O τρίτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος Agip Supermoto διοργανώθηκε από την Ironteam στην Λαμία. Για πρώτη φορά βρέθηκε στην Λαμία και την Κεντρική Ελλάδα το πρωτάθλημα Agip Supermoto και ο αγώνας φιλοξενήθηκε στο χώρο του εκθεσιακού κέντρου Λαμίας. Περισσότεροι από 800 φίλοι του αθλήματος παρακολούθησαν τους αγώνες του Σαββάτου κάτω από την πύρινη κόλαση των 35+ βαθμών Κελσίου.

Μεγάλες ανακατατάξεις βιώσαμε στην μεγάλη κατηγορία Racing Open όπου ο Μιχάλης Κουτσουμπός (Honda, #138) πήρε παλικαρίσια την πρώτη θέση. Είχε προηγηθεί η καλύτερη εκκίνηση του Ηλία Μικέ (KTM, #1) αλλά ο Κουτσουμπός πραγματοποίησε την προσπέραση του αγώνα, στην μικρή ευθεία της εκκίνησης ξεσηκώνοντας τον κόσμο. Περνώντας μπροστά έμεινε εκεί και κέρδισε μια απροσδόκητα εύκολη νίκη αφού ο Μικές εγκατέλειψε μετά τον όγδοο γύρο, λόγω πτώσης. Δεύτερος μετά από πολύ καιρό ο Θανάσης Νάκης (Honda, #6) σκαρφαλώνει στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος. Τρίτος ο Μανώλης Σκύβαλος (Husqvarna, #100) μετά από συγκλονιστική μάχη με τον Νάκη.

Στην κατηγορία Racing 450cc όλα έδειχναν Νίκο Διακάκη (Pro Circuit, #1) από την αρχή. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ξεκίνησε από την πρώτη θέση και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος. Ακριβώς πίσω του έμεινε ο Σπύρος Κεφαλλονίτης (Suzuki, #199) που επαναλαμβάνει καλό τερματισμό, όπως και στο πρώτο αγώνα στην Τρίπολη. Τρίτος ο Γιώργος Κάκκος (Suzuki, #34) στον καλύτερο τερματισμό του φέτος, άφησε πίσω του τον Μιχάλη Μιμίκο (KTM, #100) και τον Φώτη Τσαλίκη (Honda, #3) και ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου. Στην κατηγορία είχαμε και μια διεθνή συμμετοχή του Βούλγαρου Kulev Kalin (ΚΤΜ, #666) με την ξεχωριστή πράσινη – κίτρινη μοτοσυκλέτα του.

Σημαντικό ενδιαφέρον όμως είχαμε και στην κατηγορία Light όπου τον αγώνα κοσμούσε η συμμετοχή του πρωταθλητή motocross Αλέξη Παπανικολάκη (Kawasaki, #185). Δυστυχώς όμως για αυτόν το σβήσιμο της μοτοσυκλέτας του στην σχάρα εκκίνησης ήταν ότι χειρότερο. Τον αγώνα κέρδισε καθαρά μπροστά ο Φώτης Τσαλίκης (Honda, #1) που δέχτηκε την απειλή μόνο του Χατζηγεωργίου Junior (Yamaha, #3) o οποίος όμως δεν κατάφερε να τον απειλήσει ουσιαστικά και έτσι έμεινε με την δεύτερη θέση. Τρίτος στο βάθρο ο Χρήστος Μακράκης (Yamaha, #6) που πάλεψε για την τρίτη θέση με τον Αλέξη Παπανικολάκη και τελικά ήταν αυτός που ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Στην κατηγορία Νέων/Junior έλαμψε το άστρο του νεαρού Ιωσήφ Ψεγιαννάκη που όπως και στο πρώτο αγώνα της χρονιάς κέρδισε τον συναγωνισμό. Ο νεαρός αναβάτης υπηρετεί την πατρίδα και δεν μπόρεσε να βρεθεί στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς αλλά με τέτοιες εμφανίσεις έχει τον τίτλο στο τσεπάκι του. Δεύτερος ο Γιάννης Τσαούσης (Honda, #6) που παραμένει στην πρώτη θέση της κατάταξης. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε ο Γιώργος Δημητρόπουλος (Honda, #43) για πρώτη φορά φέτος.

