Όλες οι κατηγορίες βγάζουν πρωταθλητές άλλες πιο εύκολα άλλες πιο δύσκολα. Το σίγουρο είναι πως στο Αττικό Enduro 2006 θα δούμε σκληρές μάχες σε όλες τις κατηγορίες. Είναι ο δεύτερος διήμερος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος και προβλέπεται να είναι και ο δυσκολότερος.

Τους 33 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Σταμάτη Μαντά θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί ο Βασίλης Σιαφαρίκας που θέλει ένα καλό τερματισμό το Σάββατο για να πανηγυρίσει το πρωτάθλημα της γενικής. Τα πάνω κάτω έχουν έρθει στην κατηγορία Α1 μετά τον τελευταίο αγώνα της Τρίπολης. Θα είναι αυτό ένα εύκολο Σαββατοκύριακο για τον Δημήτρη Πρέπα ή οι πιτσιρικάδες Σταματιάλης και Νταλιμπίρας θα κάνουν το θαύμα. Μαθηματικές πιθανότητες έχει ακόμα και ο Γιάννης Τρίγκας από την τέταρτη θέση αν και οι 14 βαθμοί διαφορά που κρατά ο Πρέπας από τον την δεύτερη θέση είναι μια σιγουριά. Πιο ήρεμος θα είναι ο Χρήστος Θεοδοσώπουλος με τους 43 βαθμοί διαφοράς από τον δεύτερο Φώτη Σκαρή. Μαθηματικές πιθανότητες έχει και ο Παναγιώτης Καδόγλου από την τρίτη θέση της βαθμολογίας ένας πραγματικά άξιος αναβάτης που έχει εκπλήξει θετικά με τις εμφανίσεις του φέτος.

Στην κατηγορία Β3, μικρά τετράχρονα, οι 40 βαθμοί διαφοράς που έχει εξασφαλίσει ο Βασίλης Σιαφαρίκας από τον δεύτερο Αδάμο Πράσσο είναι με το μέρος του αλλά είμαι σίγουρος πως ο Αδάμος θα θέλει να του δείξει τι έμαθε στην Νέα Ζηλανδία! Στην κατηγορία Β4 μετά τον τραυματισμό του Τσακατσώνη στην Τρίπολη ο Φώτης Αλεξόπουλος προηγείται με ένα βαθμό διαφορά από τον Σταμάτη Μαντά. Όλα είναι πιθανά αφού οι δυο αναβάτες έχουν αποδείξει την δύναμή τους και την αποφασιστικότητά τους. Ο Τάσος Τσιουχάρας θα προσπαθήσει να κάνει το θαύμα ανεβαίνοντας πιο ψηλά από την τρίτη θέση. Ίσως η μεγαλύτερη μάχη για το πρωταθλημα να γίνεται στην κατηγορία Β5 όπου ο Δημήτρης Κόκκινος προηγείται με ένα βαθμό του Τάκη Μανιάτη. Ο πρωταθλητής θα πρέπει να κερδίσει και τις δυο ημέρες ενώ και οι δυο αναβάτες τερμάτισαν το πιο δύσκολο Six Days της καριέρας τους δυο εβδομάδες πριν στη Νέα Ζηλανδία. Μπορεί ο Σάββας Καπαγερίδης ή ο Μιχάλης Τράντζας να διεκδικήσουν την θέση. ΝΑΙ και να είστε σίγουροι πως θα το κάνουν. Όλοι τους έχουν κερδίσει αγώνα φέτος και θα δούμε μάχες μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή.

Η υπεροχή του Χάρη Βόβλα στην κατηγορία των βετεράνων αποδείχθηκε ισχνή και ο Στράτος Μυρογιάννης αγωνίστηκε και τον έφτασε στην βαθμολογία. Τώρα ισοβαθμούν και θα παλέψουν για το κύπελλο της κατηγορίας με όλα τους τα μέσα. Η διαφορά των 24 βαθμών που έχει κτίσει ο Γιάννης Σεβαστόπουλος στην κατηγορία Γ7 – Νέων του δίνει ένα πλεονέκτημα στον αγώνα. Ο Παναγιώτης Θερριός και ο Δημήτρης Ραπατσουλέας τον καταδιώκουν στη μάχη του κυπελλούχου.

