1ος αγώνας Πανελληνίου πρωταθλήματος Supermoto (ΕΛΠΑ)
Ημερομηνία: Σάββατο 31 Μαρτίου
Τοποθεσία: Καλαμάτα
Συμμετοχές: S1 = 11, S2 = 9, S3 = 6 , Νέοι = 6, Ladies = 5

Ο άστατος καιρός του Σαββάτου έδωσε περισσότερο ενδιαφέρον στον 1ο αγώνα του πανελληνίου πρωταθλήματος supermoto (ΕΛΠΑ) με τους 37 συνολικά αναβάτες να στολίζουν τις τέσσερις κατηγορίες. Οι Ηλίας Μικές στην κατηγορία S2 (open) και Κίμων jr Χατζηγεωργίου S3 (racing 250) καταφέρνουν στην πίστα «San Nicolas» νίκη και στα δυο σκέλη. Στην κατηγορία S1 (racing 450) οι Γιώργος Κάκος και Φώτης Τσαλίκης μοιράστηκαν από μία νίκη σε κάθε σκέλος. Ο Άκης Σιδέρης Δημόπουλος ήταν ο νικητής στους νέους, με την Ελένη Αγελαδοπούλου να ανεβαίνει πρώτη στις γυναίκες.

Νέα χάραξη είχε η πίστα, με ανάποδη φορά και δύο χωμάτινα κομμάτια, τα οποία είχαν το κάθε ένα από δύο άλματα. Μια κίνηση που πρόσφερε περισσότερο θέαμα στους θεατές που παραβρέθηκαν στην πίστα παρά την βροχή και κράτησε τους αναβάτες σε συναγωνισμό. Το χωμάτινο γλιστερό κομμάτι ήταν και το στοιχείο που έκρινε την εξέλιξη του κάθε σκέλους. Στην S1 μάλιστα, η μελετημένη προσπέραση «μπιλιάρδου» του Παπαγεωργίου Jr επέφερε σύρραξη στα pits. Τα γεγονότα ευτυχώς δεν κάλυψαν την εξέλιξη του 1ου γύρου στην Καλαμάτα, με το ωράριο να τηρείται αυστηρά και τους αναβάτες να δίνουν την μάχη μέσα στην πίστα. Η Ελλάδα έχει το προνόμιο να φιλοξενεί δύο πρωταθλήματα supermoto. Το αποτέλεσμα που έδωσε η Off road team με συνεργασία με την λέσχη μοτοσικλέτας Καλαμάτας (ΛΕΜΟΚΑ) κρίνεται σίγουρα ως καλή. Οι συμμετοχές αναβατών θα είναι το κυριότερο κριτήριο στην κόντρα ΕΛΠΑ – ΑΜΟΤΟΕ για την επιβίωση.

Κίμων Jr Χατζηγεωργίου (#1-Yamaha)

Η κατηγορία S3 ξεκίνησε το πρόγραμμα των αγώνων με τον Κίμων Jr Χατζηγεωργίου (#1-Yamaha) να είναι και πάλι ο κυρίαρχος της κατηγορίας. Στο πρώτο σκέλος βρέθηκε για λίγο πίσω από τους Κάσδαγλη και Βρεττό, τους οποίους και προσπέρασε μετά από δυο γύρους, ξεφεύγοντας στην συνέχεια. Ο Νίκος Βρεττός (#5-Yamaha) καταφέρνει να περάσει το εμπόδιο του Κάσδαγλη και να τερματίσει δεύτερος κάτω από την συνεχή απαλή βροχή. Την τρίτη θέση τελικά κερδίζει ο Στέλιος Κάσδαγλης (#9-Honda). Πολύ κοντά του τερματίζει ο Γιώργος Πανδής (#3-Honda) στην τέταρτη θέση, με τον Άρη Πολύδωρο (#60-Honda) να τερματίζει στην πέμπτη και τελευταία θέση.

