σκέλος της κατηγορίας ΜΧ1. Στο μοναδικό σκέλος της κατηγορία ο Βούλγαρος Ivan Petrov (ΚΤΜ #99) πήρε την εκκίνηση οδηγώντας από την αρχή μέχρι και τον τερματισμό στην πρώτη θέση. Ξεκινώντας από την τρίτη θέση ο Μανώλης Κρητικός (Yamaha #160) κατάφερε να περάσει δεύτερος και να τερματίσει σε αυτήν την θέση αφήνοντας αρκετά πίσω το Γιάννη Τουρατσίδη (Yamaha #100) τρίτο.

Δύο κατηγορίες σε μία, ΟΡΕΝ κίτρινα φόντα μάυροι αριθμοί, ΟΡΕΝ V μαύρα φόντα κίτρινοι αριθμοί

Κατηγορία ΟΡΕΝ (-40, +40)
Η εμφάνιση του Κων/νου Τζιώρα (Kawasaki #46) από την ΜΧ1 στην κατηγορία δεν άφησε περιθώρια στους υπόλοιπους να ελπίζουν για την πρώτη θέση. Μετά από μια όμορφη μάχη στην αρχή του πρώτου σκέλους με τον Κύπριο αναβάτη Γιώργο Σιδερένιο (ΚΤΜ #89) από την κατηγορία των +40, ο Τζιώρας πήρε άνετα το πρώτο σκέλος της κατηγορίας για τους κάτω των σαράντα, με δεύτερο τον Σταμάτη Δημολιάνη(Suzuki #110) και τρίτο τον Θανάση Αυγέρη(Suzuki #100) που και αυτός άφησε την ΜΧ2. Στο δεύτερο σκέλος Αυγέρη και Δημολίαννης είχαν πτώσεις, και έτσι δεν κατάφεραν να απειλήσουν τον Τζιώρα που πήρε και αυτό το σκέλος. Πτώσεις είχαν και άλλοι οδηγοί στην κατηγορία επιτρέποντας στον Αυγέρη να βρεθεί ξανά στην δεύτερη θέση και να τερματίσει εκεί. Τρίτος τερμάτισε ο Δημήτρης Κεραμιδάς(Suzuki #27) που και αυτός είχε μια πτώση. Για την κατηγορία των +40 ο Σιδερένιος δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης και στα δύο σκέλη και επικράτησε στο πρώτο σκέλος του δεύτερου Θεολόγου Ζούνη και του τρίτου Νίκου Κριμπούνη (ΚΤΜ #121) ενώ στο δεύτερο σκέλος άφησε δεύτερο τον Γιάννη Πιλάλα (Kawasaki #111) και τρίτο και πάλι τον Κριμπούνη.


Κατηγορία 65cc
Χωρίς μεγάλες εναλλαγές τις τρεις πρώτες θέσεις μοιράστηκαν οι Βασίλης Κορωνάκης, Προκόπης Βεργής και Σωκράτης Μόσχος τερματίζοντας πρώτος, δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα και στα δύο σκέλη.


Κατηγορία QUAD R
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα είχαμε αγώνα πρωταθλήματος motocross Quad και αν και διατηρούσα επιφυλάξεις στην αρχή για την επιτυχία του, τώρα μπορώ να πω ότι μπορεί να δουλέψει και να επιτύχει ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Το πρώτο επίσημο σκέλος στην ελληνική ιστορία motocross Quad R το Σάββατο κέρδισε ο Θεόδωρος Κανζαφερίδης με δεύτερο τον Γιάννη Ιωαννίδη και τρίτο τον Άρη Τριανταφύλλου με μερικές εναλλαγές των πρώτων θέσεων. Στο δεύτερο σκέλος την Κυριακή ο Ζαχαριάς Χριστόπουλος εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των υπολοίπων και πήρε την πρώτη θέση με δεύτερο τον Θανάση Κουβά και τρίτο τον Άρη Τριανταφύλλου. Οι τρεις πρώτοι ήταν και οι μόνοι τερματίσαντες στο δεύτερο σκέλος.

Το άρθρο έχει γραφτεί βάση των προσωρινών αποτελεσμάτων.

Επόμενος αγώνας 24-25/04/10 Σπέτσες.

Όλες οι φωτογραφαφίες του αγώνα, υπάρχουν στο www.racephoto.gr

Φωτογραφίες: Race Photo/Δημήτρης Γιουβρής, Νικόλας Οικονόμου