Φιλοσοφία, Απαιτήσεις και Χαρακτηριστικά
Τα τελευταία 80 χρόνια, η BMW Motorrad γράφει συνεχώς νέα κεφάλαια στην ιστορία του off-road. Η μάρκα τώρα έχει στενή εμπλοκή στους αγώνες off-road, πράγμα που δεν συνέβαινε παλιά, και παρουσιάζει μία ασυμβίβαστη, καθαρόαιμη σπορ enduro στη σημαντική κατηγορία των 450 κυβικών: Η νέα BMW G 450 X – μία μοτοσικλέτα αποκλειστικά σχεδιασμένη για αγώνες enduro και τις πιο απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες στον κόσμο. Μία μηχανή που είναι έτοιμη για αγωνιστική χρήση από τη στιγμή που βγαίνει από το εργοστάσιο.

Για την εξέλιξη μιας τέτοιας μηχανής έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι οι αγωνιστικές enduro αποτελούν μία κατηγορία με προοπτικές ανάπτυξης στην αγορά μοτοσικλετών. Αγορές όπως η Αμερική, η Αυστραλία και η Ισπανία, ήδη καταγράφουν – σχεδόν παραδοσιακές – σταθερές πωλήσεις στον τομέα off-road και η BMW Motorrad θέλει να βοηθήσει στη διαμόρφωση και αναζωογόνηση αυτής και άλλων κατηγοριών, μακροπρόθεσμα. Επιπλέον οι μικρότερου κυβισμού μοτοσικλέτες off-road ανοίγουν το δρόμο τόσο για τον ερασιτεχνικό όσο και για τον επαγγελματικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, επιδιώκοντας παράλληλα να βοηθήσουν τη νέα γενιά να ανακαλύψει και πάλι τη μαγεία των μοτοσικλετών. Με το λανσάρισμα της G 450 X, η BMW δείχνει τις προθέσεις της για την προσεχή γενιά και τη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος της μοτοσικλέτας γενικότερα.

Ο κινητήρας με την πιο σύγχρονη τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου και τον τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα ελεγχόμενο από υπολογιστή κατατάσσεται στην κατηγορία Euro III, και ήδη πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που γίνονται όλο και πιο αυστηρές σήμερα για αγωνιστικές μηχανές και για εκδόσεις δρόμου. Με τέτοια μέτρα η BMW Motorrad κάνει ένα ακόμα βήμα προς τη δημόσια αποδοχή των αγώνων enduro στο μέλλον. Τα πατενταρισμένα, απαράμιλλα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας BMW G 450 X την καθιστούν κινητήρια δύναμη και συμβάλλουν στην προώθηση του τεχνολογικού ανταγωνισμού σ’ αυτή την κατηγορία.

Η εισαγωγή της σκληροτράχηλης BMW G 650 Xchallenge έχει ήδη δείξει το δρόμο: με μία διάταξη πλαισίου και ψαλιδιού για βελτιωμένη πρόσφυση εκτός δρόμου, χαμηλό βάρος, συμπαγείς διαστάσεις, δυναμικό κινητήρα. Η BMW Motorrad προχωρά ακόμα περισσότερο με τη BMW G 450 X και δεν είναι ευχαριστημένη με τα παραδοσιακά δομικά χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας. High-tech λύσεις έχουν εφαρμοστεί και στον κινητήρα και στο πλαίσιο συνεχίζοντας την σπορ cross-country παράδοση της μάρκας και χαρίζοντάς της ένα συναρπαστικό, αποκλειστικό off-road προφίλ.
Η φιλοσοφία της BMW G 450 X βασίζεται στη διατήρηση του συνόλου της μάζας όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο βάρους και στη δημιουργία μιας διάταξης που προσαρμόζεται άριστα στις απαιτήσεις των αγώνων off-road. Κεντρικό στοιχείο αυτής της φιλοσοφίας είναι o κοινός άξονας περιστροφής γραναζιού μετάδοσης και ψαλιδιού, ώστε να μην υπάρχει αλλαγή στο μήκος της αλυσίδας κατά τη συμπίεση και επαναφορά της ανάρτησης, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις της τελικής μετάδοσης στην απόκριση της μοτοσικλέτας. Άλλα επακόλουθα αυτής της απαράμιλλης τεχνικής προσέγγισης είναι ένα αισθητά μεγαλύτερο ψαλίδι για ένα μεταξόνιο ίδιο με αυτό του ανταγωνισμού και, μαζί με αυτό, μέγιστη πρόσφυση που ενέχει χειροπιαστά πλεονεκτήματα στους αγώνες enduro με τις εξαιρετικές απαιτήσεις τους από οδηγό και μηχανή.

