Δελτίο τύπου

Για πρώτη φορά κατασκευάστηκαν και πουλήθηκαν 100,000 μοτοσικλέτες Πάνω από 2 εκατομμύρια μοτοσικλέτες σε όλη την ιστορία της μάρκας.

Το 2006 ήταν μία εξαιρετική χρονιά για την BMW Motorrad. Στις 15 Δεκεμβρίου επιτεύχθηκε στο εργοστάσιο του Βερολίνου, για πρώτη φορά στα χρονικά, ετήσια παραγωγή 100,000 μοτοσικλετών, ενώ παράλληλα, οι πωλήσεις ξεπέρασαν, επίσης για πρώτη φορά, το μαγικό αριθμό των 100,000 μονάδων. Για την ακρίβεια, πουλήθηκαν παγκοσμίως 100,064 μοτοσικλέτες BMW – ο υψηλότερος αριθμός μοτοσικλετών που έχει παραδώσει ποτέ η εταιρία σε πελάτες σε διάστημα ενός έτους. Αυτό σημαίνει αύξηση των πωλήσεων κατά 2.7%, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά (97,474 μονάδες). Εξάλλου, η εταιρία σημείωσε ένα ακόμα ορόσημο το 2006: το Δεκέμβριο, ο συνολικός αριθμός μοτοσικλετών BMW, που έχουν κατασκευαστεί από το 1923, έφτασε τα δύο εκατομμύρια. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, είχαν κατασκευαστεί συνολικά 2,061,977 μοτοσικλέτες, από τις οποίες οι 1,616,016 προέρχονταν από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου μοτοσικλετών στο Βερολίνο-Spandau, από το 1969. Πιστή στη παράδοση της εταιρίας, η 100,000η μοτοσικλέτα ήταν μία επίπεδη δικύλινδρη (Boxer), μία γυμνή R 1200 R σε μη μεταλλικό Nocturnal Black, με Integral ABS. Ο Hermann Bohrer, υπεύθυνος παραγωγής στο εργοστάσιο του Βερολίνου από τον Σεπτέμβριο, ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος: «ο αριθμός 100,000 αποδεικνύει τη δουλειά που έχει γίνει εδώ στο εργοστάσιο τα τελευταία χρόνια. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ένα δυνατό έμψυχο δυναμικό, με ισχυρό κίνητρο. Έξι νέα μοντέλα ήταν μεγάλη πρόκληση για το εργοστάσιο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους. Χάρη στις δικές τους προσπάθειες οδηγηθήκαμε σ’ αυτή τη μεγάλη επιτυχία.»
Οι βάσεις για την αύξηση της παραγωγής τέθηκαν από επενδύσεις του παρελθόντος. Περίπου 117 εκατομμύρια ευρώ τοποθετήθηκαν, από το 2001 μέχρι το 2003, στην ανάπτυξη της παραγωγής μοτοσικλετών στις εγκαταστάσεις του Βερολίνου. Σήμερα, είναι από τα πιο προηγμένα εργοστάσια παραγωγής μοτοσικλετών στον κόσμο.

Τα αποτελέσματα των πωλήσεων επιτεύχθηκαν κυρίως στη Δυτική Ευρώπη
Οι αγορές της Δυτικής Ευρώπης αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος στα εντυπωσιακά αποτελέσματα των πωλήσεων. Στη Γερμανία, μέχρι το Δεκέμβριο, είχαν παραδοθεί συνολικά 23,617 μονάδες, κάνοντας τη BMW Motorrad Νο1 στην εγχώρια αγορά. Η έντονη κινητικότητα που παρατηρήθηκε λόγω της επικείμενης αύξησης του Φ.Π.Α. οδήγησε σε ένα ακόμα κύμα πωλήσεων προς το τέλος της χρονιάς. Για τον Roger Bothmann, υπεύθυνο πωλήσεων μοτοσικλετών στη Γερμανία, το 2006 ήταν μία ασυνήθιστη χρονιά: «Παρουσιάσαμε πέντε νέα μοντέλα στην INTERMOT, αναβαθμίζοντας τη θέση της μάρκας στην αγορά με τα νέα μονοκύλινδρα μοντέλα της σειράς G 650 cross, την K 1200 R Sport και την HP2 Megamoto. Θα συνεχίσουμε την επιτυχία αυτής της προϊοντικής επίθεσης και το 2007». Η δεύτερη ισχυρότερη αγορά για την εταιρία ήταν η Ιταλία με 13,651 μονάδες, με τις Η.Π.Α. (12,825 μονάδες) και την Ισπανία (10,002 μονάδες) να ακολουθούν. Το R 1200 GS – μαζί με το ‘αδερφάκι’ του Adventure- σημείωσε πρωτοφανή επιτυχία σε πωλήσεις, με 31,138 μονάδες. Όχι μόνον είναι, με μεγάλη διαφορά, Νο 1 στην αγορά μοτοσικλετών enduro μεγάλου κυβισμού, αλλά, πιθανότατα, και ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις μοντέλα μοτοσικλέτας παγκοσμίως, στην κατηγορία άνω των 500cc. Στη δεύτερη θέση από άποψη δημοτικότητας μοτοσικλετών BMW, έρχεται η μοτοσικλέτα τουρισμού travel R1200 RT, με 13,384 μονάδες. Η μονοκύλινδρη F 650 GS και η έκδοση Dakar είχαν 12,511 πωλήσεις.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών της Ευρώπης μέσα σε μία δεκαετία
Μέσα σε μία δεκαετία η BMW Motorrad έχει γίνει ο μεγαλύτερος και πιο επιτυχημένος κατασκευαστής μοτοσικλετών στην Ευρώπη. Όμως για τον Dr. Herbert Diess, διευθύνοντα σύμβουλο της BMW Motorrad, τελικός σκοπός δεν είναι η αύξηση του όγκου παραγωγής: «Η στρατηγική της εταιρίας μας είναι μακροπρόθεσμη και προσανατολισμένη στη μόνιμη κερδοφορία όλων των προϊόντων μας, και δεν συνδέεται απλά με τον όγκο. Η κατάταξη στους πίνακες ταξινομήσεων δεν βρίσκεται στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων μας. Επενδύουμε προσεκτικά σε καινοτομίες και τεχνολογίες για νέα μοντέλα, που παγιώνουν και επεκτείνουν τις κατηγορίες μας και τις θέσεις μας στην αγορά. Έτσι εξασφαλίζουμε μία ισχυρή θέση μέσα στην αγορά για εμάς και τους εμπόρους μας».

Τα νούμερα ρεκόρ για το 2006 σηματοδοτούν το αποκορύφωμα μιας εντυπωσιακής ιστορίας επιτυχίας για τις μοτοσικλέτες BMW, που ξεκίνησε το 1993 με την 4-βάλβιδη γενιά των Boxer και την ανανέωση της κατηγορίας των μονοκύλινδρων το 1994. Από τότε, οι πωλήσεις έχουν ουσιαστικά τριπλασιαστεί (από 35.219 μονάδες το 1993 σε 100.064 μονάδες το 2006).

Νέος προσανατολισμός για την εταιρία και προϊοντική επέλαση από το 2004
Η συνεχής επέκταση του προγράμματος μοντέλων, και, από το 2004, η νέα έκδοση της 4-βάλβιδης Boxer – που επανασχεδιάστηκε πλήρως – όντας ελαφρύτερη, πιο ισχυρή και πιο ευέλικτη από την προηγούμενη γενιά, αποτελούν περαιτέρω στυλοβάτες της επιτυχίας. Σήμερα περιλαμβάνει οκτώ διαφορετικά μοντέλα, από τα οποία το πιο σπορ – το R 1200 S- αποδίδει ισχύ 90 kW (122 bhp).
Με τις 4βάλβιδες μοτοσικλέτες της σειράς Κ, που επίσης έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως, η BMW Motorrad επέκτεινε τη γκάμα της προς τις μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων από το 2004 και μετά. Ακολούθησε ο στρατηγικός επαναπροσανατολισμός ολόκληρης της γκάμας μοντέλων, με σημαντικά αναβαθμισμένη δυναμική συμπεριφορά και σπορ αίσθηση.

Το 2006 σημειώθηκε ένα ακόμη ορόσημο: η ένταξη στο, πολύ ανταγωνιστικό, τμήμα μεσαίας κατηγορίας με τα δύο νέα πρότυπα F 800 ST και F 800 S. Ο προηγμένος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας – μοναδικός σε σχεδιασμό, αποτελεί τώρα τη βάση για μία πρόσθετη σειρά μοντέλων- την τέταρτη- η οποία θα επεκταθεί μέσα στα επόμενα χρόνια. Το φάσμα των προϊόντων ολοκληρώνεται, στο χαμηλότερο όριο της κλίμακας, με τα μονοκύλινδρα μοντέλα G 650 Xchallenge, Xcountry και Xmoto, που παρουσιάστηκαν στο κοινό στο τέλος του 2006. Ουσιαστικά, ολόκληρο το πρόγραμμα μοντέλων έχει ανανεωθεί πλήρως μέσα στα τελευταία δύο χρόνια, με το λανσάρισμα 17 νέων μοτοσικλετών από το 2004. Η σημερινή γκάμα μοντέλων χωρίζεται σε τέσσερα βασικά τμήματα: Sports, Touring, Urban και Enduro. Υπάρχει ένα σύνολο 20 διαφορετικών μοντέλων – από το enduro των 650 cc μέχρι την 4κύλινδρη σπορ μηχανή υψηλών επιδόσεων με 1200 cc και 122 kW (167 bhp). Είναι το πιο μεγάλο, το πιο ποικιλόμορφο και το πιο συναρπαστικό πρόγραμμα μοντέλων όλων των εποχών. Οι δυναμικές επιδόσεις και η ισχύς έχουν γίνει το νέο σήμα κατατεθέν για τις μοτοσικλέτες BMW, σε συνδυασμό με παραδοσιακές αξίες όπως είναι η οικολογική συμβατότητα, η ασφάλεια και η αξιοπιστία.

Εν όψει του 2007
Η BMW Motorrad ξεκινά το 2007 με πέντε νέα μοντέλα. Η νέα μονοκύλινδρη σειρά με τα μοντέλα G 650 Xchallenge, Xcountry και Xmoto, η K 1200 R Sport και το HP2 Megamoto.