6ος Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΟΜΕ
Ημ/νια: 07-08/11/09
Συμμετοχές: 63 (MX1: 13, MX2: 13, ΜΧ3: 18, Junior: 9, Mini: 10)
Τοποθεσία: Τρίκαλα
Θεατές: 200
Καιρός: Βροχή συννεφιά 20C

Στο βαρύ λασπωμένο τερρέν του 6ου αγώνα Παν. Πρωτ. ΜΧ στα Τρίκαλα δεν έφερε εκπλήξεις ούτε αλλαγές στις πρώτες θέσεις στην κατηγορία ΜΧ1, αντίθετα ο Παναγιώτης Κουζής διέλυσε τον συναγωνισμό ρίχνοντας γύρο μέχρι και στον δεύτερο. Στην ΜΧ2 διακρίθηκαν για διαφορετικούς λόγους οι Σπύρος Κοσμάς, Βασίλης Ζαχαρίου και Δημήτρης Κοντολέτας.

Οι ήρωες των αγώνων της Κυριακής ήταν οι μικροί των Mini-Junior

Οι λίγες συμμετοχές, η πολύ καλή προετοιμασία του αγωνιστικού χώρου, η χαλαρή οργάνωση και η λάσπη μετά την βροχή τα ξημερώματα της Κυριακής χαρακτήρισαν τον αγώνα των Τρικάλων. Οι λίγες συμμετοχές ήταν πιθανότατα αποτέλεσμα του αναμενόμενου βροχερού καιρού αλλά και της μείωσης που παρατηρείτε πάντα στους τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος. Ο αγωνιστικός χώρος ήταν το Σάββατο σε μια από τις καλύτερες καταστάσεις που έχουμε δει την συγκεκριμένη πίστα “ever”, γεγονός που περιόρισε την μεγάλη ζημιά που έκανε η βροχή την Κυριακή, βοήθησε κι ο καιρός μέσα στην εβδομάδα αλλά σίγουρα αξίζουν και πολλά συγχαρητήρια στους ανθρώπους που δούλεψαν στην πίστα. Δυστυχώς ο αγώνας των Τρικάλων πλέον αποτελεί παράδειγμα πως μια χαλαρή οργάνωση (κριτές, αλυτάρχης) μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Στον δεύτερο αγώνα της κατηγορίας MX3-OPEN στον τελευταίο γύρο είχε μια πτώση ένας οδηγός μετά από ένα άλμα και καθυστέρησε να ξεκινήσει. Με την πίστα σχεδόν άδεια αφού όλοι είχαν τερματίσει ο κριτής πήγε να τον βοηθήσει την στιγμή που στον νικητή του σκέλους Νίκο Ανδρέου (ΚΤΜ #1) του επιτράπηκε η έναρξη του γύρου του θριάμβου. Ο Ανδρέου πήδηξε το άλμα εφ όσον δεν είδε σημαία, έπεσε πάνω στον σταματημένο οδηγό που ακόμα δεν είχε ξεκινήσει με αποτέλεσμα να σπάσει την κνήμη του ο Ανδρέου και ευτυχώς να μην τραυματιστεί ο άλλος οδηγός με τον κριτή. Στο ατύχημα έπαιξε ρόλο και ο βροχερός καιρός που δημιούργησε προβλήματα η έντονη λάσπη με καθυστερήσεις στο αγωνιστικό πρόγραμμα που οι οργανωτές προσπάθησαν να συμμαζέψουν και ολιγώρησαν δημιουργώντας αυτό το ατύχημα. Η καλύτερη ίσως λύση την δεδομένη στιγμή θα ήταν να μην υπάρχει γύρος θριάμβου.