Βασική παράμετρος στο όλο project είναι η οικονομία μήκους λόγω του κοινού άξονα περιστροφής γραναζιού μετάδοσης και ψαλιδιού. Αυτό επιτρέπει όχι μόνον τη χρήση ενός μακρύτερου ψαλιδιού, αλλά την τοποθέτηση του σύγχρονου, υψηλών επιδόσεων μονοκύλινδρου κινητήρα DOHC 50 PS ακόμα πιο πίσω. Ο κύλινδρος είναι πιο κεκλιμένος προς τα εμπρός, δημιουργώντας έτσι χώρο για τους μεγάλου μήκους, ευθείς αυλούς εισαγωγής. Με αυτό τον τρόπο, επιτεύχθηκε μία ιδανική θέση για το μπεκ καυσίμου και τις δύο πεταλούδες γκαζιού. Αυτό συνέβαλε επίσης στην προσαρμογή του κινητήρα ώστε να πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro III, χωρίς απώλεια επιδόσεων, κάτι σπάνιο γι’ αυτή την κατηγορία μοτοσικλετών. Μεταξύ των άλλων πλεονεκτημάτων αυτής της φιλοσοφίας είναι βέλτιστη προστασία για το φιλτροκούτι και πλούσια ροή αέρα λόγω της τοποθέτησής του πάνω από τον κινητήρα, μπροστά από τη σέλα. Σαν αποτέλεσμα συγκέντρωσης των μαζών κοντά στο κέντρο βάρους, το ρεζερβουάρ των 8.5-λίτρων τοποθετείται κάτω από τη σέλα.

Το στόμιο πλήρωσης βρίσκεται κάτω από ένα άνοιγμα στο πίσω μέρος της σέλας. Η λειτουργία της ρεζέρβας επισημαίνεται με μία προειδοποιητική λυχνία στο cockpit. Η μίζα τοποθετείται μπροστά από τον κινητήρα, και η μπαταρία στο πάνω τριγωνικό πλαίσιο προστατεύεται από τη βρομιά και έχει εύκολη πρόσβαση. Το φίλτρο αέρα είναι ένα τετράγωνο, επίπεδο υγρό στοιχείο, ενώ εδράζεται σε ένα συρταρωτό μηχανισμό, για εύκολη, ασφαλή, καθαρή και πολύ γρήγορη διαδικασία αλλαγής. Για το σκοπό αυτό, το δεξί προστατευτικό κάλυμμα του ρεζερβουάρ (που στερεώνεται με ένα ταχυσύνδεσμο), αφαιρείται και το συρταρωτό φίλτρο αέρα τραβιέται προς τα έξω.

Η χοάνη εισαγωγής τοποθετείται στο ύψος της κεφαλής, προσφέροντας πλεονεκτήματα στο πιτσίλισμα του νερού ή στην πολλή σκόνη. Η σέλα της BMW G 450 X κατασκευάζεται από ειδικό, αφρώδες πλαστικό. Η απουσία καλύμματος ή σκελετού/βάσης ενέχει πλεονεκτήματα βάρους.

Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της δομής είναι η επανατοποθέτηση του συμπλέκτη απευθείας στο στρόφαλο. Η θέση αυτή επέτρεψε μία ευφυή δομή πλαισίου: Οι σωλήνες του πλαισίου τοποθετήθηκαν ακριβώς μπροστά από τον άξονα του ψαλιδιού, επιτυγχάνοντας μέγιστη ακαμψία και ταυτόχρονα ελάχιστο βάρος και την ελάχιστη χρήση μετάλλου. Πλεονεκτήματα δημιουργήθηκαν και για το ψυγείο. Αυτό είχε τώρα αρκετό χώρο ώστε να είναι μονό. Η κατάργηση των επιπλέων σωληνώσεων και ψυκτικού υγρού, συμβάλουν στο χαμηλό βάρος, σημαντικό για μία off-road μοτοσικλέτα.

