Μετά από την πολύ επιτυχή έναρξη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα motocross 2006, η KTM παρουσιάζει αυτήν την εποχή μια εξ ολοκλήρου νέα γενεά χωμάτινων μοτοσυκλετών. Η αιχμή της νέας σειράς είναι το 450 SX-F.

H KTM έχει επιλέξει να παρουσιάσει τo 450 SX-F, το πρώτο πρότυπο αυτής της νέας γενεάς χωμάτινων μοτοσικλετών, στο Ισπανικό Grand Prix motocross Βellpuig. Επισύροντας την προσοχή στον τεράστιο πλούτο, την ικανότητα της έρευνας και της ανάπτυξης, η εταιρεία έχει πετύχει στην παραγωγή μια συνολικά, καλύτερη-από-ποτέ μοτοσικλέτα που προορίζεται για την επιτυχία στις πίστες motocross σε όλο τον κόσμο.

Νέος κινητήρας
Το νέο 450 SX-F οδηγείται από έναν εντελώς επανασχεδιασμένο τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα, 449cc. Για πρώτη φορά η μοτοσικλέτα παρουσιάζεται με μίζα που θέτει τον 59 ίππους κινητήρα με καρμπυρατέρ Keihin σε κίνηση. Βοήθεια σε χρόνο κατά την εκκίνηση αλλά και σε περίπτωση σβησίματος δίνουν πολύτιμα δευτερόλεπτα στους χρόνους ενός αναβάτη κατά την διάρκεια των αγώνων.

Νέο πλαίσιο
Ένα συνολικό νέο πλαίσιο αναπτύχθηκε για να βοηθήσει να μεταφραστεί η καταπληκτική απόδοση της 450 SX-F σε ένα θετικό και αποτελεσματικό εργαλείο στην πίστα. Το πλαίσιο, κατασκευασμένο από ωοειδές σωληνοειδές προφίλ, είναι ιδιαίτερα καινοτόμο επειδή επιτρέπει λίγο περισσότερο κενό χώρο για το σύστημα ψύξης. Η βελτιωμένη ακαμψία σημαίνει ότι το βάρος του νέου πλαισίου μπορεί να μειωθεί περαιτέρω. Νέο αμορτισέρ τύπου PDS καθώς επίσης και ένα συνολικά νέο ανάποδο πιρούνι WP ανάποδο μετασχηματίζει συλλογικά τα πλαίσια SX στην πιο προηγμένη, υψηλής ποιότητας μονάδα σε ολόκληρο το χωμάτινο τομέα.

Ταχύτητα μέσα από τέλεια εργονομία
Όλα τα πλαστικά είναι νέα στο καινούργιο SX, οι μηχανικοί ανάπτυξης της KTM έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην τέλεια εργονομική και μέγιστη ευκολία της χρήσης. Το 450 SX-F είναι το πρώτο πρότυπο της νέας γενεάς που χαρακτηρίζει ένα νέο σχέδιο στο ντεπόζιτο που τώρα έχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής. Προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό συναίσθημα με τον αναβάτη σε κάθε κατάσταση, η σέλα έχει επανασχεδιαστεί. Το νέο SX, με τις πολυάριθμες τροποποιήσεις του, έχει επίσης μια νέα και πολύ επιθετική εμφάνιση που αντιπροσωπεύει ένα αισθητικό κύριο σημείο για την KTM.

Η επιτυχία ευθύς εξαρχής
Ο εργοστασιακός αναβάτης της ΜΧ1 Jonathan Barragan, που έχει διαδραματίσει σημαντικό και συμβουλευτικό ρόλο στη διαδικασία ανάπτυξης, κατέδειξε την απέραντη δυνατότητα της νέας μοτοσυκλέτας στο Bellpuig. Ήταν 4oς ακριβώς πίσω από εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Stefan Everts στο πρώτο σκέλος και 7ος στο δεύτερο σκέλος.

“Είμαι πραγματικά ευχαριστημένος από την νέα μοτοσυκλέτα” είπε. “Ο κινητήρας είναι ισχυρός ενώ παράγει την δύναμή του πιο μαλακά. Τα πλαστικά είναι νέα και αισθάνθηκα το ντεπόζιτο λίγο πιο ευρύτερο αλλά οι εντυπώσεις μου είναι καλές και περιμένω να συνεχίσω την εξέλιξη”.

Οι φίλοι του Αυστριακού εργοστασίου σε όλο τον κόσμο θα χρειαστούν ακόμα λίγη υπομονή πριν από την τελική παρουσίαση του προτύπου. Μαζί με τις νέες KTM 125 SX, 250 SX και οι 250 SX-F, τα 450 SX-F θα παρουσιαστούν επίσημα στο Mattighofen, τέλος του Ιουνίου. Η παράδοση της σειράς KTM SX θα ακολουθήσει κατόπιν.

Τεχνικά χαρακτηρισικά του εργοστασιακού KTM 450 SX-F
ENGINE
Engine Type: Single cylinder, 4-stroke
Displacement (cc): 449.3
Bore x Stroke (mm): 97 / 60.8
Compression rati 12,5 : 1
Performance: approx. 59 HP
Starter: electric starter
Transmission: 4 gears
Carburetor: Keihin MX FCR 41
Control: 4V / DOHC with finger levers
Primary rati 29 : 74
Final drive: 5/8 x 1/4″
Cooling: Liquid cooled
Clutch: Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Ignition: Kokusan digital CDI

CHASSIS
Frame: Chromium molybdenum
Subframe: Titanium
Handlebar: Aluminium
Front suspension: WP-USD 52 MA
Rear suspension: WP-PDS shock absorber
Suspension travel front/rear: 300 / 335 mm
Front brakes: Disc brake 260 mm
Rear brakes: Disc brake 220 mm
Front/rear rims: 1.6 x 21″ / 2.15 x 19″
Front/rear tyres: 80/100-21″ / 110/90-19″
Transmission rati 14:50
Main silencer: Titanium
Steering head angle: 63.5°
Wheel caster: 112 mm
Wheelbase: 1481±10 mm
Ground clearance (unloaded): 380mm
Seat height (unloaded): 925mm
Fuel capacity: approx. 7 liters
Weight: approx. 100 kg

Φωτογραφίες: R. Archer