Οι κίτρινες σημαίες πήραν φωτία στον αγώνα

Σχεδιάζοντας την νέα σεζόν η ΟΜΕ ζήτησε την άποψη των αγωνιζομένων για το ημερολόγιο του 2010 κάτι που ανέλαβε από την μεριά των αγωνιζομένων να κάνει ο Βασίλης Ζαχαρίου  συγκεντρώνοντας σε μια συζήτηση τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος. Σωστή κίνηση από την ΟΜΕ με ώριμη και σοβαρή αντιμετώπιση από τους αγωνιζόμενους (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) που πήραν τις αποφάσεις τους για το τι θέλουν από το ημερολόγιο του 2010. Το γεγονός αυτό ανακινεί και ένα άλλο θέμα που ακούει στο όνομα ΑΣΟΑΜ που κανείς πλέον δεν τον βλέπει στους αγώνες. Ο ιστορικός ΑΣΟΑΜ αν θέλει να παραμείνει ιστορικός πρέπει να περάσει στα νέα παιδιά που ενδιαφέρονται και ασχολούνται όπως φαίνεται από τα παραπάνω με τα κοινά του motocross. Το παρόν και το μέλλον του motocross είναι αυτά τα παιδιά και οι αποφάσεις για το μέλλον του αθλήματος θα πρέπει να λαμβάνονται από αυτούς με την συμβουλευτική βοήθεια των παλαιοτέρων.

Εκπληκτική οδήγηση στην λάσπη από τον Πάνο Κουζή

Κατηγορία ΜΧ1
Το λασπωμένο τερρέν έβαλε υποψίες ότι μπορεί να κάνει το λάθος ο Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #1) και να γίνουν ανατροπές στην διεκδίκηση του τίτλου της κατηγορίας. Η καταιγιστική-εντυπωσιακή εμφάνιση όμως του πρωταθλητή που πέταγε πάνω στην λάσπη δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης και τώρα θέλει μόνο δύο βαθμούς στον τελευταίο αγώνα στην Καρδίτσα για να πάρει τον δεύτερο σερί του τίτλο στην κατηγορία. Στο πρώτο σκέλος ο Κουζής βρέθηκε μπροστά αφού ήταν ο μόνος που στάθηκε όρθιος μετά από ένα μπαράζ πτώσεων στον πρώτο γύρο. Η εκπληκτική οδήγηση του πρωτοπόρου στο βαρύ τερρέν ήταν το μόνο αξιοθέατο του σκέλους που τελικά κατέκτησε με μεγάλη άνεση ρίχνοντας γύρο ακόμα και στον δεύτερο. Στην δεύτερη θέση κατάφερε να βρεθεί μετά από μερικές πτώσεις ο Δημήτρης Βαγγελάκος (Yamaha #211) περνώντας δύσκολες στιγμές και κρατώντας ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο. Τρίτος τερμάτισε ο Μανώλης Σκύβαλος (Suzuki #4) με τέταρτο τον βετεράνο Σταμάτη Λυρίου (Suzuki #110) που αν και είναι ακόμα γρήγορος δεν έδειξε την υπεροχή που τον διέκρινε στο λασπωμένο τερρέν. Η πτώση στην εκκίνηση του Κων/νου Τζιώρα (Honda #46) τον έφερε να παλεύει να αναρριχηθεί τερματίζοντας τελικά στην πέμπτη θέση μπροστά από τον έκτο Χρήστο Φωτόπουλο (BMW #911). Στο δεύτερο σκέλος την εκκίνηση πήρε ο Λυρίου αλλά γρήγορα τον πέρασε ο Τζιώρας και πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου πέρασε και τους δύο ο Κουζής οδηγώντας στην κατάκτηση και αυτού του σκέλους διατηρώντας το αήττητο μέσα στην χρονιά. Πολύ καλή εμφάνιση έκανε σε αυτό το σκέλος ο Βαγγελάκος που πέρασε σύντομα και αυτός στην δεύτερη θέση και προσπάθησε να κρατήσει κοντά την διαφορά του από τον πρωτοπόρο. Κουράστηκε όμως και φύλαξε την δεύτερη θέση στο τέλος του σκέλους. Άνετα στην τρίτη θέση τερμάτισε ο τοπικός Τζιώρας έχοντας και πάλι πίσω του τον Φωτόπουλο που αυτήν την φορά τερμάτισε τέταρτος. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Σκύβαλος ενώ την εξάδα συμπλήρωσε ο Κων/νος Καράκης (Suzuki #123) κερδίζοντας την μάχη που είχε σε όλο το σκέλος με τον Θοδωρή Ζερβό (Honda #64).

