Αλλαγές μοντέλων 2006 σε σύγκριση με το 2005
EC 2 – stroke:
-Νέο πολυόργανο το οποίο έχει ένδειξη στροφών κινητήρα (RPM) και μπλε φόντο για καλύτερη ορατότητα
-Νέο μεταβλητής διαμέτρου τιμόνι
-Νέο σύστημα συμπλέκτη με ορυκτέλαιο. Μεγαλύτερη αξιοπιστία για τα o-rings
-Ρύθμιση θέσης μανέτας συμπλέκτη
-Δύο διαφορετικοί ηλεκτρονικοί χάρτες ισχύς με διακόπτη στο τιμόνι. Η αλλαγή μεταξύ των δυο μπορεί να γίνει εν ώρα οδήγησης (εκτός EC 125, EC 200)
-Νέες ρυθμίσεις εμπρός και πίσω αναρτήσεων για μεγαλύτερη σταθερότητα και λιγότερη βύθιση στο φρενάρισμα
-Νέο εμπρός δισκόφρενο
-Νέο σχεδιασμένο και ελαφρύτερο πλαίσιο
-Νέος λαιμός με μεγαλύτερης αντοχής ρουλεμάν
-Νέο 2 εκ μακρύτερη μανιβέλα για ευκολότερη εκκίνηση
-Νέο μακρύτερο λεβιές ταχυτήτων
-Νέες V-FORCE βαλβίδες reed
-Νέα φλας
-Νέο υποπλαίσιο
-Νέα γραφικά

Αλλαγές μοντέλων 2006 σε σύγκριση με το 2005
FSE 4 – stroke:
-Νέο πολυόργανο το οποίο έχει ένδειξη στροφών κινητήρα (RPM) και μπλε φόντο για καλύτερη ορατότητα
-Το λάδι μεταφέρθηκε στον κινητήρα από το πλαίσιο ( 1,2 Liters). Αυτό επέτρεψε την απαλλαγή από πολλά σωληνάκια λαδιού για καλύτερη
-Νέο προ-φίλτρο στο πλάι του κινητήρα
-Νέα τρόμπα λαδιού
-Νέες ρυθμίσεις εμπρός και πίσω αναρτήσεων για μεγαλύτερη σταθερότητα και λιγότερη βύθιση στο φρενάρισμα
-Νέες διάμετροι κυλίνδρου και πιστονιού
-Ο κύλινδρος είναι 1mm πιο μπροστά για καλύτερα γεωμετρία πιστονιού και ευκολότερη εκκίνηση
-Νέα φλάντζα κεφαλής
-Νέοι εκκεντροφόροι
-Νέα μπιέλα
-Νέα κεφαλή
-Νέο αλουμινένιο τελικό εξάτμισης
-Νέα πρωτεύουσα σχέση για καλύτερη εκκίνηση
-Νέο χαμηλότερο και δυνατότερο υποπλαίσιο με νέο ευκολότερο τρόπο στερέωσης
-Νέα γραφικά

EC 125
MAIN FEATURES:
ENGINE:
-New “V-Force” reed block.
-CDI with double map switch.
-EU2 European Homologation
CHASIS:
-New profiles in the black painted Frame (Deltabox system)
-New Handlebar with variable diameter
-New multifunctional Digital Spedometer
-New aluminium kickstarter.
-Renewed settings in Front & Rear Suspensions
-New Decoration
-New Blinkers
TECHNICAL SPECS.
ENGINE:
Type: 2-stroke, single cylinder, liquid cooled
Disscplacement: 124cc
Bore x Stroke: 54×54,5 mm
Gearbox: 6 gears
Ignition: Kokusan digital CDI
FRAME:
Frame: DELTABOX
Front Suspension: upsidedown Marzocchi fork, diam. 45mm.
Rear Suspension: Ohlins Shock, aluminium swingarm
Brakes:Nissin discs 260/220 mm. Diam.
DIMENSIONS:
Wheel base: 1.476mm
Seat Height: 940mm
Weight:96 Kg.
Fuel tank: 9,5 liters