Η εξέλιξη της BMW G 450 X επικεντρώνεται στο εργονομικό σχήμα και σχεδίασή της με στόχο μία θέση αναβάτη για ενεργή οδήγηση. Ξεκινώντας από το τιμόνι μέχρι το πίσω μέρος της σέλας, η μηχανή έχει εξαιρετικά λεπτή μεσαία γραμμή, εκεί ακριβώς όπου κάθεται ο αναβάτης, προσφέροντας μέγιστη ελευθερία κινήσεων. Ειδικά σε όρθια θέση, ο αναβάτης ωφελείται επειδή η απουσία του ρεζερβουάρ στο σημείο αυτό προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, ενώ η μοτοσικλέτα μπορεί να είναι αισθητά πιο λεπτή.

Σ’ αυτή τη διάταξη, η G 450 X είναι η πρώτη BMW enduro που εξελίχθηκε για καθαρά επαγγελματική αγωνιστική χρήση. Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα, η G 450 X επιβεβαιώνει τα πλεονεκτήματα της υποδειγματικής δομής της σε σκληρές συνθήκες off-road, με χαρακτηριστικά όπως: Αποτελεσματική συγκέντρωση μαζών γύρω από το κέντρο βάρους, οι αντιδράσεις στην επιτάχυνση/επιβράδυνση του κινητήρα περιορίζονται από τη μοναδική έδραση του ψαλιδιού, η επακόλουθη, μειωμένη φθορά αλυσίδας και γραναζιών, το έξοχο κράτημα που θυμίζει μοτοσικλέτα motocross 250 με εξαιρετική ευστάθεια, το χαμηλό βάρος, ο ισχυρός κινητήρας και τα υψηλής τεχνολογίας ελατήρια, όλα αυτά, προσφέρουν στο φιλόδοξο αναβάτη του αγωνιστικού enduro πλείστα πλεονεκτήματα στον τομέα της διάταξης χώρων και της σχεδίασης σε σκληρές αγωνιστικές συνθήκες αλλά και απεριόριστη οδηγική απόλαυση.

Σύμφωνα με τις δυνατότητές της, η G 450 X είναι η ισχυρότερη BMW εκτός δρόμου όλων των εποχών για σκληρή offroad οδήγηση. Μία ειδική ομάδα ειδικών μηχανολόγων και μηχανικών, οι οποίοι έχουν επίσης λάβει μέρος σε αγώνες off-road σαν ιδιωτικές συμμετοχές επί πολλά χρόνια, συνέβαλαν στην εξέλιξη του μοντέλου της BMW Motorrad έχοντας σαν σλόγκαν ‘από παθιασμένους επαγγελματίες για παθιασμένους επαγγελματίες’.
Η BMW G 450 X συνεχίζει την off-road τεχνογνωσία στον τομέα των επαγγελματικών αγώνων enduro που έχει ήδη εφαρμοστεί με συνέπεια στη BMW G 650 Xchallenge.

Ζυγίζει περίπου 40 kg λιγότερο από την G 650 Xchallenge αποδίδοντας σχεδόν την ίδια ισχύ και, από το αρχικό προσχέδιο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, είναι άριστα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του φιλόδοξου αναβάτη αγωνιστικών enduro. Σαν μία εντελώς ξεχωριστή και απόλυτα εξαιρετική μοτοσικλέτα, η BMW G 450 X είναι ένα γνήσιο σπορ εργαλείο, και προσφέρει στάνταρ όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την έγκριση τύπου. Αυτό σημαίνει ότι – αντίθετα με άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας – μπορείς να οδηγήσεις νόμιμα τη BMW G 450 X και εκτός αγωνιστικής πίστας.
Αυτή η πρωτοποριακή, πατενταρισμένη τεχνολογία της μονοκύλινδρης αγωνιστικής enduro δοκιμάστηκε σε όλους τους σχετικούς, πολύ ανταγωνιστικούς αγώνες καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν του 2007, από έμπειρους και επιτυχημένους επαγγελματίες οδηγούς αγώνων όπως οι Sascha Eckert, Simo Kirssi και Joel Smets, που κατάφεραν να εναρμονίσουν και να εξελίξουν περαιτέρω τη φιλοσοφία. Σήμερα, η μοτοσικλέτα κυκλοφορεί έτοιμη για offroad αγωνιστική χρήση σε διοργανώσεις της υψηλότερης βαθμίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και με έγκριση τύπου για χρήση σε δημόσιους δρόμους, χωρίς περαιτέρω μετατροπές, απευθείας από το εργοστάσιο.

