Η δυναμική επιστροφή της χώρας μας στον θεσμό του Βαλκανικού πρωταθλήματος σηματοδότησε ταυτόχρονα και την αλλαγή τακτικής στους αγώνες motocross της ΕΛΠΑ. Στην ΜΧ1 ο Nikolay Kumanov πήρε δύσκολα την νίκη ενώ στην ΜΧ2 ο Μ.Παναγιωτόπουλος έκανε ένα υγιεινό περίπατο.

Η ΕΛΠΑ φέτος δείχνει να έχει στρέψει ξανά την προσοχή της στους αγώνες μοτοσικλέτας(αν και άργησε λίγο), έκανε τους αγώνες της οικονομικότερους, έδωσε παροχές στις διοργανώτριες λέσχες και επένδυσε τόσο οικονομικά όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό για την σωστή διεξαγωγή των αγώνων της. Θέλοντας να μπει δυναμικά ξανά στους αγώνες motocross έφερε αγώνα βαλκανικού πρωταθλήματος δίπλα στην Αθήνα. Ανάστησε την νεκρή εδώ και χρόνια πίστα της Χαλκίδας, κινητοποιώντας την τοπική λέσχη ΑΛΜΕΧ και φυσικά τον τοπικό δήμο που είναι ο ιδιοκτήτης του χώρου. Όλα έγιναν με την προσωπική προτροπή του αντιπροέδρου της ΕΛΠΑ Αλέξανδρου Μανιατόπουλου που μάλιστα παρευρέθηκε και στις απονομές του αγώνα, επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την ανάληψη των αγώνων μοτοσικλέτας σε προσωπικό ζήτημα.

Οργανωτικά ο αγώνας ήταν ότι πιο κοντά στους κανονισμούς έχουμε δει τα τελευταία χρόνια (εκτός από τους αγώνες της ΛΕΜΟΤ στην Μεγαλόπολη). Έπεσε πολύ δουλειά από τους ανθρώπους της ΕΛΠΑ στο λειτουργικό κομμάτι του αγώνα και από τους τοπικούς φορείς στο να προετοιμάσουν την πίστα και γενικότερα τον χώρο. Οι ανταπόκριση των αγωνιζομένων και των θεατών ήταν εντυπωσιακή, που όμως στην πλειοψηφία τους έφυγαν απογοητευμένοι από τον αγώνα. Ο κυριότερος λόγος ήταν η σκόνη που έκανε αρκετούς θεατές να μην καθίσουν να δουν ούτε καν ολόκληρα τα πρώτα σκέλη. Οι αγωνιζόμενοι δυστυχώς είχαν κι άλλον ένα λόγο να ανησυχούν. Όση δουλειά και να έγινε στην πίστα τους τελευταίους δύο μήνες, το αποτέλεσμα κρίθηκε από πολλούς ως επικίνδυνο. Δεν είναι τυχαίο, ότι υπήρχαν δύο σοβαροί τραυματισμοί το Σάββατο (και άλλοι λιγότερο σοβαροί), ότι πολλοί οδηγοί επέλεξαν να μην ολοκληρώσουν τον αγώνα τους στα δεύτερα σκέλη (μεταξύ αυτόν και ο Λευτέρης Καρέτσος) λόγο της κακής κατάστασης της πίστας και τέλος σε μια συμβολική πράξη ο Στέλιος Χριστοδούλου αγωνίστηκε με δερμάτινη φόρμα αγώνων ταχύτητας στο δεύτερο σκέλος της ΜΧ1 διαμαρτυρόμενος για τον σκληρό(σχεδόν άσφαλτος) και επικίνδυνο αγωνιστικό χώρο. Δεν μας αρέσει να γκρινιάζουμε αλλά τι να πει κανείς όταν βλέπει 2000 θεατές να φεύγουν από τα πρώτα σκέλη; Τι θέαμα να προσφέρει και πόσο να προσπαθήσει ο μέσος αγωνιζόμενος όταν βλέπει τους καλούς οδηγούς να μην τους προλαβαίνουν τα ασθενοφόρα;

Αυτά τα δύο σημεία άλλαξαν την εικόνα του αγώνα που είχε όλες τις προδιαγραφές να είναι τουλάχιστον ο καλύτερος φετινός motocross αγώνας εν’ Ελλάδι μέχρι αυτήν την στιγμή. Δεν θα ήθελα όμως από αυτό το κείμενο να μείνουν μόνο αυτά τα δύο μελανά σημεία. Οι επικίνδυνοι αγώνες με σκόνη και άλλα, έχουν περιοριστεί αρκετά τα τελευταία χρόνια και γίνονται προσπάθειες από όλες τις λέσχες και τους οργανωτές να περιοριστούν ακόμα περισσότερο. Στον αγώνα της Χαλκίδας έγινε σοβαρή δουλεία από τους οργανωτές σε όλους τους τομείς, απλά προδόθηκαν από μερικές επιλογές τους στην προετοιμασία του αγωνιστικού χώρου, που δυστυχώς στιγμάτισαν την εικόνα του αγώνα.

