Τοποθεσία: Μεγαλόπολη, Αρκαδίας
Συμμετοχές: 71 (MX1:20, MX2:25, OPEN:19, Junior:3, Mini:4)
Θεατές: 600 περίπου
Καιρός: Ηλιοφάνεια 25C

Ο 2ος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος motocross της ΕΛΠΑ διεξήχθη μετά από διάστημα δύο εβδομάδων ξανά στην Μεγαλόπολη. Το θέαμα ήταν για άλλη μια φορά άφθονο και στις δύο κατηγορίες με την ΜΧ1 να επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στο τέλος ο Νεκτάριος Παπαβασιλείου για την ΜΧ1 και ο Παναγιώτης Κουζής για την ΜΧ2 ήταν οι διακριθέντες του αγώνα.
Το πρόγραμμα του αγωνιστικού ημερολογίου της ΕΛΠΑ προέβλεπε ο δεύτερος αγώνας να πραγματοποιηθεί στην Πρέβεζα, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό κι έτσι βρέθηκε ως λύση της στιγμής η Μεγαλόπολη, ξανά. Πληρώνει την αδιαφορία των προηγούμενων ετών η ΕΛΠΑ και κυρίως της περσινής χρονιάς. Πολλές λέσχες και διοργανωτές απομακρύνθηκαν από αυτήν προς άλλους, που τουλάχιστον έδειχναν περισσότερο έμπρακτο ενδιαφέρον. Ίσως το γεγονός ότι η Πρέβεζα που στήριξε την ΕΛΠΑ ολόκληρη την δύσκολη περσινή χρονιά δεν διατίθεται να κάνει το ίδιο και φέτος, να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους αγώνες μοτοσικλέτας και κυρίως τους ανθρώπους που εμπλέκονται σε αυτούς.

Μπορεί να είχαμε τους δύο πρώτους αγώνες στην ίδια πίστα, ευτυχώς όμως δεν άλλαξε η ημερομηνία στο ημερολόγιο και η ποιότητα της διοργάνωσης υπέστη πολύ μικρή φθορά κυρίως στην διαθεσιμότητα προσωπικού για τον αγώνα που όμως δεν επηρέασαν το τελικό καλό αποτέλεσμα. Όλα ήταν για άλλη μια φορά όπως πρέπει και όπως έχουμε συνηθίσει να είναι στην Μεγαλόπολη, υπήρχαν ακόμα και αρκετοί θεατές παρά το μικρό διάστημα των δύο εβδομάδων που μεσολάβησε. Η συμμετοχές κινήθηκαν στις 71, ικανοποιητικός αριθμός δεδομένου ότι υπήρχε και αντίστοιχος αγώνας της ΟΜΕ στα Τρίκαλα. Αυτό όπως είναι λογικό δημιούργησε κάποιες απουσίες οδηγών που συζητήθηκαν στα paddocks, χωρίς να δημιουργηθεί όμως αρνητικό κλίμα. Πιστεύω ότι η επιλογή του κάθε οδηγού το που θα αγωνιστεί είναι σεβαστή και οι περισσότεροι με όσους συνομίλησα συμφώνησαν με την άποψη αυτή.

Σάββατο 28/04/07
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά
Ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος ήταν ο άνθρωπος της ημέρας. Όχι μόνο πέτυχε τον απόλυτο χρόνο του αγώνα, πέτυχε και τον καλύτερο χρόνο που έχει σημειωθεί από Έλληνα οδηγό στην συγκεκριμένη πίστα και όλα αυτά πάνω σε μια μοτοσικλέτα δίχρονη 125 κυβικών. Ο χρόνος ρεκόρ του “fast Pap” Λευτέρη Παπανικολάκη με 2:03.959 που έγινε στον προηγούμενο αγώνα, έσπασε μέσα σε δύο εβδομάδες καθώς ο μικρός “αέρινος” Παναγιωτόπουλος σταμάτησε το χρονόμετρο στο 2:03.804. Αυτός ο χρόνος τον έφερε πρώτο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά της ΜΧ2 κατά 1.961 ταχύτερο από τον δεύτερο της κατηγορίας Παναγιώτη Κουζή και κατά 2.641 γρηγορότερο από τον πρώτο της ΜΧ1 Νεκτάριο Παπαβασιλείου.