Χάρη στην έξοχη ελκτική πρόσφυση στις χαμηλές στροφές, στην ομαλή καμπύλη ισχύος, την ευστροφία, την άριστη ισορροπία σε αργά κομμάτια ‘trial’ και την εκπληκτική ευστάθεια στις υψηλότερες ταχύτητες, οι επαγγελματίες αναβάτες enduro αλλά και οι νέοι στο σπορ δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα ελέγχου αυτής της αγωνιστικής μοτοσικλέτας.

Για να βελτιώσει τις έξοχες αρετές της αγωνιστικής enduro, η BMW Motorrad έχει μία εργοστασιακή ομάδα που ήδη έλαβε μέρος σε διάφορες αγωνιστικές διοργανώσεις Enduro με τη BMW Motorrad κατά τη διάρκεια της φάσης δοκιμών και θα συνεχίσει με τη συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro της κατηγορίας Ε2, για παράδειγμα, ή το Γερμανικό πρωτάθλημα BMW Motorrad (GCC).

Ονομασία Μοντέλου BMW G 450 X
Η ονομασία G συμβολίζει τη νέα Γενιά – ‘G’eneration αγωνιστικών μοτοσικλετών στη μεσαία και μικρή κατηγορία κυβισμού, που χαρακτηρίζεται από ελαφρύ βάρος, εύκολο χειρισμό, ευστάθεια και ασφαλή συμπεριφορά. Για την παραγωγή κινητήριας ισχύος, η έμφαση δίδεται σε ισχυρούς, πολιτισμένους, αξιόπιστους και οικονομικούς, μονοκύλινδρους κινητήρες. Το G συμβολίζει μία άριστα μελετημένη Γενική – ‘G’eneral φιλοσοφία και τελειότητα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τις επιδόσεις της μοτοσικλέτας, την έξοχη αρμονία όλων των εξαρτημάτων με στόχο ένα εντυπωσιακό σύνολο. Το G συμβολίζει επίσης Θαυμάσιες – ‘G’reat οδηγικές αρετές και γνήσια, αυθεντική οδηγική απόλαυση.
Οι πιθανές χρήσεις των μοντέλων G καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα. Από μία ελαφριά μηχανή παντός δρόμου, ιδανική για τουρισμό, μέχρι ένα ευέλικτο supermoto, και από ένα στιβαρό, σκληρό enduro μέχρι μία γνήσια αγωνιστική enduro. Ενώ τα μοντέλα της σειράς 650 βασίζονται σε μία κοινή τεχνική βάση, αλλά διαφοροποιούνται στη διάταξη και στα χαρακτηριστικά ανάλογα με τις αντίστοιχες χρήσεις τους, η υψηλών επιδόσεων G 450 X είναι ο πρώτος εκπρόσωπος μιας γενιάς μοτοσικλετών που δείχνει να είναι ασυμβίβαστα αγωνιστική και προσανατολισμένη στην επιτυχία, αντιπροσωπεύοντας τη σπορ αιχμή του δόρατος της Σειράς G. Κοινά σε όλα τα μοντέλα G είναι η κορυφαία προϊοντική ουσία και η παροιμιώδης ποιότητα BMW, ανεξάρτητα πού κατασκευάζονται.

Εξέλιξη, Τεχνολογία και Σχεδίαση
Από τεχνικής απόψεως, η BMW G 450 X δεν είχε μοντέλα-προάγγελους. Αποτελεί μία εντελώς νέα πρόταση, ενώ χαρακτηριστικά όπως η οικονομία βάρους και η άριστη, ασυμβίβαστη διάταξη σύμφωνα με τις απαιτήσεις των αγώνων offroad ήταν πρώτα στη λίστα προτεραιοτήτων των υπεύθυνων εξέλιξης.

