Κάτω από καλές συνθήκες διοργανώθηκε από την λέσχη ΑΟΛΑΠ στον Πύργο Ηλείας ο τρίτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος Enduro ΕΛΠΑ την Κυριακή 21 Μαΐου. Οι 68 συμμετοχές δεν θεωρούνται αρκετές για Πανελλήνιο πρωτάθλημα αλλά ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός της τέλεσης του αγώνα χωρίς παρατυπίες από την οργάνωση σε συνδυασμό με την αδιαμφισβήτητη βοήθεια του Συλλόγου Αναβατών enduro (ΣΑΜΕ). Νικητής και πάλι ο Βασίλης Σιαφαρίκας (#1, Honda) ο οποίος συμπλήρωσε δυο χρόνια αήττητος ένα σερί (12 νίκες) που ξεκίνησε από τον διήμερο αγώνα του Ξυλοκάστρου 08-09 Μαίου 2004.

Η ζέστη και ο καυτός ήλιος κάθε άλλο παρά σύμμαχος ήταν για τους αναβάτες, ενώ στα αρνητικά σημεία του αγώνα θα πρέπει να προσθέσουμε τις μικρές ειδικές σε χρόνο και σε απόσταση, αλλά τα λάθη που έγιναν στον τεχνικό έλεγχο όπου οι τεχνικοί έφοροι δεν τσέκαραν τα φώτα βάζοντας σε λειτουργία τις μοτοσυκλέτες ούτε έκαναν έλεγχο θορύβου. Να τονιστεί ότι και τα δυο ορίζονται από τον γενικό κανονισμό της ΕΛΠΑ, όπως και τον ειδικό κανονισμό του αγώνα. Θα περιμέναμε την ΑΟΛΑΠ να είναι πιο συνεπής στους κανονισμούς όταν ζητάει από τους αναβάτες να είναι συνεπής και αυτοί.

Η ΕΛΠΑ σε συνδυασμό με τις λέσχες που διεξάγουν το πρωτάθλημα θα πρέπει να επιμείνουν σε μια λίστα κανονισμών και υποχρεώσεων που θα πρέπει να τηρούν οι αναβάτες όπως και οι λέσχες. Δεν είναι δυνατόν να γίνεται έλεγχος θορύβου στα Τρίκαλα, στη Δράμα χωρίς μετρητή στροφών και στον Πύργο να μην γίνεται καθόλου. Δεν υπάρχουν στάνταρ κανονισμών κάτι που δεν ευνοεί τον ανταγωνισμό. Η διαδρομή ήταν το κύριο παράπονο των αναβατών, ενώ η ειδική extreme στημένη στην ουρά του αγώνα δεν συγκέντρωσε τους αναμενόμενους θεατές.

Παρόλα αυτά όμως το αποτέλεσμα δικαιώνει την ΑΟΛΑΠ καθώς δικαιώνονται όσοι εργάστηκαν για τον αγώνα. Ήταν ένας αγώνας που πραγματικά έσωσε τον φετινό θεσμό αφού δεν υπήρχαν σημαντικές παρατυπίες στην οργάνωση. Όλες οι ομάδες αλλά και περισσότεροι αναβάτες αποχώρησαν ευχαριστημένοι αλλά και εξαντλημένοι από έναν δύσκολο αγώνα. Η ΑΟΛΑΠ απέδειξε πως μπορεί να διοργανώσει αγώνα Enduro ενώ την επόμενη χρονιά με την βοήθεια των τοπικών αναβατών αλλά και του ΣΑΜΕ θα μπορέσει να προσθέσει ποιότητα στον αγώνα.

Στη μνήμη μας θα μείνει η συμμετοχή μιας μοτοσυκλέτας BMW HP2 με αναβάτη τον Νίκο Σπανό ο οποίος κατάφερε και τερμάτισε τον αγώνα. Να σημειωθεί πως κάτι τέτοιο γίνεται για πρώτη φορά παγκοσμίως, ο τερματισμός μοτοσυκλέτας BMW σε αγώνα enduro ενώ αυτή ήταν και η πρώτη αγωνιστική συμμετοχή της BMW σε Ελληνικό αγώνα. Συγχαρητήρια στη BMW Ηellas και στον Νίκο Σπανό για την συμμετοχή τους.

