Η KTM 990 είναι μια σπουδαία μοτοσυκλέτα. Είναι μια νέα μοτοσυκλέτα που θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία Super Enduro. Πλήρως εξοπλισμένη ταιριάζει κουτί στον επίδοξο αναβάτη. Ακόμα όμως και αυτή, πριν ξεκινήσει για ένα χωμάτινο ταξίδι θέλει μερικές μικρές επεμβάσεις. Πρώτον και σημαντικότερων τα ελαστικά. Το Wheel City και ο Δημήτρης Λιγνός είναι η επιλογή μας. “Θα δοκιμάσουμε ένα ζευγάρι χωματερά Continental” είπε και εγώ συμφώνησα.

Πριν ξεκινήσω την Κυριακή λοιπόν είχα αφαιρέσει τους καθρέφτες και τα “πως τα λένε” ελαστικά που βιδώνουν πάνω από τους μαρσπιέ αναβάτη. Τέλος είναι σημαντικό να ελέγξεις τις πιέσεις των ελαστικών πριν πατήσεις χώμα γιατί εκεί χρειάζεσαι λιγότερο αέρα. Πέραν αυτών τίποτα άλλο, κάτι που δείχνει πως η ΚΤΜ έχει αγωνιστικά γονίδια μέσα της και ας μην της φαίνεται.

Χωρίς πολύ σκέψη βρέθηκα και εγώ μαζί με άλλους δεκαεπτά επίδοξους super εντουράδες στα φιλόξενα Άνω Τρίκαλα, την Κυριακή 09:00 το πρωί. Πίνοντας τον πρωινό μου καφέ προσπάθησα να αποθηκεύσω όσες περισσότερες δυνάμεις μπορούσα για την συνέχεια. “Εμπρός, παιδιά να τελειώνουμε σιγά – σιγά, σε πέντε λεπτά αναχώρηση” είπε ο Νίκος Σπανός οργανωτής του 1ου Orange Tour για το 2006. Έψαξα τα βλέμματα, μπορούσες να ξεχωρίσεις αμέσως αυτούς που συμμετείχαν για πρώτη φορά, αυτούς που δεν είχαν μεγάλη εμπειρία στην χωμάτινη οδήγηση.

Όποιος θέλει να φάει ας σηκώσει το χέρι του!

Είχα έρθει σε μια εκδήλωση της Moto Adventures, ένα Orange Tour, όπως το ονομάζει ο Νίκος Σπανός του οποίου ανήκει η Moto Adventures. H σχολή ασφαλούς οδήγησης ειδικεύεται στην εκπαίδευση αναβατών είτε στην άσφαλτο είτε στο χώμα και τα Orange Tour ήταν μια απόπειρά της σχολής να μυήσει ακόμα περισσότερο κόσμο στο χώμα. Σε συνεργασία με το Hellinstore 001 – 018 (εξ’ ου και το Orange) η Moto Adventures θα διοργανώσει πέντε συνολικά Orange Tour το 2006, κάποια από αυτά θα είναι και διήμερα.

 

Δουλειά μου ήταν να φωτογραφίσω τους επίδοξους εντουράδες στην βόλτα τους αλλά και να οδηγήσω όσο περισσότερο μπορούσα ένα Super Enduro, μια KTM 990 (τη χαμηλή). Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, δηλαδή. Τρομάρα μου! Οι πλοηγοί με τοποθέτησαν ανάμεσα στα δυο γκρουπ (γρήγοροι – αργοί) και πριν προλάβω να πιω τον καφέ είχαμε ξεκινήσει.

Θα ακολουθούσαμε βατούς χωματόδρομους, δασικούς φαρδιούς δρόμους με καλή πρόσφυση. Γενικός μια απλή διαδρομή με μικρά δύσκολα περάσματα ή τεχνικά περάσματα χαμηλής, όμως, δυσκολίας. Αμέσως μόλις πατήσαμε το χώμα το ΚΤΜ μεταμορφώθηκε σε ένα χαλί! Είναι φανταστική εμπειρία να σταθείς όρθιος και με ταχύτητα (2η ή 3η) να ανοίξεις το γκάζι. Η μετατόπιση του πίσω τροχού έχει μεγάλη πλάκα. Νομίζεις πως θα έρθει από το πλάι να σε χαιρετίσει. Η δύναμη αυτής της μοτοσυκλέτας είναι συγκλονιστική. Μπορείς για πολύ ώρα να οδηγήσεις ξένοιαστα μιας και οι αναρτήσεις καταπίνουν το μεγαλύτερο ποσοστό από τις λακκούβες και οτιδήποτε άλλο εξέχει από το έδαφος. Μέχρι εκεί όμως γιατί αν θέλεις κάτι παραπάνω οι αναρτήσεις θα σου θυμίσουν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το “χαμηλό” 990. Ποτέ όμως δεν τις φτάσεις στο όριο.

 

Η μοτοσυκλέτα αυτή έχει ABS(!). Θέλησα να το δοκιμάσω και στο χώμα αλλά όσοι έχουν μάθει να οδηγούν στο χώμα χωρίς ABS θα δυσκολευτούν αρχικά. Δεν θα ξεχάσω την αίσθηση του πεντάλ πίσω φρένου, που σαν να είχε ζωντανέψει και μου κοπάναγε τη μπότα μην θέλοντας να κοκαλώσει! Ευτυχώς για εμένα που οδηγούσα σιγά και έτσι δεν αγόρασα οικόπεδο στην συγκεκριμένη περιοχή. Ρωτώντας όμως τον δάσκαλο Νίκο Σπανό μου είπε ότι οι νέοι αναβάτες που κάνουν τα πρώτα βήματά τους στο χώμα μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το ABS. Ο Θεός μαζί τους, τι να πώ!

Για μεγάλη μοτοσυκλέτα το KTM αλλάζει κατεύθυνση αρκετά εύκολα αρκεί το σώμα σου να δίνει τις κατάλληλες εντολές. Το μπροστινό φρένο δύσκολα θα κοκαλώσει αρκεί όμως να το πιέζεις προοδευτικά. Η άπλετη δύναμη και ο πίσω τροχός θα σε βοηθήσουν να αλλάξεις κατεύθυνση στο χώμα. Αν θέλεις να έχεις το πάνω χέρι στην ασφάλεια θα οδηγείς όρθιος μιας και στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα όταν κάθεσαι στην σέλα δεν βλέπεις τον μπροστινό τροχό, κάτι που είναι αναγκαίο στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Αν φοβάστε την πτώση, οδηγήστε ποιο στρωτά και θυμηθείτε ότι όταν κουραστείτε καλό θα ήταν να ξεκουραστείτε κάτω από ένα δέντρο καθώς μεγάλο ποσοστό των πτώσεων προέρχονται από την κούραση και συνήθως το χάσιμο του μπροστινού τροχού! Στην “έξω από εδώ” περίπτωση που θα σας συμβεί μια πτώση, ηρεμήστε και προσπαθήστε να καταλάβετε αν είστε καλά, σβήστε τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας αν είναι ακόμα σε λειτουργία και σηκώστε την μοτοσυκλέτα προσπαθώντας να μην δώσετε πολύ ώθηση. Πολλές φορές συμβαίνει, να σηκώνεις την μοτοσυκλέτα από τα αριστερά και με την ώθηση που έχεις δώσει να πέφτει από τα δεξιά.

Η ΚΤΜ έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει εσάς, την καλή σας αλλά και τα πράγματά σας σε μακρινούς και χωμάτινους προορισμούς. Μπορείτε να αποδράσετε με φίλους σε κοντινούς τόπους από την πόλη σας, συνδυάζοντας χωμάτινους αλλά και ασφάλτινους προορισμούς. Η ΚΤΜ 990 είναι μια φανταστική μοτοσυκλέτα και όποιος διαθέτει 13.980 ευρώ μπορεί να την κάνει δική του από τα καταστήματα Hellinstore 001 στην Αθήνα ή Hellinstore 018 στον Πειραιά.

Αν θέλετε και εσείς να συμμετάσχετε σε μικρές χωμάτινες εξορμήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Moto Adventures που διοργανώνει τέτοιου είδους εκδρομές. Αν συμμετάσχετε θα χρειαστείτε οπωσδήποτε ελαστικά κατάλληλα για χώμα τα οποία μπορείτε να προμηθευτείτε από το Wheel City.