Μια φορά και έναν καιρό στο Λαύριο…
Ήταν ένας Σύλλογος, σύλλογος πονηρός
Για παράνομες έκριναν τις εκδηλώσεις του
αλλά δεν τις σταματούσαν
Καταπατητές τους έλεγαν
και με πρόθεση καταστροφής τους κατηγορούσαν

Η πρώτη επαφή με τον Δήμο Λαυρίου ήταν θετική και αφορούσε την άδεια χρήσης της πλατείας Ηρώων, περιβαλλόντων χώρων και μιας παραλίας για ειδική. Μέσα σε ένα χαλαρό κλίμα και φιλικές φιλοφρονήσεις από μέρους του Δήμου βρισκόμαστε με το logo της Λαυρεωτικής και την άδεια χρήσης πληροφοριών από το site και την βιβλιοθήκη για το έντυπο κοινού. Μετά από επικοινωνία με τον Αντιδήμαρχο και ενώ έχουμε την προφορική διαβεβαίωση του ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και έχουνε ήδη παραλάβει την επιστολή-αίτημα μας, ανακοινώνετε επικείμενο Δ.Σ. του Δήμου στις 28/02 όπου και θα ληφθεί και η απόφαση τυπικά. Αμ δε όμως, μιας και στις 1/03 μας ανακοινώνετε προφορικά ότι η ψήφοι ήταν αρνητικοί παμψηφεί και ότι ουδένας δημοτικός χώρος μας χορηγείτε, ούτε ξέρουν κάτι να προτείνουν εκτός από έναν παρακείμενο του λιμανιού χώρο, αλάνα για παρκάρισμα, όπου ούτως ή άλλως δεν μπορούν να απαγορεύσουν την χρήση του προφανώς, μιας και τα Σαββατοκύριακα συνήθως αθίγγανοι εκθέτουν την πραμάτεια τους εκεί. Η ευγενική αυτή παραχώρηση θα μας κοστίσει μόνο 2000 ευρώ! Ο χώρος που δεν χρεώνεται σε κανέναν και για τίποτα. Μας πληροφορούνε ακόμα ότι η απόφαση είναι μη αναστρέψιμη! Επί αυτού και ενώ ήμασταν ήδη στην επόμενη επιλογή, πληροφορηθήκαμε από τοπικούς ότι δεν έγινε κανένα Δ.Σ. την εν λόγω ημερομηνία και όταν είπαμε να συναντήσουμε έτσι από περιέργεια τον Αντιδήμαρχο μάθαμε ότι δύο μέρες αργότερα έπαθε έμφραγμα. Τα σχόλια δικά σας. Το ποσό της ενοικίασης του πάρκινγκ δεν θα περνούσε από τα Δημοτικά ταμεία. Άγνωστος σε εμάς, προσδοκώντας σε συνεργασία μαζί μας, έδωσε ψευδείς πληροφορίες για το γεγονός, μισή ώρα μετά το συμβάν!

Αποκλεισμένοι ξαφνικά από δημόσιους χώρους και ενώ η διαδρομή ήταν ήδη έτοιμη, απευθυνόμαστε σε ιδιώτες. Επικρατέστερη από τρεις επιλογές για τις παροχές και τους χώρους η Olympic Marine, παραπλεύρως του Λαυρίου με παροχές και άπλετο χώρο δίπλα στα σκάφη. Αποκομμένοι από το κέντρο της πόλης που προτιμάμε αλλά σε όμορφο μέρος όπου με την δημοσιότητα που δόθηκε από τον Best Radio ελπίζαμε σε ικανό αριθμό θεατών συγκεντρωμένο στις εγκαταστάσεις τους. Και συμφώνησαν σε αυτή την χορηγία υπαίθριων αλλά και κλειστών χώρων με αντάλλαγμα την προβολή τους ως πολυχώρος εκδηλώσεων. Εν γνώση τους είχαμε πια καθυστερήσει την προβολή του αγώνα σε σχέση με τα πρότερα δεδομένα μας και έτσι με τα σήματα και κείμενα τους προχωρήσαμε αμέσως για jingle στο ραδιόφωνο και αφίσα-έντυπο κοινού. Εν τω μεταξύ έχουμε όπως πάντα ενημερώσει και ΕΚΑΒ για κάλυψη (εκτός από Intersalonika και Ε.Ε.Σ.-Σαμαρείτες), Πυροσβεστική αλλά και τροχαία Κερατέας στην οποία υπάγεται η Λαυρεωτική, σύμφωνα πάντα και με τα όσα προστάζει ο 2725/99 αθλητικός νόμος. Ειδικά με την Τροχαία και επειδή κάτι μας μύριζε, είχαμε ιδιαίτερη επαφή και ενημέρωση με τον Διοικητή του Τμήματος, άνθρωπο με τον οποίο έχουμε συνεργαστεί άψογα και στο παρελθόν (1ος αγώνας 06). Δείχνει κατανόηση και μας εύχεται καλούς αγώνες!