Σημείωση: Το Βαλκανικό πρωτάθλημα ακολουθεί τα πρότυπα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος σε διάρκεια σκελών και βραβεύσεων.

ΜΧ1
Πρώτο σκέλος
Από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου φαινόταν ότι η κατηγορία είναι υπόθεση δύο μονομάχων. Ο Λευτέρης Παπανικολάκης(Kawasaki #61) και ο βούλγαρος Nikolay Kumanov(Kawasaki #81) ξεχύθηκαν μπροστά από την αρχή του σκέλους δίνοντας μάχη τροχό με τροχό στους πρώτους γύρους. Σε όλο τον αγώνα οι δύο οδηγοί δεν άλλαξαν θέσεις που πάντως κράτησαν δυνατό ρυθμό μέχρι το τέλος. Το πείσμα και η μαχητικότητα του Λ.Παπανικολάκη δικαιώθηκαν κερδίζοντας με αυτόν τον τρόπο το σκέλος. Ο Kumanov τερμάτισε δεύτερος που χαλάρωνε την πίεση του όσο πέρναγε η ώρα.  Μοναχικό αγώνα έκανε ο Σταμάτης Λυρίου(Kawasaki #6) στην τρίτη θέση που δεν απειλήθηκε ποτέ από τον τέταρτο Λευτέρη Καρέτσο(Yamaha #450) που δεν είχε καλή εκκίνηση και γενικότερα δε απέδωσε τα αναμενόμενα. Η δεύτερη μεγάλη μάχη του αγώνα ήταν μεταξύ του κύπριου Μαρίνου Τσαγαρά(Yamaha #79) και του βούλγαρου Boncho Avramov(Yamaha #82) που κράτησε μέχρι και τον τερματισμό, με τον Τσαγαρά να παίρνει την πέμπτη θέση αφήνοντας τον Avramov έκτο.

Δεύτερο σκέλος
Οι ρόλοι άλλαξαν στο δεύτερο σκέλος. Ο Kumanov ήταν αυτός που βρέθηκε από την αρχή μπροστά με τον Λ.Παπανικολάκη να πιέζει από την δεύτερη θέση. Δεδομένου ότι ο νικητής αυτού του σκέλους θα έκρινε και την κατάταξη για την πρώτη θέση του βάθρου, έκανε τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα. Σε όλη την διάρκεια του σκέλους ο Kumanov έδειχνε να ελέγχει την διαφορά του από τον Λ.Παπανικολάκη που δεν το έβαλε κάτω μέχρι και τον τερματισμό. Νικητής του σκέλους αλλά και του αγώνα αναδείχτηκε τελικά ο Kumanov, με δεύτερο στο σκέλος και στον αγώνα τον μαχητή Λ.Παπανικολάκη. Η δεύτερη τρίτη θέση του Λυρίου πάλι μετά από ένα μοναχικό αγώνα τον ανέβασε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Τέταρτος τερμάτισε ο Avramov ξανά μετά από μικρή μάχη αυτήν την φορά, με τον πέμπτο Τσαγαρά. Την εξάδα έκλεισε ο Martin Todorov(Yamaha #36).

ΜΧ2
Πρώτο σκέλος
Την εκκίνηση και πρωτοπορία του αγώνα πήρε ο Γιώργος Ηλιόπουλος(ΚΤΜ #30) που με τον δεύτερο Αλέξη Παπανικολάκη(Kawasaki #185) έκαναν μια μικρή διαφορά από τους υπόλοιπους μαχόμενοι για την πρώτη θέση. Ο Α.Παπανικολάκης κατάφερε να περάσει τον Ηλιόπουλο που τώρα αυτός πίεζε τον πρωτοπόρο. Πίσω ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος(ΚΤΜ #61) δεν είχε καλή εκκίνηση αλλά γρήγορα ανέβαινε θέσεις και σύντομα βρέθηκε πίσω από τους πρωτοπόρους. Λίγο μετά τα μισά του αγώνα χωρίς να ανακόψει τον ρυθμό του, πέρασε τον Ηλιόπουλο που είχε αρχίσει να κουράζεται και δύο γύρους μετά και τον Α.Παπανικολάκη, καταφέρνοντας μάλιστα να απομακρυνθεί και να πάρει σχετικά άνετα το σκέλος. Η μάχη της δεύτερης θέσης κράτησε το ενδιαφέρον του αγώνα μέχρι το τέλος. Ανεβαίνοντας σταδιακά μπροστά οι Στέλιος Γαλατιανός(Honda #103) και Παναγιώτης Κουζής(Yamaha #88), βρέθηκαν μαζί στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης με τελικό αποδέκτη αυτής τον Κουζή. Ο Γαλατιανός έδωσε δυνατή μάχη και τερμάτισε πίσω από τον τροχό του Κουζή στην τρίτη θέση. Τέταρτος τερμάτισε ο Α.Παπανικολάκης με πέμπτο τον Ηλιόπουλο. Την εξάδα έκλεισε ο ρουμάνος Julian Raduta(Yamaha #168) που έδειξε ιδιαίτερα μαχητικός σε όλο τον αγώνα.

