Ο.Μ.Ε
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUPER MOTO
2oς ΑΓΩΝΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ SUPER MOTO
21/05/06

ΟΡΓΑΝΩΣΗ Μ.Ο.ΕΔΕΣΣΑΣ
ΛΑΜΙΑ ΠΙΣΤΑ ΚΑΡΤ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ – 3Οχλμ ΠΑΛΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΛΑΜΙΑΣ ΣΤΥΛΙΔΑΣ

Μ.Ο.Ε ΤΗΛ 23810 24298 FAX 23810 29974

ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΓΩΝΑ

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΕΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΓΑΤΣΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΣΤΕΛΕΧΗ ΑΓΩΝΑ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΓΩΝΩΔΙΚΩΝ ΟΡΙΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ Ο.Μ.Ε

ΑΓΩΝΩΔΙΚΕΣ ΠΟΛΥΖΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΡΟΥΣΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΑΛΥΤΑΡΧΗΣ ΓΑΤΣΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΓΑΤΣΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΤΕΧ/ΚΟΣ ΕΦΟΡΟΣ ΓΑΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΟΥΛΑ
ΕΦ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΟΥΛΑ
ΙΑΤΡΟΣ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΕ ΜΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΩΡΑΡΙΟ ΑΓΩΝΑ
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΠΟ 8 30πμ – 10 00πμ
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΑ
SMR 10 00πμ 10 ΓΥΡΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ + 10 ΓΥΡΟΙ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΑ
SM2 10 15πμ 15 ΓΥΡΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ + 15 ΓΥΡΟΙ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΑ
SM1 10 30πμ 15 ΓΥΡΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ + 15 ΓΥΡΟΙ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΑ
ST 10 45πμ 10 ΓΥΡΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ + 10 ΓΥΡΟΙ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΑ
N+J 11 00πμ 10 ΓΥΡΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ + 10 ΓΥΡΟΙ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΑ

1ος ΑΓΩΝΑΣ
ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΝΑΜΩΝΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΓΥΡΟΙ
SMR 11 20πμ 11 30πμ 12 + 1
SM2 11 45πμ 11 55πμ 18 + 2
SM1 12 10μμ 12 20μμ 18 + 2
ST 12 35μμ 12 45μμ 12 + 1
N+J 13 00μμ 13 10μμ 12 + 1

2ος ΑΓΩΝΑΣ
ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΝΑΜΩΝΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΓΥΡΟΙ
SMR 13 20πμ 13 30πμ 12 + 1
SM2 13 45πμ 13 55πμ 18 + 2
SM1 14 10μμ 14 20μμ 18 + 2
ST 14 35μμ 14 45μμ 12 + 1
N+J 15 00μμ 15 10μμ 12 + 1

ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΘΛΑ
Παίρνουν ΜΟΝΟ οι δύο μεγάλες κατηγορίες,σύμφωνα με το σύνολο ΚΑΙ από τους δύο αγώνες,Η ΚΑΘΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.
1Ος 100 ε
2ος 80 ε
3ος 60 ε
4ος 50 ε
5ος 40 ε
6ος 30 ε

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ SUPERMOTO 2006
1) ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
– Στους αγώνες αυτούς γίνονται δεκτές μοτοσυκλέτες solo που συμμετέχουν σε αγώνες Enduro & Motocross και υπόκεινται στους Τεχνικούς Κανονισμούς SUPERMOTO και MOTOCROSS. Επιτρέπεται να δηλωθούν στον έλεγχο εξακρίβωσης έως 2 μοτοσυκλέτες από έναν αγωνιζόμενο. Μπορεί επίσης να δηλωθεί δεύτερη μοτοσυκλέτα από περισσότερους από έναν αγωνιζόμενο αρκεί να παρουσιασθούν στον έλεγχο εξακρίβωσης όλοι όσοι θα την δηλώσουν σαν δεύτερη. Απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί μοτοσυκλέτα από αγωνιζόμενο που δεν τη δήλωσε στον έλεγχο εξακρίβωσης, έστω και αν δηλώθηκε από άλλο αγωνιζόμενο.

