Το φετινό Motocross των Εθνών έφυγε αφήνοντας μια πολύ γλυκιά γεύση σε όσους είχαν την τύχη να το παρακολουθήσουν είτε από την τηλεόραση είτε από κοντά. Ένας από αυτούς που το παρακολούθησαν από κοντά ήταν και ο Αλέξης Παπανικολάκης που είχε λόγους να είναι πικραμένος για αυτόν τον αγώνα πριν καλά καλά αρχίσει.

Όλα ξεκίνησαν λίγο πριν τον πρώτο αγώνα της Μεγαλόπολης εκεί γύρω στα τέλη Μαΐου όταν ανεπισήμως ανακοινώθηκαν τα ονόματα της ελληνικής ομάδας MXDN (δια στόματος Κάθυ Γουέλς). Τότε η ομάδα ήταν ο Αλέξης Παπανικολάκης, ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος και ο Παναγιώτης Κουζής με αναπληρωματικό τον Χρήστο Φωτόπουλο, χωρίς να έχει αποφασιστεί σε ποια κατηγορία θα τρέξει ο καθένας. Στα μέσα Ιουλίου έγινε μια συνάντηση με την Κάθυ Γουέλς (υπεύθυνη της ομάδας) με σκοπό να συζητήσουν τα οργανωτικά της αποστολής και να μοιραστούν τις κατηγορίες. Για το τελευταίο θέμα, άκρη δεν βρήκαν αλλά η ομάδα παρέμενε η ίδια.

Στις αρχές Αυγούστου η ΕΛΠΑ κινητοποιήθηκε ώστε να πάρει προσφορές για την μεταφορά της αποστολής και μερικές μέρες μετά και πιθανότατα αφού είχαν εξετασθεί οι προσφορές, ο Δημήτρης Φωτόπουλος (πατέρας του Χρήστου Φωτόπουλου) υπέβαλε μια προφορική πρόταση στον κο Α. Μπαβέλα (Πρόεδρο ΕΘ.Ε.Α.Μ.)  ότι θα μεταφέρει εκείνος την ομάδα σε χαμηλό κόστος αν προκύψει κάτι σε κάποιον από τους βασικούς, και χρησιμοποιηθεί ο αναπληρωματικός γιος του. Κατά την εξιστόρηση των ανωτέρω του ίδιου του Δημήτρη Φωτόπουλου σε συνάντηση του ΑΣΟΑΜ στις 5 Σεπτεμβρίου είπε ότι ο κ. Μπαβέλας απέρριψε επιτόπου την πρόταση του.

Η προθεσμία δήλωσης της ομάδας στην διοργανώτρια του θεσμού πλησίαζε απειλητικά και η ΕΛΠΑ δεν είχε λύσει βασικά ζητήματα όπως μεταφορά και ποια κατηγορία τρέχει ο καθένας. Από επικοινωνία που είχα με τον πατέρα του Παναγιώτη Κουζή, Δημήτρη στα μέσα Αυγούστου, πληροφορήθηκα ότι ο γιος του δεν θα συμμετάσχει γιατί του ζητήθηκε να τρέξει στην OPEN με μοτοσυκλέτα 450 κυβικών και εκείνος δήλωσε πως δεν είχε τέτοια μοτοσικλέτα. Άλλωστε δεν χρειαζόταν αφού από πέρσι ήταν γνωστό στην αποστολή ότι μπορούσαν να τρέξουν με μικρότερο κυβισμό. Στην θέση του Παναγιώτη Κουζή θα συμμετείχε ο Χρήστος Φωτόπουλος και η ομάδα τελικά θα πήγαινε με το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο του πατέρα του Δημήτρη Φωτόπουλου. Εκεί που όλα ήρθαν απίστευτα βολικά για την ΕΛΠΑ, ο Κουζής βρίσκει μοτοσικλέτα 450 κυβικών και γίνεται ξανά διαθέσιμος. Στις 24 Αυγούστου η FIM ανακοινώνει την λίστα συμμετοχών του MXDN με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από τους Α. Παπανικολάκη, Μ. Παναγιωτόπουλο και Χ. Φωτόπουλο. Το θέμα ήταν αν υπήρχε πραγματικός διαδικαστικός λόγος να θέσουν τον Π. Κουζή εκτός αποστολής γιατί από ότι φαίνεται δεν υπήρχε, ακόμα κι αν επικαλεστούν στην ΕΛΠΑ ότι τους αρνήθηκε να συμμετάσχει με 450 στην ΟΡΕΝ, που ως γνωστό βάση κανονισμών δεν χρειαζόταν. Έπρεπε λοιπόν να δοθεί μια πιο πειστική λύση ώστε να μην βγάζει μάτι η χρησιμοποίηση του μεταφορέα Φωτόπουλου.