Δεύτερο σκέλος
Από την εκκίνηση οι Παναγιωτόπουλος και Ηλιόπουλος έφυγαν μπροστά στην διεκδίκηση της πρωτοπορίας του αγώνα. Ο Παναγιωτόπουλος όμως είχε μεγάλα κέφια και γρήγορα εδραιώθηκε στην πρώτη θέση. Η απειλή θα μπορούσε να έρθει λίγο πιο μετά από τον Κούζη που πλησίασε τον πρωτοπόρο και προσπάθησε πολύ να βρεθεί κοντά του. Δεν τα κατάφερε όμως καθώς ο Παναγιωτόπουλος έλεγχε τον ρυθμό του και κατάφερε να πάρει το σκέλος χωρίς ουσιαστικά να απειληθεί. Επιβλητική νίκη στον αγώνα για τον Παναγιωτόπουλο με δύο νίκες, μπροστά από τον δεύτερο Κουζή σε σκέλος και αγώνα. Άλλη μια τρίτη θέση για τον Γαλατιανό και σε αυτό το σκέλος, ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Raduta έδωσε πολλές μάχες και τελικά κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση, μπροστά από τον πέμπτο Ηλιόπουλο και τον έκτο Α.Παπανικολάκη.

85cc
Πρώτο σκέλος
Την εκκίνηση πήρε ο βούλγαρος Angel Karanyotov(ΚΤΜ #79) ακολουθούμενος από τον Δημήτρη Κοντολέτα(Yamaha #92). Στον δεύτερο γύρο ο Karanyotov είχε μια πτώση που επέτρεψε στον Κοντολέτα να περάσει μπροστά και να απομακρυνθεί από τους υπόλοιπους, κερδίζοντας άνετα το σκέλος. O Karanyotov μετά την πτώση έπρεπε να παλέψει σκληρά για την δεύτερη θέση, έδωσε πολλές μάχες, είχε κι άλλη μια πτώση αλλά τελικά τα κατάφερε. Τρίτος τερμάτισε ένας άλλος βούλγαρος ο Georgi Damayanov(Yamaha #4) μετά από μεγάλη μάχη με τον συμπατριώτη του Yanko Tashev(ΚΤΜ #91). Ο τούρκος Ata Nurcan(KTM #10) πήρε την πέμπτη θέση μπροστά από τον ρουμάνο Andre Gregoire(Honda #23).

Δεύτερο σκέλος
Ακόμα πιο εύκολα πήρε την νίκη ο Κοντολέτας σε αυτό το σκέλος και χωρίς να χρειαστεί πτώση του αντιπάλου του. Έφυγε από την εκκίνηση και δεν κοίταξε πίσω του μέχρι και τον τερματισμό, κερδίζοντας το σκέλος και τον αγώνα. Δεύτερος σε σκέλος και σύνολο περιορίστηκε ο Karanyotov με τρίτο τον Tashev που έκλεψε στην γραμμή το βάθρο από τον τέταρτο Damayanov. Πέμπτος τερμάτισε ο Simeon Spasov(Kawasaki #25) με έκτο τον Nurcan.

65cc
Πρώτο σκέλος
Από την αρχή του αγώνα ο βούλγαρος Michael Ivanov(Kawasaki #97) πήρε την πρωτοπορία μεγαλώνοντας την διαφορά του από τον δεύτερο Ανέστη Ράδο(ΚΤΜ #197). Στον τέταρτο γύρο όμως μια πτώση έφερε τον Ivanov στην τέταρτη θέση και τον Ράδο μόνο μπροστά να οδηγεί το σκέλος και να το κερδίζει τελικά, μετά από αυτήν την εξέλιξη. Ο σέρβος Alexander Stancovic στο τέλος του αγώνα πλησίασε αρκετά τον Ράδο χωρίς όμως να καταφέρει κάτι καλύτερο από την δεύτερη θέση. Παρά την εκπληκτική προσπάθεια που κατέβαλε, ο Ivaonov τερμάτισε τρίτος αρκετά μπροστά από τον τέταρτο Valentin Roglev(KTM #8).

Δεύτερο σκέλος
Ράδος και Ivanov βρέθηκαν στον πρώτο γύρο να μονομαχούν για την πρώτη θέση, αλλά από εκεί και μετά ο Ivanov έδειξε την ανωτερότητα του, έχτισε διαφορά και την κράτησε μέχρι το τέλος για να κατακτήσει το σκέλός και τον αγώνα. Δεύτερος σε σκέλος και σύνολο τερμάτισε ο Ράδος με τρίτο τον Stancovic.

Στις ομάδες πρώτη αναδείχτηκε η ομάδα της ΟΜΕ με δεύτερη την Βουλγαρία και τρίτη την ΕΛΠΑ.