Α) Κατηγορία ΝΕΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ (1 ΣΚΕΛΟΣ): Αναβάτες που απέκτησαν αγωνιστική άδεια για πρώτη φορά μέσα στο 2006 Ο.Μ.Ε. Στην κατηγορία μπορούν αν λάβουν μέρος μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτως τύπου και κυβισμού. Η επιλογή της διάστασης των τροχών είναι ελεύθερη.
Β) Κατηγορία JUNIOR (1 ΣΚΕΛΟΣ): Στο κύπελλο αυτό συμμετέχουν αναβάτες οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας τους-ισχύει μέχρι το τέλος της χρονιάς των 23ων γενέθλιων τους – δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί μετά την 1/1/1982, και που απέκτησαν αγωνιστική άδεια για πρώτη φορά μέσα στο 2006 Ο.Μ.Ε, με μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτως τύπου και κυβισμού. Η κατηγορία αυτή θα διεξάγεται παράλληλα με την κατηγορία ΝΕΩΝ ΑΓΩΝ/ΝΩΝ και οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούνται και στις δύο κατηγορίες. Η επιλογή της διάστασης των τροχών είναι ελεύθερη.
Γ) Κατηγορία SMR (2 ΣΚΕΛΟΙ): Mοτοσυκλέτες μέχρι 200 κ.ε. δίχρονες και έως 350 κ.ε. τετράχρονες. Η επιλογή της διαμέτρου των ζαντών είναι ελεύθερη.
Δ) Κατηγορία SM2 (2 ΣΚΕΛΟΙ): Mοτοσυκλέτες σόλο από 201 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. δίχρονες & από 351 κ.εκ. μέχρι 450 κ.εκ. τετράχρονες. Η επιλογή της διαμέτρου των ζαντών είναι ελεύθερη.
Ε) Κατηγορία SM1 (1 ΣΚΕΛΟΣ): Mοτοσυκλέτες σόλο από 301 κ.ε. δίχρονες & από 451 κ.εκ. και πάνω τετράχρονες. Η επιλογή της διαμέτρου των ζαντών είναι ελεύθερη.
Ζ) Κατηγορία JUNIOR-MINI(1 ΣΚΕΛΟΣ): Mοτοσυκλέτες από 65 κ.ε μέχρι 85 κ.ε δίχρονες και 110 κ.ε τετράχρονες.Τα λάστιχα θα είναι ασφάλτινα.
2) ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Η συμμετοχή στους αγώνες αυτούς επιτρέπεται σε κατόχους Διεθνών Αγωνιστικών Αδειών. Γίνονται δεκτοί αναβάτες με ισχύουσες Εθνικές αγωνιστικές άδειες Enduro, Motocross & ταχύτητας.

3) ΔΙΑΔΡΟΜΗ – ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ
– Η διαδρομή του SUPERMOTO πρέπει να αποτελείται από περίπου 10% έως 30% χωμάτινη διαδρομή (όπου αυτό είναι δυνατό) από φυσικά υλικά – χώμα, άμμο και το υπόλοιπο από ασφάλτινη διαδρομή.
Το συνολικό μήκος της διαδρομής δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 750 μέτρα και να μην είναι μεγαλύτερο από 1.300 μέτρα.
Το πλάτος στο στενότερο σημείο δεν πρέπει να μικρότερο από 5,5 μέτρα (καθαρό πλάτος οδήγησης). Το ελεύθερο καθαρό κατακόρυφο ύψος μεταξύ της επιφάνειας της πίστας και οποιουδήποτε εμποδίου πρέπει να είναι 2,5 μέτρα τουλάχιστον.
Επίσης πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις γωνίες ανόδου των αλμάτων. Πολλαπλά άλματα απαγορεύονται.
Η απόσταση μεταξύ των αλμάτων πρέπει να είναι 25 τουλάχιστον μέτρα (κορυφή από κορυφή). Πολλαπλά άλματα θεωρούνται αυτά τα άλματα των οποίων η ζώνη προσγείωσης του επόμενου άλματος μπορεί να βρίσκεται στην ζώνη του πρώτου.
-Οι χώροι εκκίνησης, τερματισμού, paddock και όλοι οι χώροι που περιβάλουν την διαδρομή και επιτρέπεται η πρόσβαση από το κοινό, πρέπει να προστατεύονται με περίφραξη. Η περίφραξη που οριοθετεί τον χώρο των θεατών, πρέπει να είναι ανθεκτική και αρκετά υψηλή ώστε να ελέγχονται οι θεατές.
Σε κάθε πλευρά της πίστας, πρέπει να υπάρχει ουδέτερη ζώνη, πλάτους τουλάχιστον 1,5 μέτρου, για την προστασία των αναβατών και των θεατών. Η ζώνη αυτή πρέπει να καθορίζεται από περίφραξη ή φυσικό εμπόδιο προς την πλευρά των θεατών και από σηματοδότηση πίστας προς την πλευρά των αναβατών (πλαστική κορδέλα σε ξύλινα πασαλάκια). Τα ξύλινα πασαλάκια της ζώνης ασφαλείας δεν πρέπει να είναι ψηλότερα από 25 εκ. πάνω από το έδαφος και να συνδέονται μεταξύ τους με πλαστική ταινία.
Αχυρόμπαλες ή άλλο υλικό ικανό να απορροφά την πρόσκρουση, πρέπει να τοποθετείται για να καλύπτει εμπόδια, όπως π.χ. δένδρα, τοίχους, βράχους κ.λ.π.
Η διαδρομή πρέπει να είναι ελεύθερη από πέτρες. Οτιδήποτε βγαίνει στην επιφάνεια πρέπει να αφαιρείται.
Τα χωμάτινα κομμάτια της πίστας πρέπει να βρέχονται ικανοποιητικά, ακόμη και εάν αυτό χρειάζεται να γίνεται στα κενά μεταξύ των σκελών ή των αγώνων.
Εάν συμβούν ζημιές στην διαδρομή κατά την διάρκεια ενός αγώνα, πρέπει να αποκατασταθούν πριν από την έναρξη επόμενου αγώνα.

