ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΣΑΜΕ

Σύλλογος Αναβατών Μοτοσυκλέτας Enduro
Οι εξελίξεις στο θέμα της αναγνώρισης και οι κινήσεις του ΣΑΜΕ

Ο ΣΑΜΕ δημοσιεύει τις απαντήσεις της ΟΜΕ και της ΑΜΟΤΟΕ στα αιτήματά του σχετικά με το πανελλήνιο πρωτάθλημα Enduro. Mε κόκκινα γράμματα δημοσιεύονται οι απαντήσεις της ΟΜΕ, με μπλε γράμματα οι απαντήσεις της ΑΜΟΤΟΕ.

————————————————————————-

ΒΟΛΟΣ 30/01/09
Προς: ΣΑΜΕ (Σύνδεσμος Αναβατών Μοτοσικλέτας Enduro)
Αγαπητοί φίλοι,
Ευχαριστούμε πολύ για την επιστολή σας σχετικά με τις απαιτήσεις και τις προτάσεις σας σχετικά με το πως θα πρέπει να είναι το Πρωτάθλημα enduro και οι αντίστοιχοι αγώνες. Πάντα πιστεύαμε και θεωρούμε ότι μόνο η συζήτηση και η συνεργασία μπορεί να βελτιώσει τους αγώνες και τις σχέσεις αγωνιζομένων και οργανωτών.
Αυτά που μας εκθέσατε είναι πάρα πολύ χρήσιμα, και πάνω σε αυτά εργαστήκαμε για να σας καταθέσουμε τις προθέσεις μας. Έπειτα από συνεδρίαση του αγωνιστικού τμήματος λοιπόν έχουμε να αναφέρουμε τα εξής, παραθέτοντας την επιστολή σας:

Aθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδας
Federation Hellenique Sportive des Motocyclistes
Hellenic Sporting Motorcyclists Federation

Αγαπητοί φίλοι του ΣΑΜΕ,
Σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την επικοινωνία,
Ακολουθούν, η επιστολή σας (που παραλάβαμε στις 2 Φεβρουαρίου), και οι θέσεις μας που μπορείτε να δείτε, με μπλε γραφή, σε αντιστοιχία με τις προτάσεις σας.

Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2008
Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο φλέγον ζήτημα της επικείμενης αναγνώρισης μίας ενιαίας Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, και θέλοντας να προλάβουν τις όποιες εξελίξεις στο θέμα της προκήρυξης κυπέλλων και πρωταθλήματος enduro για το 2009, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Αναβατών Μοτοσυκλέτας Enduro προχώρησαν σε συνεδρίαση από την οποία κατέληξαν στις κάτωθι προτάσεις:

Εκ του προεδρείου του ΣΑΜΕ
α) Περί ασφάλισης:
Σε περίπτωση ατυχήματος ο αθλητής θα πρέπει να δέχεται πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, αλλά και οικονομική κάλυψη για απουσία από την εργασία του βάσει μισθοδοσίας. Επίσης, με την επικείμενη αναγνώριση ενιαίας ομοσπονδίας από την Γ.Γ.Α, θα πρέπει να λειτουργεί ειδικό τμήμα αθλίατρων, για την έγκυρη διάγνωση σοβαρών ατυχημάτων και την κάλυψη αυτών.

Συμφωνούμε. Θα υπάρχει πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Ο όρος «πλήρης κάλυψη» είναι γενικός και χρειάζεται διευκρίνιση, το ίδιο και η «οικονομική κάλυψη». Σε κάθε περίπτωση, η ΑΜΟΤΟΕ, σήμερα, έχει την δυνατότητα να καλύψει το αίτημα αυτό, με το αντίστοιχο κόστος που θα πρέπει, λογικά, να επιμερισθεί στους δικαιούχους. Θεωρούμε ότι ο ΣΑΜΕ κατανοεί το αυξημένο κόστος της πρότασής του, που οδηγεί σε αυξημένο κόστος αγώνων με ότι αυτό συνεπάγεται. Αν αναγνωρισθεί από την Πολιτεία η ΑΜΟΤΟΕ, και αν υπάρξει η αντίστοιχη επιδότηση, η ΑΜΟΤΟΕ δεν θα στερήσει τίποτα από τους αθλητές.

