Τοποθεσία: Μέγαρα Αττικής
Συμμετοχές: 90 (Ε1:17, Ε2: 27, Ε3: 9, ΕΝ: 5, ES:10, EB:22)
Θεατές: 500 περίπου
Καιρός: Ηλιοφάνεια 20oC

Στέλιος Κορέλλης (δεξιά) "Φέτος θα κάνουμε σπουδαίους αγώνες" Γιάννης Αλμπάνης KTM Hellas (αριστερά) "Πότε θα μου στείλεις τα αποτελέσματα;"

Τεράστια λάθη από την ΑΜΟΤΟΕ σε οργανωτικό επίπεδο, έσβησε μονομιάς την καλή εικόνα που έχτιζε όλη την προηγούμενη χρονιά. Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα με καθυστέρηση δυο ημερών(!) και θα παραμείνουν -ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ- μέχρι την Παρασκευή 9 Μαρτίου ώρα 20:00, για να τηρηθεί το δικαίωμα ένστασης κατά των αποτελεσμάτων από τους αθλητές και τις ομάδες τους.

Δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη ο Σταμάτης Μαντάς, επιβλήθηκε των αντιπάλων στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος Enduro της ΑΜΟΤΟΕ. Μεγάλες ανακατατάξεις στις κατηγορίες, ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι σήμερα. Η σύμπτυξη των κατηγοριών έδωσε τεράστιο ενδιαφέρον στις πρωταθληματικές κατηγορίες. Καλές ειδικές αλλά μικρές σε χρόνο, με δυνατότητα να παρακολουθήσεις αρκετούς αθλητές ενώ οι περισσότεροι από αυτούς αναφέρθηκαν με θετικά λόγια για την διαδρομή.

Κανείς δεν περίμενε την εξέλιξη των αθλητών σε τέτοιο βαθμό. Οι αθλητές ήταν αυτοί που δούλεψαν πολύ πριν ξεκινήσει η αγωνιστική χρονιά και προετοιμάστηκαν για να δείξουν τον καλύτερό τους εαυτό στον πρώτο αγώνα. Οι ανακατατάξεις στην γενική είναι πολύ σημαντικές και ελπιδοφόρες για την συνέχιση του πρωταθλήματος. Άξιο αναφοράς είναι οι επανεμφάνιση πολλών αθλητών (Νικολάου, Σκόδρας, Καλοχαιρέτας, Κουλουκάτσης, Μανωλάς, Αντωνιάδης, Αυγέρης, Αθανασουλόπουλος και Καρρέρ).

Ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna, #11) παρουσιάστηκε πολύ δυνατός και κατέκτησε την πρώτη θέση στη γενική και την κατηγορία του (Ε2). Οδηγώντας το Husqvarna στα όρια επιβλήθηκε των αντιπάλων του ενώ είχε και μια πτώση σε μια ειδική η οποία του κόστισε τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα! Κέρδισε 6 από τις εννέα ειδικές που χρονομετρήθηκαν. Δεύτερος ο ακούραστος Αδάμος Πράσσος (με πυρετό) εξουσίασε την κατηγορία Ε3 με το νέο δίχρονο 300 κυβικών ΚΤΜ και πλησίασε όσο μπορούσε την κορυφή. Η δεύτερη του θέση στη γενική φανερώνει τις προσπάθειές του για άλλη μια σκληρή χρονιά στους αγώνες κυνηγώντας πάντα την πρωτιά. Έκπληξη σε όλους μας η τρίτη θέση του Γιάννη Τρίγκα (ΚΤΜ, #14) που υπηρετεί την στρατιωτική του θητεία. Είναι ένας νεαρός αθλητής από τα Τρίκαλα που χρόνο με το χρόνο ανεβάζει την απόδοσή του. Με σωστή δουλειά και μετριοπάθεια δεν θα έχει ταβάνι στις κατακτήσεις του.

 

 

Το σωματείο Ε-75 είχε τους περισσότερους αθλητές του αγώνα, ενώ είχε και σημείο συνάντησης μια τέντα στα paddocks.