4)ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΗΜΑΤΑ
Τα επίσημα σήματα προς τους αναβάτες δίδονται με τις σημαίες που αναφέρονται στους Γενικούς Κανονισμούς Αγώνων Ταχύτητας & Motocross.

5)ΣΧΑΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
Η σχάρα εκκίνησης θα διαμορφώνεται σύμφωνα με τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων δοκιμών. Εάν οι αγώνες γίνονται σε πίστες κάρτ ή σε πίστες ταχύτητας, εφαρμόζεται η σχάρα εκκίνησης αγώνων ταχύτητας ανά τετράδες, εάν οι αγώνες γίνονται σε πίστες Motocross, τότε χρησιμοποιείται η μπάρα εκκίνησης της πίστας. Η εκκίνηση γίνεται από στάση με τους κινητήρες σε λειτουργία.
Ο αριθμός των συμμετεχόντων ανά κατηγορία είναι ανάλογος των διαστάσεων της πίστας και καθορίζεται από τον οργανωτή με την έγκριση του συμβουλίου αγωνοδικών.

6)ΓΡΑΜΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
Η στιγμή κατά την οποία το πρόσθιο τμήμα μίας μοτοσυκλέτας περνά την γραμμή χρονομέτρησης, καταχωρείται ως χρόνος διέλευσης από το σημείο αυτό.