Δύο μέρες αργότερα όμως 9/03 και ενώ τα spot παίζονται στο ραδιόφωνο, η αφίσα έχει τυπωθεί και ξεκινήσει ήδη η διανομή της και το έντυπο ψήνεται, κυκλοφορεί μια φήμη περί παράνομου αγώνα στο Λαύριο και ξεκινάει ένα κινηματογραφικό κυνήγι αρχικά υποκινούμενη από την Τροχαία όπου είχαμε μόλις συνεννοηθεί. Σε δεύτερη επαφή με την τροχαία πληροφορούμαστε ότι θα προβούν σε σύλληψη αλλά και μήνυση κατά αγνώστου. Παράλληλα, ο ιδιώτης (Olympic Marine) μας στέλνει έγγραφο να διακόψουμε την χρήση του λογότυπου τους και ότι δεν θα μπορέσουν να μας φιλοξενήσουν αν δεν τους προσκομίσουμε χαρτί από την τροχαία ή το Υπουργείο Δημ. Τάξεως για την νομιμότητα του αγώνα συν μια ασφαλιστική κάλυψη απέναντι σε πελάτες, τρίτους και άλλα.

Και ξαναρχίζει το τρέξιμο. Φιλικοί πάντα όλοι, να αφήνουν την εντύπωση ότι όλα θα ξεπεραστούν, έτσι για να μας φάνε χρόνο όπως διαπιστώσαμε και αργότερα. Και εμείς πέσαμε στην παγίδα. Ο Γ. Σιούλης –αντιπρόεδρος ΑΜΟΤΟΕ, στο πλευρό μας να τρέχει από Υπουργείο Αθλητισμού στο Υ.Δ.Τ. και από εκεί στην τροχαία και αντίστροφα. Παράλληλα έτρεχαν και άλλα θέματα όπως αυτό της πρώτης ειδικής διαδρομής. Αυτή την είχαμε προγραμματίσει για την παραλία της Μπλέτας, μια μαύρη από τα κατάλοιπα των μεταλλευμάτων ακτή αριστερά του λιμενοβραχίονα όπου μας αναζήτησαν ο Οργανισμός Λιμένος και το Λιμενικό σώμα. Ο πρώτος ως ιδιοκτήτης (και όχι ο Δήμος) και το δεύτερο για την αστυνόμευση. Ο πρώτος δεν έχει αντίρρηση εφόσον πληρώνονται οι προϋποθέσεις που θα καλύπτουν το Λιμενικό. Το δε λιμενικό δεν έχει αντίρρηση αλλά ούτε και προηγούμενο, συν ότι έχει και μια μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ μεγέθους 233 σελίδων όπου εν περιλήψει αφορά την αδρανοποίηση των μεταλλικών στοιχείων και φιλτράρισμα και καθαρισμός και άλλα προκειμένου σε λίγα χρόνια να καταστεί τουριστική. Η μελέτη δεν είναι σε εφαρμογή ακόμα αλλά θα πρέπει να ρωτηθεί και το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτός βεβαίως και από την Διοίκηση του Λιμενικού. Τα περί ΥΠΕΧΩΔΕ δεν καταφέρνουν να σταθούν ούτε από τους ίδιους μιας και εν κατακλείδι ζητάμε την άδεια χρήσης μιας κατεστραμμένης παραλίας όπου απαγορεύεται το κολύμπι και έτσι αναμένουμε την απάντηση της διοίκησης του Λιμενικού. Μέχρι τότε μας αφήνουν με την εντύπωση ότι και να κολλήσουμε στο γραφειοκρατικό, το πολύ να μας επιβληθεί πρόστιμο 300 ευρώ. Η απάντηση από το Λιμενικό μας κοινοποιείτε από κοντά το μεσημέρι της Παρασκευής 16/03 όπου και μας φέρνει γέλια, παρά το σοβαρό της υπόθεσης. Τους ευχαριστούμε για την φιλική αντιμετώπιση και τους ξανά εξηγούμαστε ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσουμε πίστα για Gp για να ζητήσουμε άδεια καταλληλότητας από την νομαρχία! Επιπροσθέτως προειδοποιούν και για διακοπή του αγώνα Εντωμεταξύ η τροχαία αλλάζει τροπάριο και με νέο της έγγραφο απαντά με νέο μαργαριτάρι έγγραφο, όπου για την τέλεση του αγώνα στο Λαύριο απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της FIM.