Το σωματείο Ε-75 είχε τους περισσότερους αθλητές του αγώνα, ενώ είχε και σημείο συνάντησης μια τέντα στα paddocks.
Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #1) κατέλαβε την τέταρτη θέση. Εάν αναλογιστούμε τις κατακτήσεις του τα προηγούμενα χρόνια η τέταρτη θέση του Βασίλη είναι αποτυχία αλλά το πρωτάθλημα έχει μακρύ δρόμο ακόμη. Φέτος θα χρειαστεί να προσπαθήσει ακόμα περισσότερο. Η μικρότερη μοτοσυκλέτα θα έχει συνέπειες για αυτόν φέτος. Ο Μιχάλης Τράντζας (ΚΤΜ, #1) είναι από τους αναμενώμενους διεκδικητές μιας θέσης του βάθρου της γενικής, η πέμπτη θέση του στον αγώνα δείχνει αυτό ακριβώς. Έκτος ο πάντα υπολογίσιμος Τάκης Μανιάτης (Husqvarna, #18) θα βρίσκεται συχνά στις πρώτες θέσεις της γενικής.

Θα πρέπει να σταθούμε στην μικρή διαφορά των αθλητών στην γενική κατάταξη, ίσως ο καλύτερος λόγος για να αισιοδοξούμε για το μέλλον του αθλήματος. Σκεφτείτε πόσοι αθλητές δούλεψαν σκληρά, ξόδεψαν πολλές ώρες για προπόνηση και στήσιμο των μοτοσυκλετών τους. Το Ελληνικό enduro έχει μέλλον!

Κατηγορία Ε1
Μεγάλη ήταν η ταλαιπωρία των αναβατών στον γραμματειακό έλεγχο.
Μεγάλο ενδιαφέρον έφερε η νίκη του πιτσιρικά Γιάννη Τρίγκα έναντι του ισόβιου πρωταθλητή Βασίλη Σιαφαρίκα. Μπορεί να φέρει ο Τρίγκας την άνοιξη στην Ε1 ή θα ξυπνήσει το θηρίο (Σιαφαρίκας); Όπως και να έχει η νίκη του δίνει σημαντική πνοή στην μικρή κατηγορία. Εξίσου εντυπωσιακή και η τρίτη θέση του Παναγιώτη Καδόγλου (ΚΤΜ, #25) ο οποίος με σταθερά βήματα βελτιώνει την απόδοσή του σε κάθε αγώνα.

Ο Γιάννης Παμπουκιάν (KTM, #22) αντέχει ακόμα και όσο αντέχει θα αφήνει νεώτερους αναβάτες στις πίσω θέσεις. Ο Χρήστος Θεοδωσόπουλος (Husqvarna, #21) βλέπει τον πνευματικό του δάσκαλο να βρίσκεται μια θέση πιο πάνω στην κατάταξη ενώ ίδιος έχασε την τέταρτη θέση για μικρή διαφορά. Στην έκτη θέση ανέβηκε ο Γιώργος Μανωλίδης (ΚΤΜ, #69) η παρουσία του οποίου γίνεται αισθητή σε κάθε αγώνα. Φραγκούλης, Κολιοπάνος και Αυγέρης είναι τα ηχηρά ονόματα που έμειναν εκτός εξάδας.

Κατηγορία Ε2
Η οδήγηση του Μαντά στον αγώνα δεν έδωσε περιθώρια σε κανέναν για αμφισβήτηση. Την δεύτερη θέση με μεγάλη διαφορά κατέλαβε ο Γιώργος Κοινωνάς (ΚΤΜ, #3) άλλος ένα αθλητής με αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Τρίτος χωρίς να προσπαθήσει ιδιαίτερα ο Δημήτρης Τσακατσώνης (ΚΤΜ, #2), αναρρώνει ακόμα και θα χρειαστεί λίγο καιρό μέχρι να επανέλθει. Σημαντικό λόγο στη βαθμολογία θα έχει και ο Φώτης Αλεξόπουλος (Honda, #14) που τερμάτισε τέταρτος, ενώ ο επανεμφανιζόμενος Πολ Νικολάου (KTM, #38) δείχνει να είναι σε καλή φόρμα τερματίζοντας πέμπτος. Ο Φώτης Σκαρής (Gas Gas, #34) τερμάτισε στην έκτη θέση ελπίζοντας σε καλύτερους τερματισμούς στο υπόλοιπο του πρωταθλήματος.

