3ος Αγώνας Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross ΟΜΕ-ΠΟΜ
Ημ/νια: 03-04/05/08
Συμμετοχές: 115 (MX1: 29, MX2: 32, ΜΧ3 (OPEN): 30, Junior:14, Mini:10)
Τοποθεσία: Τρίκαλα
Θεατές: 300
Καιρός: Ήλιος 18 C

Η καταπράσινη, ανοιξιάτικη πίστα των Τρικάλων φιλοξένησε τον τρίτο αγώνα του Πανελληνίου πρωταθλήματος ΜΧ κι έγινε ακόμα πιο πράσινη με την σαρωτική εμφάνιση των οδηγών της Kawasaki, των αδερφών Παπανικολάκη. Ξεδιπλώνοντας την εμπειρία του και την φυσική ταχύτητα του ο Αλέξης Παπανικολάκης επικράτησε και στα δύο σκέλη της ΜΧ1, με τον αδελφό του Λευτέρη να κάνει το ίδιο στην ΜΧ2 επιδεικνύοντας μεγάλο σθένος.

Κατηγορία ΜΧ1
Στην μεγάλη κατηγορία ο Αλέξης Παπανικολάκης (Kawasaki #185) ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος από το Σάββατο πετυχαίνοντας τον καλύτερο χρόνο της κατηγορίας. Χρησιμοποιώντας την εμπειρία του μέσα σε μια δύσκολη, γεμάτη παγίδες και πτώσεις πίστα, επιβλήθηκε των νεότερων αντιπάλων του και στα δύο σκέλη γεγονός που τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας με 23 βαθμούς διαφορά από τον Παναγιώτη Κουζή (Yamaha #88). Από την αρχή του πρώτου σκέλους ο Α.Παπανικολάκης έδειξε ότι είχε έρθει για δουλεία στα Τρίκαλα. Μαζί με τον Κων/νο Γαλανό (ΚΤΜ #111) απέφυγαν την μεγάλη πτώση λίγο μετά την εκκίνηση και έφυγαν μπροστά στον δικό τους ρυθμό. Στην πτώση, ο μεγάλος άτυχος ήταν ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Κουζής, που η ζημία στην μοτοσικλέτα του τον ανάγκασε να περάσει κι από τα pits μένοντας δύο γύρους πίσω. Αν και μπροστά ο Α.Παπανικολάκης είχε σταθεροποιηθεί στην πρώτη θέση μετά από μια εναλλαγή με τον Γαλανό, ωστόσο η διαφορά τους ήταν μικρή με την μάχη να είναι ακόμα ζωντανή. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Κουζής μπήκε ανάμεσα τους για να κάνει τους δύο γύρους διαφοράς ένα, ανακύπτοντας το θέμα γοήτρου. Κανένας όμως από τους δύο πρωτοπόρους δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί με τον Κουζή, και σωστά καθώς δεν υπήρχε λόγος να ρισκάρουν τις θέσεις τους, σε ένα δύσκολο πρωτάθλημα όπως το φετινό. Πρώτος την καρό σημαία είδε ο Α.Παπανικολάκης, με δεύτερο τον Γαλανό που έμεινε λίγο πίσω προς το τέλος του αγώνα και τρίτο τον Στέλιο Γαλατιανό (Honda #103). Στην τέταρτη θέση ο Μανόλης Σκύβαλος (Suzuki #120) κράτησε πέμπτο τον Αλέξη Ζώρα (Yamaha #33), ενώ την εξάδα συμπλήρωσε ο Μανόλης Παπαγεωργίου (Yamaha #114) χωρίς να εκμεταλλευτεί την καλή του εκκίνηση. Όσο για τον Κουζή, μείωσε την διαφορά του στον ένα γύρο και τερμάτισε στην 17η θέση.
Και το δεύτερο σκέλος σημαδεύτηκε από πτώση ακριβώς στην εκκίνηση με κύριο θύμα τον Γαλατιανό που ευτυχώς δεν τραυματίστηκε και συνέχισε τον αγώνα από την τελευταία θέση. Μπροστά ο τοπικός Κων/νος Τζιώρας (Honda #46) οδηγούσε τον αγώνα έχοντας πίσω του τους Α.Παπανικολάκη και Γαλανό. Γρήγορα όμως ο “Παπ” έκανε την κίνηση του στον Τζιώρα για την πρωτοπορία και σύντομα τον ακολούθησε κι ο Γαλανός. Από την τέταρτη θέση όπου ξεκίνησε ο Κουζής κατάφερε μέσα σε δύο γύρους να περάσει στην δεύτερη θέση και στο ίδιο γύρο να επιτεθεί με επιτυχία στον πρωτοπόρο και μεγάλο του αντίπαλο Α.Παπανικολάκη. Με μικρή απόσταση να τους χωρίζει, οι δύο πρώτοι έκαναν διαφορά από τους υπολοίπους και ενώ όλα έδειχναν ότι θα τελειώσουν έτσι, στα ντουμπλαρίσματα ο Α.Παπανικολάκης μείωσε την διαφορά τέσσερις γύρους πριν πέσει η καρό σημαία. Τότε ο Κουζής είχε μια εντυπωσιακή και συνάμα επώδυνη πτώση που όμως δεν τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τερματίζοντας τελικά δεύτερος. Το δώρο της πρώτης θέσης, πήρε απλόχερα ο Α.Παπανικολάκης κερδίζοντας και αυτό το σκέλος συνεχίζοντας τις επιτυχίες σε μια πίστα όπου πέρσι κατέκτησε το πρωτάθλημα της ΟΜΕ. Την τρίτη θέση κατέλαβε ο Τζιώρας, αντιστεκόμενος μέχρι και την γραμμή του τερματισμού στην πίεση του τέταρτου ξανά Σκύβαλου. Ξεκινώντας από τελευταίος ο Γαλατιανός μετά την πτώση του κατάφερε να αναρριχηθεί και να τερματίσει στην πέμπτη θέση, μπροστά από τον έκτο Ζώρα.