Η απαιτητική διαδρομή, ο χειμωνιάτικος καιρός και οι δυο ημέρες αγώνα αναμένεται να καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις του Αττικού Enduro 2006. Ελάτε να δείτε από κοντά την προσπάθεια των καλύτερων αναβατών Enduro της Ελλάδας, αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αττική.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Athens Enduro 2006

Είμαστε ακόμη εδώ…
Ένα κρύο βροχερό πρωινό του Γενάρη, ένα DT 200, μια πέτρινη ανηφόρα που δεν έβγαινε, μια πρώτη θέση, 16 χρόνια πίσω… Ήταν ένα Enduro, σε μια αδυσώπητη Αττική Γη που έμοιαζε πολύ άδεια καθώς απομακρυνόσουν από την αφετηρία και τα σπίτια εξαφανίζονταν. Έκτοτε, έγιναν πολλοί ακόμη αγώνες, λίγοι όμως στα εδάφη της πρωτεύουσας που απλώνει το άσπρο τσιμέντο της σαν σεντόνι πάνω από το πράσινο χαλί της εναπομένουσας από τις φωτιές κυψέλης οξυγόνου… Ο ήχος από τις εξατμίσεις και τα λαστιχοτάκουνα εξορίστηκαν στο πυρ το επαρχιακότερον, και τα μονοπάτια της δεκαετίας του ’90 έκλεισαν από την φυσική αναδάσωση ή την τεχνητή αναδόμηση…

Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία – πόσο μάλλον η θέληση. Χάσαμε πολλά μέρη, όχι όμως όλα! Οι Κυριακές μας παραμένουν γεμάτες λάσπη και σκόνη, ενώ τα ραντεβού στην «πόρτα», στην «πηγή» και στο Πλάτανο κάνουν ακόμη τις παρέες να γράφουν ιστορίες που διηγώντας τις κλαις από τα γέλια… Τα λούκια βαθαίνουν, καινούργια δημιουργούνται, παλιά θάβονται… Όπως θάβονται ονόματα και λέσχες, οργανωτές και χορηγοί, ενός χώρου που –χωρίς να το αξίζει- ταλανίζεται περισσότερο από την διχόνοια, την γκρίνια και τις αντιπαραθέσεις φορέων από ότι δικαιούται. Σε ένα πρωτάθλημα με λαβωμένη αξιοπιστία και ένα «αντίπαλο δέος» να προκαλεί ανεβάζοντας τον πήχη, δημιουργήθηκε η γενική απαίτηση για ένα καλό επίλογο που θα «κλείσει πληγές», θα μοιράσει υποσχέσεις, θα μετριάσει την ζημία… Γράφοντας αυτές τις γραμμές δεν ξέρω αν τα καταφέραμε, ξέρω όμως ότι προσπαθήσαμε. Και μάλιστα πολύ. Επίσης δεν ξέρω αν η αντιπαράθεση ομοσπονδιών – ΕΛΠΑ αφήνει πίσω της μόνο κακά, αφού μόνο και μόνο η ύπαρξη «αντιπάλου» -μέχρι οι αντίπαλοι στο χώρο μας να μονιάσουν- αυξάνει τον ανταγωνισμό…

Η ιστορία θα δείξει… Προς το παρόν… είμαστε ακόμη εδώ! Και θα είμαστε και του χρόνου… Ψάχνοντας στα τυφλά καινούργιους τόπους…

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους αναβάτες και τους συμμετέχοντες που έδειξαν εμπιστοσύνη σε ένα τέτοιο εγχείρημα, στους υποστηρικτές αυτής της προσπάθειας που με την υλική ή ψυχική βοήθειά τους έκαναν αυτές τις μέρες λιγότερο κουραστικές, επώδυνες, και τελικά ευχάριστες όσο η υλοποίηση που ανέτελλε από το πουθενά έπαιρνε σάρκα και οστά. Η «επιστράτευση» μιας πολύ μεγάλης ομάδας «παλιών» αλλά και «νέων», που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για ένα όσο το δυνατόν καλό αποτέλεσμα, μέσα σε μια αστική περιοχή που εκ των πραγμάτων καθιστά το εγχείρημα δύσκολο, ακριβό και χρονοβόρο. Αλλά που τελικά, άξιζε το κόπο! Τόσο κοντά στο «κλεινόν άστυ», αλλά και τόσο… μακριά στο διπλανό βουνό. Σε ένα μέρος που πνίγεται από το τσιμέντο και την άκρατη ανοικοδόμηση, τελικά μπορείς να ανακαλύψεις μαγικά μονοπάτια, δύσκολες ανηφόρες και μεγάλα άλματα… Άλλωστε, τόσοι και τόσοι εντουράδες έχουν ξεπηδήσει από τα Βασιλικά και το Πετσακουράκι, το Γαλάτσι και το Metro στα Σεπόλια, το Πανί στο Καλαμάκι και τις πιστούλες «παγκοσμίου» του Παπάγου και της Καισαριανής. Πρωταθλητές βγήκαν και μέσα από το λόφο του Σχιστού, τα μονοπάτια στο Διόνυσο, τα trial στου Φιλοπάππου, τα Τουρκοβούνια, το ρέμα του Κοκκιναρά και συχνά αυτό του Κηφισού… Κατεβαίνοντας «παράνομα» τα μονοπατάκια του Λυκαβηττού μετά από κάποια συναυλία, ή τα σκαλοπάτια στο Στρέφη, η σκέψη δεν μπορεί να μην κολαστεί από τις φυσικές ομορφιές των Γρεβενών και της Δράμας. Όμως, στην Αθήνα ζούμε… αυτά έχουμε! Κι αφού δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, τουλάχιστον ας τα χαρούμε ως έχουν, με τον σεβασμό που τους αξίζει…

Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν στον Θοδωρή Δελλαπόρτα, στον Γιάννη Τζωρτζόπουλο, στον Γιάννη Αθανασόπουλο, στο Μιχάλη Σπηλιώτη, στον Τάκη Τσέλεκα, στον Τάκη Γκρέτση, στον Βασίλη Σαρλά, στον Ερρίκο Καρρέρ, στον Δημήτρη Μαραγκουδάκη, στον Θανάση Βασιλείου, στον Άγγελο Μπαβέλα, στον Χρήστο Κωνσταντινίδη, στον Κίμωνα Χατζηγεωργίου, στον Ντίνο Πετρή, στον Γιώργο Ποντίκη, στον Σταύρο Κανελλέα και φυσικά στους Εθελομντές Σαμαρίτες του Ερυθρού Σταυρού. Καθώς και σε όλους τους φίλους που βοήθησαν, έτρεξαν, και στελεχώνουν τα καίρια σημεία της διαδρομής…