ΓΕΝΙΚΗ
12 αγώνες σερί 2 ετών!
Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #1) απομόνωσε τον ανταγωνισμό στον αγώνα και πανηγύρισε δυο χρόνια επιτυχιών. Η έμπρακτη ενασχόλησή του με τον ΣΑΜΕ (Σύνδεσμο αναβατών) αλλά και η μετάνοιά του (δήλωσε δημοσίως συγνώμη από τον πρόεδρο της ΜΟΛΕΤ) δείχνει μια διαφορετική πτυχή του πρωταθλητή. Δυσκολεύτηκε λίγο παραπάνω σε αυτόν τον αγώνα αλλά είχε το σθένος, την δύναμη και την αγωνιστικότητα να κερδίσει την

πρώτη θέση. Δεύτερος ξανά ο νεαρός Δημήτρης Τσακατσώνης (KTM, #402) σίγουρα θα ήθελε κάτι περισσότερο, ενώ η συνεχόμενη ανοδική του πορεία δείχνει πως θέλει να πατήσει και αυτός το πρώτο σκαλί του βάθρου. Τρίτος και ανεβασμένος και ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna, #3) στολίζει το βάθρο με την παρουσία του ενώ περιμένουμε ακόμα καλύτερη απόδοσή από αυτόν στους επόμενους αγώνες. Αναγεννημένος παρουσιάστηκε ο Δημήτρης Κόκκινος (KTM, #7) που δεν σκέφτεται τίποτα άλλο παρά την συμμετοχή του στο ISDE της Νέας Ζηλανδίας. Η τέταρτη θέση έδωσε πνοή στην γενική και τον υποχρεώνει να δουλέψει ακόμα περισσότερο για να κρατηθεί ψηλά. Ο αναγεννημένος Δημήτρης Πρέπας (Husqvarna, #6) οδήγησε όπως τον γνωρίσαμε και φυσιολογικά ανέβηκε στην πέμπτη θέση. Έκτος ο Τάκης Μανιάτης (Husqvarna, #5) με απροσδόκητες ατυχίες.

Κατηγορία Α1
Σαν το παλιό καλό κρασί
Ο Δημήτρης Πρέπας (Husqvarna, #6) είχε σαν κύριο ανταγωνιστή τον Γιάννη Τρίγκα (Gas Gas, #13) τον οποίο κέρδισε στα σημεία, βοηθούμενος από την καλή του απόδοση. Αν οι δυο αναβάτες συνεχίσουν μέχρι το τέλος την καλή τους απόδοση θα δούμε μάχες σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες. Κέρδισαν και δυο από πέντε ειδικές αλλά ο Πρέπας ήταν γρηγορότερος κερδίζοντας την πρώτη θέση. Τρίτος o επανεμφανιζόμενος ο Γιώργος Νέγρης (Kawasaki, #18) έφερε το πράσινο Kawasaki στην τρίτη θέση του βάθρου.

Κατηγορία Α2
Έβαλε μυαλό φέτος
Ο Χρήστος Θεοδοσώπουλος (Husqvarna, #23) δείχνει να έχει αφήσει στο παρελθόν τις κακές στιγμές και μετά από μεγάλη προσπάθεια κερδίζει την πρώτη θέση αφήνοντας με μικρή διαφορά δεύτερο τον Φώτη Σκαρή (TM, #204). Πολύ καλή η παρουσία του Παναγιώτη Καδόγλου (ΚΤΜ, #206) που τερματίζει ξανά στην τρίτη θέση. Μετά από δυο χρόνια στην κατηγορία Β4 κάνει τους καλύτερους τερματισμούς του σε Πανελλήνιο επίπεδο στην κατηγορία Α2. Συγχαρητήρια για την προσπάθειά του. Τέλος να αναφέρουμε πως τον αγώνα θα είχε κερδίσει σε απόλυτο χρόνο ειδικών ο Γιώργος Κοινωνάς (Husqvarna, #24) αν δεν είχε καπέλο 6 λεπτών από πτώση στο ποτάμι!

Κατηγορία Β3
Απαξιωτικές οι πέντε συμμετοχές
Έγινε και αυτό, μόνο πέντε συμμετοχές σε κατηγορία Πανελληνίου πρωταθλήματος. Ίσως οι υπεύθυνοι θα πρέπει να ξανασκεφτούν την μετατροπή των κατηγοριών από την επόμενη χρονιά, στα χνάρια του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #1) μένει μακριά από τους διώκτες του κερδίζοντας άνετα την κατηγορία, στην οποία δεύτερος τερμάτισε ο Αδάμος Πράσσος (ΚΤΜ, #2) και τρίτος ο Γιώργος Φραγκούλης (Yamaha, #35). Συμμετοχή και τερματισμό για τον Βασίλο “Ράμπο” Αρβανιτόπουλο με Honda XR 250 ο οποίος έσωσε την κατηγορία, ενώ είχε αρκετούς θεατές στον αγώνα.

Κατηγορία Β4
Νέος και ωραίος
Ποιος θα σταματήσει τον Δημήτρη Τσακατσώνη (KTM, #402). Ο νεαρός αναβάτης από την Θεσσαλονίκη κέρδισε τον αγώνα με απαράμιλλο στυλ που φέρνει λίγο από Παγκόσμιο. Δεύτερος ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna, #3) θα πρέπει να προσπαθήσει ακόμα περισσότερο αν θέλει το πρωτάθλημα γιατί έχει μείνει πίσω στη βαθμολογία. Τρίτος τερμάτισε ο Φώτης Αλεξόπουλος πάντα έτοιμος για μια καλή θέση. Κρατάει τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία.