Στην κατηγορία Yamaha ΧΤ 660 είχαμε τον πιο συγκλονιστικό αγώνα της ημέρας αφού πολλοί ήταν οι αναβάτες που πάλεψαν για την πρώτη θέση. Τελικά όλα κρίθηκαν στο τέλος αφού τέσσερις αναβάτες τερμάτισαν με διαφορά ενός δευτερολέπτου. Πραγματικά μεγάλη μάχη σε ένα κύπελλο ενιαίου θεσμού που διοργανώνεται για πρώτη φορά φέτος. Την νίκη πήρε ο Δημήτρης Χάντζος (Yamaha, #19) μπροστά από τον Μιχάλη Μαυράκη (Yamaha, #20) που τερμάτισε δεύτερος και τον Στέλιο Κάσδαγλη (Yamaha, #15) στην τρίτη θέση. Τέταρτος αλλά με μικρή διαφορά έμεινε ο Ηλίας Αναστασόπουλος (Yamaha, #12).

Την κατηγορία των quad σημάδεψε η επιστροφή του περσινού πρωταθλητή που κέρδισε τελικά τον αγώνα. Ο Μιχάλης Πολυδάκης (Kymco, #1) επικράτησε τελικά του Κωνσταντίνου Γαζή (Kymco, #13) που τερμάτισε δεύτερος και του Σίμου Στεφανάτου (Kymco, #27) που τερμάτισε τρίτος.

Τον αγώνα της Λαμίας, σημάδεψαν οι προσπάθειες ορισμένων αγωνιζομένων να ακυρώσουν τον αγώνα λόγω επικινδυνότητας της πίστας. Η πίστα ήταν στημένη στα parking του εκθεσιακού κέντρου Λαμίας, γνωστό σε πολλούς από το Rally Acropolis. Η άσφαλτος ήταν στη χειρότερη μορφή της ενώ υπήρχαν μερικά σημεία όπου συναντούσες τρύπες μέσα στην πίστα. Τα πλαστικά σήματα χωροθέτησης της πίστας δεν μπορούσαν να τοποθετηθούν σωστά λόγω της κατάστασης της ασφάλτου, έτσι με την πρώτη επαφή έβγαιναν από την θέση τους ή οι βίδες που τα συγκρατούσαν ξεπρόβαλαν θέτοντας σε κίνδυνο τους αναβάτες.

Η οργάνωση σωστά συζήτησε τα θέματα με τους αγωνιζόμενους και προσπάθησε να διορθώσει τα περισσότερα από αυτά. Παρόλα αυτά κάποια ζητήματα δεν λύθηκαν, κατά την άποψη ορισμένων αγωνιζομένων οι οποίοι τελικά δεν συμμετείχαν. Και η Honda – Σαρακάκης σε συνεννόηση με τους dealers της αλλά και τις αγωνιζόμενες του ενιαίου Honda CRF 250 αποφάσισαν να μην συμμετέχουν λόγω επικινδυνότητας της πίστας. H απόφαση αυτή της εταιρίας ουσιαστικά είναι σταθμός στους Ελληνικούς αγώνες καθώς όντως η μεγαλύτερη εταιρία που συμμετέχει με τέτοιο βαθμό στους Ελληνικούς αγώνες είναι και η πρώτη εταιρία που αποφάσισε για το καλό των αναβατών της.

Ο Παναγιώτης Σιδέρης της Iron Team δήλωσε: “O αγώνας δεν ήταν επικίνδυνος. Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα επικινδυνότητας. Αυτό φάνηκε και από το γεγονός το οποίο δεν έγινε κανένα ατύχημα. Το μόνο ατύχημα που είχαμε στους αγώνες του Σαββάτου ήταν με τον Ηλία Μικέ, ο οποίος έπεσε στο χωμάτινο κομμάτι και όχι στην άσφαλτο από λάθος δικό του.”

Σίγουρα η απόφαση της οργάνωσης να διεξάγει τον αγώνα στα parking του εκθεσιακού κέντρου της Λαμίας ελέγχεται με το σκεπτικό της υποβάθμισης του θεσμού αλλά και την ακαταλληλότητα του χώρου γενικότερα. Η ενδεχόμενη ακύρωση του αγώνα όμως θα επέφερε πολλά περισσότερα προβλήματα, όπως χαρακτηριστικά έχουμε δει φέτος στα πρωταθλήματα Motocross και Scramble.

Δεν θα μπορούσαμε επίσης να μην σχολιάσουμε αρνητικά την προσπάθεια επιβολής απόψεων από μερίδα αναβατών, οι οποίοι μάλιστα έφτασαν σε σημείο να χειροκροτούν ειρωνικά συνάδελφους αγωνιζόμενους που απλά εξέφρασαν την άποψή τους και θέλησαν να συμμετάσχουν στα δοκιμαστικά και στους αγώνες. Τελικά απ’ ότι φάνηκε οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι τηρούσαν στάση αναμονής και τελικά πήραν μέρος στους αγώνες.