Πληροφορίες Αγώνα
Ένας αγώνας enduro γίνεται σε χωμάτινα τερέν, δύσβατα εδάφη, δασικούς δρόμους, χαραγμένα μονοπάτια, off-road διαδρομές και περάσματα… Η ιδιομορφία των αγώνων όπως επικρατεί τα τελευταία χρόνια, τους θέλει να αποτελούνται από μια κυκλική επαναλαμβανόμενη διαδρομή, 75 χιλιομέτρων στην προκειμένη περίπτωση, που επαναλαμβάνεται 3 φορές κατά την διάρκεια κάθε αγωνιστικής ημέρας. Οι αναβάτες «διαβάζουν» την διαδρομή από ειδικά χάρτινα σήματα που τοποθετούνται στα δέντρα, στο έδαφος και στα εκάστοτε φυσικά στοιχεία. Κάθε κύκλος έχει διάρκεια περίπου 2 ώρες και 30 λεπτά και χωρίζεται σε τρία τμήματα – απλές διαδρομές, που χωρίζονται με ΣΕΧ (Σταθμοί Ελέγχου Χρόνου). Οι απλές διαδρομές πρέπει να διανυθούν σε συγκεκριμένο χρόνο από όλους τους οδηγούς, που δίνεται από την οργάνωση. Ούτε σε λιγότερο, ούτε σε περισσότερο. Κάθε λεπτό προπορείας ή αργοπορείας από τον ιδανικό χρόνο, ποινολογείται με 60 βαθμούς ποινής. Μέσα σε αυτές τις απλές διαδρομές, υπάρχουν και οι ειδικές διαδρομές. Σε αντίθεση με τις απλές που είναι ανοιχτές στην κυκλοφορία και ισχύει ο ΚΟΚ, οι ειδικές διαδρομές είναι κλειστές στην κυκλοφορία, σαφέστερα σηματοδοτημένες – περιορισμένες με ταινία σήμανσης και πασσάλους. Σε αυτές, ο αγωνιζόμενος καλείται να τρέξει όσο μπορεί, ώστε να πετύχει τον ταχύτερο δυνατό χρόνο, υπερνικώντας τα φυσικά ή τεχνητά εμπόδια της διαδρομής. Χρονομετρείται με μεγαλύτερη ακρίβεια και ποινολογείται ανάλογα με τα δευτερόλεπτα που κάνει για να την διανύσει συνολικά. Οι ειδικές διαδρομές αποτελούν περίπου το 10-20% της διαδρομής του αγώνα και επαναλαμβάνονται κι αυτές σε κάθε κύκλο.΄
Θεωρούνται τα θεαματικότερα σημεία της διαδρομής, αν και συχνά, δύσκολες ανηφόρες, κακοτράχαλα μονοπάτια και περάσματα ποταμών μέσα σε απλές διαδρομές, τραβούν περισσότερο τους φακούς των φωτογράφων… Η συνάθροιση των βαθμών ποινής, καθορίζει την κατάταξη και ανακηρύσσει νικητές αυτούς με τους λιγότερους.

Οι κατηγορίες συμμετεχόντων έχουν να κάνουν με τον τύπο μοτοσυκλέτας, αλλά και του… αναβάτη! Οι Α είναι δίχρονες και οι Β τετράχρονες, αναλόγως κυβισμού. Οι Γ είναι νέοι αναβάτες αλλά και βετεράνοι ανεξαρτήτως μοτοσυκλέτας. Στον συγκεκριμένο αγώνα υπάρχει μία ακόμη πιο «ερασιτεχνική» κατηγορία, όπου συμμετέχουν οδηγοί με ελάχιστη αγωνιστική εμπειρία και επιτρέπεται η εξωτερική βοήθεια από συναθλητή τους. Όντας ο τελευταίος αγώνας στο πρωτάθλημα 2006 και μάλιστα διπλός, το Athens Enduro έχει έντονο αγωνιστικό ενδιαφέρον ενώ ο χειμωνιάτικος καιρός… παραμονεύει…

Πληροφορίες θεατών για τις διαδρομές
Είναι πολύ εύκολο να πάμε σε διάφορα θεάσιμα σημεία της διαδρομής, καθώς υπάρχει σήμανση enduro με θαλασσιά σήματα για τους θεατές και τις ομάδες υποστήριξης που οδηγούς σε καίρια σημεία του αγώνα με αφετηρία – σημείο αναφοράς το Auto Festival. Η διαδρομή που θα απλώνεται στην γύρω περιοχή, κατευθύνεται αρχικά προς την Ιπποκράτειο Πολιτεία και επιστρέφει στο Auto Festival μετά από μικρό κύκλο. Στη συνέχεια πάμε στα Κιούρκα (Αφίδνες) για να μπούμε στους πρόποδες της Πάρνηθας. Λίγα όμορφα δασικά μονοπάτια και αρκετές ανηφοροκατηφόρες, μας φέρνουν στο πρώτο ΣΕΧ (1-4-7). Στη συνέχεια, αφού διανύσουμε την πρώτη ειδική Motocross – California, περνάμε απέναντι της Εθνικής, προς την πλευρά του Μαραθώνα, και ακολουθούμε τον αγωγό Φυσικού Αερίου με ενδιαφέρουσες αναβάσεις μέχρι το 2ο ΣΕΧ (2-5-8) στην περιοχή της Σταμάτας. Ακολουθεί η ειδική Cross Country – Άγιος Λουκάς για να γυρίσουμε μετά από βατούς χωματόδρομους με πιθανόν αρκετή λάσπη, στο χώρο του Auto Festival (ΣΕΧ 3-6-9) όπου και υπάρχει μια ακόμη ειδική διαδρομή, η Extreme Test.

