3ος Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΟΜΕ
Ημ/νια: 30-31/05/09
Συμμετοχές: 125 (MX1: 28, MX2: 35, ΜΧ3: 46, Junior: 8, Mini: 8)
Τοποθεσία: Μεγαλόπολη
Θεατές: 1000
Καιρός: Ήλιος 25 οC

Πολλές συμμετοχές και πλούσιο θέαμα επεφύλασσε ο τρίτος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MΧ στην Μεγαλόπολη. Ο Παναγιώτης Κουζής έκλεισε παλιούς λογαριασμούς συνεχίζοντας το φετινό του αήττητο στην ΜΧ1, ενώ ο Γιώργος Ηλιόπουλος έφερε τον καλύτερο συνδυασμό αποτελεσμάτων στην ΜΧ2 ανεβαίνοντας ξανά στην κορυφή της βαθμολογίας.

Μετά από χρόνια μάχη με το “κατεστημένο” η ΟΜΕ κατάφερε να πραγματοποιήσει με απόλυτη επιτυχία τον πρώτο της αγώνα (με την βοήθεια της ΔΕΗ) στην Μεγαλόπολη και να φέρει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross και στην νότια Ελλάδα όπως το είχε υποσχεθεί. Οι 125 συμμετοχές έδειξαν την ανάγκη να γίνονται καλοί αγώνες κοντά στην Αθήνα και την Πελοπόννησο και πιστεύουμε ότι αν ο αγώνας είχε πραγματοποιηθεί ένα μήνα πριν όπως είχε προγραμματισθεί θα υπήρχαν και πολλοί θεατές (έχει πολύ ζέστη τέτοια εποχή). Η πίστα της Μεγαλόπολης δέχτηκε μικρές αλλαγές για τις ανάγκες του αγώνα και μίκρυνε βγάζοντας την πρώτη ανηφόρα με την αντίστοιχη κατηφόρα της συνηθισμένης σχεδίασης. Οι αλλαγές δίνουν νέα δεδομένα στην πίστα και κατά κάποιο τρόπο νέο ενδιαφέρον στους αγώνες. Μια και μιλάμε για την πίστα θα ήθελα να τονίσω την ανάγκη βελτίωσης του αγωνιστικού χώρου, η πίστα σκληραίνει επικίνδυνα στα δεύτερα σκέλη και καλό θα ήταν να φρεζάρεται πιο βαθιά όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια σε πολλές πίστες, κυρίως στην βόριο Ελλάδα.

Ο Laermans αριστερά δείχνει να απορεί από πού τον πέρασε ο Κουζής δεξιά

Κατηγορία ΜΧ1 (η ρεβάνς)
Η εμφάνιση του Βέλγου Bengt Laermans (KTM #99) σε αγώνα του Παν. Πρωτ. ΜΧ στην χώρα μας έδινε πάντα ξεχωριστό ενδιαφέρον στον θεσμό. Πολύ περισσότερο αυτήν την χρονιά που είχε αφήσει ανοιχτούς λογαριασμούς με τον Παναγίωτη Κουζή (Yamaha #1) από το 2007 και τον αξέχαστο τότε, αγώνα των Πατρών της ΜΧ2. Με τον Bengt να συμμετέχει στην ΜΧ1 αυτήν την φορά ο Κουζής είχε μια ευκαιρία να πάρει την ρεβάνς και δεν την άφησε να πάει χαμένη. Με το ξεκίνημα του αγώνα ο Laermans ήταν αυτός που πήρε την εκκίνηση αλλά ανοίχτηκε στην πρώτη στροφή και έτσι επέτρεψε στον Κουζή να περάσει από την εσωτερική και να βρεθεί στην πρώτη θέση στην αμέσως επόμενη δεξιά. Μέσα σε δύο γύρους ο Κουζής κατάφερε να δημιουργήσει διαφορά πέντε δευτερολέπτων την οποία αύξησε σταδιακά μέχρι και την καρό σημαία, αφήνοντας τελικά 32 δευτερόλεπτα πίσω του τον δεύτερο Laermans. Οι δύο οδηγοί σε αυτό το σκέλος έγραψαν μακράν τους ταχύτερους γύρους της ημέρας με τον Κουζή να πετυχαίνει τον γρηγορότερο με 1:54.744.  Πίσω τους ο Δημήτρης Βαγγελάκος (Yamaha #211) ξεπέρασε γρήγορα τον Σαββα Σαββα (Yamaha #22) και τον Σταμάτη Λυρίου (Suzuki #110) για την τέταρτη και τρίτη θέση και παρά το κυνηγητό που του είχε εξαπολύσει ο Μανώλης Σκύβαλος (Suzuki #4) κατάφερε να κρατηθεί τρίτος. Ο Σκύβαλος τερμάτισε τέταρτος ενώ ο Λυρίου πήρε τελικά την πέμπτη θέση. Με την πρώτη φετινή εμφάνιση του Μανώλη Παπαγεωργίου Junior (Yamaha #114) στους αγώνες ήρθε η έκτη θέση σε αυτό το σκέλος και έδειξε γενικώς ότι εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα.

