Η επιτροπή για την μέτρηση θορύβου σε Motocross και Εnduro σχηματίστηκε πέρυσι (Φεβρουάριος 2008) με την υποστήριξη των εργοστασίων και της Youthstream, για να οριοθετήσει έναν νέο τρόπο μέτρησης του θορύβου των αγωνιστικών μοτοσυκλετών.

Ο πρωταρχικός στόχος της έρευνας είναι να βρεθεί μια μέθοδος που να συνδέει με ακρίβεια τον θόρυβο μιας μοτοσυκλέτας στον έλεγχο θορύβου με τον θόρυβο της ίδιας μοτοσυκλέτας κατά την διάρκεια ενός αγώνα.

Μετά από δοκιμές 40 μοτοσυκλετών Motocross και Enduro, η επιτροπή μείωσης θορύβου βρήκε πως η υπάρχουσα μέθοδος ελέγχου θορύβου είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητη, δηλαδή μια μοτοσυκλέτα που είναι «αθόρυβη» κατά την διάρκεια του ελέγχου θορύβου μπορεί να είναι θορυβώδης μέσα στην πίστα, αλλά και το αντίθετο. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένη εκτίμηση σε ποσοστό 40% έως 50%.

Για τον παραπάνω λόγο δημιουργήθηκε ένας νέος τρόπος ελέγχου θορύβου, γνωστού ως “2 metre Max” (ένα όνομα που θα αλλάξει το 2009), που χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους και εργαλεία, αλλά υποστηρίζεται πως θα μειώσει την εσφαλμένη εκτίμηση μεταξύ του στατικού ελέγχου και της πίστας σε μόλις 5% διαφορά.

Η μέθοδος αυτή τοποθετεί το μικρόφωνο δυο μέτρα πίσω από το σημείο επαφής του πίσω τροχού στο έδαφος και 45 μοίρες γωνία από τον κεντρικό άξονα της μοτοσυκλέτας. Το μικρόφωνο απέχει 1.35 μέτρα από το έδαφος με κατεύθυνση προς την έξοδο της εξάτμισης και γυρισμένο κατά 45 μοίρες πάνω ή κάτω.

Ο έλεγχος γίνεται μόλις ο κινητήρας και η εξάτμιση έχουν ζεσταθεί (warm up), ενώ χρησιμοποιείται η ίδια χαρτογράφηση με αυτήν που χρησιμοποιείται στην πίστα. Με νεκρά στο κιβώτιο ανοίγει το γκάζι από το ρελαντί μέχρι το μάξιμουμ των στροφών του κινητήρα (σε ένα δευτερόλεπτο) και μετά αφήνεται να επιστρέψει σε στροφές ρελαντί.

Περισσότερη εξέλιξη της νέας μεθόδου θα γίνει σε όλη την διάρκεια του 2009 με σκοπό η μέθοδος αυτή να παρουσιαστεί το 2010.