Πρόγραμμα δοκιμών. Οι αγώνες enduro καταπονούν πολύ τα υλικά. Δεν υπάρχουν διακριτά όρια από τους αγώνες moto cross, οι μηχανές είναι ρυθμισμένες στα όρια των επιδόσεων και πιέζονται συνεχώς σ’ αυτά. H τεχνολογία τους πρέπει να μπορεί να ικανοποιεί τις μέγιστες αυτές απαιτήσεις. Λόγω του μεγάλου εύρους χρήσεων, οι δοκιμές της G 450 X ήταν εξαιρετικά περίπλοκες και εντελώς νέες μέθοδοι έπρεπε να εφαρμοστούν σε ορισμένους τομείς. Οι δοκιμές περιλάμβαναν τις πιο σκληρές συνθήκες enduro με ψηλά άλματα, άμμο και πέτρες, θερμοκρασίες από πολικό ψύχος έως καύσωνα, πέρασμα από νερό και συνεχής αγωνιστική οδήγηση σε πολύ σκονισμένο περιβάλλον. Η μοτοσικλέτα πρέπει να μπορεί να αντεπεξέρχεται συνεχώς σε όλες αυτές τις συνθήκες αξιόπιστα. Σχεδόν κανένα άλλο είδος μοτοσικλέτας δε μπορεί να ικανοποιήσει ένα τέτοιο συνδυασμό απαιτήσεων. Το πρόγραμμα πρωτίστως περιλάμβανε δοκιμές σε πραγματικό αγωνιστικό περιβάλλον καθώς και πολυάριθμες δοκιμές στο εργαστήριο, ενώ οι δοκιμές σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες ήταν αντίστοιχα εκτενείς και εντατικές. Από την αρχή, αυτό σήμαινε ότι η BMW G 450 X έπρεπε να καταξιωθεί στο περιβάλλον όπου πρόκειται αργότερα να διεκδικήσει έναν τίτλο: στις πίστες του εθνικού και διεθνούς αγωνιστικού enduro και moto cross όπου η παραμικρή αδυναμία αναβάτη ή μηχανής μπορεί να οδηγήσει σε ήττα ή αποτυχία. Μακροχρόνιες δοκιμές στα εδάφη της Ισπανίας και της Ιταλίας ολοκλήρωσαν το συνολικό πρόγραμμα μέχρι το επίπεδο της μαζικής παραγωγής.

Κινητήρας. Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος 449 cc DOHC κινητήρας της G 450 X είναι προϊόν της BMW. Η συμπαγής κυλινδροκεφαλή της τετραβάλβιδης, υπερτετράγωνης κινητήριας μονάδας χρησιμοποιεί τα τεχνικά στοιχεία της K 1200 S: Για παράδειγμα, οι βαλβίδες εισαγωγής λειτουργούν με κοκοράκια, ενώ οι εξαγωγής με καπελότα. Μία διάταξη με μικρές απαιτήσεις χώρου, που χαρακτηρίζεται από υψηλές μέγιστες στροφές. Άριστες επιδόσεις που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro III επιτυγχάνονται με ψεκασμό καυσίμου με ρύθμιση αισθητήρα οξυγόνου και ένα σύστημα δύο πεταλούδων γκαζιού, που διασφαλίζει ότι ο κινητήρας αντιδρά με μεγαλύτερη ευαισθησία στις εντολές του γκαζιού. Ο στρόφαλος και η μπιέλα εδράζονται σε ρουλεμάν, ενώ το βελτιστοποιημένο έμβολο δύο ελατηρίων είναι σφυρήλατο.

Ένας αντικραδασμικός άξονας μειώνει αποτελεσματικά τους κραδασμούς που χαρακτηρίζουν ένα μονοκύλινδρο κινητήρα. Το κιβώτιο 5 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής – στάνταρ σε όλη τη σειρά 450 – είναι καθαρά αγωνιστικό. Ο υγρός συμπλέκτης με διάφραγμα εδράζεται απευθείας στο στρόφαλο. Αντίθετα με τις συμβατικές φιλοσοφίες, ο συμπλέκτης της BMW G 450 X είναι πολύ πιο συμπαγής και έχει μικρότερη διάμετρο με τον ίδιο αριθμό δίσκων. Διότι, σε αντίθεση με τους συμβατικούς συμπλέκτες που κινούνται από γρανάζι, χρειάζεται να μεταφέρει μειωμένη ροπή στον πρωτεύοντα άξονα του κιβωτίου. Ο συμπλέκτης λειτουργεί με ντίζα. Ο κινητήρας τροφοδοτείται με λάδι από ένα σύστημα λίπανσης υγρού κάρτερ. Δύο αντλίες λαδιού, μία αντλία πίεσης και μία αντλία αναρρόφησης χρησιμοποιούν τις ίδιες ποσότητες λιπαντικού για τη λίπανση του κιβωτίου ταχυτήτων και του στροφάλου. Οι δύο ενσωματωμένες σίτες λαδιού και το φίλτρο λαδιού έχουν εύκολη δυνατότητα πρόσβασης από την αριστερή πλευρά του κινητήρα για αντικατάσταση. Η ποσότητα του λαδιού που πλησιάζει το ένα λίτρο, ελέγχεται από ένα ‘ματάκι’. Ένας ενδιάμεσος άξονας με ενσωματωμένη λειτουργία εξαερισμού μεταφέρει την ισχύ από το στρόφαλο στο κιβώτιο – κάτι που σημαίνει ότι ο στρόφαλος του κινητήρα της G 450 X περιστρέφεται αντίστροφα. Ο κύλινδρος έχει κλίση προς τα εμπρός σχεδόν 30 μοιρών, επιτρέποντας τη μετατόπιση του κέντρου βάρους προς τα εμπρός, φορτίζοντας έτσι θετικά την εμπρός ανάρτηση. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του κεκλιμένου κυλίνδρου είναι η δημιουργία χώρου για την διέλευση του αέρα εισαγωγής που μπορεί τώρα να έρθει σχεδόν κάθετα από πάνω, για άριστη απόδοση.

