Με τον 3ο αγώνα συνεχίσθηκε το πανελλήνιο πρωτάθλημα enduro (ΕΛΠΑ) στον νομό Ηλείας και συγκεκριμένα στην πόλη Ζαχάρω την Κυριακή 15 Απριλίου. Η λέσχη ΑΟΛΑΠ συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το Off-road Team για την άρτια πραγματοποίηση του αγώνα. Ο χώρος του σχολείου φιλοξένησε την γραμματεία, τον τεχνικό έλεγχο και το park ferme με τις 61 μοτοσικλέτες. Οι Γιώργος Φραγκούλης (#13-Yamaha), Σταμάτης Μαντάς (#21-Husqvarna) και Δημήτρης Κόκκινος (#33-Husaberg) ανέβηκαν στην Ζαχάρω στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στις κατηγορίες Ε1, Ε2 και Ε3 αντίστοιχα.

Δεν προσέλκυσε όμως και πάλι αναβάτες στις τρεις κύριες κατηγορίες, με την Ε3 να έχει -πάλι- μόνο δύο συμμετοχές. Ίδιος αριθμός συμμετοχών και στην Enduro Junior (EJ) όπου νικητής ήταν ο Φώτης Τσαμαλούκας. Το ευχάριστο από την άλλη μεριά ήταν η πολυπληθής κατηγορία Enduro Open (EO), όπου 30 αναβάτες έλαβαν εκκίνηση με κυρίαρχο ξανά τον Νεκτάριο Αποστόλου. Η κατηγορία Enduro Veteran (EV) παρατάχθηκε με οχτώ αναβάτες και ο συνήθεις ύποπτος Χάρης Βόβλας παρέλαβε το κύπελλο για την πρώτη θέση.

Η διαδρομή είχε έναν κύκλο των 48 χιλιομέτρων και μια ουρά 7,5 χιλιομέτρων. Η διαδρομή ήταν πιο απαιτητική, σε σύγκριση με τον περσινό αγώνα που φιλοξένησε η έμπειρη λέσχη του Πύργου, με το σύνολο των χρονομετρημένων ειδικών να φτάνει τις ένδεκα στις κύριες κατηγορίες και οχτώ στις υπόλοιπες (τρεις γύροι). Σαφώς αρκετό περιθώριο για να κοντραριστείς με τους αντιπάλους σου. Ο κόσμος μαθημένος από τις διοργανώσεις του ΑΟΛΑΠ, έδωσε το παρόν και σε αυτόν τον αγώνα, με την δεύτερη ειδική στην Σμέρνα να έχει τον περισσότερο κόσμο. Η τρίτη ειδική χαραγμένη κοντά στο χωριό Πλατιάνα, με αρκετά μικρά άλματα είχε πιο μεγάλο ενδιαφέρον. Ήταν η μοναδική ειδική που είχε στο ίδιο σημείο την είσοδο και έξοδο, αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη λάθος τοποθετημένες. Και αυτό, γιατί ο τερματισμός κοίταζε κατευθείαν την εκκίνηση της ειδικής. Ευτυχώς που κριτής με μια σημαία είχε αναλάβει να ελέγχει και να κατευθύνει τους αναβάτες.
Η οργάνωση ενήργησε γρήγορα και χάραξε εναλλακτική διαδρομή, όταν φράκαρε η απλή σε κάποιο σημείο. Τα καπέλα που είχαν χρεωθεί οι αναβάτες για αυτό το σημείο, αφαιρέθηκαν στα τελικά αποτελέσματα. Μας εντυπωσίασε πάλι ο αυστηρός έλεγχος αναβάτη και μοτοσικλέτας που ακολουθεί η λέσχη. Μελανό σημείο του αγώνα, οι τραυματισμοί δυο αναβατών, με σοβαρότερο αυτή του αναβάτη Μανώλη Λουμπουνάκη (#628-ΚΤΜ) που έπεσε στην απλή διαδρομή από ύψος πέντε μέτρων. Μεταφέρθηκε μετά από άμεσες ενέργειες σε Νοσοκομείο της Αθήνας με σπασμένο χέρι και πόδι. Εκεί έκανε την Δευτέρα εγχείρηση και παραμένει για παρακολούθηση. Φίλε Μανώλη, σου ευχόμαστε καλή και γρήγορη ανάρρωση. Το λάθος σήμα ήταν ο υπεύθυνος για το συμβάν. Δεν νομίζω να έχει κάνει τέτοιο λάθος ο υπεύθυνος της διαδρομής, αλλά από την άλλη πλευρά, δεν θα έπρεπε να είχε πέσει στην αντίληψη του πρωινού προπομπού;