Κατηγορία Ε3
Η έλευση του Αδάμου Πράσσου στη μεγάλη κατηγορία έγειρε την πλάστιγα υπέρ του και υπέρ του δίχρονου ΚΤΜ 300 κυβικών. Κέρδισε όλους τους περσινούς διεκδικητές της κατηγορίας με δίχρονη μοτοσυκλέτα. Δεύτερος ο Μιχάλης Τράντζας, πιο σοφός φέτος, έχοντας την ίδια μοτοσυκλέτα για δεύτερη χρονιά. Τρίτος ο περσινός πρωταθλητής (σε άλλο πρωτάθλημα όμως) Τάκης Μανιάτης είναι σίγουρο πως θα έχει τον κύριο λόγο στην αντεπίθεση για την πρωτιά.

Πιο πίσω ο Σάββας Καπαγερίδης (Honda, #5) φαίνεται πως προσπάθησε αλλά όχι αρκετά για κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση. Πέμπτος ο Δημήτρης Κόκκινος με την νέα μοτοσυκλέτα του (Husaberg, #7) και έκτος ο περιχαρής Μιχάλης Μιμίκος (ΚΤΜ, #16) μεταγραφή από το supermoto.

Οι πρώτοι πέντε αναβάτες της κατηγορίας βρίσκονται αρκετά κοντά σε χρόνους και οι λεπτομέρειες θα είναι αυτές που θα αποφασίζουν την τελική κατάταξη της κατηγορίας.

Κατηγορία ΕΝ
Την τελευταία στιγμή η ΑΜΟΤΟΕ άλλαξε το όριο ηλικίας της κατηγορίας και πλέον συμμετέχουν αναβάτες έως 25 χρονών. Πολύ σοφή απόφαση καθώς στην Ελλάδα ισχύει ένα διαφορετικό καθεστώς απόκτησης άδειας διπλώματος (σε σχέση με την Ευρώπη). Εμείς στηρίζουμε την κατηγορία και ευελπιστούμε να δούμε περισσότερους αθλητές να συμμετάσχουν εκεί αφού αυτή η κατηγορία φιλοδοξεί να περιέχει το φυτώριο αθλητών. Η κατηγορία θεωρείται πρωταθληματική και οι αθλητές της κάνουν 3 γύρους σε κάθε αγώνα όπως όλοι.

Την κατηγορία κέρδισε ο Απόστολος Ζβιντερίκος (ΚΤΜ, #11) από την Μυτιλήνη με δεύτερο τον Γιώργο Μιλούκα (ΚΤΜ, #12) και τρίτο τον Λεωνίδα Κουλουκάτση (ΤΜ, #15). Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Ηλίας Τριανταφύλλου (ΚΤΜ, #20) ενώ συμμετείχε και ο επίσης νεότατος Ιωακείμ Πάτσιος (ΚΤΜ, #117) ο οποίος όμως δεν τερμάτισε.

Η εκκίνηση της cross country

Κατηγορία ΕS
Σκληρή η κατηγορία καθώς μεγάλωσαν οι γύροι φέτος από δυο σε τρεις. Πρωταρχικός σκοπός για τους senior αναβάτες θα είναι πλέον να αντέξουν τον ρυθμό των τριών γύρων προσπαθώντας να διακριθούν. Προσωπικά δεν ξέρω αν έχουν νόημα οι τρεις γύροι για τους senior ή βετεράνους αναβάτες αλλά καλό είναι κάθε τι καινούργιο να δοκιμάζεται ενδελεχώς και όχι να αλλάξει στον επόμενο αγώνα.