Συμφωνούμε απόλυτα, μένει να συμφωνήσει και η ΓΓΑ. (περί ειδικού τμήματος αθλίατρων).

β) Περί αγωνιστικού προγράμματος πρωταθλήματος
1. Για λόγους περιορισμού εξόδων μέσω μείωσης των μετακινήσεων και για την καλύτερη δυνατή βαθμολόγηση των σωματείων, θα πρέπει στο πρόγραμμα του πανελληνίου πρωταθλήματος να υπάρξουν μέχρι δύο (2) διήμεροι αγώνες.
2. Το πρόγραμμα του πανελληνίου πρωταθλήματος θα πρέπει να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε καμία από τις αγωνιστικές συναντήσεις να μην συμπίπτει χρονικά με τις αντίστοιχες διοργανώσεις των ανά την Ελλάδα κυπέλλων enduro, το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα enduro αλλά και αγωνιστικές συναντήσεις παγκοσμίου επιπέδου, όπως οι αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος και το ISDE.
3. Οι αγώνες του πανελληνίου πρωταθλήματος οφείλουν να είναι διαχωρισμένοι γεωγραφικά σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Συμφωνούμε. Ήδη καταρτίσθηκε πρόγραμμα με γεωγραφική κατανομή ενώ αναλόγως της εξέλιξης του πρωταθλήματος θα γίνουν σίγουρα ένας ίσως και δύο διήμεροι αγώνες.

1. Γενικώς συμφωνούμε.
2. Χρειάζεται διευκρίνιση ο όρος «κυπέλλων Enduro» αφού η ΑΜΟΤΟΕ δεν διοργανώνει «κύπελλα Enduro», επομένως δεν μπορεί να δεσμευθεί. Για τις πανευρωπαϊκές/παγκόσμιες διοργανώσεις και εφ’ όσον δημιουργείται ζήτημα, συμφωνούμε και το έχουμε κάνει ήδη.
3. Γενικώς συμφωνούμε.

γ) Περί σχεδίασης αγώνων:
1. Η εκκίνηση των αγώνων enduro οφείλει να γίνεται από κεντρικό σημείο πόλης (π.χ πλατεία ή σχολείο). Εάν αυτό είναι εφικτό, το κλείσιμο κάθε κύκλου θα πρέπει να περνά πάλι από το σημείο εκκίνησης. Στόχος της πρότασης είναι η καλύτερη δυνατή προβολή και διαφήμιση του αθλήματος στην τοπική αλλά και την ευρύτερη κοινωνία.
2. Κάθε αγώνας πρωταθλήματος οφείλει να έχει διαδρομή από 170 έως 240 χιλιόμετρα στο σύνολο του και μέγιστο αριθμό κύκλων τους τέσσερις (4). Ένας ιδανικός αγώνας οφείλει να έχει τρεις ειδικές σε κάθε κύκλο, με την πιθανότητα των δύο ειδικών ανά κύκλο να ισχύει μόνο για αγώνες με τέσσερις κύκλους. Το σύνολο των χρονομετρημένων ειδικών θα πρέπει να είναι τουλάχιστον στο 10% της συνολικής διάρκειας του αγώνα.
3. Η σχεδίαση των ειδικών διαδρομών πρέπει να γίνεται με τέτοια τρόπο ώστε να αποφεύγεται όσο είναι δυνατόν από κάποιον αναβάτη να παρακάμψει τμήμα της διαδρομής. Ανάλογα με την ορατότητα συγκεκριμένων σημείων κάθε ειδικής, αλλά και την επικινδυνότητά τους, οφείλουν να υπάρχουν κριτές σε απόσταση 500 μέτρων κατά μήκος κάθε ειδικής. Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην σήμανση της διαδρομής κάθε αγώνα, με ιδιαίτερη προσοχή σε διασταυρώσεις με δημόσιους δρόμους και επικίνδυνα σημεία.
4. Οι ειδικές διαδρομές θα πρέπει να έχουν εύκολη πρόσβαση για τους θεατές και να βρίσκονται όσο το δυνατό πιο κοντά σε απόσταση μεταξύ τους.