Αγωνιστικά τώρα στην κατηγορία Ε1 νικητής ο Γιώργος Φραγκούλης (#13-Yamaha) (3ος γενικής) παρά το άσχημο ξεκίνημα στην πρώτη ειδική κατάφερε να είναι πρώτος στις υπόλοιπες εννέα χρονομετρημένες ειδικές. Ο Φοίβος Κολιοπάνος (#19-Gas Gas) προσπάθησε, νίκησε σε δυο ειδικές τον Φραγκούλη, αλλά χρεώθηκε ένα λεπτό προπορεία και έμεινε πίσω στην δεύτερη θέση. Τρίτος τερμάτισε ο Κώστας Αργύρης (#120-Yamaha) που παραμένει μετά τον Φραγκούλη και Κολιοπάνο τρίτος και στην βαθμολογία της κατηγορίας. Ο αναβάτης από τον Πύργο, Νίκος Κάκαλης (#106-Honda) οδήγησε πιο γρήγορα από τον Δημήτρη Ραπατσουλέα (#100-Honda) στις ειδικές και κατέλαβε την τέταρτη θέση αφήνοντας πέμπτο τον Ραπατσουλέα. Άλλος ένας τοπικός αναβάτης από τον Πύργο, ο Βασίλης-Rambo-Αρβανιτόπουλος (#102-Honda) συμμετείχε ξανά με το παλιό XR 250 του, αλλά δεν άντεξε σωματικά και εγκατέλειψε. Ο Μανώλης Καρούσος δεν πέρασε τον πάντα αυστηρό και τυπικό γραμματειακό έλεγχο της ΑΟΛΑΠ, λόγω του ότι το δίπλωμα οδήγησης του είχε λήξει!

Κατηγορία Ε2
Τρίτη συνεχόμενη νίκη για τον Σταμάτη Μαντά (#21- Husqvarna) στην κατηγορία του, δίχως να τον απειλήσει κάποιος από τους υπόλοιπους οκτώ συμμετέχοντες. Με σχεδόν καραφλό ελαστικό από τον τρίτο γύρο, ο νεαρός από την Επίδαυρο δεν άφησε το χέρι από το γκάζι, σημειώνοντας τον καλύτερο συνολικό χρόνο ειδικών με 35 λεπτά 39 δευτερόλεπτα. Φτάνοντας από την Πάτρα είκοσι λεπτά πριν την εκκίνηση ο Διονύσης Δημόπουλος (#201-Aprilia) κατάφερε τελικά να ανεβάσει ρυθμό μετά την τρίτη ειδική και να εκμεταλλευτεί την εγκατάλειψη από καπάκι συμπλέκτη του Φώτη Αλεξόπουλου (#23-Honda) και να ανέβει ξανά, μετά την Αθήνα, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Με αυτές τις δυο δεύτερες θέσεις έχει σταθεροποιηθεί στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Ο Γιώργος Χατζόπουλος (#202-ΚΤΜ) κατέβηκε στη Ζαχάρω και πέτυχε να ανέβει τρίτος στο βάθρο αφήνοντας 28 δευτερόλεπτα πίσω και στην τέταρτη θέση τον Διονύση Κόρκο (#211-ΚΤΜ) που φιγουράρει στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας με 42 βαθμούς. Ο Κώστας Λυμπερόπουλος (#207-Honda) είχε την ευκαιρία να ανέβει με των χρόνο που έκανε στις ειδικές στο τρίτο σκαλί του βάθρου, αλλά στο enduro προσμετράνε και οι ποινές καθυστέρησης, που για τον αναβάτη από την Τρίπολη ήταν δύο λεπτά. Αυτές τον έριξαν στην πέμπτη θέση. Την κατηγορία κλείνει ο Δημήτρης Μπαλτάς (#221-ΚΤΜ). Στις εγκαταλείψεις εκτός του Φ.Αλεξόπουλου προστέθηκαν και οι Ν.Μανωλάς (σπασμένο τιμόνι) και Μ.Χαρίτος.