EC 250
MAIN FEATURES:
ENGINE:
-New “V-Force” reed block.
-CDI with double map switch.
-EU2 European Homologation
CHASIS:
-New profiles in the black painted Frame (Deltabox system)
-New Handlebar with variable diameter
-New multifunctional Digital Spedometer with RPM.
-New aluminium kickstarter.
-Renewed settings in Front & Rear Suspensions
-New Decoration
-New Blinkers
TECHNICAL SPECS.
ENGINE:
Type: two-stroke, single cylinder, liquid cooled
Discplacement: 249,3cc
Bore x Stroke: 66,4x72mm
Gearbox: 6 gears
Ignition: Kokusan Digital CDI
FRAME:
Frame: DELTABOX
Front Suspension: upsidedown Marzocchi fork, diam. 45mm.diam.
Rear Suspension: Ohlins Shork,aluminium swingarm
Brakes:Nissin discs 260/220 mm. Diam.
DIMENSIONS:
Wheel base: 1.476mm.
Seat Height: 940mm.
Weight: 102 Kg.
Fuel tank: 9,5 liters

EC 300
MAIN FEATURES:
ENGINE:
-New “V-Force” reed block.
-CDI with double map switch.
-EU2 European Homologation
CHASIS:
-New profiles in the black painted Frame (Deltabox system)
-New Handlebar with variable diameter
-New multifunctional Digital Spedometer with RPM.
-New aluminium kickstarter.
-Renewed settings in Front & Rear Suspensions
-New Decoration
-New Blinkers
TECHNICAL SPECS
ENGINE:
Type: two-stroke, single cylinder, liquid cooled
Discplacement: 2973 cc
Bore x Stroke: 72x72mm
Gearbox: 6 gears
Ignition: Kokusan Digital CDI
FRAME:
Frame: DELTABOX
Front Suspension: upsidedown Marzocchi fork, diam. 45mm.diam.
Rear Suspension: Ohlins Shork,aluminium swingarm
Brakes:Nissin discs 260/220 mm. Diam.
DIMENSIONS:
Wheel base: 1.476mm.
Seat Height: 940mm.
Weight: 103 Kg.
Fuel tank: 9,5 liters

NEO EC 450
MAIN FEATURES:
ENGINE
-Short stroke engine for 23% more torque and increased top-end power
-Wet-sump crankcase, revised oil system with 20% larger oil pre-filter
-Revised Kick-start gear system
-97 mm. Piston with only one compression ring
-New camshafts for increase HP.
-New lightweight exhaust system with aluminium muffler
-CHASIS
-Revised setting for Ohlins and Marzocchi suspension
-Reduced seat height
-Variable wall handlebars
-New frame profile for increase torsional rigidity
-New speedometer with rpm bar graph.
TECHNICAL SPECS.
ENGINE:
Type: 4 stroke, single cylinder, liquid cooled
Discplacement: 449cc
Bore x Stroke: 97×60,8
Gearbox: 6 gears
Ignition: integrated EFI
FRAME:
Frame: DELTABOX
Front Suspension: Marzocchi Upsidedown, 45mm, adjustable
Rear Suspension: Ohlins. adjustable
Brakes: Nissin discs 260/220 mm. Diam.
DIMENSIONS:
Wheel base: 1.475mm
Seat Height: 940mm.
Weight: 118 Kg.
Fuel tank:6,7 liters
PRODUCTION START: September‘05

NEO EC 500
MAIN FEATURES:
-New powerful engine, 4 strokes, liquid cooled
-New design of, cylinder cylinder head,crankshaft, and crakcases.
-New radiator, for a excellent cooling.
-High level of realibility.
TECHNICAL SPECS.
ENGINE:
Type: 4 stroke, single cylinder, liquid cooled
Discplacement: 502,5 cc.
Bore x Stroke: 97 x 68 mm.
Gearbox: 6 gears
Ignition: integrated EFI
FRAME:
Frame: DELTABOX
FrontFront Suspension: Marzocchi Upsidedown, 45mm, adjustable
Rear Suspension: Ohlins. Adjustable
Brakes: Nissin discs 260/220 mm. Diam.
DIMENSIONS:
Wheel base: 1.475 mm.
Seat Height 940 mm.
Weight: 118 Kgs.
Fuel tank: 6,7 Liters
PRODUCTION START: December ‘05