1. Σε γενικές γραμμές συμφωνούμε, αλλά πάντα τον τελευταίο λόγο έχουν οι λέσχες και οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες διοργανώνουν τους αγώνες. Συχνά είναι αναπόφευκτη η ύπαρξη «ουράς» καθώς και η εκκίνηση από εναλλακτικά μέρη, όπως το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών ή παραλιακό μέρος, αλλά πάντα εύκολα προσβάσιμο σε θεατές και αγωνιζόμενους.
2. Λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και των προδιαγραφών των αγώνων enduro που είναι οι πιο πολυέξοδοι και δύσκολοι στην οργάνωση αγώνες, παροτρύνονται οι λέσχες να διοργανώσουν αγώνες με μήκος κύκλου από 40 έως 60 χιλιόμετρα, που θα επαναλαμβάνεται τέσσερις (4) φορές, με δύο (2) ειδικές σε κάθε κύκλο. Φυσικά, όσες λέσχες έχουν την δυνατότητα –και σε έμψυχο δυναμικό, αλλά και οικονομικά- να ανταποκριθούν στην στελέχωση και τρίτης ειδικής διαδρομής θα μπορούν να κάνουν τρεις κύκλους με τρεις ειδικές. Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος και τα χιλιόμετρα των ειδικών θα είναι άνω του 10% του συνολικού αγώνα, δηλαδή άνω των 30’ (30 λεπτά) ή 16 km.
3. Συμφωνούμε απόλυτα και αυτός είναι ο λόγος που προτιμούμε να διασφαλίσουμε με ανθρώπινο δυναμικό λιγότερες και μικρότερες ειδικές, και κύκλο αγώνα λιγότερων χιλιομέτρων, παρά να χάσουμε τον έλεγχο έχοντας μεγάλες ειδικές και μεγάλο κύκλο αγώνα. Η ιστορία των ελληνικών αγώνων –σύμφωνα με το επίπεδο ανταγωνισμού- έχει δείξει ότι οι διαφορές των αγωνιζομένων στην τελική τους κατάταξη, μπορούν να κριθούν όχι μόνο σε επίπεδο ειδικών 60’ λεπτών, αλλά και σε χρόνο 30’ λεπτών (αλλά όχι μικρότερο).
4. Συμφωνούμε απόλυτα.

1. Γενικώς συμφωνούμε.
2. Γενικώς συμφωνούμε.
3. Γενικώς συμφωνούμε, αλλά στις ειδικές δεν υπάρχουν ποτέ αφύλακτες διασταυρώσεις με κανενός είδους δρόμο.
4. Γενικώς συμφωνούμε.

δ) Περί τέλεσης αγώνων:
1. Η χρονομέτρηση να γίνεται με σένσορες και στο τέλος κάθε ειδικής πρέπει να υπάρχει ένδειξη χρόνου του κάθε αθλητή σε κάθε του πέρασμα.
2. Κάθε αθλητής ο οποίος θα αναφερθεί από κριτή πως παραβίασε κορδέλα σε ειδική διαδρομή αποφεύγοντας τμήμα της ειδικής διαδρομής, θα βγαίνει άμεσα εκτός αγώνα. Σε κάθε αθλητή ο οποίος υποπίπτει σε αυτό το παράπτωμα άνω των τριών περιπτώσεων, αφαιρείται το δελτίο του και χάνει το δικαίωμα συμμετοχής σε οποιαδήποτε άλλη αθλητική δραστηριότητα της ομοσπονδίας μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς.
3. Οι κορδέλες των ειδικών οφείλουν να είναι υψηλής ποιότητας έτσι ώστε να μην κόβονται εύκολα, και τα πασαλάκια ανθεκτικά.
4. Η απονομή να γίνεται μέσα σε χρόνο που να μην ξεπερνά την μία ώρα από τον τερματισμό του τελευταίου αθλητή.