Εφτά ασφαλιστικές εταιρείες αδυνατούν να παρέχουν τέτοια ασφάλεια στη Olympic marine ενώ και ο δικός τους ασφαλιστής με τον οποίο είμαστε σε συνεχή επαφή, όταν του ζητάμε να το αναλάβει αυτός, δεν μπορεί να μας δώσει λύση. Δεν γίνονται τέτοιες ασφάλειες αστικής ευθύνης στην Ελλάδα, τουλάχιστον με τόσο ασαφή όρια. Τα χαρτιά που μας ζητήθηκαν ήταν απλά hat-trick. Η ομοσπονδία επίσης, απέστειλε επιστολή την οποία βεβαίως και αγνόησαν. Εδώ να κάνουμε ένα διάλλειμα και να επισημάνουμε το είδος της επιχείρησης και την κατηγορία των πελατών της. Ιδιωτικός χώρος είναι, έχει κάθε δικαίωμα να αρνηθεί ή να ζητάει οτιδήποτε όχι όμως και να μας δουλεύουν. Έτσι δύο ημέρες πριν τον αγώνα και ενώ έχουμε παραλάβει και τα έντυπα του κοινού, μένουμε χωρίς χώρο. Και οι συμφωνηθείσα προβολή τους τρέχει παντού. Μάλιστα από τον ιδιώτη πρωτομαθαίνουμε (εκτός του ότι είμαστε παράνομοι), ότι είμαστε και καταπατητές Δρυμού και κόβουμε και δέντρα. Ανακεφαλαιώνουμε λοιπόν. Πλην εκκίνηση-τερματισμός, μείον μία ειδική και πάμε και για την απλή. Τα τηλέφωνα αρπάζουν φωτιά σε δικηγόρους, φίλους, υποστηρικτές ενώ και από την μεριά τους οι προαναφερόμενοι δεν μας αφήνουν σε ησυχία. Ανησυχούν για τον αγώνα, θα γίνει ή όχι τελικά γιατί έχουμε και οικογένειες;

Το δασαρχείο ενημερώνεται από την πυροσβεστική για την ακριβή διαδρομή (τους την γνωστοποιήσαμε 28/02) και παίρνει τα βουνά ακολουθώντας τα σήματα. Σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους την Πέμπτη 15/03 προς έκπληξη μας μαθαίνουμε ότι Εθνικός Δρυμός δεν είναι μόνο αυτός του Σουνίου (από τον οποίο ούτως ή άλλως διερχόμαστε από άσφαλτο ή κεντρικό χωματόδρομο χωρίς μπάρες και απαγορεύσεις), παρά όλη η περιοχή μέχρι την Κερατέα και Λαγονήσι. Η μισή Αττική δηλαδή. Κάπου εκεί μας ενημερώνουν ότι υπάρχει καταγγελία, από Εξωραϊστικό Σύλλογο και από το ζευγάρι που έχει τον εξωραϊστικό σύλλογο ονομαστικά, ότι μας είδαν να κόβουμε δέντρα με τσεκούρι. Υπάρχει μάλιστα και πειστήριο. Ένα κλαδί. Αλλά και πλαστικά σήματα στα δέντρα. Τα οποία και βγάζανε καθημερινά όλη την εβδομάδα. Κάπου προς Θορικό και συγκεκριμένα στο Μαρκάτι, η διαδρομή φεύγει από τον χωματόδρομο και στρίβει μέσα στο πευκόδασος, παραπλεύρως οικισμού και χωματερής. Σε τόπο όπου πριν ένα μήνα πέρασε το rally Παλλάδιο με τον γνωστό αποκλεισμό της περιοχής και των γύρω δρόμων επί διημέρου ενώ τα πλαστικά πλέγματα ακόμα τυλίγουν τα δέντρα. Πράγμα που θυμηθήκανε και οι κάτοικοι και πήραν το μέρος μας, χωρίς να τους ζητηθεί, σε επεισόδιο με την αστυνομία ανήμερα του αγώνα. Αλλά η συνέχεια τώρα πια είναι θέμα δικαστηρίου. Η ειρωνεία στην όλη υπόθεση είναι ότι αν υποθέσουμε ότι η διαδρομή του αγώνα διερχόταν επίφοβων σημείων, αυτά σίγουρα ήταν μακριά του Μαρκατίου. Απλά ήταν ένα εύκολο και κοντινό σημείο να βρεθεί κανείς με το ΙΧ του! Η δε πυροσβεστική να τάσσεται στο πλευρό μας για την ασφαλή διεξαγωγή ενόψει και της ξηρασίας αλλά να ενημερώνει και το δασαρχείο για τις αλλαγές της διαδρομής σε χρόνο μηδέν. Βλέπετε αυτοί ήταν υποχρεωμένοι να παραστούν και ευθύνη τους το ότι θα συνέβαινε στο Δρυμό εφόσον έχουν ειδοποιηθεί εγκαίρως. Πράγμα που ξέχασε η τροχαία μετά την σύλληψη και εξαφανίστηκε. Αλλά δεν χρειαζόντουσαν κιόλας, μιας και τους θεατές που θα δημιουργούσαν κυκλοφοριακό τους είχαν διώξει με τον τρόπο τους.