Ο κινητήρας της BMW G 450 X, με αναλογία συμπίεσης 12 : 1, φέρει ηλεκτρική μίζα. Μια πρόσθετη μανιβέλα είναι περιττή, χάρη σε μία ισχυρή μπαταρία και στον αξιόπιστο ψεκασμό καυσίμου εκκίνησης. Ένας αυτόματος φυγοκεντρικός αποσυμπιεστής βυθίζει τη βαλβίδα εισαγωγής μειώνοντας την ισχύ περιστροφής που απαιτείται από την μίζα. Ακόμα και όταν η μηχανή πρέπει να ταξιδέψει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με υψηλότερες στροφές, σε δύσκολα και αργά off-road κομμάτια, ο κινητήρας δεν εκτίθεται ποτέ σε υψηλά θερμικά φορτία χάρη στο μεγάλου όγκου, μονοκόμματο ψυγείο του. Ένας ανεμιστήρας πίσω από το ψυγείο ειδικά σχεδιασμένος για το μοντέλο προσφέρει επαρκή ροή αέρα στις χαμηλές ταχύτητες.

Το σύστημα εξαγωγής κατασκευάζεται από ανοξείδωτο ατσάλι και ο καταλυτικός μετατροπέας φέρει σιλανσιέ (απορρόφησης). Για αποκλειστική χρήση σε αγώνες, προαιρετικά, ελεύθερα τελικά σιλανσιέ προσφέρονται σαν ειδικός εξοπλισμός και υπάρχει δυνατότητα αλλαγής χαρτογράφησης (αγωνιστικής) που είναι ήδη αποθηκευμένη στη μονάδα ελέγχου κινητήρα.
Παρά τον ισχυρό εναλλάκτη και την ηλεκτρική μίζα, ο υψηλών επιδόσεων κινητήρας της BMW G 450 X ζυγίζει όσο και αυτός του ανταγωνισμού (κάτω από 30 kg). Τα ακριβή δεδομένα ισχύος και ροπής δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα.

Πλαίσιο. Το εντελώς νέο πλαίσιο της BMW G 450 X χρησιμοποιεί επιλεγμένα εξαρτήματα και υλικά υψηλής ποιότητας. Η πολυετής εμπειρία της BMW Motorrad στις μοτοσικλέτες enduro πέρασε στην εξέλιξη του πλαισίου. Βασική μέριμνα στη γεωμετρία και τη συνολική διάταξη του πλαισίου ήταν να ικανοποιεί τις υψηλές απαιτήσεις της off-road αγωνιστικής οδήγησης. Τα αποτελέσματα είναι έξοχη συμπεριφορά, εύκολος χειρισμός, θαυμάσια ευελιξία και εκπληκτική ευστάθεια.

Πρωτοποριακή φιλοσοφία πλαισίου. Η διάταξη του πλαισίου βασίζεται στην εμπειρία των μηχανικών εξέλιξης, στην τεχνογνωσία από τους αγώνες και στις εργασίες έρευνας & εξέλιξης. Επίσης, ενσωματώθηκαν οι γνώσεις που αποκτήθηκαν από προηγούμενες αγωνιστικές δραστηριότητες ράλι. Το πλαίσιο της BMW G 450 X αποτελεί μια εντελώς νέα φιλοσοφία και διαφέρει ουσιαστικά από όλα τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού.

