ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΛΠΑ ΠΡΟΣ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ
ΦΟΡΕΣΤΕ ΣΩΣΤΟ ΚΡΑΝΟΣ!

Με αφορμή την απόσυρση σειράς ακατάλληλων-επικίνδυνων κρανών για τους δικυκλιστές από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η ΕΛΠΑ στην προσπάθειά της για μείωση των ατυχημάτων και των επιπτώσεων τους με δίκυκλα, απευθυνόμενη στους αναβάτες και επιβάτες των δικύκλων, υπενθυμίζει:

Πέρα από την υποχρέωση μας από τον ΚΟΚ, η χρήση του κράνους από τον αναβάτη και τον επιβάτη μοτοσικλέτας είναι επιτακτική.
Τα κράνη που είναι ασφαλή και προστατεύουν τον αναβάτη-επιβάτη δικύκλου στην περίπτωση ατυχήματος, είναι μόνο αυτά που έχουν έγκριση τύπου από εγκεκριμένο διεθνή φορέα.
Κάθε κράνος πρέπει να έχει ετικέτα με την ένδειξη κατασκευής του με βάση τις προδιαγραφές : ECE 22.05 (των Ηνωμένων Εθνών) ή/και ARAI -SNELL των ΗΠΑ ) B.S (ΒRITISH STANDARD της Αγγλίας) και JIS (της Ιαπωνίας).
Μόνο στην περίπτωση αυτή το κράνος προστατεύει τον αναβάτη – επιβάτη.

Μόλις 3 στους 10 αναβάτες φορούν σωστά το κράνος!

Όπως τονίζει η ΕΛΠΑ, με βάση τα στοιχεία πρόσφατων ερευνών στη χώρα μας:

4 στους 10 αναβάτες μοτοσικλετών δεν φορούν κράνος!
2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος αλλά αυτό είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο!
2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος το οποίο όμως δεν καλά ή καθόλου δεμένο, συνεπώς είναι πολύ επικίνδυνο, και τέλος:
7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος !
Υπενθυμίζεται ότι:
Τα 8 από τα 10 ατυχήματα με μοτοσικλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο του αναβάτη και του επιβάτη!

Με κράνος, χειμώνα-καλοκαίρι!
Με δεδομένη την λανθασμένη αντίληψη μας ότι «λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην χώρα μας, του στιλ… «Μπορούμε να οδηγούμε χωρίς κράνος», δεν κάνουμε τίποτε άλλο παρά να διακινδυνεύουμε.
Η αντίληψη αυτή δεν ισχύει σε καμία περίπτωση, αφού στην αγορά διατίθενται τριών τύπων κράνη, κατάλληλα για κάθε εποχή:

Κράνη τύπου πλήρους κάλυψης – Full Face
Κράνη ανοικτού τύπου – Jet Type
Κράνη διαιρούμενα – Split Type
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάλυση των στατιστικών στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας από ανεξάρτητα ιδρύματα, αναφέρει:

– Στα περισσότερα από το 40% των ατυχημάτων με μοτοσικλέτα, οι παθόντες αναβάτες και οι επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα το θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα, εάν φορούσαν κράνος !

– Οι σοβαρές επιπτώσεις των τροχαίων ατυχημάτων με μοτοσικλέτες οποιουδήποτε κυβισμού, θα μπορούσαν να είναι σημαντικά μειωμένες με τη χρήση κράνους από τον αναβάτη και τον επιβάτη.

– Η χρήση του κράνους πρέπει να γίνει βίωμα σε όλους όσους χρησιμοποιούν μοτοσικλέτες οποιουδήποτε κυβισμού, καταλήγει η ΕΛΠΑ, όχι μόνον για την αποφυγή επιβολής προστίμων στους μη χρήστες, αλλά διότι αποδεικνύεται καθημερινά σε όλο τον κόσμο η χρησιμότητά του στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Αναμμένα τα φώτα και την ημέρα!
Η ΕΛΠΑ απευθυνόμενη επίσης στους οδηγούς δικύκλων, υπενθυμίζει ότι:

– Πρέπει να έχουν σε λειτουργία και στη διάρκεια της ημέρας τη μεσαία σκάλα των φώτων του μοτοποδηλάτου-μοτοσικλέτας- όταν δεν έχει πρόβλεψη από τον κατασκευαστή όπως στις πιο σύγχρονες, καθώς με τον τρόπο αυτό:

– Στην κυκλοφορία, τα οχήματα με αναμμένα φώτα διακρίνονται περισσότερο από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, με αποτέλεσμα την ασφαλέστερη κυκλοφορία τους.

– Το μέτρο αυτό, που είναι υποχρεωτικό αρκετά χρόνια σε αρκετές χώρες της Βόρειας Ευρώπης, σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ κα, αποδείχτηκε ότι συνεισφέρει θετικά στο θέμα της οδικής ασφάλειας περιορίζοντας τα ατυχήματα σε ποσοστό μεγαλύτερο από 25%, καθώς αποδεικνύεται πρακτικά ότι:

– Αναβάτης και δίκυκλο με αναμμένα φώτα διακρίνονται στους καθρέφτες των προπορευόμενων οχημάτων και μάλιστα από μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ διακρίνονται επίσης καλύτερα και από τους πεζούς.

Συντάκτης Άρθρου : Δημήτρης Γιουβρής