1ος Αγώνας Junior-Mini
Στις δύο κατηγορίες ο απογοητευτικός αριθμός των επτά συμμετοχών είναι μια πληγή για τους αγώνες της ΕΛΠΑ που δύσκολα θα κλείσει. Οι σημαντικές παροχές της ΟΜΕ στις δύο αυτές κατηγορίες την περσινή σεζόν δημιούργησαν δικαίως, ισχυρούς δεσμούς και έτσι η περισσότεροι βρέθηκαν στον αγώνα των Τρικάλων. Για την Junior o Μάριος Ατσίδης (Yamaha #222) πήρε τον αγώνα μπροστά από τον δεύτερο Σαράντη Κουφό (ΚΤΜ #4) και τον τρίτο Γιώργο Τζουτζούλη (Yamaha #11). Στην Mini πρώτος τερμάτισε ο Γιώργος Γαβρίλης (Kawasaki #98) με δεύτερο τον Παναγιώτη Καρανάση (ΚΤΜ #30) όπου ήταν και οι μόνοι που τερμάτισαν τον αγώνα.

Κυριακή 29/04/04
1ος Σκέλος ΜΧ2
Στην εκκίνηση τρία ΚΤΜ πετάχτηκαν μπροστά και έδειξαν τις ίδιες πιθανότητες διεκδίκησης της πρωτοπορίας. Ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (ΚΤΜ #61) μετά τον πρώτο γύρο είχε τον πρώτο λόγο, περιορίζοντας τον Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #6) που έδειχνε ξαφνιασμένος από την μαχητικότητα του Δημήτρη Βαγγελάκου (ΚΤΜ #375). Ο πρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής στους πρώτους γύρους ήταν επιφυλακτικός, γρήγορα όμως βρέθηκε στην τέταρτη θέση και πλησίαζε τους πρωτοπόρους. Αντίθετα ο Παναγιωτόπουλος δεν ήταν άνετος, έχανε έδαφος και μάλιστα ο Ηλιόπουλος κατάφερε να τον περάσει. Μια πτώση έφερε μακριά από την πρώτη τριάδα τον Βαγγελάκο την στιγμή που ο Κουζής πέρναγε τον Παναγιωτόπουλο και έβαζε στόχο τον Ηλιόπουλο. Λίγο μετά τα μισά του αγώνα ο Κουζής έκανε την κίνηση του στον Ηλιόπουλο πέρασε μπροστά και κρατήθηκε εκεί μέχρι και τον τερματισμό. Προς το τέλος του αγώνα ο Ηλιόπουλος βρέθηκε να μονομαχεί για την δεύτερη θέση με τον Παναγιωτόπουλο που είχε αναδιοργανωθεί. Μια πτώση όμως έβγαλε τον Ηλιόπουλο από αυτήν την μάχη με τελικά δεύτερο τον Παναγιωτόπουλο. Πραγματοποιώντας ένα σταθερό αγώνα ο Χρήστος Φωτόπουλος (Kawasaki #911) πήρε την τρίτη θέση μπροστά από τον Ηλιόπουλο που τερμάτισε τέταρτος. Τον πρώτο του τερματισμό στην εξάδα πέτυχε ο δεκαεξάχρονος Ρόδιος Ανάργυρος Τσαρνάς (Kawasaki #91) με την πέμπτη θέση που πέτυχε δίνοντας πολλές υποσχέσεις για το μέλλον. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Βαγγελάκος που παρά την πτώση του έκανε ένα όμορφο αγώνα.

1ος Σκέλος ΜΧ1
Το καλύτερο σκέλος της ημέρας ήταν αυτό, παρά τις απουσίες του Λευτέρη Καρέτσου (Yamaha #1) λόγω τραυματισμού και του Λευτέρη Παπανικολάκη (Kawasaki #2). Την εκκίνηση πήρε ο Νικηφόρος Διακάκης (Honda #119) δεχόμενος την πίεση αρχικά του Σταμάτη Δημολιάνη (Yamaha #11) και μετέπειτα του Δημήτρη Κεραμιδά (ΚΤΜ #7). Ακριβώς πίσω τους βρισκόταν ο Σταμάτης Λυρίου (Kawasaki #5) και λίγο πιο πίσω μετά από κακή εκκίνηση ακολουθούσε ο Νεκτάριος Παπαβασιλείου (ΚΤΜ #3). Μετά από τέσσερις περίπου γύρους ο Κεραμιδάς έσπασε την αντίσταση του Διακάκη χωρίς όμως να καταφέρει να κάνει διαφορά. Ο Παπαβασιλείου είχε περάσει στην τρίτη θέση και πλησίαζε τον Διακάκη, δεν άργησε να τον φτάσει, να τον περάσει και να απειλεί πλέον τον Κεραμιδά. Στους τελευταίους γύρους η μάχη της πρώτης θέσης άναψε θυμίζοντας την κόντρα του 2005 των δύο οδηγών. Όλα έφτασαν να κριθούν στον τελευταίο γύρο, ο Παπαβασιλείου έκανε την επίθεση του και με μια δυνατή κίνηση πέρασε τον Κεραμιδά αλλά μισό γύρο πιο κάτω ο Κεραμιδάς ανταπέδωσε επίσης δυνατά, με αποτέλεσμα να πάρει την πρωτοπορία από τον Παπαβασιλείου που είχε μια πτώση. Ο Κεραμιδάς πήρε την νίκη που ήταν η πρώτη του σε Πανελλήνιο πρωτάθλημα μετά από μια μακροχρόνια προσπάθεια και όπως καταλαβαίνεται το πανηγύρισε έξαλα. Δεύτερος τερμάτισε ο Μανώλης Σκύβαλος (ΚΤΜ #120) μετά από μεγάλη μάχη με τον Σταμάτη Λυρίου (Kawasaki #5) σχεδόν σε όλο τον αγώνα.

Οι Σκύβαλος και Λυρίου είχαν μια σύγκρουση δύο γύρους πριν τον τερματισμό στην προσπέραση του Σκύβαλου, που επέφερε πτώση με εγκατάλειψη τελικά στον Λυρίου. Ο Παπαβασιλείου έκανε ένα δύσκολο αγώνα μετά την κακή εκκίνηση του, το πάλεψε όπως το συνηθίζει μέχρι το τελευταίο λεπτό και η τρίτη θέση σίγουρα δεν τον δικαιώνει. Τέταρτος τερμάτισε ο Διακάκης που σιγά σιγά βρίσκει τον παλιό καλό του εαυτό με πέμπτο τον Δημολιάνη που δεν απειλήθηκε και έκανε έναν μοναχικό αγώνα. Έκτος τερμάτισε ο Ανδρέας Μπαντούνας (Honda #482) που βρίσκεται σε ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.

1ος Αγώνας ΟΡΕΝ
Η εκκίνηση και η πρωτοπορία του αγώνα ήταν υπόθεση Κώστα Κατσούλα (Kawasaki #101) με τον Αλέκο Καρανάση (Honda #30) να τον ακολουθεί. Παρά τα τριάντα χρόνια αγώνων στην πλάτη του ο Κατσούλας κράτησε με νύχια και δόντια την πρώτη θέση χωρίς να δώσει σπιθαμή στον Καρανάση που έψαχνε απελπισμένα λίγο χώρο για να περάσει. Τελικά τρεις γύρους μετά άλλαξε την γραμμή του ο Καρανάσης μπήκε εσωτερικά στην στροφή μετά την μεγάλη κατηφόρα, πέρασε μπροστά και άρχισε να χτίζει διαφορά. Πίσω του οι Θοδωρής Βελλίδης (Kawasaki #4) και Μάνος Λυκίδης (Honda #88) έδιναν την μάχη της δεύτερη θέσης που θα γινόταν τελικά της τρίτης θέσης καθώς ο Σπύρος Βασιλείου (Honda #115) είχε κακή εκκίνηση τους πέρασε εύκολα στο κυνήγι του για την πρώτη θέση. Ο Καρανάσης όμως έκανε καλή διαχείριση του αγώνα και κατάφερε τελικά να κρατήσει την διαφορά του και να πάρει τον αγώνα. Δεύτερος τερμάτισε ο Βασιλείου με τρίτο τον Βελλίδη κερδίζοντας την μάχη στο τέλος του αγώνα από τον τέταρτο Λυκίδη. Πέμπτος τερμάτισε ο Γιώργος Ταμβάκος (Honda #66) με έκτο τον Βασίλη Τσαχτσιρλή (Honda #371). Να σημειώσουμε ότι ο κυπελλούχος της κατηγορίας Κώστας Μαρίνης (ΤΜ #1) δεν αγωνίστηκε.

2ος Αγώνας Junior-Mini
Σε αυτό τον αγώνα η συμμετοχή του γιου του Σταμάτη Λυρίου ήταν καταλυτική. Πρώτον γιατί αν και αγωνίζεται στην Mini αυτό δεν τον εμπόδισε να κερδίσει ακόμα και αυτούς που έτρεχαν στην Junior και δεύτερον ηρέμισε κάπως τον εκνευρισμένο πατέρα του από την σύγκρουση του πρώτου σκέλους με τον Σκύβαλο. Έτσι στην Junior μετά από μια ενδιαφέρουσα μάχη ο Κουφός επικράτησε του δεύτερου Τζουτζούλη ενώ ο νικητής του χθεσινού αγώνα Ατσίδης, περιορίστηκε στην τρίτη θέση. Όπως είπαμε ο Νίκος Λυρίου (Kawasaki #56) κέρδισε όποιον αναβάτη αγωνιζόταν σε αυτό το σκέλος κερδίζοντας έτσι την πρώτη θέση στην Mini. Ο Γαβρίλης τερμάτισε δεύτερος με τρίτο τον Μάκη Κατέβα (Kawasaki #66).