Στο δεύτερο σκέλος ο Χατζηγεωργίου δεν αφήνει περιθώρια αντίδρασης και οδηγεί από την αρχή. Υπό στεγνές πλέον συνθήκες και ήλιο οι γραμμές είχαν στεγνώσει και οι αναβάτες κατέβασαν αρκετά τους χρόνους τους. Ο Πανδής κρατήθηκε δεύτερος δύο φορές δεύτερος, αλλά ο Βρεττός τον προσπέρασε και τις δυο για να τερματίσει πάλι δεύτερος. Ο Πανδής χάνει την θέση του από τον Κάσδαγλη που τερματίζει ξανά τέταρτος. Έτσι η σειρά και στο δεύτερο σκέλος παραμένει ίδια, με τον Πολύδωρο να τερματίζει πέμπτος. Να σημειωθεί η τίμια κίνηση του Βρεττού, όταν ως δεύτερος βγήκε εκτός πίστας λόγο φρένων, κόβοντας διαδρομή, άφησε να περάσει ο Πανδής και παράμεινε πίσω του.

S2
Ο Ηλίας Μικές (#1-Husaberg) ήταν απλά ο πιο γρήγορος της παρέας. Από τα δοκιμαστικά έδειξε τις προθέσεις του, κάτι που έκανε και ο Γιάννης Τσαούσης (#121-Honda) που κατάφερε να κάνει τον δεύτερο καλύτερο χρονομετρημένο γύρο, αφήνοντας τρίτο τον Μιχάλη Κουτσουμπός (#2-Honda). Τα πράγματα όμως άλλαξαν στα δυο σκέλη. Στο πρώτο σκέλος ο Κουτσουμπός οδηγεί την κατηγορία, αλλά ο Μικές που ήταν ακριβώς πίσω του τον προσπερνάει μετά το δεύτερο άλμα. Ο Τσαούσης που

Ηλίας Μικές (#1-Husaberg)

ακολουθούσε δεν μπόρεσε να κρατήσει την θέση του και βρέθηκε να τερματίζει έβδομος. Οι Άλκης Συνιώρης (#11-Honda) και Θανάσης Νάκης (#3-Yamaha) έδωσαν την δική του μάχη, με τον Συνιώρη τελικά να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, παρά την μεγάλη πίεση που δέχτηκε από τον Νάκο, που τερμάτισε τέταρτος. Για τις θέσεις πέντε και έξι, νικητής βγήκε ο Γιώργος Παρασκευάς (#6-Yamaha) που άφησε πίσω του τον Δημήτρη Μανωλά (#5-Honda). Οι Τσαούσης και Ηλίας Αναστασόπουλος (#10-Honda) έκλεισαν την κατηγορία. Ο Αντώνης Σταματελάτος (#81-Honda) μετά από πτώση εγκαταλείπει.

Στο δεύτερο σκέλος ο Μικές ήταν από την αρχή μπροστά και μετά το πρώτο χωμάτινο κομμάτι άρχιζε και έκανε διαφορά από τον δεύτερο ως εκείνη την στιγμή Κουτσουμπό. Ακολουθούσαν Συνιώρης και Νάκης από κοντά, με τον δεύτερο να εξαπολύει επίθεση και να καταφέρνει πρώτα να προσπεράσει τον Συνιώρη και μετά τον Κουτσουμπό. Με την πίστα να είναι σε καλή κατάσταση, η οδήγηση από τους αγωνιζόμενους έγινε πιο γρήγορη. Ο Μικές καταφέρνει να τερματίσει άνετα και να πάρει την δεύτερη καρό σημαία στην Καλαμάτα, με τον Νάκη να έρχεται δεύτερος. Ο Κουτσουμπός κράτησε την τρίτη θέση και ο Συνιώρης την τέταρτη. Ο Μανωλάς στο δεύτερο σκέλος κατατάσσεται αυτός πέμπτος, αφήνοντας έκτο τον Παρασκευά. Ο Αναστασόπουλος τελικά τερματίζει έβδομος με τον Τσαούση να απογοητεύει και να κατατάσσεται όγδοος.

Φώτης Τσαλίκης (#1-Honda)

S1
Δύο από τα πιο ενδιαφέροντα σκέλη στην Καλαμάτα. Μετά την εκκίνηση και ενώ ήταν μπροστά Κάκος, Παπαγεωργίου, Τσαλίκης, στην χωμάτινη στροφή μετά το άλμα, ήρθαν τα πάνω κάτω. Όλοι οι πρώτοι κόλλησαν ή έπεσαν και από στην κορυφή βρέθηκαν οι αγωνιζόμενοι από το τέλος, με τον Παύλο Μπουτζέγια (#53-Honda) να κρατάει το τιμόνι της κατηγορίας. Ακολούθησε χωρίς καθυστέρηση ο Αλέξανδρος Κυπριζλής (#63-Honda) και ο Φώτης Τσαλίκης (#1-Honda). Τελευταίος στην σειρά ήταν ο Κίμωνας Jr Παπαγεωργίου (#3-Yamaha) που άρχισε μια εκρηκτική επίθεση, φτάνοντας και προσπερνώντας τον κάθε αγωνιζόμενο. Ο Γιώργος Κάκος (#2-Suzuki) είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Τσαλίκη και καταδίωκε τον Μπουτζέγια που ήταν ακόμα πρώτος.

Έρχεται η στιγμή που η τριάδα Μπουτζέγια, Κάκος και ως εκείνη την στιγμή τρίτο, Δημήτρη Μουζάκη (#21-Suzuki) μπαίνουν στην πρώτη χωμάτινη στροφή. Ο Παπαγεωργίου ως τέταρτος είχε επιλέξει την αριστερή γραμμή (το είχε ξαναδοκίμασε άλλες δυο φορές πριν). Προσγειώθηκε χωρίς να μπορεί να επιβραδύνει την μοτοσικλέτα του πάνω στη λάσπη και εμβολίζει τον Μπουτζέγια και πέφτει. Ο Κάκος αντέδρασε έγκαιρα και οδήγησε τον αγώνα, με τον Δαραμούση να βρίσκεται μπλοκαρισμένος και αυτός μέσα στην λάσπη. Ο Κάκος δέχεται ασφυκτική πίεση από τον Παπαγεωργίου, που προσπαθεί στον τελευταίο γύρο να τον περάσει μέσα στο χώμα, αλλά καθυστερεί, ο Κάκος ξεφεύγει και παίρνει τελικά την περιπετειώδη καρό σημαία. Ο Τσαλίκης κλείνει την τρίτη θέση στο βάθρο με Γιώργος Δαραμούση (#49-Honda), Δημήτρη Μουζάκη και Ηλία Δημητρακόπουλο (#49-Honda) να σφραγίζουν την πρώτη εξάδα.
Δεύτερο σκέλος. Ο ρυθμός ανέβηκε, λόγο των στεγνών συνθηκών, με αποτέλεσμα οι χρόνοι να κατεβαίνουν. Ο Τσαλίκης κάνει έναν πολύ καλύτερο αγώνα, αναλαμβάνοντας από την αρχή την κούρσα. Καταφέρνει να κάνει τον ταχύτερο γύρο στην πίστα της Καλαμάτας που ήταν κάτω από λεπτό. Μετά από 13 γύρους περνάει την γραμμή του τερματισμού, έχοντας αφήσει δεύτερο τον Παπαγεωργίου Jr που δεν άφησε αυτή την φορά περιθώρια στον, τελικά τρίτο, Κάκο. Την πρώτη εξάδα κλείνουν οι Δημήτρη Μουζάκη, Γιώργος Δαραμούση και Αλέξανδρος Κυπριζλής.

Κατηγορία Νέων – Γυναικών
Ο Άκης Σιδέρης-Δημόπουλος είχε από τα δοκιμαστικά τον καλύτερο χρόνο. Στον αγώνα έστριψε πρώτος στην στροφή και δεν απειλήθηκε ως το τέλος από κανέναν. Ο Στέλιος Καρδαμίτσης (#138-Honda) φάνηκε προς στιγμή ότι θα πιέσει, αλλά μένει στον πρώτο γύρο. Ο Παναγιώτης Παπουτσάς (#8) οδήγησε το Honda του στην δεύτερη θέση, με τον Νίκο Σπανίδη (#65-ΚΤΜ) να ακολουθεί τρίτος. Ο Παναγιώτης Πλέσσας (#3-Yamaha) μετά από πολλές ατυχίες στον αγώνα, καταφέρει να καταταχτεί τέταρτος. Στην πέμπτη θέση η δεσποινίς Ελένη Αγελαδοπούλου, που κέρδισε το πρώτο κύπελλο τον γυναικών. Έκτος στην κοινή κατηγορία, αλλά πέμπτος στους νέους, ο Γιάννης Δαραμούσης (#27-Honda). Ακολούθησαν οι δεσποινίδες Μαργαρίτα Καμπούρη (#121-Yamaha) και Κωνσταντίνα Πολύχρονου(#38-TM).

Περισσότερες φωτογραφίες