Πρωτίστως, αποτελείται από λεπτού τοιχώματος, αλλά υψηλής αντοχής σωλήνες ακριβείας από ανοξείδωτο ατσάλι, και είναι συγκολημμένο στα κομβικά σημεία με τα αντίστοιχα σφυρήλατα τμήματα. Δεν απαιτείται πρόσθετη επεξεργασία της επιφάνειας. Ολόκληρο το βασικό πλαίσιο ζυγίζει μόλις 8.6 kg και χαρακτηρίζεται από υποδειγματική ακαμψία.

Το κάτω σωληνωτό τόξο ενώνει απευθείας τον άξονα του ψαλιδιού με την κεφαλή του τιμονιού. Από την άλλη μεριά, το άνω σωληνωτό τόξο ενώνει επίσης απευθείας τη βάση του γονάτου ελατηρίου με την κεφαλή του τιμονιού Έτσι τα φορτία από τον πίσω τροχό περνούν στο βασικό πλαίσιο μέσω του γονάτου, με αποτέλεσμα το ελαφρύ αλουμινένιο τετραγωνικής διατομής υποπλαίσιο (βιδωμένο στο βασικό) να πρέπει να φέρει μόνο το βάρος το αναβάτη. Γενικά, αυτή η δομή επιτρέπει τη βέλτιστη ροή ισχύος, απαιτεί ελάχιστη χρήση υλικού, επιτρέποντας επομένως μία, μέχρι στιγμής, απαράμιλλη σχέση ακαμψίας/βάρους. Ο πίσω τροχός 18 ιντσών αναρτάται σε ένα στιβαρό αλουμινένιο τετραγωνικής διατομής ψαλίδι, το οποίο εδράζει άμεσα και ένα γόνατο της Ohlins με μεγάλη διαδρομή ελατηρίου 320 mm. Αυτό το υψηλής τεχνολογίας στοιχείο είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση ελατηρίου και τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. Την ανάρτηση του 21 ιντσών εμπρός τροχού αναλαμβάνει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι της Marzocchi που αποσβένει ακόμα και τις πιο μεγάλες ανωμαλίες, με διαδρομή ελατηρίου 300 mm.
Ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων διασφαλίζει την επιβράδυνση της BMW G 450 X. Το εμπρός μονό δισκόφρενο έχει διάμετρο 260 mm, και ενώ το πίσω 220 mm. Το ABS δεν είναι συνηθισμένο σ’ αυτή την κατηγορία και, λαμβάνοντας υπόψη πού χρησιμοποιείται, το brake assist της G 450 X θα ήταν επίσης αντιπαραγωγικό.

Για να μπορέσει να επιβιώσει στις σκληρότερες συνθήκες off-road, η BMW G 450 X έχει μια ελαφριά, ανθεκτική στις συγκρούσεις και πολύ σταθερή, πλαστική ποδιά που τοποθετείται στάνταρ και έχει ήδη δοκιμαστεί σε αγωνιστικές συνθήκες. Η μοτοσικλέτα έχει επίσης αλουμινένιο τιμόνι διπλών βάσεων της Magura που εγγυάται βέλτιστο έλεγχο σε όλες τις πίστες.

Πατενταρισμένη βάση ψαλιδιού. Πραγματικό απόκτημα στον τομέα του πλαισίου και μοναδικό χαρακτηριστικό της BMW G 450 X είναι η ομοαξονική έδραση του ψαλιδιού και του γραναζιού της αλυσίδας. Ο άξονας του ψαλιδιού περνά μέσα από τον κοίλο δευτερεύοντα άξονα του κιβωτίου, ώστε να μην υπάρχει πλέον οποιαδήποτε μεταβολή στο μήκος της αλυσίδας κατά τη συμπίεση και επαναφορά σε όλη τη διαδρομή της πίσω ανάρτησης. Έτσι η τάση (τέντωμα) της αλυσίδας παραμένει πάντα σταθερή, ενώ γρανάζια και αλυσίδα υφίστανται λιγότερη φθορά συγκριτικά με τις συμβατικές δομές. Θετικό είναι το γεγονός ότι οι επιπτώσεις στην ανάρτηση κατά την επιτάχυνση/επιβράδυνση είναι τώρα αισθητά μειωμένες.

