Από την Yamaha μας παραχωρήθηκε το WR 250R που μετά την παρουσίαση του σην έκθεση μοτοσικλέτας 2008 φάνηκε ότι θα έχει μια ξεχωριστή παρουσία στην κατηγορία 250 κυβικών. Το WR κάλυψε χιλιόμετρα στην άσφαλτο, στην ταλαιπωρημένη από κίνηση Αθήνα, αλλά και στα χωμάτινα και μερικώς χιονισμένα μονοπάτια τις γιορτινές ημέρες του 2008 και τις πρώτες ημέρες του νέου έτους 2009.

Ένα μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρίας που επεκτείνει τη γκάμα του στα τετράχρονα με γονίδια του αγωνιστικού WR 250F. Δεν παρέμεινε όμως σε μια απλή αντιγραφή του αγωνιστικού κινητήρα, αλλά παρουσίασε έναν καινούργιο  4Τ κινητήρα με τέσσερις αντί πέντε βαλβίδες από τιτάνιο. Επιπλέον το καρμπυρατέρ δέχεται το καύσιμο με ψεκασμό και χρησιμοποιεί έξι ταχύτητες στο κιβώτιο. Έτσι δημιούργησε μια ελκυστική μοτοσικλέτα που φτάνει τα 126 κιλά (134 κιλά περίπου με καύσιμο) για εξερευνήσεις στα χωμάτινα εδάφη της χώρας μας αλλά και καθημερινή οδήγηση στην άσφαλτο. Για να αντιμετωπίσει τις διάφορες εναλλαγές του εδάφους το WR 250R διαθέτει εμπρός 46άρι upside down Kayaba με ρυθμίσεις για πίεση και επαναφορά και πίσω αμορτισέρ με μοχλικό. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 930 χιλιοστά και πανέτοιμο για το χώμα. Η λεπτή αλλά και αναπαυτική σέλα του μου άρεσε όσες φορές και αν οδήγησα. Η θέση οδήγησης βοηθούσε στις σωστές κατευθύνσεις. Το ψηφιακό cockpit λεπτό και ευανάγνωστο, λειτουργικό και απλό. Η χωρητικότητα σε καύσιμο έφτανε τα 7,6 λίτρα, με 2,1 να είναι τα λίτρα της ρεζέρβας (αμέσως υπάρχει μια ένδειξη στο cockpit). Η κατανάλωση έφτασε τα 4,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και κρίνεται πολύ καλή.

Με ένα πάτημα της μίζας ο κινητήρας έπαιρνε εκκίνηση σε οποιαδήποτε εξωτερική θερμοκρασία. Εντύπωση μου έκανε η μαλακή  λειτουργία του συμπλέκτη (δεν είναι υδραυλικός) και το κούμπωμα κάθε ταχύτητας χωρίς κανένα εσωτερικό ή εξωτερικό θόρυβο.

Ο μονοκύλιδρος κινητήρας των 250 κυβικών εκατοστών αποδίδει 30,7 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού η μοτοσικλέτα ανέβαζε στροφές χωρίς κενά, σκορτσαρίσματα και κραδασμούς. Η εταιρία Nissin έχει αναλάβει να σταματά το WR250R σε κάθε περίπτωση. Το εμπρός φρένο των 250 χιλ. και το πίσω 230 χιλ. δισκόφρενο μου έδειξαν σε κάθε στιγμή της οδήγησης ότι προσφέρουν ασφάλεια στον αναβάτη. Πολύ καλά ήταν τα φώτα της Yamaha που φώτιζαν τον δρόμο μου την νύχτα, με καλή ορατότητα στην μεσαία και μεγάλη σκάλα. Το πίσω φως έχει κομψό μοναδικό προφίλ και λειτουργεί με ψηφιακά LED.

Στα χωμάτινα κομμάτια το WR250R ήταν σχετικά εύκολο, τα πιο χωμάτινα ελαστικά, σίγουρα θα βοηθούσαν περισσότερο στο παιχνίδι μέσα στη λάσπη και στο χιόνι. Σε όρθια οδήγηση η μοτοσικλέτα δεν χάνει την αγωνιστική της συγγένεια και ξεπερνάει τα προβλήματα που βρίσκει μπροστά της. Μια ποδιά για τον κινητήρα, δεν θα ήταν άσχημο να υπήρχε εξ’ αρχής τοποθετημένη στην μοτοσικλέτα, για προστασία από τα χτυπήματα. Η βάση της πινακίδας που εξέχει στο πίσω μέρος του WR250R είναι ένα κομμάτι που μπορείς να βγάλεις ξεβιδώνοντας  τις τέσσερις βίδες που το συγκρατούν.

Στο υποπλαίσιο, αριστερά του αναβάτη υπάρχει βιδωμένο πλαστικό κουτί, όπου μέσα βρίσκονται σε  τσαντάκι εργαλεία για μικρό-επεμβάσεις πάνω στην μοτοσικλέτα.

Το WR 250R λειτούργησε ικανοποιητικά κατά την διάρκεια της παραμονής στο enduro.gr.Η Yamaha κατασκεύασε ένα all-round 250άκι για κάθε χρήση. Όπως λέει και το σύνθημα της Yamaha “Touching my heart” είναι σίγουρο πως θα κάνει την καρδιά σας να χτυπήσει πιο γρήγορα.

Η τιμή του φτάνει τα 6.300 ευρώ και σε άσπρο ή μπλέ χρώμα θα τα βρείτε στο δίκτυο της Yamaha – Μοτοδυναμικής.

Ιστοσελίδα Yamaha WR 250 R, τεχνικά χαρακτηριστικά