2ο Σκέλος ΜΧ2
Για άλλη μια φορά φέτος ο Παναγιωτόπουλος μπήκε αποφασισμένος για νίκη στο σκέλος. Πήρε την εκκίνηση και πριν ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο είχε ήδη δημιουργήσει διαφορά από τον δεύτερο Κουζή. Στον δεύτερο γύρο όμως μια τρομαχτική πτώση του Παναγιωτόπουλου μετά το άλμα της μεγάλης κατηφόρας, ευτυχώς μόνο τον καθυστέρησε καθώς δεν χτύπησε. Έτσι ο Κουζής οδήγησε μεν δυνατά αλλά χωρίς ουσιαστική πίεση στην πρώτη θέση, κερδίζοντας και το δεύτερο σκέλος. Από την πέμπτη θέση που βρέθηκε ο Παναγιωτόπουλος μετά την πτώση του κατάφερε να αναρριχηθεί στην δεύτερη θέση και να τερματίσει εκεί. Από τώρα φαίνεται ότι οι Κουζής και Παναγιωτόπουλος θα δώσουν μεγάλη μάχη για τον φετινό τίτλο. Μεγάλη μάχη έγινε για την τρίτη θέση μεταξύ του Φωτόπουλου και του Βαγγελάκου. Με όμορφη κίνηση ο Φωτόπουλος πέρασε τον Βαγγελάκο τερματίζοντας τρίτος και αφήνοντας τον Βαγγελάκο τέταρτο αντίστοιχα. Ο Τσαρνάς έκανε πάλι ένα σταθερό αγώνα και ανταμείφθηκε με άλλη μια πέμπτη θέση. Έκτος τερμάτισε ο Ηλιόπουλος που μέχρι σχεδόν τα μισά του αγώνα βρισκόταν δεύτερος, όμως άλλη μια πτώση τον καθυστέρησε αρκετά.

2ο Σκέλος ΜΧ1
Ξανά την εκκίνηση πήρε ο Διακάκης αλλά γρήγορα τον πέρασαν οι Παπαβασιλείου και Λυρίου που ξεχύθηκαν στην μάχη της πρώτης θέσης. Ο νικητής του πρώτου σκέλους Κεραμιδάς, είχε μια άσχημη πτώση στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση όπου απομακρύνθηκε με φορείο από την πίστα με ελαφριά διάσειση. Για την πρώτη θέση τα πράγματα δεν έδειχναν να αλλάζουν ενώ το ενδιαφέρον του αγώνα είχε επικεντρωθεί στην μάχη της Κρήτης μεταξύ του Διακάκη και του Σκύβαλου για την τρίτη θέση. Μεγαλώνοντας συνέχεια την διαφορά του από τον διώκτη του, ο Παπαβασιλείου κατάφερε να πάρει το σκέλος, ανεβαίνοντας ταυτόχρονα στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Ο Λυρίου προσπάθησε να κρατηθεί κοντά στον πρωτοπόρο αλλά σίγουρα δεν ήταν η μέρα του, πήρε εύκολα την δεύτερη θέση. Νικητής της μάχης των σύντεκνων ήταν ο Σκύβαλος που περιόρισε τελικά τον Διακάκη στην τέταρτη θέση. Άλλη μια πέμπτη θέση για τον Δημολιάνη με τον Γιάννη Ελένη (Kawasaki #9) να κρατάει πίσω του τον Μπαντούνα και τον Στέλιο Χριστοδούλου (Husqvarna #41) κερδίζοντας την έκτη θέση.

2ος Αγώνας ΟΡΕΝ
Από την εκκίνηση ο Καρανάσης βρέθηκε να παλεύει για την πρώτη θέση με τον Ταμβάκο. Λίγο πιο πίσω ο Βασιλείου προσπαθούσε να βρεθεί κοντά στους δύο πρωτοπόρους. Τελικά ο Καρανάσης είχε σταθερό γυρολόγιο και κατάφερε να πάρει και αυτόν τον αγώνα, αφήνοντας δεύτερο τον Ταμβάκο που έδωσε μεγάλη μάχη για να περιορίσει στην τρίτη θέση τον Βασιλείου. Τέταρτος τερμάτισε ο Βελλίδης έχοντας κοντά πίσω του τον πέμπτο Τσαχτσιρλή. Την εξάδα έκλεισε ο Λυκίδης.

Επόμενος αγώνας 19-20 Μαίου στις Σπέτσες.

Στην αριστερή φωτογραφία διακρίνεται (από αριστερά) Δημήτρης Κεραμιδάς, Κώστας Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Βαγγελάκος και Παναγιώτης Κουζής. Ο Ανάργυρος Τσαρνάς διακρίνεται στη δεξιά φωτογραφία. Μετά και την οικονομική βοήθεια της ΕΛΠΑ ο Δημήτρης Κεραμιδάς θα προχωρήσει με το σχέδιο του να βοηθηθούν οδηγικά οι παραπάνω αναβάτες το καλοκαίρι με πολύ προπόνηση και συμμετοχή σε αγώνες. Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους.