9ος γύρος Bergamo -Ιταλία
15-16 Οκτωμβρίου 2005

Με την μαγευτική εικόνα των Άλπεων, με την ανάλογη θερμοκρασία βέβαια, οι αναβάτες είχαν να εκπληρώσουν άλλες δυο οδηγικές μέρες για το τέλος του παγκόσμιου πρωταθλήματος.
Το μέρος που υποδεχόταν το χωμάτινο καραβάνι, ήταν το χωριό Schilpario στο Bergamo, τον πυρήνα του παγκοσμίου enduro. Μπορεί η ευρύτερη περιοχή να έδειχνε με την πρώτη ματιά φτωχή, αλλά ήταν σίγουρο ότι η διαδρομή θα είχε αρκετό άρωμα από enduro. Οι ειδικές είχαν αρκετή δυσκολία, με την cross test να εξελίσσεται στη γλιστερή πλαγιά του χιονοδρομικού κέντρου.
Το πρωί της πρώτης ημέρας, όλα τα τζάμια των αυτοκινήτων είχαν καλυφτεί με στρώμα πάγου, και το γρασίδι καλυπτόταν από παχιά πάχνη. Με το καλημέρα οι 90 αναβάτες είχαν να οδηγήσουν την γλιστερή ειδική. Με το πέρασμα της ημέρας, η θερμοκρασία ανέβηκε σε αποδεχτά όρια και η διαδρομή άρχιζε να στεγνώνει. Ο αγώνας ήταν απαιτητικός, όχι μόνο για τις τέσσερις ειδικές ανά γύρο, αλλά και για την ίδια την διαδρομή. Το δεύτερο κομμάτι της απλής, είχε σφιχτό χρόνο, με τους αναβάτες να έχουν ένα μόλις λεπτό στο ΣΕΧ, για να πάρουν ανάσα.

1η ημέρα
Χωρίς άγχος πλέον, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ivan Cervantes άλλαξε τη τετράχρονη μοτοσικλέτα και ξεκίνησε πάνω σε ένα δίχρονο ΚΤΜ. Την ίδια αλλαγή έκανε ο συναθλητής της ίδιας ομάδας, Allessandro Belometti, που πήρε ένα τετράχρονο (αντί δίχρονο) και κατάφερε στο τέλος της ημέρας να κερδίσει την πρώτη θέση στην Ε1.
Στην κατηγορία Ε2 ο Αυστραλός Stefan Merriman πήρε την νίκη της ημέρας, αφήνοντας τον ήδη παγκόσμιο πρωταθλητή Samuli Aro δεύτερο, ο οποίος δεν έδειξε να τον πειράζει και άνοιγε σαμπάνιες στα paddock.
Η νίκη ημέρας του David Knight στην κατηγορίας Ε3, ακυρώθηκε από την επιτροπή Αγωνοδικών: – όχι γιατί ο Βρετανός είχε μια μικρή έξοδο στην Enduro-test, ούτε για την σφοδρότατη σύγκρουση που είχε στην Cross-test με ένα διαχωριστικό πάσσαλο (για αρκετή ώρα το χέρι ήταν μουδιασμένο), αλλά γιατί έφτασε πρώτος στο Pre-Finish, πριν το τερματισμό. Τα άτομα από το ΣΕΧ δεν τον είδαν και ο αναβάτης κατευθύνθηκε για το paddock και πανικόβλητος πάλι πίσω. Πάντως κατά την άφιξή του στο χώρο του ελέγχου, δεν υπήρξε καμία επίσημη σήμανση για ΣΕΧ, για το οποίο μπορείς να δώσεις κάποιο δίκιο στον David Knight.

Την ίδια ακριβώς περίπτωση, για τον Markko Tarkkala που ακολουθούσε, είχε να εξετάσει η επιτροπή Αγωνοδικών. Τελική απόφαση ήταν, να κρίνουν «ένοχους» τους δυο οδηγούς και να επιβληθεί ποινή χρόνου 12 λεπτών στον Knight και 14 λεπτών στον Tarkkala. Όπως ήταν φυσικό, αυτό τους έριξε στης τελευταίες θέσεις.
Η ομάδα της ΚΤΜ δεν το άφησε το θέαμα και με γραπτή αναφορά του περιστατικού απευθύνθηκε συγχρόνως στη επιτροπή Αγωνοδικών και στον Angelo Michelotti, πρόεδρο της επιτροπής Enduro στην FIM. H επιτροπή Αγωνοδικών δεν ήθελε να δώσει μια άμεση απάντηση και πρότεινε στους αναβάτες να απευθυνθούν στην FIM, όπου θα βοηθήσουν και αυτή στην λύση του προβλήματος. Με άλλα λόγια μια πολιτική κίνηση σκακιού – το αποτέλεσμα θα βγει κάποια στιγμή, με τον τοπικό οργανωτή να βγαίνει ασπροπρόσωπος.

2η ημέρα
Ο χθεσινός νικητής Alessandro Belometti μετά την βραδινή θερμοκρασία μείον στην περιοχή, είχε προβλήματα με την εκκίνηση της μοτοσικλέτας του. Έτσι οι δέκα βαθμοί ποινής που χρεώθηκε, του στοίχισαν στο τέλος της ημέρας την νίκη, που πήρε ο Simone Albergoni με Honda. Τρίτος τερματίζει ο Ivan Cervantes.

Στην Ε2, ο Samuli Aro δεν πιανόταν στις ειδικές, παίρνει την νίκη, με τον Stefan Merriman (Yamaha) να ακολουθεί και τον Bjorne Carlsson (Husaberg) να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Περιπέτεια για τον Alessandro Botturi, που είχε ένα «καπάκι» στην τελευταία ειδική enduro με την μοτοσικλέτα να μην θέλει να ανάψει και να μένει επτά χιλιόμετρα πριν το τερματισμό. Δεν έχασε όμως την τρίτη θέση στη τελική βαθμολογία.

Στην Ε3 ο συνήθεις ύποπτος, David Knight, ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί με τον Mika Ahola (Husqvarna) να επαναλαμβάνει την χθεσινή επιτυχία και ανεβαίνει πάλι στη δεύτερη θέση. Ο Sebastien Guillaume (Gas-Gas) μετά το πρώτο σκαλί την πρώτη μέρα ανεβαίνει και πάλι στο βάθρο αλλά αυτή την φορά στην τρίτη θέση.

Τελική βαθμολογία
Ε1- O Ivan Cervantes πρώτος, πανηγύρισε από τις Σέρρες τον τίτλο στην κατηγορία. Αρκετά πιο πίσω βαθμολογικά (88 βαθμούς), στη δεύτερη θέση ο Γάλλος Marc Germain με τον Ιταλό Alessandro Belometti τρίτο. Ακολουθούν Simone Albergoni, Bartosz Oblucki, Paul Edmondson. Τέσσερις Έλληνες είναι ανάμεσα στους 56 βαθμολογούμενους της περιόδου 2005. Στη 28η θέση ο Δημήτρης Τσακατσώνης (ΚΤΜ) με 22β, με τον Παντελή Σκόρδα (Husqvarna) να είναι με 19β στην 30η θέση. Ακολουθούν στην 41η θέση και 10β ο Σάββας Καπαγερίδης (Honda) και στην 46η θέση ο Χρήστος Κυρτσούδης (Gas-Gas) με 8 βαθμούς.

Ε2 – O Φιλανδός Samuli Aro γιόρτασε και αυτός τον τίτλο του στις Σέρρες έχοντας πλέον τον άσσο στην μοτοσικλέτα του για του χρόνου. Δεύτερος ο Stefan Merriman με τον Alessandro Botturi τρίτο. Την πρώτη εξάδα κλείνουν οι Fabien Planet, Bjorne Carlsson και Valtteri Salonen. Μέσα στους 53 αναβάτες, έχουμε τέσσερις Έλληνες. Στην 38η θέση τον Βασίλη Σιαφαρίκα (Honda), στην 44η θέση τον Αδάμμο Πράσσο , στις θέσεις 48 και 49 τους Χρήστο Θεοδοσόπουλο (ΚΤΜ) και Σταμάτη Μαντά (Husqvarna) αντίστοιχα.

Ε3 – Κυρίαρχος της κατηγορίας ο Βρετανός David Knight. Ο Φιλανδός Marko Trakkala είναι στην τελική δεύτερη θέση, με τον Sebastien Guillaume να απολαμβάνει την τρίτη θέση. Στην τέταρτη θέση ο Mika Ahola με τον Alessandro Zanni και Xavier Galindo να κλείνουν την πρώτη εξάδα. Και εδώ έχουμε παρουσία απο Έλληνες. Στην 30η θέση είναι ο Νίκος Μπουρζόπουλος (Gas-Gas), Σπύρος Σταματόπουλος και Γιώργος Λιούγκας στην 38η και 39η θέση αντίστοιχα.

Φωτογραφίες: Robert Pairan

————————————————————————————————————————————-

Το πρόγραμμα για το παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro του 2006

18.-19. ΜΑΡΤΙΟΥ Σουηδία / Ostersunds
29.-30. ΑΠΡΙΛΙΟΥ Ισπανία / Puerto Lumbreras
06.-07. ΜΑΙΟΥ Πορτογαλία / Guimares
03.-04. ΙΟΥΝΙΟΥ Ιταλία / Bergamo
15.-16. ΙΟΥΛΙΟΥ Καναδάς / Parry Sound, ONT
22.-23. ΙΟΥΛΙΟΥ ΗΠΑ / Hancock, NY
26.-27. ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ Σλοβακία / Krompachy
23.-24. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Γαλλία / Boussac

Sixdays:
14.-19. ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Νέα Ζηλανδία / Taupo