Κατηγορία Ε3
Η αγαπημένη μου κατηγορία, δεν γεμίζει για τρίτη συνεχόμενη φορά από συμμετοχές, έτσι ώστε με τουλάχιστον πέντε αναβάτες (βάση κανονισμών ΕΠΛΑ) να μετρήσει στην βαθμολογία ο αγώνας. Ο Δημήτρης Κόκκινος (#33-Husaberg) δεν δυσκολεύτηκε και άφησε επτά λεπτά πίσω τον Δημήτρη Κούρλα (#311-ΚΤΜ) που οδηγούσε για να τερματίσει με ασφάλεια. Ο Κόκκινος συγκεντρώθηκε στο να κερδίσει τον Μαντά στην άτυπη γενική, κάτι που δεν κατάφερε όμως.

 

 

Κατηγορία EJ
Δυο συμμετοχές είχε η κατηγορία, με τους Φώτη Τζαμαλούκα (#52-ΚΤΜ) και Παναγιώτη Ζάχαρη (#55-ΚΤΜ) να μοιράζονται τις ειδικές στην Ζαχάρω. Ο Ζάχαρης ενώ είχε καλύτερο συνολικό χρόνο ειδικών κατά 10 δευτερόλεπτα, έχασε την πρώτη θέση από τον Τζαμαλούκα, όταν χρεώθηκε 8 λεπτά ποινή προάφιξης. Την ίδια ποινή είχε και Ζάχαρης, μόνο που ήταν 4 λεπτά και έτσι ανέβηκε στην πρώτη θέση. Στην βαθμολογία προηγείται ο Μιχάλης Ούσλιος (#54-Honda) με 50 βαθμούς, με τον Φ. Τζαμαλούκα να έχει περάσει στην δεύτερη θέση με 41 βαθμούς. Τρίτος με 40 βαθμούς ο Γ.Παπαδόπουλος (#53-ΚΤΜ), με τον Π.Ζάχαρη να κλείνει τον πίνακα με 20 βαθμούς.

Κατηγορία EV
Ο Χάρης Βόβλας (#41-ΚΤΜ) ήταν ο νικητής για τρίτο συνεχόμενο αγώνα. Το εντυπωσιακό όμως σε αυτό τον αγώνα, ήταν οι όμορφες μάχες στις ειδικές όπου ο Βόβλας δέχτηκε πίεση από τους υπόλοιπους που κατάφεραν να του πάρουν τρεις από τις οχτώ ειδικές. Στο τέλος του αγώνα η διαφορά με τον δεύτερο αναβάτη ήταν στα 48 δευτερόλεπτα. Ο Νίκος-007- Καραγιάννης (#47-ΚΤΜ) κατάφερε να νικήσει σε μια ειδική και να κρατήσει καλό ρυθμό ως το τέλος. Άφησε πίσω στην τρίτη θέση τον Παναγιώτη Κακολύρη (#44-ΚΤΜ) για μόλις 0,07. Τέταρτος αναδείχτηκε ο Γιώργος Νέγρης που είχε δυο νίκες σε ειδικές. Τις υπόλοιπες κάλυψαν οι Μιχάλης Στεργίδης (#406-Gas Gas), Μιχάλης Πρίμος (#48-ΚΤΜ) και Θανάσης Ξένος (#413-ΚΤΜ). Ο Θεόδωρος Κατσαμάκης (#407-ΚΤΜ) τραυματίστηκε στην πρώτη χρονομετρημένη ειδική, μετά από μια θεαματική πτώση. Του ευχόμαστε περαστικά.