B.Laermans #99, Σ.Λυρίου #110 και Π.Κουζής #1 οπλίζουν πριν την εκκίνηση του πρώτου σκέλους

Στο δεύτερο και τελευταίο σκέλος της ημέρας, η πίστα είχε σκληρύνει σε απίστευτο βαθμό όπως επίσης και η ανταγωνιστικότητα των αγωνιζομένων που έδωσαν μεγαλύτερες μάχες για όλες σχεδόν τις θέσεις. Βέβαια η μάχη που κυριάρχησε ήταν αυτή της πρώτης θέσης όπου και πάλι ο Laermans έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση φυλάγοντας την εσωτερική του και σπρώχνοντας εξωτερικά κυριολεκτικά τον Κουζή (υπήρξε επαφή). Δύο στροφές πιο κάτω όμως ο Κουζής βρήκε και πάλι τον δρόμο για την πρώτη θέση ακολουθώντας μια απίστευτη γραμμή που δεν μπορούσε να αποκρούσει ο ιδιαίτερα επιθετικός σε αυτό το σκέλος Laermans. Οι δύο πρωτοπόροι στους πρώτους γύρους είχαν διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων την οποία κράτησαν σε ολόκληρο το σκέλος χάριν στο πολύ σφιχτό τους γυρολόγιο χωρίς κανένας να το βάζει κάτω μέχρι και τον τερματισμό. Ο Κουζής με αυτόν τον τρόπο κέρδισε και το δεύτερο σκέλος της ΜΧ1 παίρνοντας την ρεβάνς από τον δεύτερο Laermans που ιπποτικά συνεχάρη στο τέλος τον Έλληνα πρωταθλητή. Για την τρίτη θέση υπήρξαν πολλές μάχες και ανατροπές, Αρχικά ο Λυρίου οδήγησε σε αυτήν την θέση μετά την εκκίνηση αλλά έκανε ένα λάθος που είχε σαν αποτέλεσμα να του σβήσει η μοτοσικλέτα και να μείνει πιο πίσω. Έτσι στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Χρήστος Φωτόπουλος (BMW #911), στο πρώτο σκέλος δεν έφυγε ποτέ από την εκκίνηση (με τον κινητήρα σε λειτουργία). Ο Φωτόπουλος όμως δεν ήταν μόνος, Σκύβαλος και Παπαγεωργίου τον πίεζαν ασφυκτικά και λίγο μετά στην παρέα προστέθηκε και ο Βαγγελάκος που εκμεταλλεύτηκε την πτώση του Σκύβαλου και κατάφερε να περάσει μέσα σε ένα γύρο τους Φωτόπουλο και Παπαγεωργίου. Ο Βαγγελάκος τερμάτισε ξανά τρίτος ενώ μετά από τεράστια μάχη ο Παπαγεωργίου πήρε την τέταρτη θέση από τον πέμπτο Φωτόπουλο. Αρκετά πιο πίσω στην έκτη θέση τερμάτισε ο Σκύβαλος.