Χάρη στην πατενταρισμένη ομοαξονική βάση ψαλιδιού και γραναζιού, αλλά και σε ένα μεταξόνιο αγωνιστικού τύπου, το ψαλίδι είναι 30mm μακρύτερο, βελτιώνοντας σημαντικά τα χαρακτηριστικά πρόσφυσης. Ο πίσω τροχός παραμένει περισσότερη ώρα σε επαφή με το έδαφος σε όλες τις περιπτώσεις, μεταφέροντας καλύτερα την κινητήρια ισχύ στο έδαφος της πίστας (ελκτική πρόσφυση). Εξάλλου, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, επιτυγχάνεται ένα σημαντικά μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης της απόστασης του πίσω τροχού, που σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικοί συνδυασμοί γραναζιών με την ίδια αλυσίδα, χωρίς κανένα πρόβλημα. Όταν αντικαθίσταται ένα εμπρός γρανάζι, το ψαλίδι πρέπει να αφαιρεθεί. Ωστόσο, συγκριτικά με τις συμβατικές φιλοσοφίες, αυτό δεν είναι μία ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία. Ένας έμπειρος μηχανικός μπορεί να αντικαταστήσει το εμπρός γρανάζι σε περίπου 15 λεπτά και, λόγω της πολύ μικρότερης φθοράς ολόκληρης της τελικής μετάδοσης, πρέπει να αντικαθίσταται λιγότερο συχνά σε σχέση με ένα ανταγωνιστικό μοντέλο.

Σχεδίαση. Η εμφάνιση της BMW G 450 X προδίδει αμέσως τη συγγένειά της με τη BMW Motorrad. Η δυναμική σχεδίαση “Flyline” κάνει τη νέα μοτοσικλέτα να ξεχωρίζει σαν ένα αντιπροσωπευτικό μέλος της οικογένειας BMW enduro, και το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γνώριμο ρύγχος – κάτι που μοιράζονται επίσης όλα τα μοντέλα GS. Η οπτική εικόνα δηλώνει επίσης γνήσιες σπορ επιδόσεις σε συνδυασμό με επιθετικότητα. Έτσι έχουμε την εμφάνιση και αίσθηση μιας εντυπωσιακής μηχανής που έχει κάθε δικαίωμα να τρέξει και να κερδίσει στους αγώνες. Η χρωματική φιλοσοφία της G 450 X είναι προσανατολισμένη στην G 650 Xchallenge. Στάνταρ χρώμα είναι το ‘αγωνιστικό λευκό’ με μπλε στοιχεία, τυπικά για BMW που υπογραμμίζει τη σχέση της οικογένειας μοντέλων G με της νέας, σπορ enduro σειράς της BMW.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά της BMW G 450 X δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Η μέγιστη ισχύς είναι περίπου 37 kW (50 PS) με μέγιστη τιμή ροπής περίπου 48 Nm. Το συνολικό βάρος με γεμάτο το ρεζερβουάρ είναι περίπου 120 kg, που σημαίνει ότι η BMW G 450 X είναι η ελαφρύτερη στην κατηγορία. Η τιμή αυτή γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή επειδή πρόκειται για μία μοτοσικλέτα με ψεκασμό καυσίμου, καταλυτικό μετατροπέα, ηλεκτρική μίζα και πιστοποίηση Euro III που δείχνει το δρόμο για το μέλλον των αγώνων enduro. Τα ακριβή γεωμετρικά δεδομένα του πλαισίου βρίσκονται στη διαδικασία τελικών ρυθμίσεων και θα ανακοινωθούν αργότερα.

Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο τον Ιούλιο 2008.

Επίσημη εργοστασιακή ομάδα στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro 2008

Μετά την φετινή συμμετοχή σε ορισμένους αγώνες, η BMW Motorrad σοβαρεύει την συμμετοχή της οργανώνοντας αγωνιστική ομάδα για την συμμετοχή της στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro 2008. Θα συμμετέχει σε όλους τους αγώνες με τον Σουηδό Anders Eriksson (επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή), τον Βέλγο Jeff Goblet και τον Γερμανό Bert Mayer. H ομάδα θα έχει ενεργή εμπλοκή και στο Γερμανικό GCC πρωτάθλημα ενώ αντίστοιχη συμμετοχή θα υπάρχει και στο Αμερικάνικο πρωτάθλημα GNCC.