Κατηγορία ΜΧ2
Κερδίζοντας δύο εντυπωσιακά σκέλη, ο Λευτέρης Παπανικολάκης(Kawasaki #185) συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του στην κατηγορία, μεγαλώνοντας την βαθμολογική του διαφορά στους 28 βαθμούς από τον δεύτερο Σπύρο Κοσμά (Yamaha #122) που είναι κι ο μοναδικός οδηγός που του έχει στερήσει σκέλος. Μια από τις εντυπωσιακότερες μάχες που έχουμε δει φέτος εξελίχθηκε στο πρώτο σκέλος. Δυνατά από την εκκίνηση του πρώτου σκέλους έφυγε ο Γιώργος Ηλιόπουλος (Husqvarna #100) πράγμα σύνηθες σε αυτήν την πίστα, οδηγώντας και τον αγώνα. Πίσω του βρέθηκε ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (ΚΤΜ #61) ενώ πολύ κοντά στους δύο πρώτους ήταν οι Λ.Παπανικολάκης, Κοσμάς, Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) και Δημήτρης Βαγγελάκος. Μετά από μια δυνατή προσπέραση από τον Λ.Παπανικολάκη ο Παναγιωτόπουλος βγήκε εκτός μάχης ενώ ακολούθησε ένα ντόμινο προσπεράσεων για την δεύτερη και τρίτη θέση, χωρίς όμως να απειλείται ουσιαστικά ο πρωτοπόρος. Μόνο όταν ο Λ.Παπανικολάκης επανέκτησε την δεύτερη θέση και επιτέθηκε για την πρωτοπορία άλλαξε η πρώτη θέση για λίγο όμως, καθώς ο Αιγιώτης αναβάτης απάντησε άμεσα.  Κι ενώ όλοι περίμεναν ότι η πρώτη θέση θα είναι υπόθεση των δύο πρωτοπόρων, από το πουθενά ο Βαγγελάκος άρχισε να καταπίνει όσους έβρισκε μπροστά του και σύντομα ήταν αυτός που οδηγούσε τον αγώνα και μάλιστα με διαφορά από τον δεύτερο Ηλιόπουλο. Γρήγορα τότε ο “Big Παπ” πέρασε τον Ηλιόπουλο βάζοντας στόχο τον πρωτοπόρο, χωρίς όμως να καταφέρει να μειώσει την διαφορά. Ο Βαγγελάκος μετά τα μισά του αγώνα άρχισε να μένει πίσω από μηχανική βλάβη και τότε κατάφερε ο Λ.Παπανικολάκης να τον περάσει και ουσιαστικά να κλειδώσει την πρώτη θέση του σκέλους. Δεύτερος την γραμμή του τερματισμού πέρασε ο Ηλιόπουλος που έκανε ένα πάρα πολύ καλό σκέλος ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε ο Ζαχαρίου που είχε και τον απόλυτο χρόνο όλων των κατηγοριών το Σάββατο (1:54.097). Τον καλύτερο χρόνο στον αγώνα πέτυχε ο Ανάργυρος Τσαρνάς (Honda #91) όμως η κακή του εκκίνηση τον περιόρισε στην τέταρτη θέση. Αντίθετα καλή εκκίνηση είχε ο Κοσμάς σε ένα σκέλος που το πάλεψε για κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση όπου τερμάτισε, αλλά δυστυχώς τα πολλά του λάθη τον περιόρισαν. Με πρόβλημα στον πίσω τροχό τερμάτισε ο έκτος Βαγγελάκος σε ένα εντυπωσιακό αλλά άτυχο σκέλος  για αυτόν. Αλλαγή σκηνικού στο δεύτερο σκέλος με τον Ζαχαρίου να παίρνει την εκκίνηση και να επιβάλει τον δικό του ρυθμό από την αρχή του αγώνα. Τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω του ο Λ.Παπανικολάκης έψαχνε να βρει γραμμές για να βρεθεί κοντά του, την στιγμή που οι δυο τους απομακρυνόντουσαν σταδιακά από τους υπολοίπους. Λίγο μετά τα μισά του σκέλους ο Λ.Παπανικολάκης βρήκε τον τρόπο να μειώσει την διαφορά από τον Ζαχαρίου και τότε η έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης του πρωτοπόρου τον έκανε εύκολη λεία για τον εμπειρότατο και σκληροτράχηλο Λ.Παπανικολάκη. Έτσι με νίκη και σε αυτό το σκέλος ο “ψηλός”, συνέχισε το εντυπωσιακό σερί των πέντε σκελών, έχοντας τον πρώτο λόγο από τώρα για την υπόθεση τίτλος. Την καλύτερη του φετινή εμφάνιση έκανε ο Ζαχαρίου τερματίζοντας δεύτερος ενώ ο Κοσμάς διεκδίκησε σε όλο το σκέλος και τελικά κέρδισε την τρίτη θέση. Ο Βαγγελάκος πήρε μετά από μάχη την τέταρτη θέση από τον πέμπτο Ηλιόπουλο με έκτο τον Τσαρνά.