Στην κατηγορία μάχονται από πέρυσι οι Βόβλας (ΚΤΜ, #14), Μυρογιάννης (ΚΤΜ, #12) και Νανάκος όμως ο πρώτος είναι αυτός που χαμογέλασε σε αυτόν τον αγώνα κερδίζοντας την πρώτη θέση. Δεύτερος τερμάτισε ο Μανώλης Νανάκος (ΚΤΜ, #11) και τρίτος ο Στυλιανός Παπαδάκης (Yamaha, #15).

Κατηγορία ΕΒ
Η νεοσύστατη κατηγορία τράβηξε όσους δεν είχαν διάθεση να συμμετέχουν κάνοντας τρεις γύρους στον αγώνα. Δικαίωμα είναι βέβαια σε όλους να συμμετέχουν στην κατηγορία αφού (λάθος) δεν θεσπίστηκαν όρια για αυτούς που θέλουν να συμμετάσχουν, αλλά ας καταλάβουμε πως αυτή η κατηγορία είναι για όσους δεν έχουν χρόνο να προπονηθούν για τις άλλες κατηγορίες ή για όσους θέλουν περιστασιακά να συμμετέχουν σε έναν αγώνα.

Για την ιστορία τον αγώνα κέρδισε ο Θανάσης Γκαγκανάτσιος με δεύτερο τον Γιώργο Στρατιώτη και τρίτο τον Θανάση Κομνηνό.

Μηδέν εις το πηλίκον!
Ας θυμηθούμε τι έγινε πέρυσι στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος ΕΛΠΑ στη Δράμα όταν πολλοί αντέδρασαν αρνητικά στα σχόλια του γράφοντος τότε. Ο αγώνας τότε αλλά και όσα διαδραματίστηκαν μετέπειτα δεν έβαλαν μυαλό σε κανένα. Ένα χρόνο μετά παρακολουθούμε με πίκρα τα ίδια λάθη στα ίδια σημεία. Μόνο οι άνθρωποι έχουν αλλάξει.

Βούτυρο στο ψωμί της ΕΛΠΑ αλείφουν τα στελέχη της ΑΜΟΤΟΕ οι οποίοι απέτυχαν οικτρά στον πρώτο αγώνα της χρονιάς με τα φώτα στραμμένα πάνω τους. Αποτελέσματα και απονομή δεν υπήρξαν ποτέ σε έναν αγώνα που γρήγορα θα θέλαμε να ξεχάσουμε.

Ανεφοδιασμός την πρώτη ειδική σε λάθος σημείο, πάλι – για άλλη μια χρονιά – πριν το ΣΕΧ. Θυμηθείτε τι έγινε πέρυσι που ακυρώθηκαν αναβάτες για τον ίδιο λόγο. Κανείς δεν μελετάει την ιστορία, κανείς δεν μαθαίνει από τα λάθη.

Τερματισμός ειδικής σε επικίνδυνο σημείο και εκκίνηση της τελευταίας ειδικής χωρίς να έχει επιστρέψει το ασθενοφόρο από διακομιδή τραυματία. Για άλλη μια φορά τεράστιο λάθος που σχετίζεται με την ασφάλεια των αθλητών.

Οργανωθείτε εσείς οι αθλητές γύρω από τον σύνδεσμό σας, ο οποίος κατάφερε τόσα πολλά την περσινή χρονιά. Πιέστε την ομοσπονδία να μιλήσει και να ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας με το συνδικαλιστικό σας όργανο τον Σ.Α.Μ.Ε. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα λυθούν τα προβλήματα. Αλλιώς την επόμενη χρονιά στο νέο πρωτάθλημα πάλι θα αντιμετωπίσετε τα ίδια προβλήματα. Πιστέψτε το, ο Σ.Α.Μ.Ε. κάνει τα πράγματα να συμβαίνουν.

Η ΑΜΟΤΟΕ εξέδωσε ανακοίνωση για τον αγώνα την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Επόμενος αγώνας στην Καβάλα την Κυριακή 1 Απριλίου.

Όλες τις φωτογραφίες του αγώνα θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr