Υπάρχουν σοβαροί λόγοι για το παγκόσμιο motocross και supermoto, να περιοριστεί αλλά και να μειωθεί ο θόρυβος των μοτοσικλετών. Ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί αυτό, είναι να υπάρξουν αυστηρότεροι έλεγχοι με σημαντικές επιπτώσεις για τους παραβάτες.

Στο περσινό MXDN του Ernee, καθόμουν στο κέντρο της πίστας, στην μέση μιας από τις μεγάλες ανηφόρες όπου οι μοτοσικλέτες περνούσαν από δίπλα μου στα δύο μέτρα με κλειδωμένη τετάρτη. Στον πρώτο γύρο ένοιωσα μια δυσφορία που κυρίως προερχόταν από τα αφτιά μου λόγω του όγκου του θορύβου που έπρεπε να διαχειριστούν από τις πολλές εργοστασιακές μοτοσικλέτες. Στην συνέχεια δεν υπήρχε καμία ενόχληση αλλά όσο περνούσε η ώρα και τα σκέλη, ένας μικρός πονοκέφαλος έκανε την εμφάνιση του και άρχισαν να μουδιάζουν τα σαγόνια μου. Αυτά είναι συμπτώματα από ταλαιπωρημένη ακοή (και όχι από τα πολλά σάντουιτς) και σκεφτείτε ότι είμαι συνηθισμένος να παρακολουθώ από πολύ κοντά αγώνες motocross και supermoto (ως φωτογράφος) παράλληλα με την πώρωση που υπάρχει και με κάνει να αψηφώ αρκετά πράγματα. Αυτό όμως δεν συμβαίνει με την πλειοψηφία των θεατών που έρχονται (ή που θέλουμε να έρχονται) να απολαύσουν έναν αγώνα. Στην σκόνη, τη λάσπη, τη βροχή και τον καυτό ήλιο που ενεργούν ανασταλτικά στο θέαμα, τώρα προσθέστε και τον θόρυβο.

Όλα δείχνουν ότι το 2007 το όριο θα μειωθεί στα 94db από 96db που είναι σήμερα, παρά το γεγονός ότι οι ομάδες δεν είναι συμορφωμένες 100% με υπάρχουσα όρια. Οι δηλώσεις των κυρίων S.Wolfgang και C.Hennekam επεξηγούν με τον καλύτερο τρόπο τις προθέσεις και της ανάγκες της FIM για το καλό του αθλήματος.

S.Wolfgang (Πρόεδρος της επιτροπής Motocross της FIM)
Απλά πρέπει να μειώσουμε τον θόρυβο γιατί δεχόμαστε αρκετή πίεση από τους οικολόγους, τις κοινότητες και τους πολιτικούς. Για να το ξεκαθαρίσουμε, το πρόβλημα δεν είναι για τα GP τα σαββατοκύριακα, ούτε για τον Rossi και τον Schumacher, είναι για όλες τις πίστες από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο όπου οι άνθρωποι απολαμβάνουν το σπορ. Από την μία είναι πλεονέκτημα να έχουμε τόσους ανθρώπους να απολαμβάνουν το motocross ανά τον κόσμο και είναι σημαντικό για εμάς, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτό δημιουργεί και προβλήματα. Κατανοώ όλους τους κατοίκους που ζουν κοντά στις πίστες, το πόσο θορυβώδεις έχουν γίνει σήμερα. Πρέπει να προχωρήσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση γιατί δεν θέλουμε οι πίστες να κλείσουν και δεν θέλουμε το σπορ που αγαπούμε να σταματήσει, οπότε δίνουμε μεγάλη βαρύτητα σε αυτό το θέμα. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό όλες οι αποφάσεις που παίρνουμε να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στους κατασκευαστές. Έχουμε συνεργασία με πολλά meetings με την MSMA. Καταλαβαίνουν και αυτοί ότι πρέπει να μειώσουν τον θόρυβο και πρέπει να βρούμε τον σωστό τρόπο να το κάνουμε, να είστε σίγουροι ότι αποφασίσουμε σήμερα μπορεί να γίνει στην παραγωγή άμεσα. Η συνεργασία μας είναι σε καλά επίπεδα και μην ξεχνάτε ότι ο στόχος μας, είναι απλά να μειώσουμε τον θόρυβο.

C.Hennekam (Τεχνικός συνεργάτης FIM)
Οι μηχανικοί και οι team managers πρέπει να με φοβούνται, καλύτερα όμως να δουλέψουν λίγο παραπάνω ώστε να βελτιώσουν τα επίπεδα θορύβου. Μέχρι στιγμής στον πρώτο αγώνα είδα την Παρασκευή πολλές ομάδες να έχουν κάνει λίγα πράγματα στον τομέα αυτό κυρίως λόγο της άμμου (Zolder). Το απόγευμα που ξαναήρθαν ήταν εντάξει οι περισσότεροι. Έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις με τις ομάδες, είναι η δουλειά μας να τους ενημερώνουμε και να τους εξηγούμε και θέλουμε να δούμε όλους τους οδηγούς στην εκκίνηση. Το σημαντικό είναι ότι έχουν καταλάβει που πρέπει να εργαστούν ώστε να διατηρήσουν χαμηλά το όριο θορύβου και φυσικά ρωτούν τους προμηθευτές τους ποιο τελικό είναι το καλύτερο για αυτό το όριο. Στην Πορτογαλία είχαμε λιγότερα προβλήματα από την Ισπανία κυρίως γιατί οι περισσότεροι είχαν προβλήμα στην Ισπανία οπότε γνώριζαν. Γύρισαν πίσω και ψάχτηκαν με τους προμηθευτές τους για την σωστή επιλογή. Φυσικά αυτοί που είχαν τα περισσότερα προβλήματα ήταν οι ιδιώτες, που δεν είχαν αυτήν την ευκαιρία καθώς ταξίδεψαν απευθείας από το ένα GP στο άλλο. Στην Agueda όλοι πέρασαν τον τεχνικό έλεγχο την Παρασκευή και το Σάββατο κάναμε μετρήσεις σε άλλα δοκιμαστικά τελικά μερικών ομάδων. Ξέρουμε ότι όλοι βαδίζουν στην ίδια κατεύθυνση και εμείς θα είμαστε αυστηροί ώστε όλοι να σέβονται τους κανονισμούς.