Κατηγορία EO
Τρία στα τρία κατάφερε να κάνει και ο αναβάτης Νεκτάριος Αποστόλου (#603-ΚΤΜ) στην πολυπληθή κατηγορία open. Μεγαλύτερος αντίπαλός του ήταν ο Παναγιώτης Τσαπέκης (#629-Honda) που έχασε το παιχνίδι στην τελευταία ειδική, πλησιάζοντας κατά 2 δευτερόλεπτα τον πρώτο. Τρίτος ο Νεκτάριος Καταμπάς (#648-ΚΤΜ), με τον Ηρακλή Νικολακόπουλο (#636-ΚΤΜ) τέταρτο. Από εκεί και κάτω οι υπόλοιποι έντεκα αναβάτες έχουν χρεωθεί ποινές χρόνου. Ο Βασίλης Παπαδημητρίου (#600-Kawasaki) τερματίζει πέμπτος και κρατάει την δεύτερη θέση στην βαθμολογία με 35 βαθμούς. Ο Παναγιώτης Σγουρός (#650-ΚΤΜ) θα μπορούσε να έχει καταλάβει καλύτερη θέση, εάν δεν χρεωνόταν το τρίλεπτο προάφιξης, που τον κατατάσσει έκτο στον αγώνα. Στην βαθμολογία μετά τους Ν.Αποστόλου, Β. Παπαδημητρίου, με 31 βαθμούς ακολουθεί ο Κώστας Χρυσαφίδης (#606-Husqvarna) που τερμάτισε ένατος στον αγώνα. Στην τέταρτη θέση με 29 βαθμούς είναι ο Αιμίλιος Κολσίδας (#602-ΚΤΜ) που εγκατέλειψε στον αγώνα. Πέμπτος στην βαθμολογία ο Αλέξης Σταθάτος (#612-Honda) με 25 βαθμούς, με την πρώτη εξάδα να κλείνει ο Γιάννης Δαβής (#605-ΚΤΜ).

Επόμενος αγώνας θα πραγματοποιηθεί στην Δράμα, στις 14 Μαΐου 2007.

Περισσότερες φωτογραφίες


 

Δηλώσεις οργανανωτών

Το 3ο Ολυμπιακό Enduro που είχε αναλάβει η ΑΟΛΑΠ τελείωσε και θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν μείνατε ευχαριστημένος ως πρόεδρος μιας λέσχης που είναι πιο έμπειρη σε αγώνες αυτοκινήτου και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αποφάσισε να φιλοξενεί και αγώνες μοτοσικλέτας.

Μιχάλης Αποστολόπουλος (ΑΟΛΑΠ)

Μιχάλης Αποστολόπουλος (ΑΟΛΑΠ):
«Κοίταξε να δεις, εγώ, όπως κάθε χρόνο όταν τελειώνει μια διοργάνωση, λέω ότι προσπαθούμε να μάθουμε από τα λάθη μας για να βελτιωθούμε την επόμενη φορά. Πιστεύω ότι ο αγώνας του 2007 ήταν βελτιωμένος σε πάρα πολλούς τομής. Βέβαια τέλειος αγώνας δεν μπορεί να γίνει. Μαθαίνουμε και πιστεύω ότι τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν τα λύσαμε άμεσα. Όσο για τους τραυματισμούς των αναβατών, η οργάνωση προσπάθησε να αντιμετωπιστούνε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Πιστεύω ότι ο αγώνας ήταν πετυχημένος, γιατί μετράω την γνώμη των αθλητών που τερματίζουν και αφουγκράζομαι τις απόψεις και ιδέες τους. Παίρνω έτσι μαθήματα για το μέλλον.»

-Αυτό σημαίνει ότι ο ΑΟΛΑΠ θα ζητήσει πάλι αγώνα-ες μοτοσικλέτας για το 2008;
«Ναι, αυτό σημαίνει Enduro, Scramble και Motocross για το 2008. Μάλιστα στις 13 Μαΐου θα διοργανώσουμε το πανελλήνιο κύπελλο Motocross σε μια καινούργια πίστα στον Πλάτανο Ηλείας, δίπλα στην Αρχαία Ολυμπία. Στις 27 Μαΐου φιλοξενούμε τον τελευταίο γύρο του πανελληνίου πρωταθλήματος Scramble στην Λίμνη του Καϊάφα.

-Τι στήριξη υπάρχει από τους τοπικούς φορείς;
Οι φορείς όσο μπορούνε βοηθάνε στα μέτρα των δυνατοτήτων. Όλοι οι Δήμοι και Νομαρχίες έχουν προβλήματα οικονομικά και μπορούν να σου τάζουν λόγια παχιά. Εγώ έχω μια συνεργασία, η δυνατή που μπορώ και κοιτάω να ανταποδίδω πράγματα που μπορούνε να γίνουν. Δεν έχω παράπονο.