Κατηγορία MX3 (ΟΡΕΝ)
Η μάχη των Νίκου Ανδρέου (Suzuki #102) και Κώστα Μαρίνη (ΤΜ #67) συνεχίστηκε και σε αυτόν τον αγώνα με νικητή για άλλη μια φορά τον πρώτο. Την εκκίνηση του πρώτου σκέλους το Σάββατο πήρε ο Μαρίνης ακολουθούμενος από τον Κώστα Νικολιδάκη (Suzuki #50) και τον Ανδρέου. Γρήγορα όμως ο Ανδρέου αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση με τον Μαρίνη να είναι κολλημένος στον τροχό του για όλη την διάρκεια του σκέλους. Τελικά η πρώτη θέση δεν άλλαξε μέχρι τον τερματισμό και ο Ανδρέου πήρε άλλο ένα σκέλος από τον δεύτερο Μαρίνη. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Δημήτρης Στούπας (Honda #56) κερδίζοντας την μάχη στην αρχή με τον Νικολιδάκη. Τέταρτος τερμάτισε ο Δημήτρης Κεραμιδάς (Suzuki #107) μετά από κακή εκκίνηση ενώ πολύ κοντά του τερμάτισε ο Γιώργος Ταμβάκος (Honda #66) στην πέμπτη θέση. Την εξάδα έκλεισε ο Αρτέμης Κακαϊτσας (Suzuki #46). Παρόμοιο σκηνικό και στο δεύτερο σκέλος της Κυριακής με τον Μαρίνη να παίρνει και πάλι την εκκίνηση αλλά με τον Στούπα να παίρνει την πρωτοπορία μέχρι την στιγμή που ο Ανδρέου βρέθηκε ξανά μπροστά και καθάρισε το σκέλος. Την δεύτερη θέση πήρε ξανά ο Μαρίνης με τον Στούπα να μένει αυτήν την φορά τρίτος. Κοντά του στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Τζιώρας Junior (Kawasaki #26) ενώ στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Στέλιος Χριστοδούλου (ΚΤΜ #41) με τον Κεραμιδά έκτο.