Οι Σ.Κοσμάς και Β.Ζαχαρίου θα έπρεπε με την συνολική τους απόδοση να είχαν μια φωτογραφία εδώ. Αλλά και οι δύο θα συμφωνούσαν ότι ο 17χρονος Δ.Κοντολέτας κέρδισε τις εντυπώσεις με την απόδοση του στο δεύτερο σκέλος

Κατηγορία ΜΧ2
Οι τρεις διακριθέντες της κατηγορίας στους αγώνες δεν ήταν άλλοι από, τον Σπύρο Κοσμά (Yamaha #122) που ήταν ο γρηγορότερος στην λάσπη και κέρδισε το πρώτο σκέλος ενώ συνολικά κατάφερε να επεκτείνει το βαθμολογικό του προβάδισμα στους επτά βαθμούς από τον δεύτερο Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #10), τον Βασίλη Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) που κέρδισε το δεύτερο σκέλος από τον τρίτο διακριθέντα του αγώνα Δημήτρη Κοντολέτα (Yamaha #92) που οδήγησε σχεδόν ολόκληρο το σκέλος αντιστεκόμενος σθεναρά. Στο πρώτο σκέλος ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Κοσμάς πήρε την εκκίνηση και οδήγησε το σκέλος έχοντας πίσω του τον διεκδικητή του τίτλου Ηλιόπουλο, βάζοντας φωτιά στο σκέλος από την αρχή, δεδομένου ότι ο Ηλιόπουλος είναι καλός στην λάσπη. Όμως ο Κοσμάς έδειξε έτοιμος και οδήγησε πολύ γρήγορα και χωρίς λάθη μεγαλώνοντας συνεχώς την διαφορά του από τον Ηλιόπουλο που δεν έδειχνε να έχει απάντηση στον ρυθμό του πρωτοπόρου. Στο τέλος ο Κοσμάς πήρε το σκέλος με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο Ηλιόπουλο. Η κακή εκκίνηση και η μαχητικότητα αρκετών οδηγών στην λάσπη καθυστέρησαν τον Ζαχαρίου να βρεθεί στην τρίτη θέση χάνοντας κάθε επαφή με του δύο πρωτοπόρους, τερματίζοντας τελικά σε αυτήν την θέση. Τέταρτος τερμάτισε ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (Yamaha #61)κάνοντας ένα σταθερό αγώνα ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Κοντολέτας και στην έκτη ο πάντα ορεξάτος Γιάννης Πολύζος (ΚΤΜ #33). Στο δεύτερο σκέλος ο Ηλιόπουλος πήρε την εκκίνηση έχοντας πίσω του τον Κοντολέτα που έδειχνε αρκετά άνετος με το γλιστερό τερρέν.  Η άνεση αυτή δεν άργησε να φανεί και στην κατάταξη αφού με μία εκπληκτική κίνηση κατάφερε να περάσει τον Ηλιόπουλο και να οδηγήσει το σκέλος. Από την τέταρτη θέση και μετά από μια μικρή πτώση ο Ζαχαρίου ανέβαινε δυνατά από τις πίσω θέσεις και λίγο πριν τα μισά του σκέλους κατάφερε να πιάσει τον Κοντολέτα ξεκινώντας μια φοβερή μάχη για την πρώτη θέση. Παρά την πίεση και τα λάθη που υπέστη ο Κοντολέτας κατάφερνε να κρατήσει την πρώτη θέση μέχρι και τον προ τελευταίο γύρο όταν ο έμπειρος Ζαχαρίου βρήκε την γραμμή που του έδωσε την δεύτερη φετινή του σημαία. Δεύτερος τερμάτισε ο Κοντολέτας εντυπωσιάζοντας με την συνεχή εξέλιξη του ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Κοσμάς ανεβάζοντας την διαφορά στην βαθμολογία στους εφτά βαθμούς από τον τέταρτο στο σκέλος Ηλιόπουλο. Όμορφο αγώνα από τον Πολύζο στην πέμπτη θέση καθώς επίσης και από τον νεαρό Παναγιώτη Παπίλα ( Honda #22) που πήρε άλλη μια έκτη θέση φέτος. Στο τέλος για την κατηγορία να πούμε ότι ο Ανάργυρος Τσαρνάς (Kawasaki #91) αγωνίστηκε και είχε μάλιστα και τον πρώτο χρόνο στα δοκιμαστικά του Σαββάτου γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν είχε τραυματιστεί σοβαρά στην Νέα Γωνιά.