Τι στόχους έχει βάλει η ΑΟΛΑΠ.
«Εμείς ως ΑΟΛΑΠ προσπαθούμε να παραχωρηθεί εδώ στην Ηλεία, η μεγάλη έκταση των 485 στρεμμάτων στην αποξηραμένη λίμνη της Μουριάς, για την κατασκευή ενός κέντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού για αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα. Αυτό προχωράει μέσα στην επόμενη εβδομάδα έχουμε σύσκεψη με έξι βουλευτές, τον νομάρχη Ηλείας και τον πρόεδρο Δήμων και Κοινοτήτων. Για την παραχώρηση χρειάζεται να γίνει αλλαγή χρήση γης με υπουργική απόφαση. Έτσι θα ξεκινήσει το μεγάλο όνειρο του αυτοκινητοδρομίου της Ηλείας, γιατί όπως έχετε δει η αγάπη του κόσμου είναι εξωφρενική. Στους αγώνες αυτοκινήτου οι παρουσία των θεατών είναι πάρα πολύ έντονη. Η αγωνιστική ομάδα της ΑΟΛΑΠ είναι μια από της μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Απαρτίζετε από 33 αυτοκίνητα και 87 ενεργές license.
Θα ήθελα με την ευκαιρία να ευχαριστήσω το “enduro.gr” για την συμπαράσταση των αγώνων μας και μας βοηθάτε πάρα πολύ στο θέμα επικοινωνίας.»


 

Μετά την Μάνδρα Αττικής, εδώ στην Ζαχάρω υπήρξε η συνεργασία σου με την ΑΟΛΑΠ. Τι συμπέρασμα έβγαλες μετά και από αυτή την δεύτερη συνεχόμενης αποχής

Δημήτρης Αθανασουλόπουλος (Off-road team)

Δημήτρης Αθανασουλόπουλος (Off-road team):
«Καταρχήν θα ήθελα να δώσω τα συγχαρητήρια μου στην ΑΟΛΑΠ. Πάρα πολύ καλή οργάνωση, είναι σαφώς λέσχη αυτοκινήτου. Εγώ ήθελα να δώσω μια πινελιά enduro και νομίζω ότι το καταφέραμε, μετά από το μήνυμα που πήρανε πέρυσι για την ποιότητα της διαδρομής και των ειδικών διαδρομών. Φέτος άλλαξε τελείως η μορφή του αγώνα εδώ στην Ζαχάρω, με πιο δύσκολη διαδρομή, αρκετά μονοπάτια και δύσκολα που κούρασαν. Είχαμε και ένα κόλλημα που έδωσε περιπέτεια, αντιδράσαμε όμως πολύ γρήγορα κάνοντας εναλλακτική διαδρομή. Ότι επισημάναμε πριν 20 ημέρες στην οργάνωση που τον είχαμε ελέγξει, έγινε. Η οργάνωση πιστεύω ότι ανταποκρίθηκε παρά πολύ καλά στο 95% των πραγμάτων. Με στεναχώρησε σαφώς το γεγονός του αναβάτη που τραυματίστηκε, συμβαίνουν και αυτά. Διακομίστηκε άμεσα με ασθενοφόρο και με ελικόπτερο προς Νοσοκομείο της Αθήνας.
Λυπάμαι που δεν συμμετείχαν πολύ επώνυμοι αναβάτες του πρωταθλήματος, γιατί ειλικρινά χάσανε έναν πολύ καλό αγώνα για μια ακόμα φορά. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι 61 συμμετοχές που υπήρχανε ήταν ένας πολύ καλός αριθμός. Πολύ νέοι αναβάτες που δήλωσαν ευχαριστημένοι. Άλλοι τα καταφέρανε, άλλοι όχι στον αγώνα και ελπίζω ότι αυτή η προσπάθεια που γίνετε φέτος, με αυτό το πρωτάθλημα (ΕΛΠΑ), θα φέρει αποτέλεσμα, θα φέρει καινούργιο κόσμο στο enduro και ελπίζω να συνεχιστεί με καλές διοργανώσεις και στην Δράμα που είναι ο επόμενος αγώνας στις 14 Μαΐου. Να ευχαριστήσω πολύ την ΑΟΛΑΠ, τον Δήμο Ζαχάρω, τους χορηγούς του πρωταθλήματος και όλους τους αναβάτες που αποφάσισαν να τιμήσουν με την παρουσία τους αυτό τον αγώνα. Νομίζω αγώνα με τον αγώνα η οργανωτική αρτιότητα και η αγωνιστική ευχαρίστηση τους δικαιώνει για την επιλογή τους. Ευχαριστώ όλους.»