Από νίκη, πτώσεις και μάχες πέρασε ο “frozen” (#10) στον δρόμο του για την κορυφή της βαθμολογίας στην Μεγαλόπολη

Κατηγορία ΜΧ2
Τα νέα για την κατηγορία πριν από τον αγώνα δεν ήταν ευχάριστα, οι Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) και Hristian Ilievski (Suzuki #90) δύο από τους διεκδικητές του φετινού τίτλου δεν συμμετείχαν λόγω τραυματισμού. Αυτό αποτέλεσε κίνητρο για αρκετούς οδηγούς να παλέψουν για το βάθρο, προσφέροντας εκπλήξεις και άφθονο θέαμα. Στο πρώτο σκέλος ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (Yamaha #61) πήρε την εκκίνηση και κράτησε την πρωτοπορία από τους Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #10), Αναργυρο Τσαρνά (Kawasaki #91), Δημήτρη Κοντολέτα (Yamaha #92) και Κυριάκο Κόττη (Honda #199) που βρισκόντουσαν κοντά πίσω του. Γρήγορα όμως τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν μπροστά. Ο Ηλιόπουλος πέρασε τον Παναγιωτόπουλο για την πρώτη θέση και το ίδιο προσπάθησε να κάνει λίγο μετά και ο Τσαρνάς αλλά είχε μια πτώση που τον έριξε πίσω στην κατάταξη. Ο Παναγιωτόπουλος στην προσπάθεια του να ακολουθήσει τον πρωτοπόρο είχε μια έξοδο που τον καθυστέρησε και αυτόν αρκετά. Έτσι στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο Κοντολέτας που σιγά σιγά δεχόταν την πίεση του πρωτοπόρου της βαθμολογίας Σπύρου Κοσμά (Yamaha #122) αλλά και του Κόττη που καιροφυλακτούσε. Ο Κοσμάς θα έκανε και αυτός ένα λάθος που θα τον καθυστερούσε και ο Κόττης θα έκανε την επίθεση του στον Κοντολέτα  για την δεύτερη θέση με επιτυχία. Στους τελευταίους γύρους οι Κοσμάς, Κοντολέτας και Κόττης συναντήθηκαν ξανά και έδωσαν εκ νέου την μάχη για την δεύτερη θέση. Μετά από αρκετές εναλλαγές ο Κοντολέτας έκανε την έκπληξη, πέρασε και κράτησε την δεύτερη θέση μέχρι και τον τερματισμό, με τον Κόττη να τερματίζει τρίτος μετά από μεγάλη μάχη με τον τέταρτο Κοσμά. Καλύπτοντας μεγάλο χαμένο έδαφος ο Τσαρνάς με τον Παναγιωτόπουλο τερμάτισαν πέμπτος και έκτος αντίστοιχα.

Ο Τσαρνάς πήρε το δεύτερο σκέλος της καριέρας του, το πρώτο για φέτος

Με τόνους αυτοπεποίθησης  από το πρώτο σκέλος και “τσαμπουκά” ο Κόττης πήρε την εκκίνηση του δεύτερου σκέλους και κράτησε την πρωτοπορία από τον Παναγιωτόπουλο που τον πίεζε. Σταδιακά ο Ηλιόπουλος επικρατούσε στην τρίτη θέση του Τσαρνά ενώ ο Κοσμάς υπέφερε ξανά από κακή εκκίνηση. Στον τέταρτο γύρο ο Παναγιωτόπουλος πέρασε τον Κόττη για την πρώτη θέση, ο Ηλιόπουλος είχε μια πτώση και ο Τσαρνάς άρχισε να ανεβάζει ρυθμό. Σύντομα ο Τσαρνάς πέρασε τον Κόττη και άρχισε να πλησιάζει τον Παναγιωτόπουλο που έδειχνε αρκετά συγκεντρωμένος και δυνατός στην πρώτη θέση αλλά δεν έδειχνε και τόσο αποφασισμένος όσο ο Τσαρνάς. Οι διό τους δεν άργησαν να εμπλακούν σε μάχη που κράτησε μέχρι τρεις γύρους πριν τον τερματισμό όπου ο Τσαρνάς κατάφερε τελικά να περάσει τον κουρασμένο Παναγιωτόπουλο και να κερδίσει το σκέλος. Αγώνα με τον αγώνα οι δύο πρώτοι αυτού του σκέλους δείχνουν ανεβάζουν απόδοση και μπορεί για τον Τσαρνά αυτό να ήταν το πρώτο φετινό σκέλος που κερδίζει σίγουρα όμως θα έρθουν κι άλλα. Μετά από δύο ανώδυνες πτώσεις ο Ηλιόπουλος κατάφερε να ανακάμψει και να πάρει την τρίτη θέση στο νήμα από τον και πάλι τέταρτο Κοσμά ανεβαίνοντας παράλληλα για δεύτερη φορά φέτος στην κορυφή της βαθμολογίας. Το φοβερό σπριντ του Κόττη στην αρχή του αγώνα τον κούρασε και τον περιόρισε στην πέμπτη θέση, μπροστά από τον Κοντολέτα που δεν είχε καλή εκκίνηση και χρειάστηκε να παλέψει για την έκτη θέση.