1. Ήδη έχουν γίνει επαφές με την INFOMEGA για την ενιαία χρονομέτρηση όλου του πρωταθλήματος, το κόστος της οποίας θα επωμισθεί η ομοσπονδία.
2. Επί του θέματος υπάρχουν κανονισμοί που προβλέπουν ανάλογες ποινές. Η πρώτη παράβαση, και σε περίπτωση που ο αναβάτης δεν επιστρέψει από το σημείο που έκοψε κορδέλα, προσάπτει ποινή 5’, ενώ η επανάληψή της στον ίδιο αγώνα μπορεί να επισύρει ποινή αποκλεισμού.
3. Οι κορδέλες των ειδικών διαδρομών συνήθως είναι προϊόν χορηγίας διαφόρων εταιριών. Σε περίπτωση κατασκευής κορδέλας από την ομοσπονδία, αυτή θα είναι υψηλής αντοχής και ποιότητας. Τα πασαλάκια θα έχουν minimum ύψος τα 80 εκατοστά.
4. Η απονομή θα γίνεται 30’ λεπτά μετά την ανάρτηση των προσωρινών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τους κανονισμούς, για την υποβολή ενστάσεων. Τα προσωρινά αποτελέσματα θα αναρτώνται 5’ μετά τον τερματισμό του τελευταίου αναβάτη.

1. Γενικώς συμφωνούμε.
2. Γενικώς συμφωνούμε.
3. Συμφωνούμε με το νόημα της πρότασης.
4. Γενικώς συμφωνούμε.

ε) Περί κατηγοριών:
1. Το όριο ηλικίας στην κατηγορία Junior να είναι στα 25 έτη. Η κατηγορία πρέπει να έχει μηδενικό κόστος συμμετοχής, με ενσωμάτωση των εξόδων στο κόστος των υπολοίπων κατηγοριών.
2. Η κατηγορία Γυναικών να έχει τους ίδιους χρόνους με τις υπόλοιπες κατηγορίες και να υπάρξει μηδενικό κόστος συμμετοχής, το οποίο θα επιβαρύνονται οι υπόλοιπες κατηγορίες.
3. Να καταργηθεί η κατηγορία ΕΒ, και στην θέση της να θεσπιστεί μια κατηγορία Πρωτοεμφανιζόμενων Αναβατών, όπου δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλοι οι αναβάτες που συμμετέχουν για πρώτη φορά στον εκάστοτε θεσμό και για τα επόμενα δύο χρόνια, ανεξαρτήτως ηλικίας και κυβισμού μοτοσυκλέτας.
4. Οι κατηγορίες Veteran, Πρωτοεμφανιζόμενων Αναβατών και Γυναικών να κάνουν έναν κύκλο λιγότερο από τις υπόλοιπες του θεσμού.
5. Σε περίπτωση που η επίσημα αναγνωρισμένη ομοσπονδία από την Γ.Γ.Α δεχθεί την προβλεπόμενη επιχορήγηση από το κράτος, όπως αυτή ορίζεται για την τέλεση αθλητικών δραστηριοτήτων, τότε θα πρέπει να υπάρχει μηδενικό κόστος συμμετοχής για όλες τις κατηγορίες και όλους τους εγγεγραμμένους αθλητές.

1. Δεκτό.
2. Δεκτό.
3. Η κατηγορία ΕΒ τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς, φτάνοντας σε σημείο να αποτελεί το 50% των συμμετοχών. Δυστυχώς, αγώνες χωρίς συμμετοχές δεν γίνεται, ούτε μπορεί να βασιστεί στις συμμετοχές των κατηγοριών Ε1, Ε2, Ε3 και ΕV, ενώ παράλληλα να επωμίζεται και το κόστος των EW, EJ. Αυτό που μπορεί να γίνει όμως είναι το εξής: Να παραμείνει η κατηγορία ως έχει (ΕΝ – Νέων, ή ΕΒ – Β’ class), αλλά στην βαθμολογία της χρονιάς να προσμετρούν ΜΟΝΟ οι αγωνιζόμενοι αναβάτες που συμμετέχουν για πρώτη φορά στον εκάστοτε θεσμό και για τα επόμενα δύο χρόνια, ανεξαρτήτως ηλικίας και κυβισμού μοτοσικλέτας.
Έτσι, δεν αποτρέπουμε κάποιον να συμμετέχει ασχέτων εμπειρίας και ηλικίας, θα μπορεί να κερδίσει κύπελλο εάν καταταχθεί στην 3άδα, αλλά δεν θα παίρνει βαθμούς για τον θεσμό.
4. Ορθόν και δεκτό.
5. Σε περίπτωση που η επίσημα αναγνωρισμένη ομοσπονδία από την Γ.Γ.Α δεχθεί την προβλεπόμενη επιχορήγηση από το κράτος, όπως αυτή ορίζεται για την τέλεση αθλητικών δραστηριοτήτων, τότε το Διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας θα συνεδριάσει για τον καταμοιρασμό των επιχορηγήσεων με σκοπό πάντα την ορθότερη διεξαγωγή των αγώνων, την προσέλευση περισσότερων αγωνιζόμενων και την ενίσχυση των καλύτερων αθλητών. Σύμφωνα με τα ανωτέρω, αλλά και αναλόγως των επιχορηγούμενων ποσών, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο είτε μηδενικού, είτε συμβολικού κόστους συμμετοχής σε όλα τα αθλήματα μοτοσικλέτας.

Στο ζήτημα της «οικονομοτεχνικής» διάρθρωσης των κατηγοριών, η ΑΜΟΤΟΕ είναι πάντα ανοικτή σε συζητήσεις, ιδιαίτερα με τους συμμετέχοντες στους αγώνες επομένως και με τους εκπροσώπους τους. Αρκετά σημεία των παραπάνω προτάσεών σας χρειάζονται περισσότερη ανάλυση και διευκρινήσεις ώστε να τοποθετηθούμε συγκεκριμένα.

στ) Περί βαθμολόγησης και λοιπών κανονισμών:
1. Η βαθμολόγηση παραμένει ως έχει (25 βαθμοί για τον πρώτο, 20 για τον δεύτερο, 16 για τον τρίτο κτλ.)
2. Οι κανονισμοί κάθε αγώνα θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με αυτούς που η F.I.M έχει ορίσει για το παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro, όσο αφορά σε λεπτομέρειες όπως τα φόντα των κατηγοριών και την διενέργεια του τεχνικού έλεγχου πριν από κάθε αγώνα.

1. Δεκτό.
2. Δεκτό.

1. Γενικώς συμφωνούμε.
2. Γενικώς συμφωνούμε.

ζ) Περί International Six Days Enduro
1. Οι Εθνικές ομάδες Trophy Team και Junior Trophy Team που θα εκπροσωπούν την χώρα μας στο International Six Days Enduro, πρέπει να προκύπτουν βάσει της γενικής κατάταξης του πανελληνίου πρωταθλήματος σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που θα καθορίζεται από την αρχή της αγωνιστικής χρονιάς.
2. Η ομοσπονδία οφείλει να καλύπτει όλα τα έξοδα των αναβατών που θα στελεχώνουν τις Εθνικές ομάδες, καθώς και να τους καλύπτει για τον χρόνο απουσίας από την εργασία τους.
3. Ο ορισμός τόσο του εκπροσώπου των Εθνικών ομάδων στον θεσμό (Team Manager), όσο και του υπεύθυνου μηχανικού, θα γίνεται κατόπιν κατάθεσης υποψηφιοτήτων και πάντα με την συνεργασία των μελών της Ομοσπονδίας με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Σ.Α.Μ.Ε.

1. Η οργάνωση και η αποστολή Εθνικών Ομάδων είναι κάτι που έχει να κάνει με το budget και τα έσοδα της Ομοσπονδίας, τα οποία χωρίς επιχορήγηση από κρατικό φορέα είναι ελάχιστα. Η αποστολή λοιπόν στο ISDE είναι ένα πολυέξοδο εγχείρημα για το οποίο δεν μπορούμε να σας υποσχεθούμε τίποτα για την ώρα, και εφ’ όσον δεν υπάρχει αναγνώριση και επιχορήγηση.
2. Τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής, διατροφής θα καλύπτονται. Τα έξοδα τεχνικής υποστήριξης και πόσο μάλλον αυτά της ενοικίασης μοτοσικλετών τα οποία είναι υπερβολικά, είναι ένα πολυέξοδο εγχείρημα για το οποίο δεν μπορούμε να σας υποσχεθούμε τίποτα για την ώρα, και εφ’ όσον δεν υπάρχει αναγνώριση και επιχορήγηση.
3. Δεκτό.

1. Γενικώς συμφωνούμε.
2. Γενικώς συμφωνούμε.

3. Γενικώς συμφωνούμε.

η) Περί promoter πρωταθλήματος
1. Για να γίνει δεκτή η παρουσία promoter θα πρέπει εκ των προτέρων να έχουν καλυφθεί τα έξοδα των σωματείων που πρόκειται να διοργανώσουν τον αγώνα στο ακέραιο. Εάν, για παράδειγμα, το πανελλήνιο πρωτάθλημα αποτελείται από οκτώ αγώνες και τα έξοδα κάθε αγώνα ανέχονται στο ποσό των δέκα χιλιάδων ευρώ, τότε ο Promoter θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει το ποσό των ογδόντα χιλιάδων ευρώ, διασφαλίζοντας έτσι την ποιότητα αλλά και την ομαλή διεξαγωγή του πρωταθλήματος.

1. Πιθανόν δεν έχετε πληροφόρηση των ποσών των χορηγιών στους αγώνες μοτοσικλέτας, είτε σε Πανελλήνιο, είτε σε Πανευρωπαϊκό, είτε σε Παγκόσμιο επίπεδο! Για παράδειγμα, Promoter Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Enduro δεν υπάρχει, ενώ ο Promoter του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro δεν καταβάλει ανάλογο ποσό στους οργανωτές, ούτε στην FIM, αλλά παρέχει σήματα, κορδέλα, τα κύπελλα και την χρονομέτρηση, εκμεταλλευόμενος τον διαφημιστικό χώρο και χρόνο σε ποσοστό 90%.  Ως εκ τούτου, η απαίτησή σας δεν μπορεί να θεωρηθεί λογική.

Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη και η συνεργασία με Promoter ή πρωταθληματικούς χορηγούς –είτε στο enduro, είτε σε όλους τους αγώνες μοτοσικλέτας γενικότερα- είναι κάτι που αφορά μόνο την Ομοσπονδία και τις διοργανώτριες λέσχες, με σκοπό την καλύτερη προβολή, την ομοιογένεια και την αρτιότερη διοργάνωση του πρωταθλήματος.
Σε κάθε περίπτωση η ομοσπονδία θα προσπαθήσει να διασφαλίσει την ορθότερη, απλούστερη και αξιόπιστη διεξαγωγή του πρωταθλήματος σε διαρκή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και πάνω από όλα τους οδηγούς των οποίων η γνώμη μετράει περισσότερο.
Σε κάθε περίπτωση, ζητάμε την συνεργασία των οδηγών και του ΣΑΜΕ, τόσο για την υλοποίηση των δεδομένων προτάσεων, όσο και για την διασφάλιση / διαβεβαίωση από μεριάς των οδηγών ότι θα συμμορφώνονται πλήρως με τους κανονισμούς τους οποίους εσείς οι ίδιοι ζητάτε να τηρηθούν.

Σε σεβασμό
Η Επιτροπή Enduro Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας

O Υπεύθυνος Αγωνιστικού
Βαγγέλης Πολύζος

Η ΑΜΟΤΟΕ κινούμενη στα πλαίσια του Αθλητικού Νόμου και της λογικής που έχει η Ομοσπονδία σαν θεσμός, δεν έχει προβλέψει, εκ των προτέρων, διαδικασίες συνεργασίας με promoter (τουλάχιστον όπως ξέρουμε ότι λειτουργεί ο όρος σήμερα).

Φυσικά και αναζητούμε χορηγούς, τους θέλουμε, και όπως είδατε τους τιμούμε δεόντως, αλλά ο «χειρισμός» των promoters και της λογικής που οδηγεί στην συνεργασία μαζί τους, είναι σημαντικό (αλλά ξεχωριστό) ζήτημα που θα το μελετήσουμε μόλις προκύψει, ή αμέσως μετά την επίλυση θεμελιωδών ζητημάτων που μας απασχολούν (π.χ. αναγνώριση από την ΓΓΑ).