7)SUPER POLE
Για τις κατηγορίες SM2 & SM1,θα υπάρξει η διαδικασία SUPER POLE. Οι 4 πρώτοι από τις χρονομετρημένες δοκιμές κάθε κατηγορίας θα πραγματοποιούν από ένα χρονομετρημένο γύρο μόνοι τους σε ελεύθερη πίστα, που αυτός θα καθορίζει την θέση που θα πάρουν στην σχάρα εκκίνησης. Η σειρά εισόδου για αυτόν τον γύρο θα γίνεται σύμφωνα με την κατάταξη από τις χρονομετρημένες δοκιμές ξεκινώντας από τον αναβάτη με τον 4ο καλύτερο χρόνο. Η παρουσία στην διαδικασία SUPER POLE είναι υποχρεωτική.
Μη συμμετοχή στη διαδικασία SUPER POLE
A) Εάν πριν την διαδικασία SUPER POLE ένας από τους 4 αναβάτες είναι αποδεδειγμένα αδύνατο να συμμετάσχει στον αγώνα ( επιβεβαιωμένο γραπτά από τον Ιατρό του αγώνα), τότε ο 5ος από τις χρονομετρημένες δοκιμές θα πάρει την θέση του στην διαδικασία SUPER POLE. Σ’ αυτή την περίπτωση όλοι οι υπόλοιποι αναβάτες θα ανέβουν μια θέση στη σχάρα εκκίνησης. Εάν περισσότεροι από ένας αναβάτες από τους τέσσερις που θα συμμετέχουν στη SUPER POLE είναι αποδεδειγμένα αδύνατον να συμμετάσχουν στον αγώνα, θα ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία με τον 6ο από τις χρονομετρημένες δοκιμές κ.ο.κ.
B) Εάν πριν την διαδικασία SUPER POLE ένας από τους 4 αναβάτες είναι αποδεδειγμένα αδύνατον να συμμετάσχει στην SUPER POLE αλλά αβέβαιη η συμμετοχή του στον αγώνα ( επιβεβαιωμένο γραπτά από τον Ιατρό του αγώνα), τότε δεν θα αντικαθίσταται. Η διαδικασία SUPER POLE θα γίνει με 3 οδηγούς. Εάν όμως στην πορεία κριθεί ότι ο αναβάτης μπορεί να συμμετάσχει στον αγώνα τότε θα πάρει την 4η θέση στην σχάρα εκκίνησης. Εάν δεν μπορεί να εκκινήσει τότε η 4η θέση θα μείνει κενή. Στην περίπτωση που περισσότεροι από ένας αναβάτες δεν μπορούν επιβεβαιωμένα να συμμετάσχουν στην SUPER POLE αλλά αποδειχθεί ότι μπορούν να συμμετάσχουν στον αγώνα, τότε τοποθετούνται στη σχάρα εκκίνησης πίσω από τους αναβάτες που συμμετείχαν στη SUPER POLE με κριτήριο τους χρόνους τους από τις χρονομετρημένες δοκιμές. Εάν δεν μπορούν να συμμετάσχουν στον αγώνα, τότε οι θέσεις τους στην πρώτη σειρά της εκκίνησης θα μένουν κενές.
Γ) Εάν ένας από τους 4 που θα συμμετάσχουν στην διαδικασία Super Pole δεν εμφανιστεί και η απουσία του δεν έχει αιτιολογηθεί πριν την έναρξη της διαδικασίας τότε αυτόματα καταλαμβάνει την 5η θέση στη σχάρα εκκίνησης, και ο 5ος παίρνει την 4η θέση χωρίς να συμμετάσχει στην διαδικασία Super Pole. Το ίδιο θα συμβεί αν περισσότεροι από ένας δεν εμφανιστούν και η τοποθέτησή τους στην δεύτερη σειρά εκκίνησης θα γίνει με βάση τα αποτελέσματά των χρονομετρημένων δοκιμών τους.

8)ΔΟΚΙΜΕΣ
Οι δοκιμές απαγορεύονται μία ώρα πριν από την έναρξη του αγώνα, εκτός εάν δοθεί άδεια από τον Αλυτάρχη για εξαιρετικούς λόγους.

9)ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΣΗ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΓΥΡΩΝ
Η χρονομέτρηση και η καταγραφή γύρων πρέπει να γίνεται σε ευθεία με την γραμμή χρονομέτρησης. Η καταγραφή των γύρων γίνεται από συνεργείο που τηρεί το γυρολόγιο. Για την διαδικασία SUPER POLE οι αναβάτες θα βγαίνουν από τα PITS και μόλις περάσουν την γραμμή εκκίνησης θα ξεκινά η χρονομέτρηση του γύρου τους.

10)PADDOCK ΑΝΑΒΑΤΩΝ
Τα paddock πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση στην ζώνη εκκίνησης. Πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τις αναγκαίες εγκαταστάσεις υγιεινής και πυρόσβεσης και επίσης να υπάρχει μία ζώνη αναμονής πριν από τον χώρο εκκίνησης. Επίσης πρέπει να υπάρχει χώρος και εργαλεία για τον Τεχνικό Έλεγχο, επισκευές και ανεφοδιασμούς. Στους χώρους ανεφοδιασμού και στα Paddocks πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικά πυροσβεστήρες.

11)ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Ο Ειδικός Κανονισμός συντάσσεται από τον οργανωτή και περιέχει συμπληρωματικές πληροφορίες για την διεξαγωγή του αγώνα. Η συγκέντρωση-ενημέρωση αναβατών είναι υποχρεωτική και λειτουργεί σαν προφορικό δελτίο πληροφοριών.