Κατηγορία Β5
Ανανεωμένος ο Δημήτρης Κόκκινος
Με στυλ νικητή και επωφελούμενος τις ατυχίες των ανταγωνιστών του ο Δημήτρης Κόκκινος (ΚΤΜ, #7) καθάρισε την πρώτη θέση στην μεγάλη κατηγορία. Η νίκη του δίνει ιδιαίτερο χρώμα στη συνέχεια και προσμονή για μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Δεύτερος ο Τάκης Μανιάτης (Husqvarna, #5) κέρδισε τρεις ειδικές διαδρομές και έμεινε κοντά στον Κόκκινο. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Μιχάλης Τράντζας (KTM, #4) o οποίος τα έχει βρει σκούρα φέτος στην κατηγορία. Παρόλα αυτά έμεινε πολύ κοντά στους πρώτους δυο και με μικρή διαφορά θα μπορούσε να ήταν σε υψηλότερη θέση. Τέταρτος τερμάτισε ο Σάββας Καπαγερίδης που μετά την ατυχία στην δεύτερη ειδική κέρδισε πέντε από τις υπόλοιπες αλλά δεν κατάφερε κάτι καλύτερο. Στον αγώνα του Πύργου είχαμε την επανεμφάνιση του Διονύση Δημόπουλου (ΚΤΜ, #524) ενώ τα βλέματα τράβηξε η συμμετοχή του Νίκου Σπανού με το πολύ HP2 (BMW, #540).

Κατηγορία Γ6
Πραγματική μάχη Βετεράνων
Δύσκολα κερδίζεις τον κυπελλούχο, σε αυτήν την περίπτωση τον Χάρη Βόβλα (ΚΤΜ, #61). Μαζί με τον Μανόλη Νανάκο (ΚΤΜ, #601) έμειναν πολύ κοντά στους χρόνους αλλά φαίνεται πως ο Βόβλας δεν χαρίζει τη θέση του σε κανένα. Τρίτος ο Στράτος Μυρογιάννης (ΚΤM, #68) θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια για να κερδίσει τους Βόβλα και Νανάκο. Τέταρτος ο Σωτήρης Κασκούτας (Gas Gas, #62), πέμπτος ο Παναγιώτης Κακολύρης (ΚΤΜ, #65) και έκτος ο Μιχάλης Λαβασάς (ΚΤΜ, #610).

Κατηγορία Γ7
Φοβήθηκαν το θεριό!
Μεγάλο συναγωνισμό απέκτησε επιτέλους και η κατηγορία των Νέων με την συμμετοχή ακόμα περισσοτέρων, κυρίως τοπικών, αναβατών. Ο Παναγιώτης Θερριός (TM, #77) καθάρισε την κατηγορία μετά την άσχημη εκκίνηση που είχε και πλησίασε στην πρώτη θέση. Δεύτερος ο Γιώργος Στρατιώτης (Husqvarna, #715) έσπασε το ρόδι φέτος και χάρηκε τον τερματισμό. Τρίτος ο τοπικός Γιώργος Καρβουνιάρης (KTM, #710) συμπλήρωσε το βάθρο και υποσχέθηκε την επόμενη χρονιά να βοηθήσει την ΑΟΛΑΠ να σχεδιάσει πιο εντουράδικη διαδρομή. Ο Σπαρτιάτης Ραπατσουλέας Δημήτρης (Honda, #713) πλασαρίστηκε τέταρτος, ο τοπικός Ηρακλής Νικολόπουλος (KTM, #750) τερμάτισε πέμπτος, ελπίζουμε να τον ξαναδούμε στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα και ο Γιάννης Σεβαστόπουλος (KTM, #739) με την έκτη θέση πλασαρίστηκες στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Άτυχος ο Ευθύμης Θωμαίδης (Husqvarna, #740) ο οποίος εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη. Επιβεβαιώνεται ο κανόνας πως δεν φτάνει μόνο να είσαι γρήγορος, πρέπει να τερματίζεις. Η εγκατάλειψη του δίνει θάρρος στους υπόλοιπους για την συνέχεια.

Στα πλαίσια του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Enduro ο Γιάννης Τρίγκας και ο Δημήτρης Τσακατσώνης θα συμμετέχουν στον αγώνα της Ιταλίας 16-17 Ιουνίου.

Επόμενος αγώνας, ο τέταρτος του φετινού πρωταθλήματος, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις Σέρρες. Η λέσχη ΛΑΜΣ θα παρουσιάσει σε μεγάλο βαθμό τη διαδρομή μιας ημέρας του ISDE 2008. Είναι σημαντικό για τους αναβάτες που θέλουν να συμμετέχουν στο ISDE 2008 να συμμετέχουν στον αγώνα των Σερρών τον Σεπτέμβριο.

Όλες τις φωτογραφίες του αγώνα θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr