Όταν παρουσιάστηκαν οι δυο μοτοσυκλέτες, έκλεψαν τις καρδιές πολλών από εμάς ίσως για διαφορετικούς λόγους. Δεν έχουν άμεση σύγκριση καθώς θα πρέπει να θεωρηθούν μοτοσυκλέτες διαφορετικών κατηγοριών όμως ένα ταξίδι στην ορεινή Ελάτη και το Περτούλι δίνει τη δυνατότητα στις δυο μοτοσυκλέτες να ξεδιπλώσουν το χαρακτήρα τους.

BMW F800 GS

Ήταν μια πολύ καλή περίπτωση να δοκιμάσω το καινούργιο δίτροχο της βαυαρικής εταιρίας στο ταξίδι για την Ελάτη Τρικάλων όπου η νέα μοτοσυκλέτα μου άφησε τις καλύτερες αναμνήσεις. Ο χαρακτήρας της ταξιδιάρικης μοτοσικλέτας έχει χαρακτηρίσει εδώ και χρόνια την κατασκευάστρια εταιρία BMW και το καινούργιο μοντέλο δεν θα έμεινε έξω από το χορό. Το μεσαίο GS της BMW με δικύλινδρο κινητήρα 798 κυβικών εκατοστών (85 ίππων) και των 207 κιλών (άδειο 185 kg) είναι έτοιμο να σε μαγέψει με το δικό του στυλ οδήγησης στο δρόμο, αλλά και στο χώμα. Ο δοκιμασμένος κινητήρας πρώτα στο BMW 800 ST με ιμάντα, μεγάλωσε σε κυβικά και χρησιμοποιεί πλέον αλυσίδα ως μετάδοση κίνησης.

Μόλις ανέβηκα στην σέλα και πάτησα το κουμπί για να πάρει εκκίνηση ο κινητήρας, έπρεπε να μπω στη λογική της BMW για την χρησιμότητα του κάθε ένα από τα κουμπιά πάνω στο τιμόνι. Ξεχωριστό κουμπί για το φλάς (αναλόγως για αριστερή ή δεξιά κατεύθυνση), και για την απεμπλοκή τους, κουμπί για την κόρνα, του ABS, των θερμαινόμενων γκρίπ, των φώτων, αλλά και το κουμπί INFO για της πληροφορίες από το ψηφιακό κοντέρ. Τα προστατευτικά για τις μανέτες και για τα χέρια είναι καλής ποιότητας και δίνουν μια επιπλέον off road – enduro εικόνα.

Εύκολη οδήγηση μέσα στην πόλη, με το βάρος να εξαφανίζεται, όταν κυλά πάνω στους εμπρός 21 και πίσω 17 ιντσών τροχούς. Μόλις όμως σταματήσεις και κάνεις λάθος κίνηση ισορροπίας, θα έχεις σίγουρα πρόβλημα να συγκρατήσεις το όμορφο τέρας. Οι δύο δισκόπλακες των 300 mm στο εμπρός τροχό και η δισκόπλακα των 265 mm στον πίσω τροχό λειτουργούν άψογα κατά την χρήση τους και μου άφησαν σιγουριά σε κάθε στιγμή που τα χρησιμοποίησα επάνω στην άσφαλτο και στο χώμα. Βοήθεια είναι και το ABS που είναι μια εμπειρία, όταν μπαίνει σε λειτουργία. Πολύ καλό ότι μπορείς να απενεργοποιήσεις το ABS, κάτι που σε συμβουλεύω να κάνεις όταν οδηγείς στο χώμα. Οδηγώντας πάνω σε ορεινό χωματόδρομο φορώντας τα εργοστασιακά λάστιχα (Bridgestone Battle Wing ΤW-501), έχοντας μαζί και συνεπιβάτη, διαπίστωσα μετά από 12 χιλιόμετρα ότι το F800 GS δεν είχε κανένα πρόβλημα να κρατιέται πάνω στο χώμα σε γρήγορο ή αργό ρυθμό, με τις αναρτήσεις να «διαβάζουν» κάθε δυσκολία και τον κινητήρα να βγάζει ομαλά την ροπή. Πραγματικά δεν το περίμενα, φυσικά ήταν θέμα συζήτησης για πολύ ώρα μετά.

Το BMW F800 GS έχει ένα ντεπόζιτο 16 λίτρων και στο ψηφιακό πολυόργανο παρακολουθείς την κατανάλωση, ανάλογα την χρήση που κάνεις στο γκάζι. Αναλογικό είναι το ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Χρησιμοποιώντας κράνος enduro της Acerbis κατά την διάρκεια όλου του ταξιδιού, ευκαιρία ήταν να δοκιμάσω την αεροδυναμική της διαφανούς ζελατίνας. Οδηγώντας μέχρι τα 150 km/h δεν είχα κανένα πρόβλημα στην εθνική και δεν κουράστηκα. Αλλά μια πιο ψηλή ζελατίνα δεν θα ήταν άσχημο. Στα κλειστά ασφάλτινα κομμάτια όπως π. χ. η διαδρομές Πύλη- Ελάτη-Περτούλι, το F800 GS μου χάρισε ευχάριστη οδήγηση ξεκούραστα.