Έτσι λοιπόν Παρασκευή βράδυ είχαμε έτοιμη εναλλακτική διαδρομή που δεν διερχόταν των ορίων του Δρυμού που γνωρίζαμε, δεν ενοχλούσε το Λαύριο που δεν μας ήθελε και χάναμε συνολικά 12 χιλιόμετρα διαδρομής που δεν μπορούσε πια να αντικατασταθεί. Και έπρεπε να βγούνε και σήματα, να βρεθεί ειδική σε παραλία (από πείσμα στον ειδικό κανονισμό) και βέβαια χώρος για εκκίνηση – τερματισμό, άλλοι χρόνοι κ.α.. Όσο για τους θεατές που περιμέναμε και την διανομή των εντύπων, αυτά απλά θα πήγαιναν στράφι. Τίποτα σπουδαίο δηλαδή. Ήμασταν στο όριο και λίγο πέρα από αυτό. Τι να πεις όμως σε 115 δηλωμένους, χορηγούς και υποστηρικτές; Ότι σε κυνηγάνε Λιμενικό, Οργανισμός Λιμένος, ΥΠΕΧΩΔΕ, ιδιώτες, Εξωραϊστικός Σύλλογος, αστυνομία, τροχαία ,Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, Δήμος, πυροσβεστική και Δασαρχείο μαζί; Θυμίζει finale από Blues Brothers. Για ένα αθλητικό γεγονός που σύμφωνα με τον αθλητικό νόμο δεν υποχρεούται να ενημερώνει ούτε τους μισούς από αυτούς. Και έγινε αυτό που ζήσατε. Η επιλογή του Χάους έγινε περισσότερο επειδή βόλευε και λιγότερο για συμβολικούς σκοπούς. Εξάλλου επειδή ξέραμε τι θα επακολουθήσει δεν θέλαμε να εκθέσουμε το συμβάν σε τρίτους. Είχαμε επιλογή κεντρικότερη του Χάους όπου και θα χάναμε λιγότερους θεατές, αλλά λιγότερο ασφαλούς ιδιοκτησιακά. Βλέπετε κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει την παραμονή σε δασικό απερίφραχτο χώρο. Αν και προσπάθησαν και για αυτό την ημέρα του αγώνα!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους 112 που δέχτηκαν να παρανομήσουν μαζί μας, αλλά και να δείξουν κατανόηση στις όποιες οργανωτικές ατέλειες δημιουργήθηκαν.

Ένα ακόμα πιο μεγάλο στα στελέχη και όσους βοήθησαν να στηθεί ένας άλλος αγώνας σε χρόνο μηδέν, μην υπολογίζοντας κόπο και χρόνο. Το Σαββατόβραδο ήταν μακρύ.

Ένα ακόμα πιο μεγάλο σε όσους προσπαθώντας να μας εξοντώσουν μας έκαναν πιο δυνατούς. Γιατί και εμείς, μέχρι κάποιο σημείο θέλαμε να πιστεύουμε ότι σφάλαμε οργανωτικά και δεν προβλέψαμε εγκαίρως. Όμως πλησιάζοντας όλο και πιο πολύ την ημέρα του αγώνα, δεν μας έμεινε κανένας ενδοιασμός. Ο διάολος έχει πολλά ποδάρια, ωστόσο περιμένουμε να τηρηθεί η υπόσχεση του Γ. Σιουλή ότι στο εξής η ΑΜΟΤΟΕ θα διώκει δικαστικά όποιον παρεμποδίζει το έργο της.

Ένα μεγαλύτερο ευχαριστώ στον γραμματέα της Ε-75 και εκπρόσωπο της ΑΜΟΤΟΕ, Γιάννη Χοχλακάκη, όπου η σύλληψη του σήμανε την απροβλημάτιστη έναρξη του αγώνα.

Ελπίζουμε να μην επαναληφθούν τέτοια επεισόδια ούτε σε αγώνα μας, ούτε κανενός άλλου …, σας και μας προσβάλουν, ας βοηθήσουμε όλοι πάνω σε αυτό. Ραντεβού στο βουνό (Κονίστρες). Μας θέλει ενωμένους.

Για τον Motor & Nature
Ο επικυρηγμένος πρόεδρος
Β. Σταθούλιας

Τα έγγραφα των δοσοληψιών με τις προαναφερόμενες υπηρεσίες είναι στην διάθεση του καθενός.