Οι παραπάνω προτάσεις σας, μόλις, μετά από συζήτηση, γίνουν «πράξη» από την ΑΜΟΤΟΕ, θα αποτελούν και δέσμευση για την Ομοσπονδία και όλα τα μέλη της. Φυσικά δεν μπορεί να υπάρξει μονόπλευρη δέσμευση. Επομένως, θα πρέπει το ΔΣ του ΣΑΜΕ να δεσμευθεί ότι, όλα τα μέλη του ΣΑΜΕ ανεξαιρέτως, (όπως συμβαίνει με την ΑΜΟΤΟΕ και τα μέλη της) θα συμπλεύσουν με την ΑΜΟΤΟΕ, θα ενταχθούν πλήρως σε αυτήν και θα πορεύονται μαζί της. Σε άλλη περίπτωση, (απευκταία!!) η ΑΜΟΤΟΕ θα πρέπει να «ακούσει» τις ανάγκες των υπολοίπων αγωνιζομένων, μη μελών του ΣΑΜΕ, που την τιμούν με την αγωνιστική παρουσία τους.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Το ΔΣ της ΑΜΟΤΟΕ

Υ.Γ. Μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι, ιδιαίτερα την δύσκολη εποχή που βιώνουμε, δεν ασχολείστε με το κόστος  των ετήσιων παραβόλων (20€ το Δελτίο Αθλητή της ΑΜΟΤΟΕ, 70€ ή 120€ της ΟΜΕ-ΠΟΜ όπως ανακοινώθηκε προφορικά σε Γενική Συνέλευση Αγωνιζομένων) αλλά και αυτό του κάθε αγώνα (60€ της ΑΜΟΤΟΕ, σίγουρα μεγαλύτερο της ΟΜΕ-ΠΟΜ), όπως και στο που καταλήγουν αυτά τα έξτρα χρήματα.
Ακόμα, στο γεγονός ότι τα πρωταθλήματα της ΑΜΟΤΟΕ του 07-08 τελείωσαν όλα όπως εξαγγέλθηκαν, ενώ των ΠΟΜ-ΟΜΕ τελείωσαν (αν…) περίπου.

———————————————-

Ειδικότερα για την τελευταία παράγραφο (απάντηση ΑΜΟΤΟΕ) ο ΣΑΜΕ ανταπάντησε με την παρακάτω ανακοίνωση:

Απάντηση ΣΑΜΕ 
Παρακολουθώντας τις ραγδαίες εξελίξεις της τελευταίας εβδομάδας και την απάντηση – επιστολή της AMOTOE νιώθουμε την ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά πως ο ΣΑΜΕ είναι ένα όργανο ανεξάρτητο και ανεπηρέαστο από όποια προσωπικά συμφέροντα. Είναι η φωνή των αναβατών enduro που στηρίζουν τις αγωνιστικές διοργανώσεις στην χώρα μας και κλήθηκαν με την ψήφο τους στις πρόσφατες εκλογές να δείξουν την δύναμή τους. Το σημαντικότερο μέλημα του εκλεγμένου προεδρείου του ΣΑΜΕ είναι το καλό του χώρου και όλων των αναβατών.
Θεωρούμε άτοπο αναφερόμενοι στον αθλητικό νόμο να θεωρείτε υποχρέωση των αναβατών του enduro “να συμπλεύσουν” με την ΑΜΟΤΟΕ, τονίζοντας έντονα το συγκεκριμένο σημείο, εφόσον ακόμη δεν υπάρχει επίσημη αναγνώριση από την Γ.Γ.Α μιας ενιαίας ομοσπονδίας. Είμαστε διατεθιμένοι να ακολουήσουμε πιστά και να συμπλεύσουμε με τις διαταγές μιας ενιαίας ομοσπονδίας, εάν και εφόσον αυτή είναι επίσημα αναγνωρισμένη από την πολιτεία.
Η επιλογή της ΑΜΟΤΟΕ να εξετάζει και τις πιθανές κινήσεις της στο ενδεχόμενο “της απευκταίας” (όπως αναφέρεται) μη σύμπραξης του ΣΑΜΕ με τις προτάσεις – επιλογές της είναι κατανοητή, αλλά στην παρούσα φάση θεωρούμε πως η προσπάθεια διαχωρισμού σε μέλη και “μη μέλη του ΣΑΜΕ” είναι απαξιωτική για τους αναβάτες του χώρου και προκαλέσει σύγχηση. Για εμάς δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ αναβατών.
Έχουμε αναλάβει το βαρύ φορτίο να πάρουμε μια απόφαση για το μέλλον του χώρου, είναι όμως απόλυτα ξεκάθαρο πως, εφόσον το πλάνο αναγνώρισης δείχνει να έχει παγώσει, είναι χρέος και μέγιστος στόχος μας να διασφαλίσουμε το βέλτιστο δυνατό για το καλό του χώρου.