Κατηγορία Junior
Επεισοδιακοί αγώνες έγιναν και σε αυτήν την κατηγορία με τις πτώσεις κυρίως στον αγώνα του Σαββάτου να κρίνουν τα τελικά αποτελέσματα. Στο πρώτο σκέλος ο Ευάγγελος Τσιάγγας (Honda #31) είχε την πρωτοπορία του αγώνα για το μεγαλύτερο διάστημα αφήνοντας τον Γιάννη Μόσιο (ΚΤΜ #51) και τον Παναγιώτη Παπίλα (Honda #22) να παλεύουν για την δεύτερη θέση. Τελικά ο Παπίλας ήταν αυτός που πήρε το σκέλος κάνοντας ένα αγώνα χωρίς λάθη, αντίθετα με τον δεύτερο Τσιάγγα και τον τρίτο Μόσιο που πλήρωσαν τις ολιγωρίες τους. Δυναμική αντεπίθεση του Μόσιου έγινε στο δεύτερο σκέλος τόσο για την νίκη όσο και για την πρώτη θέση της βαθμολογίας. Μετά από μάχη με τον δεύτερο τελικά Αλέξανδρο Γεωργαντά (ΚΤΜ #21), ο περσινός κυπελλούχος της ΟΜΕ Μόσιος επικράτησε, κερδίζοντας και την κορυφή της βαθμολογίας από τον Παπίλα που τερμάτισε τρίτος.

Κατηγορία Mini
Οι συμμετοχές των Mini και Junior δεν ξεπερνούσε τις 25, κι έτσι έτρεξαν μαζί σε ενιαία σκέλη.  Με τόλμη και αποφασιστικότητα ο Μανόλης Κρητικός (Suzuki #72) επικράτησε στο πρώτο σκέλος παρά το γεγονός ότι βρέθηκε πίσω μετά την εκκίνηση και κυνηγούσε τον προπορευόμενο Νίκο Λυρίου (ΚΤΜ #61) για το μεγαλύτερο μέρος του σκέλους. Την δεύτερη θέση πήρε τελικά ο Λυρίου με τρίτο τον Γιώργο Αρβανίτη (ΚΤΜ #71). Η πρώτη τριάδα δεν άλλαξε και στο δεύτερο σκέλος δίνοντας μεγάλη βαθμολογική διαφορά στον πρωτοπόρο του Κυπέλλου Κρητικό από τον αφανή και στα δύο σκέλη Γιάννη Τουρατζίδη (Yamaha #100).

Κακή προετοιμασία της πίστας
Η πίστα των Τρικάλων μας έχει συνηθίσει σε καλούς αλλά και κακούς αγώνες. Αν και οργανωτικά τα πράγματα ήταν ικανοποιητικά, στην προετοιμασία της πίστας μπορούμε να πούμε ότι είχε γίνει κακή δουλειά. Η πίστα είχε απλά ξυθεί και πατηθεί και ήθελε πάρα πολύ νερό να πέσει και πολλές μέρες πριν τον αγώνα, για να ποτιστεί βαθιά . Αποτέλεσμα ήταν να σκληρύνει το χώμα, να γίνει απαγορευτικό το κατάβρεγμα λόγο γλίτσας και να έχουμε άλλον ένα αγώνα με πολύ σκόνη.

Παρατράγουδα από αγωνιζόμενους και πατέρες
Σε όλους του φετινούς αγώνες motocross φέτος γίνεται η σύσταση για κόσμια συμπεριφορά αγωνιζομένων και συνοδών στον χώρο των paddocks – pits στα πλαίσια των κανονισμών (και όχι μόνο), επιφέροντας έως και  ποινή αποκλεισμού του οδηγού σε όσους δεν την σεβαστούν. Γιατί οι οργανωτές ανακοινώνουν διαρκώς κάτι το οποίο τελικά δεν σκοπεύουν να τηρήσουν; Το Σάββατο μετά τον πρώτο σκέλος της Mini-Junior δύο γονείς αγωνιζομένων διαπληκτίστηκαν εντόνως (κοινά “έπεσε ξύλο”) κατά εμένα για ασήμαντη αφορμή, μπροστά στα παιδία τους και μέσα στον χώρο των paddocks, χωρίς η οργάνωση να επιβάλει κυρώσεις. Κάνοντας τα στραβά μάτια σε τέτοια περιστατικά μπροστά στους μικρούς αγωνιζόμενους μεταφέρουμε τέτοιες συμπεριφορές στις επόμενες γενιές.
Δευτερεύον αλλά σημαντικό, ήταν η απουσία σχεδόν όλων τον αναβατών από την ενημέρωση. Μπορεί κακώς να μην ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα αλλά το πρόγραμμα τηρήθηκε κατά γράμμα και όλοι το είχαν στο φάκελο συμμετοχής τους. Οι οργανωτές θέλουν την βοήθεια των οδηγών, οι οδηγοί πρέπει να έχουν φωνή και έχουν τον λόγο στην ενημέρωση. Πρέπει να συμμετέχουμε για να βελτιώσουμε τους αγώνες, για να σταματήσουμε τους κακούς αγώνες που ολοένα πληθαίνουν.

Επόμενος αγώνας 24-25/05/08, Μεγαλόπολη.