12)ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
Οι κατηγορίες SMR ΝΕΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ -JUNIOR θα πρέπει να καλύπτουν απόσταση 12 γύρων+1 γύρo.
Οι κατηγορίες SM2 & SM1 θα πρέπει να καλύπτουν απόσταση 18 γύρων + 2 γύρων.
Οι κατηγορίες JUNIOR-MINI θα πρέπει να καλύπτουν απόσταση 10 γύρων+1 γύρo.
Aπαγορεύεται η συμμετοχή του ίδιου αναβάτη στις κατηγορίες SM2 &SM1 .
Σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια των αγώνων θα είναι αυτή σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούσαν τη στιγμή της εκκίνησης (άνοιγμα εξόδου pits για γύρο παρατήρησης). Σε καμία περίπτωση δε θα δοθεί χρόνος για αλλαγή ελαστικών σε περίπτωση βροχής, πριν ή κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εκκίνησης ή κατά τη διάρκεια του αγώνα.

13)ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Μετά από ανακοίνωση του αλυτάρχη, η έξοδος των pits θα ανοίγει για δύο λεπτά και οι μοτοσυκλέτες θα μπαίνουν στην πίστα κάνοντας ένα γύρο παρατήρησης. Κάθε αναβάτης που διαπιστώνει ότι έχει πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του κατά τη διάρκεια του γύρου παρατήρησης, μπορεί να επιστρέψει στο διάδρομο των PITS και να κάνει επισκευές ή να αντικαταστήσει τη μοτοσυκλέτα του. (Σ’ αυτή την περίπτωση δεν χάνει την θέση του στην σχάρα εκκίνησης εφ’ όσων προλάβει να μπει στην πίστα για τους 2 γύρους προθέρμανσης μέσα σε 40 δευτερόλεπτα από την στιγμή που θα ανοίξουν τα PITS). Όσοι δεν πρόλαβαν να μπουν στην πίστα μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο των δύο λεπτών, θα εκκινήσουν τους 2 γύρους προθέρμανσης από την έξοδο των PITS χάνοντας την θέση τους στη σχάρα της εκκίνησης (θα τοποθετούνται τελευταίοι). Η έξοδος των Pits για τους 2 γύρους προθέρμανσης – για όσους δεν πρόλαβαν να βγουν στην πίστα στον προβλεπόμενο χρόνο – θα παραμείνει ανοιχτή για 40 δευτερόλεπτα.Το άνοιγμα και το κλείσιμο της εξόδου θα σηματοδοτείται με σημαία. Οι κινητήρες θα μένουν αναμμένοι.
Απαγορεύεται η παρουσία οποιουδήποτε στη σχάρα της εκκίνησης, εκτός των αγωνιζομένων και των ανθρώπων της οργάνωσης. Δύο λεπτά μετά το κλείσιμο της εξόδου των pits, θα υψώνεται από τον βοηθό αλυτάρχη πράσινη σημαία και θα απομακρύνονται οι άνθρωποι της οργάνωσης από τον διάδρομο του αγώνα.
Η διάταξη στη σχάρα εκκίνησης για τις κατηγορίες ΝΕΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ -JUNIOR,SMR-SM2-SM1 , θα είναι ανά τετράδες.
Με την πτώση της κόκκινης σημαίας, θα εκκινούν οι μοτοσυκλέτες για τους 2 γύρους προθέρμανσης ανά τετράδες.
Κάθε αναβάτης που διαπιστώνει ότι έχει πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του κατά τη διάρκεια των 2 γύρων προθέρμανσης, μπορεί να επιστρέψει στο διάδρομο των PITS και να κάνει επισκευές ή να αντικαταστήσει τη μοτοσυκλέτα του. Συμπληρώνοντας τους 2 γύρους προθέρμανσης, θα τοποθετούνται στη σχάρα εκκίνησης κρατώντας τους κινητήρες σε λειτουργία και θα ξεκινάει αμέσως η διαδικασία εκκίνησης με την απομάκρυνση της κόκκινης σημαίας από την γραμμή εκκίνησης. Αμέσως μετά θα ανάβουν τα κόκκινα φώτα. Η εκκίνηση θα δίνεται μόλις σβήσουν τα κόκκινα φώτα και ανάψουν τα πράσινα.
Εάν μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, η μοτοσυκλέτα ενός αναβάτη δεν μπορεί να ξεκινήσει, οι κριτές της εκκίνησης μπορούν να τον βοηθήσουν σπρώχνοντας τον στην άκρη της πίστας μέχρι να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα του. Εάν δεν καταφέρει να ξεκινήσει, τότε μπορεί να κατευθυνθεί στα pits όπου οι μηχανικοί του μπορούν να την επισκευάσουν ή να την αντικαταστήσει και επιτρέπεται να εκκινήσει από αυτή τη θέση εαν ο πρώτος αγωνιζόμενος δεν έχει συμπληρώσει γύρο. Αυτό ισχύει και για όσους δεν πρόλαβαν να πάρουν τη θέση τους στη σχάρα της εκκίνησης. Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου από τον αναβάτη που προηγείται, δεν επιτρέπεται σε κανένα αλλαγή μοτοσυκλέτας.