Η πίσω βαλίτσα της BMW είχε μια πολύ έξυπνη πατέντα. Με μια απλή κίνηση από τον εσωτερικό μοχλό, μεγαλώνει σε ύψος και έτσι αποθηκεύεις περισσότερα πράγματα ή το κράνος σου.

Συμπέρασμα. Κατά την δική μου ταπεινή γνώμη, το BMW F800 GS είναι μια μοτοσικλέτα για άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, απολαμβάνεις τη «χλιδή» με φιλοσοφία γερμανική και χαίρεσαι το οδήγημα στους δασικούς δρόμος χωρίς προβλήματα. Βολικό στο ταξίδι και για τον συνεπιβάτη που κάθεται και αυτός άνετα (υπογραφή BMW) στην σέλα, η οποία είναι διαφορετική από τα υπόλοιπα μοντέλα των μεγάλων μοντέλων της εταιρίας.

Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε το BMW F800 GS, η τιμή του ξεκινά από 10.000 ευρώ.

YAMAHA XT 660Z TENERE

Όσοι ήταν φαν της Yamaha Tenere μπορούν να πλέον να πανηγυρίζουν καθώς η νέα μοτοσυκλέτα είναι ότι καλύτερο μπορούσε να δώσει η Yamaha αυτήν την στιγμή. Ψηλή μοτοσυκλέτα με θαρραλέο κινητήρα και ικανότητα να κινηθεί εκτός δρόμου σε ικανοποιητικό ρυθμό για off-road μοτοσυκλέτα. Όπως και να κοιτάξει κανείς την νέα Yamaha Tenere θα δυσκολευτεί να βρει ψεγάδι ή άσχημο σημείο. Όλα φαντάζουν όμορφα πάνω της αν και η αλήθεια είναι πως το Σαββατοκύριακο στην Ελάτη και το Περτούλι οι δυο μοτοσυκλέτες κέρδισαν τα βλέμματα των περαστικών.

Ανεβαίνοντας στην Yamaha Tenere νοιώθεις υπέροχα καθώς είναι ψηλή μοτοσυκλέτα, και παρ’ όλο που η ζελατίνα είναι ψηλή είναι στην σωστή θέση. Με ταχύτητες 100 έως 130 χλμ στην εθνική νυστάζεις ενώ ακόμα και στα 150 χλμ μπορείς να ταξιδεύεις ώρες. Αυτό που κάνει πολύ καλά η Tenere, είναι η ευκολία που σου προσφέρει σε ορεινές διαδρομές και ο τρόπος που καταπίνει χιλιόμετρα χαρίζοντάς σου αστείρευτο χαμόγελο. Όταν ανέβεις στο Tenere νοιώθεις αμέσως στο σπίτι σου (όσοι έχουν Yamaha XT θα συνηθίσουν αμέσως) ενώ δέος θα σου προσφέρει η κατασκευή του φαίρινγκ που συγκρατεί τα απαραίτητα για ταξιδιωτική οδήγηση. Η σέλα σε βάζει αμέσως στο παιχνίδι και αντίθετα με το BMW σε τοποθετεί πιο μπροστά και πιο κοντά στην μπροστινή ρόδα. Έχεις την εντύπωση πως αν γλυστρήσει ο μπροστινός τροχός θα μπορέσεις να το σώσεις!

Ψεκασμός στον κινητήρα που δουλεύει απροβλημάτιστα, μεγάλο ντεπόζιτο 22 λίτρων, πέντε ταχύτητες και σχεδόν 50 ίππους (48,4 ανακοινώνει η Yamaha). Με 183 κιλά είναι σαφώς ελαφρύτερη από την BMW, κάτι που καταλαβαίνεις αμέσως μόλις πατήσεις χώμα. Εκεί η μοτοσυκλέτα αλλάζει χαρακτήρα και δεν θα πει όχι στην επιθετική οδήγηση αν έχεις θράσος. Ακόμα και με δυο αναβάτες η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας είναι υποδειγματική, σαν να σου λέει πως θέλει να ταξιδέψει όλη την Ελλάδα από το χώμα. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά, το πίσω θα σε βοηθήσει αρκετά να αλλάξεις κατεύθυνση ενώ το εμπρός απλώς δουλεύει άψογα. Το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά όμορφο και προσεγμένο με τις εξατμίσεις και το φανάρι (έχει led) να αφήνουν μια γλυκιά γεύση.

Θα αγόραζα το Yamaha XT600Z Tenere γιατί είναι πανέμορφη και ουσιαστική μοτοσυκλέτα που μπορεί να σε πάει από το σπίτι σου μέχρι το γραφείο αλλά και μέχρι το πιο απόμακρο σημείο της Ελλάδας. Είναι σχεδιαστικά άψογο και όλοι θα σε κοιτούν, ιδιαίτερα όμορφο και αναπάντεχα προκλητικό για Yamaha! Κάνεις δική σου την Yamaha ΧΤ660Ζ Tenere με 7.490 ευρώ.

Διαβάστε περισσότερα για την BMW F800 GS και την Yamaha XT600Z Tenere

Περισσότερες φωτογραφίες

Ευχαριστούμε την Υamaha Μοτοδυναμική και την BMW Hellas για την διάθεση μοτοσυκλετών. Ρουχισμός Acerbis από το Motomarket.

Φωτογραφίες: Race Photo