4ος αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΑΜΟΤΟΕ
Τοποθεσία: Χαλκίδα Ευβοίας
Ημερομηνία: Κυριακή 18 Μαϊου 2008
Συμμετοχές: 86 (Ε1:11, Ε2:16, Ε3:8, ΕΒ:34, EΝ:5, ES:9, ET:3)
Θεατές: 100 στην ειδική MX, 50 στην ειδική Enduro
Καιρός: Ηλιοφάνεια, μέχρι και 31 βαθμοί κελσίου

Στην περιοχή της Χαλκίδας συνεχίστηκε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro της ΑΜΟΤΟΕ με τον 4ο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα. Αξιοσημείωτη η κίνηση της ΑΜΛΕΧ να μεταφέρει τον τεχνικό έλεγχο, το parc ferme και την εκκίνηση στην καρδιά της πόλης της Χαλκίδας, δηλαδή στον πεζόδρομο μπροστά από την θάλασσα. Επίσης πολύ κοντά στην εκκίνηση είχε παραχωρηθεί χώρος στις ομάδες για τις τέντες και τα φορτηγά τους, όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να κάνουν την βόλτα τους και να φωτογραφίσουν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Οι κινήσεις αυτές προσφέρουν εξοικείωση του κόσμου με το άθλημα και προβολή των υποστηρικτών. Μάλιστα ο αγώνας πλαισιώθηκε από ένα τριήμερο φεστιβάλ αφιερωμένο στην μοτοσυκλέτα με συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις.

Ο αναμενόμενος για την εποχή καιρός δεν βοήθησε στην δημιουργία ιδανικών συνθηκών οδήγησης με αποτέλεσμα το ξερό τερραίν και την πολλή σκόνη. Οι αθλητές οδήγησαν για πολλές ώρες κάτω από τον ήλιο με θερμοκρασίες που έφτασαν τους 31 βαθμούς. Η διαδρομή του αγώνα ακολούθησε κατεύθυνση προς το όρος Δίρφυ σε ένα κύκλο 77 χλμ με 9 χλμ ουρά δημιουργώντας συνολικά 239 χλμ αγώνα (172 χλμ για την ΕΒ). Μονοπάτια και στενοί δασικοί δρόμοι πλειοψήφησαν στην χάραξη των απλών διαδρομών, ενώ δεν έλειψαν τα σκληρά πέτρινα τραϊλίστικα κομμάτια κυρίως στο κλείσιμο του κύκλου. Οι χρόνοι που δόθηκαν για την κάλυψη των απλών διαδρομών χαρακτηρίζονται λογικοί δίνοντας την δυνατότητα στους αθλητές για μερικά λεπτά ξεκούρασης και αναπλήρωσης υγρών στα ΣΕΧ. Η σήμανση του αγώνα χωρίς να είναι ελλιπής, δεν πρόσφερε αίσθημα σιγουριάς και εμπιστοσύνης αφού ήταν αραιή, ενώ τα σήματα για τις στροφές δεν ήταν έγκαιρα τοποθετημένα, παρά μόνο ακριβώς επάνω στις στροφές. Οι αθλητές θα πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι στην οδήγηση και όχι στην αναζήτηση των σημάτων πορείας. Η πλήρης, συχνή και έγκαιρη σήμανση είναι προϋπόθεση για όλους τους αγώνες Enduro.

Ενδιαφέρουσες και οι τρεις ειδικές με διαφορετικό προσανατολισμό η κάθε μία, ξεφεύγοντας από τις συνηθισμένες ειδικές τύπου κορδέλας σε χωράφι. Η 1η ειδική (extreme) εξελίχτηκε στον ξεροπόταμο Λήλα όπου η συνεχής εναλλαγή κροκάλας και άμμου απαιτούσε ιδιαίτερη τεχνική κατάρτιση και αντοχή. Δυστυχώς την ειδική αυτή δεν την τίμησαν θεατές. Η 2η ειδική (enduro) πραγματοποιήθηκε σε ένα στενό αγροτικό δρόμο με συνεχόμενα περάσματα από ποταμάκι όπου το νερό του φρόντιζε τόσο για θέαμα όσο και για την δροσιά των αθλητών. Πολύ γρήγορη και ενδιαφέρουσα, ικανοποίησε οδηγικά τους περισσότερους αθλητές, ενώ ο τερματισμός γινόταν σε διαφορετικό σημείο από την εκκίνηση. Εντύπωση έκανε η παρουσία θεατών βαθιά μέσα στην διαδρομή της στα περάσματα από το νερό. Για το στήσιμο της 3η ειδικής χρησιμοποιήθηκε η γνωστή τοπική πίστα MX με την πρόσθεση γειτονικών σημείων με κορδέλα και αφαίρεση μερικών αλμάτων. Γρήγορη και απαιτητική συγκέντρωσε τα βλέμματα των λίγων θεατών.

Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (#11) συνέχισε την επιβολή του μετά τον διήμερο αγώνα των Γρεβενών κατακτώντας πειστικά την πρώτη θέση της Γενικής κερδίζοντας τις 8 από τις 9 ειδικές και δημιουργώντας συνολική διαφορά 1’ και 5’’ από τον δεύτερο Δημήτρη Τσακατσώνη (#21) και 1’ και 21’’ από τον τρίτο Γιώργο Κοινωνά (#103). Τις τρεις επόμενες θέσεις της Γενικής κατέλαβαν οι Γιώργος Μανωλίδης (#204), Γιάννης Τρίγκας (302) και Αδάμος Πράσος (#31).

O Λεωνίδας Κουλουκάτσης ποζάρει με την νέα του μοτοσυκλέτα, ένα Husqvarna TE 250, χορηγία του καταστήματος Κίνηση1.

Στον τερματισμό, λίγο πριν τις απονομές γινόταν το αδιαχώρητο. Σαφώς ευνοημένες οι εταιρίες που συμμετείχαν στον αγώνα και είχαν μοτοσυκλέτες να δείξουν στον κόσμο που έκανε τη βόλτα του στα paddocks.

Επιβολή και στην Ε1 για τον Βασίλη Σιαφαρίκα (#11) που βαδίζει απτόητος για ένα ακόμη πρωτάθλημα. Στην 2η θέση της Ε1, ο Γιώργος Κοινωνάς (#103) που χρειάζεται ένα-δύο κλικ ακόμα για να καταφέρει να ανέβει στην πρώτη θέση, ενώ στην 3η θέση ο Μιχάλης Τράντζας (#104). Τις επόμενες τρεις θέσεις μοιράστηκαν στην Χαλκίδα οι Χάρης Πουλόπουλος (#11), Απόστολος Σβιτνερίκος (#107) και Παντελής Φιλόγλου (#102).

Στην Ε2, νικητής ο Δημήτρης Τσακατσώνης (#21) όντας και 2ος Γενικής με διαφορά 29,5’’ από τον Γιώργο Μανωλίδη (#204) που εξελίσσεται ραγδαία ανεβαίνοντας και πάλι στο βάθρο που στήθηκε στην παραλία της Χαλκίδας. Τρίτος ο Παντελής Σκόδρας (#205) ανεβάζοντας δίχρονη μοτοσυκλέτα στο βάθρο. Μιχάλης Προβιάς (#269), Πώλ Νικολάου (#27) και Τάσος Τσιουχάρας (#26) συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα με πολλούς καλούς αθλητές στις επόμενες θέσεις.

Μάχη για την πρώτη θέση της Ε3 δόθηκε ανάμεσα στους Γιάννη Τρίγκα (#302) και Αδάμο Πράσο (#31) με την τελική διαφορά που τους χώρισε υπέρ του Τρίγκα να είναι λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο επί συνόλου 46,5 λεπτών ειδικών διαδρομών!! Στην τρίτη θέση ο πάντα δυνατός και υπολογίσιμος Δημήτρης Κόκκινος (#37) κάνοντας το βάθρο της μεγάλης κατηγορίας υπόθεση των τετράχρονων μοτοσυκλετών. Ακολούθησε από κοντά ο Φώτης Σκαρής (#305), ενώ οι Παναγιώτης Θερριός (#399) και Γιώργος Αντζούς (#308) συμπλήρωσαν με τα δίχρονα 300άρια τους την πρώτη εξάδα της Ε3.

Tα paddocks γέμισαν από εταιρίες, αριστερά το Dirtystore Μαραγκουδάκης και δεξιά η Italmoto – Husqvarna

Την κατηγορία ΕΝ των νέων αθλητών κέρδισε ο Γιώργος Μιλούκας (#400) κατακτώντας και την 13η θέση της γενικής επί συνόλου 44 αθλητών που κατάφεραν να τερματίσουν. Δεύτερος ο Λεωνίδας Κουλουκάτσης (#43) στην 18η θέση της γενικής και τρίτος ο Δήμος Γκαϊδατζής (#44) στην 25η θέση γενικής, ενώ στην 4η θέση της κατηγορίας ο Βασίλης Καλοχωρίδης (#49). Δεν κατάφερε να τερματίσει ο 5ος της παρέας των νέων αθλητών, Τάσος Αθανασίου (#410).