14)ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Θεωρείται η οποιαδήποτε κίνηση της μοτοσυκλέτας κατά το διάστημα που είναι αναμμένα τα κόκκινα φώτα. Η ποινή για εσφαλμένη εκκίνηση είναι η επιβολή διαδικασίας STOP & GO διάρκειας 5 δευτερολέπτων στο σημείο STOP & GO.
Σε περίπτωση επανάληψης της εκκίνησης λόγω ομαδικής άκυρης εκκίνησης, οι αναβάτες θα επιστρέψουν στη θέση τους και η διαδικασία εκκίνησης θα επαναληφθεί κατευθείαν από τα κόκκινα φώτα. Ο αγώνας θα διεξαχθεί σύμφωνα με τον προκηρυγμένο αριθμό γύρων. Απαγορεύεται οποιαδήποτε εργασία ή ανεφοδιασμός στο χώρο της εκκίνησης. Απαγορεύεται η αντικατάσταση της μοτοσυκλέτας.

15)ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
Εάν κατά τη διαδικασία εκκίνησης προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα ασφαλείας ή τεχνικής φύσεως, ο υπεύθυνος για την εκκίνηση κριτής, θα επιδείξει την κόκκινη σημαία. Κατά τη διαδικασία αυτή, οι αναβάτες θα παραμείνουν στη θέση τους και η διαδικασία εκκίνησης θα επαναληφθεί κατευθείαν με τους 2 γύρους προθέρμανσης. Η διάρκεια του αγώνα θα είναι η προκηρυγμένη. Απαγορεύεται οποιαδήποτε εργασία ή ανεφοδιασμός στο χώρο της εκκίνησης. Απαγορεύεται η αντικατάσταση της μοτοσυκλέτας.

16)ΔΙΑΚΟΠΗ ΑΓΩΝΑ / ΣΚΕΛΟΥΣ
Ο Αλυτάρχης του αγώνα, έχει δικαίωμα με δική του πρωτοβουλία, για λόγους ασφάλειας, ή για λόγους ανωτέρας βίας να διακόψει εάν αγώνα πρόωρα, ή να ακυρώσει μέρος ή το σύνολο ενός αγώνα.
Εάν ένας αγώνας διακοπεί πριν πραγματοποιηθούν οι πρώτοι 3 γύροι, τότε οι αναβάτες θα επιστρέψουν στα pad-docks, ο αγώνας θα επαναληφθεί και θα δοθεί νέα εκκίνηση το αργότερο σε 15 λεπτά μετά την διακοπή. Αλλαγή μοτοσυκλετών επιτρέπεται. Σε περίπτωση αλλαγής μοτοσυκλέτας αυτό πρέπει να κοινοποιηθεί στην οργάνωση μέσω δήλωσης προς τον Τεχνικό Έφορο του αγώνα το αργότερο 10 λεπτά πριν από την επανεκκίνηση.
Εάν ο αγώνας διακοπεί αφού έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτοι 3 γύροι και μέχρι το 75 % της απόστασης, τότε θα θεωρείται ότι ο αγώνας διεξάγεται σε περισσότερα από ένα τμήματα των οποίων οι χρόνοι θα αθροίζονται. Η σειρά κατάταξης που θα λαμβάνεται υπόψη, θα είναι αυτή που υπήρξε (1) ένα γύρο πριν εμφανιστεί η κόκκινη σημαία που σηματοδοτεί την διακοπή. Αυτή η κατάταξη θα δημιουργεί τη νέα σχάρα εκκίνησης του δεύτερου μέρους. Κάθε αναβάτης που θα υποδεικνύεται από τον Αλυτάρχη ως υπεύθυνος για την διακοπή, θα κατατάσσεται πίσω από τους αναβάτες που πραγματοποίησαν ίσους ή περισσότερους γύρους.
Εάν διακοπεί μετά τη συμπλήρωση του 75% της απόστασης (στρογγυλοποιημένο προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό γύρων) τότε θεωρείται ότι ο αγώνας ολοκληρώθηκε.
Εκτός από την περίπτωση της εσφαλμένης εκκίνησης, επανεκκίνηση μπορεί να δοθεί μόνον μία φορά. Εάν παραστεί ανάγκη να διακοπεί ο αγώνας και για δεύτερη φορά και δεν έχει πραγματοποιηθεί περισσότερο από 50% του αγώνα, τότε ο αγώνας κυρήσεται άκυρος. Σε περίπτωση που έχει συμπληρωθεί το 50% του αγώνα τότε ο αγώνας θεωρείται ολοκληρωμένος και απονέμονται ολόκληροι οι βαθμοί όπως προβλέπεται από την προκήρυξη της Ο.Μ.Ε.

17)STOP & GO
Σε περίπτωση εσφαλμένης ενέργειας ενός αναβάτη, ο αλυτάρχης επιδεικνύει πινακίδα STOP & GO που συνοδεύεται από τον αριθμό του αναβάτη. Ο αναβάτης είναι υποχρεωμένος να σταματήσει στο σημείο επιβολής ποινής STOP & GO μέσα στους επόμενους 3 γύρους και να παραμείνει για 5 δευτερόλεπτα. Εάν δεν σταματήσει, επιδεικνύεται μαύρη σημαία και τίθεται εκτός αγώνα.
Εάν η ποινή αυτή έχει επιβληθεί σε περισσότερους από έναν αναβάτες, θα τους υποδειχθεί να πάνε στο σημείο επιβολής της ποινής ο ένας μετά τον άλλο στους επόμενους γύρους. Η σειρά που θα επιδειχθεί η πινακίδα STOP & GO ανάμεσα στους αναβάτες, είναι η κατάταξη στις χρονομετρημένες δοκιμές (θα επιδειχθεί πρώτα στον ταχύτερο κοκ).
Εάν σε έναν αναβάτη επιδειχθεί πινακίδα STOP & GO σε στιγμή που υπολείπονται λιγότεροι από 3 γύροι και δεν προλάβει να πραγματοποιήσει την επιβληθείσα ποινή μέχρι το τέλος του αγώνα, τότε επιβάλλεται ποινή χρόνου 10 δευτερολέπτων η οποία προστίθεται στο συνολικό του χρόνο.
Σε περίπτωσης διακοπής ενός αγώνα και εφόσον ο αγώνας συνεχισθεί, ο αναβάτης στον οποίο επιβλήθηκε η ποινή στο πρώτο μέρος, θα κληθεί να σταματήσει κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους του αγώνα.

18)ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
Εξωτερική βοήθεια απαγορεύεται, εκτός εάν παρέχεται για λόγους ασφαλείας από κριτές που έχουν οριστεί από τον οργανωτή. Η ποινή για εξωτερική βοήθεια είναι ο αποκλεισμός από τον αγώνα εκτώς της κατηγορίας JUNIOR-MINI.

19)ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Νικητής είναι ο αναβάτης που πέρασε πρώτος την γραμμή τερματισμού / χρονομέτρησης και ακολουθούν οι υπόλοιποι αναβάτες. Για να θεωρηθεί κάποιος ότι τερμάτισε, θα πρέπει να έχει λάβει σημαία τερματισμού μέσα σε διάστημα 3 λεπτών από τον τερματισμό του πρώτου και να έχει συμπληρώσει το 75 % των γύρων του αγώνα.
Εάν το 75 % του συνολικού αριθμού των γύρων δεν δίνουν ένα ακέραιο αριθμό, τότε τα αποτελέσματα στρογγυλοποιούνται στον επόμενο ακέραιο αριθμό.
Οι βαθμοί που δίδονται στους αναβάτες, είναι αυτοί που αναφέρονται στην προκήρυξη Πρωταθλημάτων, Κυπέλλων & Επάθλων της O,M,E.