Ακάθεκτος ο Ανδρέου για τον τίτλο στην OPEN

Κατηγορία ΟΡΕΝ
Με 46 συμμετοχές στην κατηγορία υπήρχε θέμα πρόκρισης στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Σαν να μην έφτανε αυτό μια απίστευτη βροχή λίγο πριν μπει η κατηγορία για τα προκριματικά, μετέτρεψε την πίστα σε βούρκο κάνοντας τα πράγματα εξαιρετικά δύσκολα. Στο πρώτο σκέλος του Σαββάτου η δυσκολία της πίστας παρέμεινε αλλά όχι για τον Νίκο Ανδρέου (ΚΤΜ #1) που έκανε νωρίς διαφορά και κέρδισε εύκολα το σκέλος από τον διώκτη του και επανεμφανιζόμενο στους αγώνες Σταμάτη Δημολιάνη (Suzuki #110) που τερμάτισε δεύτερος με τρίτο τον Δημήτρη Στούπα (Honda #56). Το δεύτερο σκέλος ήταν και πάλι υπόθεση του Ανδρέου από την αρχή μέχρι και το τέλος με δεύτερο αυτήν την φορά τον Ανδρέα Μπαντούνα (Honda #282) που κέρδισε την μάχη από τον και πάλι τρίτο Στούπα.

Με την νίκη του στο δεύτερο σκέλος ο Γεωργαντάς μπήκε δυνατά στο παιχνίδι του τίτλου της Junior

Κατηγορίες Mini – Junior
Λόγω της νεροποντής του Σαββάτου οι αγώνες των μικρών κατηγοριών μεταφέρθηκαν στο πρόγραμμα της Κυριακής όπου στο πρώτο σκέλος για την Junior, οι Γιάννης Μόσιος (ΚΤΜ #51) και Αλέξανδρος Γεωργαντάς (ΚΤΜ #21) συνέχισαν την μάχη τους για την κατάκτηση του Κυπέλλου με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Μόσιο όμως να έχει τον πρώτο λόγο και τελικά να κερδίζει τον σκέλος από τον δεύτερο Γεωργαντά. Μετά από κακή εκκίνηση, στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Μανώλης Κρητικός (Suzuki #172) που βρήκε ένα κενό από τις υποχρεώσεις του στο Βελγικό πρωτάθλημα και ήρθε να τρέξει στην Μεγαλόπολη. Στο δεύτερο σκέλος ο Γεωργαντάς δεν είχε αντίπαλο και έφυγε μπροστά για την τελική κατάκτηση του σκέλους αφήνοντας πολύ πίσω τον δεύτερο Κρητικό και τον τρίτο Μάριο Ατσίδη (Suzuki #35) που πέτυχε το πρώτο του φετινό βάθρο. Όσο για τον Μόσιο μια πτώση στην αρχή του σκέλους δεν του επέτρεψε κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση. Στην Mini πρώτο σκέλος ο πρωτοπόπορος της βαθμολογίας Γιώργος Αρβανίτης (Suzuki #71) δεν είχε αντίπαλο και επικράτησε εύκολα του δεύτερου και μεγάλου αντιπάλου του για τον τίτλο Νίκου Λυρίου (Suzuki #61) ενώ η τρίτη θέση πήγε στον Ανέστη Ράδο (ΚΤΜ #97). Στο δεύτερο σκέλος ο Λυρίου μετά από μεγάλη μάχη επικράτησε του Ράδου συμπληρώνοντας την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα ενώ η τρίτη θέση πήγε στον Σταμάτη Κατέβα (Kawasaki #66) που και αυτός ανεβαίνει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Ο άτυχος του αγώνα και πιθανότατα του πρωταθλήματος ήταν ο Αρβανίτης που είχε μια τρομακτική πτώση στο κατηφορικό άλμα της πίστας με αποτέλεσμα να σπάσει την ωμοπλάτη του και φυσικά να εγκαταλείψει. Του ευχόμαστε γρήγορα περαστικά.

Επόμενος αγώνας 19-20/09/09 Μεγαλόπολη.

Όλες οι φωτογραφίες του αγώνα υπάρχουν στο RacePhoto.gr