Ο Ν.Ανδρεόυ πήρε τον τίτλο της ΜΧ3-ΟΡΕΝ σε έναν αγώνα που σίγουρα δεν θα θέλει να θυμάται

Κατηγορία ΜΧ3-ΟΡΕΝ
Το πρώτο σκέλος της κατηγορίας έγινε κάτω από ιδανικές συνθήκες το Σάββατο με τον Κυριάκο Κιουτσουκώστα (Suzuki #511) να οδηγεί το σκέλος και να το κερδίζει στο τέλος αφού ο Δημήτρης Κεραμιδάς (Suzuki #377) που τον απειλούσε είχε μια μηχανική βλάβη που τον έβγαλε εκτός αγώνα. Δεύτερος τερμάτισε ο Βασίλης Κυπαρισσόπουλος (Suzuki #7) με αρκετή διαφορά από τον πρώτο αλλά και από τον τρίτο Κώστα Νικολιδάκη (Honda #877). Πολύ καλό αγώνα έκανε ο τέταρτος Γιώργος Ταμβάκος (Honda #66) που πίεσε για την τρίτη θέση ενώ στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκος Ανδρέου (ΚΤΜ #1) μετά από κακή εκκίνηση. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Αλέκος Καρανάσης (Honda #271). Στο δεύτερο σκέλος της Κυριακής ο Ανδρέου δεν είχε αντίπαλο και κατάφερε να κερδίσει άνετα ένα άτυχο σκέλος για αυτόν σκέλος μετά το τραγικό του ατύχημα στον γύρο του θριάμβου. Πολύ καλά στην λάσπη οδήγησε ο Νικολιδάκης τερματίζοντας δεύτερος με τρίτο τον Κυπαρισσόπουλο και τέταρτο τον Καρανάση. Πέμπτος τερμάτισε ο Δημήτρης Φωτόπουλος (Kawasaki #911) ενώ έκτος βρέθηκε μετά από αρκετές πτώσεις ο Κων/νος Κάλφας (Honda #198) που οδηγούσε δεύτερος στην αρχή του σκέλους.

Ο Γιάννης Μόσιος για άλλη μια φορά τιτλούχος στην Junior

Κατηγορίες Mini – Junior
Στα Τρίκαλα ο Γιάννης Μόσιος (ΚΤΜ #51) κατέκτησε τον δεύτερο σερί τίτλο του στην κατηγορία Junior σε έναν αγώνα που ο άμεσος διεκδικητής του Αλέξανδρος Γεωργαντάς (ΚΤΜ #21) δεν αγωνίστηκε λόγω τραυματισμού. Στο πρώτο σκέλος για την κατηγορία αλλά και γενικά στις δύο μικρές κατηγορίες που έτρεχαν στα ίδια σκέλη πρώτος τερμάτισε ο Μανώλης Κρητικός (Suzuki #160) κερδίζοντας το πρώτο σκέλος της καριέρας του στην κατηγορία στην πρώτη του χρονιά (το Βέλγιο αποδίδει). Για την δεύτερη θέση έγινε μεγάλη μάχη μεταξύ του Γιάννη Τουρατζίδη (Yamaha #100) και του Μόσιου τερματίζοντας δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα. Στο δεύτερο σκέλος ο Μόσιος αν και ήθελε μόνο μια τρίτη θέση για να πάρει τον τίτλο ωστόσο κατάφερε να κερδίσει άνετα το σκέλος αφήνοντας τον Τουρατζίδη να τερματίσει και πάλι στην δεύτερη θέση με τρίτο αυτήν την φορά τον Δημήτρη Μπάκα (ΤΜ #29). Στην Mini η εμφάνιση του Ivan Petrov (KTM #99) δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης κερδίζοντας και τα δύο σκέλη της Mini όπου στο δεύτερο τερμάτισε για άλλη μια φορά πρώτος και στην Junior. Στην δεύτερη θέση (είναι λάθος στα επίσημα αποτελέσματα) τερμάτισε στο πρώτο σκέλος ο Γιάννης Αρβανίτης (KTM #71) με τρίτο τον Ανέστη Ράδο (KTM #97) ενώ στο δεύτερο σκέλος ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκος Λυρίου (Suzuki #61) πήρε την δεύτερη θέση αφήνοντας τον Αρβανίτη τρίτο.

Ο Μ.Κρητικός βλέπει τα ταξίδια του στο Βέλγιο να αποδίδουν. Πήρε την πρώτη του νίκη στην Junior

Επόμενος αγώνας 28-29/11/2009 Μητρόπολη, Καρδίτσας

Όλες οι φωτογραφίες του αγώνα υπάρχουν στο Race Photo.gr