20)ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ
Οι ενστάσεις πρέπει να υποβάλλονται σύμφωνα με τον Ειδικό Κανονισμό O.M.E κάθε αγώνα.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Ο.Μ.Ε
Τεχνικός Κανονισμός SUPER MOTO 2006

1) Ο πείρος συγκράτησης των τακακιών στα φρένα πρέπει να είναι ασφαλισμένος.
2) Οι βίδες συγκράτησης κάθε δαγκάνας πρέπει να ασφαλίζονται με ειδικό σύρμα.
3) Πρέπει να υπάρχει υλικό προστασίας από πρόσκρουση του αναβάτη με τη μπάρα του τιμονιού. Το ίδιο απαιτείται και στα τιμόνια χωρίς μπάρα (η προστασία αφορά τα καβαλέτα συγκράτησης του τιμονιού). Τα άκρα του τιμονιού πρέπει να έχουν τάπες.
4) Πρέπει να υπάρχει ένα δοχείο συγκράτησης λαδιού χωρητικότητας 0,5 λίτρων (τουλάχιστον), στο οποίο θα καταλήγουν οι σωλήνες αναθυμιάσεων του κινητήρα ή να υπάρχει κλειστό κύκλωμα αναθυμιάσεων (οι σχετικοί σωλήνες να συνδέονται με το κουτί του φίλτρου αέρα).
5) Οι τάπες λαδιού-νερού και οι τάπες αποστράγγισης πρέπει να ασφαλίζονται με ειδικό σύρμα.
6) Οι σωλήνες υπερχείλισης του ψυγείου νερού και οι σωλήνες αναθυμιάσεων της δεξαμενής καυσίμου πρέπει να καταλήγουν σε ένα ή περισσότερα δοχεία αποστράγγισης (χωρητικότητας 250 cc τουλάχιστον για κάθε σωλήνα) τα οποία θα αδειάζουν πριν από κάθε εκκίνηση.
7) Πρέπει να υπάρχει προστατευτικό κάλυμμα (προφυλακτήρας) στο εμπρός γρανάζι κίνησης.
8) Τα μόνα εγκεκριμένα υγρά ψύξης είναι το νερό και το μίγμα νερού και αιθυλοαλκοόλη.
9) Το μέγιστο βάθος πέλματος των ελαστικών είναι 10 mm μετρημένο στο κέντρο του εμπρός ή του πίσω ελαστικού.
10) Ελαστικά τύπου motocross ή trial απαγορεύονται.
11) Η κοπή επιπλέον αυλακώσεων στα ελαστικά επιτρέπεται.
12) Στις μοτοσυκλέτες τύπου enduro για λόγους ασφαλείας είναι υποχρεωτική η αφαίρεση των:
13) Πλάγιο και κεντρικό stand
14) Καθρέπτες
15) Κόρνα
16) Πίσω μαρσπιέ με τη βάση τους
17) Αριθμός κυκλοφορίας με τη βάση του
18) Flash
19) Εμπρός και πίσω φανάρι
20)Στη θέση του μπροστινού φαναριού τοποθετείται πλαστικό number plate τύπου motocross. Επίσης, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει ο διακόπτης εναύσεως (run off).
21)Είναι υποχρεωτικό ο αριθμός συμμετοχής να αναγράφεται στο εμπρόσθιο number plate. Ο αριθμός αυτός, θα πρέπει να ευδιάκριτος και θα πρέπει να έχει ελάχιστο ύψος 14 εκατοστά, ελάχιστο πλάτος 8 εκατοστά, ελάχιστο πάχος γραμμής αριθμού 2,5 εκατοστά και ελάχιστο κενό ανάμεσα στους αριθμούς 1,5 εκατοστό. Οι πολυψήφιοι αριθμοί θα πρέπει να αποτελούνται από ισομεγέθη ψηφία. Απαγορεύεται η τοποθέτηση διαφημιστικών αυτοκόλλητων εκτός της περίπτωσης του χορηγού του αγώνα. Οι πλευρικές πινακίδες της μοτοσυκλέτας μπορούν να παραμείνουν ελεύθερες και διαθέσιμες για διαφημιστική χρήση.
22) Είναι υποχρεωτικό να υπάρχει κενό ύψους 5 εκατοστών στο πάνω μέρος του εμπρόσθιου number plate για την τοποθέτηση του αυτοκόλλητου του επίσημου internet site του πρωταθλήματος.
23)Το όριο θορύβου για τις εξατμίσεις είναι 98 db.