Την λύση έδωσε ο Αλέξης Παπανικολάκης όταν επέλεξε να αγωνιστεί σε αγώνα της ΑΜΟΤΟΕ στην Σύρο τέλη Αυγούστου, σε ένα θεσμό που είχε αγωνιστεί και πέρσι με διοργανώτρια την ΕΛΠΑ. Μια μέρα πριν τον αγώνα έλαβε ένα μήνυμα στο κινητό του από άγνωστο σε αυτόν τηλέφωνο (που αργότερα πληροφορήθηκε ότι ανήκε στην Κάθυ Γουέλς) που του έλεγε ότι αν αγωνισθεί θα θέσει αυτόματα τον εαυτό του εκτός ομάδας. Όταν βρίσκεσαι στον χώρο στο επαγγελματικό επίπεδο του Αλέξη Παπανικολάκη αυτά τα πράγματα δεν γίνονται. Ο Α. Παπανικολάκης φυσικά και αγωνίστηκε όπως είχε υποχρέωση να κάνει πρώτα από όλα για το καλό του αθλήματος καθώς υπήρχαν πολλοί θεατές που είχαν έρθει να τον παρακολουθήσουν. Οι πόρτες άνοιξαν διάπλατα για την ΕΛΠΑ να λύσει το πρόβλημα Π. Κουζή που η ίδια είχε δημιουργήσει, τον ξαναέβαλε στην ομάδα και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Η τελευταία πράξη παίχτηκε στην συνάντηση του ΑΣΟΑΜ όπου με έγγραφο της η Κάθυ Γουέλς (υπεύθυνη αποστολής) δήλωνε πως ήταν δικό της το λάθος με την ιστορία του Π. Κουζή καθώς δεν γνώριζε ότι μπορούσε να αγωνισθεί στην ΟΡΕΝ με μικρότερο κυβισμό! Ήταν όλα όμως τα ερωτηματικά απαντημένα; Φυσικά και όχι. Ξεκινώντας από τον Αλέξη Παπανικολάκη που ήταν τιμωρημένος από την ΕΛΠΑ για πειθαρχικό παράπτωμα και με την ΕΛΠΑ να έχει ανακοινώσει πως στις φετινές εθνικές ομάδες δεν θα συμμετάσχουν τιμωρημένοι αθλητές δημιουργήθηκε ένα ζήτημα. Γίνονται τελικά εξαιρέσεις; Φυσικά και ναι, και μάλλον θα συνεχίσουν να γίνονται καθώς σε πρόσφατο αγώνα enduro της ΑΜΟΤΟΕ συμμετείχαν πολλοί από την φετινή ομάδα ISDE. Τελικά δεν ήθελαν να κάνουν άλλη μια εξαίρεση στον Α. Παπανικολάκη ή η προσφορά του Δ. Φωτόπουλου ήταν το μήλον τη Έριδος; Ας πούμε το πρώτο, αλλά γιατί η ιστορία με τον Π. Κουζή; H Yamaha αν γνώριζε τα γεγονότα δεν θα έδινε μοτοσικλέτα 450cc στον Π. Κουζή έστω κι αν δεν χρειαζόταν. Γιατί όλα έγιναν τελευταία στιγμή (προσφορές μεταφορέων, επιλογή κατηγοριών);

Δυστυχώς όλα συνηγορούν ότι ακόμα και την κρισιμότερη στιγμή με την εμφάνιση και απειλή των Ομοσπονδιών, η ΕΛΠΑ κάνει λάθη που έχουν την μορφή αδιαφορίας. Κινήθηκαν προς την χρησιμοποίηση του Δημήτρη Φωτόπουλου ως μεταφορέα διαστρεβλώνοντας το κύρος τους με τον χειρότερο τρόπο για περίπου 2.000€. Αν είχαν οικονομικό πρόβλήμα ας έβαζαν promoter, υπήρχαν προτάσεις. Τουλάχιστον ας δήλωναν από την αρχή ότι δέχονται προσφορές από τους αγωνιζόμενους για να αποφασίσουν ποιον θα στείλουν με την ομάδα, ώστε να υπάρχει μια δόση δικαιοσύνης π.χ. θα συμμετάσχει στην ομάδα αυτός που έχει το μεγαλύτερο αυτοκινούμενο όχημα ή θα έχεις τη δυνατότητα να ορίσεις εσύ την αποστολή αν αναλάβεις να κάνεις τη μεταφορά δωρεάν.

Τα γεγονότα μας είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό αλλά δεν θέλαμε να δημοσιευθούν νωρίτερα γιατί δεν θα ήταν σωστό για την ομάδα αλλά και για τον θεσμό, να δημιουργηθεί αρνητικό κλήμα. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχουμε παρουσία στο Motocross of Nations και ήμασταν οι πρώτοι που χειροκροτήσαμε την ΕΛΠΑ για την κίνηση της να στείλει ομάδα. Ενέργειες όμως σαν τις παραπάνω δημιουργούν προβλήματα στους αγωνιζόμενους και ως γνωστόν οι αγωνιζόμενοι στηρίζουν τους αγώνες οπότε κατ’ επέκταση υπάρχει πρόβλημα στους αγώνες. Μπορεί πολλοί να κατηγορούν την πρόταση του Δημήτρη Φωτόπουλου ότι είναι αυτή που άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Όπου κι αν αποσκοπούσε ο Δ. Φωτόπουλος δεν είναι αυτός που θέτει του κανόνες. Τους κανόνες τους θέτει η αρχή του σπορ (η ΕΛΠΑ στην προκειμένη φάση) με γνώμονα την δικαιοσύνη και το καλό του αθλήματος. Αν το έκανε για το καλό του αθλήματος και για λόγο οικονομικών προβλημάτων ίσως να μην πήγαινε ομάδα φέτος, να μας εξηγήσει γιατί δεν επέλεξε από την αρχή promoter ώστε να το ξεπεράσει. Καταλήγουμε εκεί που αρχίσαμε και εκεί που καταλήγουμε πάντα όταν υπάρχουν προβλήματα με την ΕΛΠΑ, απλά δεν ενδιαφέρονται ακόμα και σε μια κρίσιμη περίοδο γι’ αυτούς, όπως η φετινή.