Αναλυτικότερα
Κέντρο Αγώνα – Auto Festival – Ειδική διαδρομή Extreme Test.
Στο 32ο km Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας, στο ρεύμα προς Αθήνα, βρίσκεται ο χώρος του Auto Festival, τον οποίο επιλέξαμε για κέντρο του αγώνα. Εκεί θα είναι η αφετηρία, ο τερματισμός, το park – ferme, τα Paddocks, η καφετέρια και το εστιατόριο για πρόχειρο φαγητό, καθώς και η ειδική διαδρομή Extreme Test. Ένας φιλόξενος, φυλασσόμενος χώρος, που συγκεντρώνει πολλές αρετές για τον σκοπό μας. Η Extreme Test θα έχει μήκος περίπου 1,5 χλμ χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, αλλά με αρκετό θέαμα! Λάστιχα, ξύλα, νερολακκούβες, στροφές με ντριφτ και ανάποδα τιμόνια σε χαλίκι 3Α, και ένα «χαλασμένο αυτοκίνητο» είναι λίγα από τα στοιχεία της…

California ΣΕΧ 1 – Ειδική Διαδρομή Cross Test
Φεύγοντας από το Auto Festival δεξιά, με κατεύθυνση για Αθήνα, στρίβουμε αριστερά στο πρώτο «Τ» και περνάμε κάτω από την εθνική. Στρίβουμε δεξιά κι ακολουθούμε τον παράδρομο αριστερά της εθνικής. ΔΕΝ στρίβουμε δεξιά στην πρώτη μεγάλη διασταύρωση που μας οδηγεί στην εθνική οδό, αλλά λίγο μετά, όπου λεει «Αθήνα Άνευ Διοδίων», και συνεχίζουμε τον παράδρομο. Αφού περάσουμε το Καρτοδρόμιο κι αρχίσουμε να ανηφορίζουμε, συναντάμε δεξιά μας γέφυρα που περνάει κάτω από την εθνική. Προς τα κει βρίσκεται το 1ο ΣΕΧ και η εκκίνηση – τερματισμός της Motocross ειδικής διαδρομής, που εκτυλίσσεται στην ευρύτερη περιοχή που είναι γνωστή με το όνομα «Πετσαγκουράκι» για τους παλιούς, «California» για μας τους νεώτερους… Συνεχίζοντας τον δρόμο προς «Δροσοπηγή» κρατάμε δεξιά, καθώς κατευθυνόμαστε αντίθετα στην ροή του αγώνα, και φτάνουμε στην κομβική διασταύρωση στην πηγή. Εκεί έχουμε τρεις επιλογές:

1η Πάμε δεξιά και πάλι δεξιά, και βρισκόμαστε στο πάνω κομμάτι της ειδικής Motocross, με πολλά άλματα, δύσκολες και θεαματικές απότομες ανηφόρες, λάσπη, και φωτογραφικούς φακούς! Υπάρχει άπλετος χώρος για παρκάρισμα.
2η Ευθεία, ακολουθώντας τα μπλε σήματα, συναντάμε δύο ΣΕΔ (Σταθμούς ελέγχου διέλευσης) όπου βρίσκονται σε σημεία με θεαματικά μονοπάτια ή ανηφόρες μέσα στο δάσος. Οδηγούμε προσεκτικά, καθότι κατοικημένη περιοχή με υπέρ του δέοντος αυξημένο το βαθμό της ανοικοδόμησης…
3η Αριστερά σε 300 μέτρα μπαίνουμε στην διαδρομή του αγώνα. Παρκάρουμε στο πλάτωμα αριστερά. Λίγο πιο κάτω, κοιτάμε αριστερά κι απολαμβάνουμε τους αγωνιζόμενους να κατεβαίνουν την απότομη κατηφόρα του αγωγού φυσικού αερίου στην απέναντι πλαγιά και να ανεβαίνουν την αντίστοιχη δύσκολη ανηφοριά που «κρύβεται» μπροστά μας! Λίγα βήματα περιπάτου μας χωρίζουν από το να τους ενθαρρύνουμε να την ανέβουν!
Η ειδική διαδρομή Moto Cross περιέχει πολλά στοιχεία enduro αλλά και motocross. Ξεκινά ανηφορίζοντας δύσκολο χωματόδρομο, στη συνέχεια υπάρχει τμήμα με κορδέλα με άλματα και θεαματικές αναβάσεις, ενώ πιο πάνω ο χαραγμένος δρόμος δίνει την θέση του σε ένα μεγάλο και παρατεταμένο μονοπάτι – πάτημα πάνω σε off camper (με αρνητικές κλίσεις) πλαγιές. Σε περίπτωση βροχής, ο βαθμός δυσκολίας του θα πολλαπλασιαστεί! Συνεχείς ανηφοροκατηφόρες σε καλό χώμα και χαραγμένα πατήματα δίνουν τη θέση τους σε ένα μεγάλο θεάσιμο τμήμα με extreme ανεβάσματα και κατεβάσματα, άλματα και μπερμ, για να ολοκληρωθεί η ειδική με ένα αργό κατηφορικό μονοπάτι μέχρι το flying (τερματισμός). Στο πρώτο πέρασμα του Σαββάτου, είναι αναγνωριστική / απλή για τους αγωνιζόμενους, και δεν χρονομετρείται.

FRT – ΣΕΧ 2 – Ειδική Διαδρομή Enduro Test – Cross Country
Αν αντί να στρίψουμε για ΣΕΧ 1 συνεχίσουμε ευθεία, καταλήγουμε μετά τα Goodie’s σε φανάρι. Εκεί στρίβουμε αριστερά και ακολουθούμε την βασική οδική αρτηρία. Ο δρόμος στρίβει παρατεταμένα αριστερά. Περνάμε την διασταύρωση του Αγίου Στεφάνου (αριστερά), και συνεχίζουμε ευθεία μέχρι την (δεύτερη και βασική) διασταύρωση για Σταμάτα. Στρίβουμε αριστερά στο φανάρι και κατευθυνόμαστε προς την κεντρική πλατεία Σταμάτας όπου καταλήγουμε μετά από μερικά km. Εκεί ακολουθούμε αριστερά τις ταμπέλες για Αμυγδαλέζα – Μαραθώνα, αλλά πιο κάτω, στα «V» που συναντάμε, πάμε κατά κανόνα δεξιά, ακολουθώντας τις ταμπέλες για «FRT». Σε λίγο συναντάμε το ΣΕΧ 2. Από κει, αν συνεχίσουμε δεξιά προς την πορεία του αγώνα για 2km ακόμη, βρισκόμαστε στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής Cross Country η οποία δεν προσφέρεται για θέαμα. Αν από το ΣΕΧ 2 συνεχίσουμε αριστερά και στο τέλος της ασφάλτου ακολουθήσουμε τον δεξιό χωματόδρομο, συναντάμε ένα δύσκολο πέρασμα της ειδικής διαδρομής. Αλλά εκεί, παρκάρουμε τα αυτοκίνητα στο πλάτωμα με το στρωμένο χαλίκι, πριν αρχίσει η αμιγώς χωμάτινη κατηφόρα.

Μαραθώνας – Ειδική διαδρομή Cross Country
Η ειδική διαδρομή Cross Country έχει μήκος 9 χιλιόμετρα, είναι όσο το δυνατόν γίνεται συγκεκριμένης κατεύθυνσης, ενώ εδαφικά κυριαρχεί η πέτρα αλλά και με πολλά λασπερά και γλιστερά κομμάτια. Στην αρχή και για τα 4 πρώτα χιλιόμετρα είναι κατηφορική με πολλές ασφαλείς φουρκέτες όπου χρειάζονται δυνατά φρεναρίσματα, μετά ακολουθεί ένα off-road κομμάτι με απίστευτη πέτρα που ανηφορίζει διαρκώς και κουράζει τα χέρια, και τα τελευταία 3 χιλιόμετρα επανέρχεται βατός χωματόδρομος με λάσπη και αραιότερη πέτρα μέχρι τον τερματισμό. Στο πρώτο πέρασμα του Σαββάτου, είναι αναγνωριστική / απλή για τους αγωνιζόμενους, και δεν χρονομετρείται.

Από το φανάρι στον παράδρομο της Εθνικής στα Goodie’s, στρίβουμε και πάλι αριστερά, αλλά στρίβουμε αριστερά προς Άγιο Στέφανο – κέντρο, μετά τις γραμμές του τρένου, και κατευθυνόμαστε προς τη Λίμνη – Φράγμα του Μαραθώνα. Μετά τον οικισμό, που αραιώνουν τα σπίτια, συναντάμε ΣΕΔ, όπου οι αγωνιζόμενοι διασχίζουν την άσφαλτο από αριστερά προς τα δεξιά, και ανεβαίνουν θεαματικό ανηφόρι στον αγωγό φυσικού αερίου. Συνεχίζοντας ευθεία, λίγο πιο κάτω δεξιά μας, συναντάμε το τέλος της ειδικής διαδρομής Cross Country. Ακόμη πιο κάτω, πριν το φανάρι του φράγματος, πάνω σε αριστερή φουρκέτα, υπάρχει μεταλλική πόρτα. ΜΟΝΟ εάν έχουμε μοτοσυκλέτα enduro και διάθεση για χωμάτινη εξερεύνηση, περνάμε δίπλα από την μπαριέρα και ακολουθούμε τον κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι να περάσουμε κατά μήκος το ποτάμι, και να αρχίσουμε να ανηφορίζουμε. Μετά από μερικά χιλιόμετρα, αριστερά μας φαίνεται αρχαίος πύργος –Φρυκτωρία- στην οποία κατευθυνόμαστε από τον προφανή χωματόδρομο, ή περιφερειακά από τον ασφάλτινο δρόμο που συναντάμε μέσα από φυτώρια. Στον απέναντι λόφο είναι η Βάση Ελικοπτέρων του Ναυτικού. Στο ίδιο σημείο μπορούμε να φτάσουμε αν μετά το φράγμα, στο χωριό Καλέτζι, στρίψουμε στην βασική άσφαλτο δεξιά προς χωριό Μαραθώνα. Πριν το χωριό, υπάρχει δρόμος που μας οδηγεί δεξιά του λόφου της βάσης των ελικοπτέρων, είτε χωμάτινος (νωρίτερα), είτε ασφάλτινος (πιο κάτω). Δεξιά της ασφάλτου και του αρχαίου πύργου κοιτώντας προς Πεντέλη, στην διαφαινόμενη πλαγιά, υπάρχει πέτρινο ρωμαϊκό δρομάκι μήκους 1,5χιλιομέτρου, παρατεταμένο ανηφορικό, το οποίο αποτελεί κομμάτι της ειδικής διαδρομής Cross Country και είναι το δυσκολότερο τμήμα του αγώνα! Δύσκολα ξεκινάς αν σταματήσεις, ενώ η κούραση σε καταβάλει από την μέση του. Θεαματικό και δύσκολο, θα εξαντλήσει τα όρια των απείρων, και θα διαχωρίσει τις δυνάμεις των πρωταγωνιστών…

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Η εξωτερική βοήθεια απαγορεύεται επί ποινής αποκλεισμού για τον βοηθούμενο αναβάτη! Παροτρύνουμε, αλλά ΔΕΝ σπρώχνουμε…

Ας κάνουμε μια ομαδική προσπάθεια να πάρουμε μαζί μας τα σκουπίδια από το βουνό! Είναι χρησιμότερα για τους κάδους ανακύκλωσης…

Προσοχή στους αγωνιζόμενους ιδίως όταν κινούμαστε αντίθετα ή παράλληλα με την πορεία τους!

Καλή διασκέδαση και ραντεβού στην απονομή, στο Auto Festival στις 16:00 την Κυριακή.

Καλά Χριστούγεννα…
Δημήτρης Αθανασουλόπουλος