Ως προς τα λεγόμενα στο ΥΓ.
Και σε εμάς προκαλεί εντύπωση το γεγονός πως τα μέλη του προεδρείου της ΑΜΟΤΟΕ στην επίσημη απάντησή τους στις προτάσεις του ΣΑΜΕ στην οποία  όφειλαν να εκθέσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα σχέδιά τους για την ερχόμενη χρονιά, εμμένουν στην πολιτική της αντιπαράθεσης κατά των επιλογών της “υποτιθέμενης” αντίπερα όχθης (ΟΜΕ-ΠΟΜ), κάτι που απέχει πολύ από τους ζητούμενους στόχους μας και δεν μας αφορά. Το τελευταίο πράγμα που μας ενδιαφέρει στην παρούσα φάση είναι να εμπλακούμε στον κικεώνα της ευθείας αντιπαράθεσης μεταξύ των ομοσπονδιών, που τροφοδοτείται από προσωπικά συμφέροντα και δεν οφελεί το καλό του αθλήματος. Στόχος μας είναι η καλύτερη δυνατή συλλογή πληροφοριών, γιατί έτσι πιστεύουμε ότι θα είναι δυνατή η λήψη της πιο αντικειμενικής απόφασης με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα.
Το ζήτημα των παραβόλων συμμετοχής σαφώς παίζει μείζονα ρόλο για εμάς και αποτελεί μέρος του συνολικού στόχου περιορισμού των εξόδων. Εφόσον, όμως, εσείς επιλέγετε την πολιτική της ευθείας αντιπαράθεσης, κι εμείς θα αναρωτιόμασταν που καταλήγουν τα 20 ευρώ που κοστίζει η απόκτηση δελτίου αθλητή.
Δεν τιθέμεθα εκ των προτέρων υπέρ καμίας πλευράς, παρά μόνο μετά από λεπτομερή ανάλυση όλων των δεδομένων και με τελική κατάληξη την ψηφοφορία της ερχόμενης εβδομάδας, αλλά σχετικά με το που πιθανόν να καταλήγουν τα παραπάνω χρήματα από το παράβολο συμμετοχής της “άλλης πλευράς”, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε κάποια πολύ σημαντικά στοιχεία όπως το γεγονός πως η αντίπερα πλευρά είναι αυτή που δημιούργησε και στήριξε τέσσερις φορές την αποστολή Εθνικών Ομάδων στην κορυφαία αθλητική οργάνωση του χώρου μας, το ISDE, ενώ επίσης πριμοδότησε και θα εξακολουθήσει να χορηγεί την χρονομέτρηση των αγώνων, ένα σημαντικό βάρος για την εκάστοτε λέσχη.
Τέλος, είναι κατά την άποψή μας άτοπο να κατηγορείτε την αντίπερα όχθη για την μη σωστή τήρηση αγωνιστικών προγραμμάτων, εφόσον υπάρχει το πολύ πρόσφατο παράδειγμα του τελευταίου αγώνα του πρωταθλήματος του 2008, ο οποίος είχε προγραμματιστεί να γίνει στην Αθήνα και μεταφέρθηκε την τελευταία στιγμή στα Γρεβενά.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Τα μέλη του Δ.Σ. του ΣΑΜΕ

———————————————————-
Γραφείο Τύπου ΣΑΜΕ
same.enduro@gmail.com
———————————————————-