Το ντεμπούτο του πανελληνίου πρωταθλήματος enduro της ΑΜΟΤΟΕ πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Χρυσούπολης λίγο έξω από την πόλη της Καβάλας την Κυριακή 12 Μαρτίου με οικοδεσπότη – διοργανωτή τον Μ.Ο.Χ μοτοσυκλετιστικό όμιλο Χρυσούπολης.

Με χαραγμένη διαδρομή 235 χιλιόμετρων που ακολουθούσε το πολύμορφο ανάγλυφο της περιοχής, ώστε να διασχίσουν ποτάμια, απότομες πλαγιές και γενικά να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ενός πραγματικού αλλά παράλληλα σκληρού και αυστηρά ανδρικού enduro εκκίνησαν το πρωί της Κυριακής 33 αγωνιζόμενοι από τους 44 που είχαν δηλώσει συμμετοχή και που την τελευταία στιγμή βλέποντας τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν από το προηγούμενο βράδυ (βροχή καταρρακτώδης και πολύ δυνατός άνεμος) αποφάσισαν να παραμείνουν θεατές και να απολαύσουν τις λασπομαχίες και το λασπόλουτρο των τελικά πολύ θαρραλέων συμμετεχόντων.

Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν τρεις γύροι με τρία ΣΕΧ και τρεις χρονομετρημένες (όλες από τον πρώτο γύρο) ειδικές διαδρομές οριοθετημένες με κορδέλα η μια τύπου extreme test γρήγορη κλειστή και πολύ τεχνική και οι άλλες δυο τύποι Μ.Χ η μια με πολύ καλό χώμα χόρτο και άμμο που ήτανε και η μεγαλύτερη και η άλλη πιο μικρή τεχνική με άλματα αλλά λόγω του καιρού πολύ θεαματική με πίδακες νερού καθώς περνούσαν οι αγωνιζόμενοι με τα θηρία τους.

Οι ειδικές ήταν η μια κοντά στο χωριό ΖΑΡΚΑΔΙΑ (με τα υπέροχα εδέσματα) σε ένα ανάγλυφο κομμάτι το οποίο έδωσε θεαματικά περάσματα λόγω των νερών η άλλη -η μεγαλύτερη- ήταν στο Δέλτα του ποταμού Νέστου σε ένα φλάτ κομμάτι δασικής έκτασης όπου ο γρηγορότερος – Σιαφαρίκας 1ος γενικής την έκανε σε 6,22 λεπτά λιώνοντας στην κυριολεξία το HONDA του ενώ η extreme test ήτανε πολύ κοντά στη Χρυσούπολη από όπου εκκίνησε ο αγώνας.

Στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής επικρατούσε η λάσπη και στα περάσματα της κοίτης του ποταμού Νέστου η αμμώδης λάσπη που δυσκόλεψε πολύ τους αναβατές αφού η καταρρακτώδης βροχή κάθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα αλλά και της προηγούμενης νύχτας φούσκωσε πολλούς από τους παραποτάμους απ’ όπου ήταν να περάσει η διαδρομή. Έτσι λοιπόν η οργάνωση αποφάσισε λόγω του ότι θα διακινδυνεύονταν η ακεραιότητα των αγωνιζομένων, να ακυρώσει έναν γύρο και να παρακάμψει σημεία της διαδρομής που πλέον είχαν γίνει απροσπέλαστα βάζοντας όμως για να συμπληρωθούν τα χιλιόμετρα του αγώνα την 3η ειδική να επαναληφθεί άλλη μια φορά και ξεκίνησε τον αγώνα από αυτήν.

Και για του λόγου το αληθές θα πρέπει να αναφέρουμε ότι υπήρξαν πολλές εγκαταλείψεις δέκα εννέα (19) στον αριθμό από τους 33 που εκκίνησαν, λόγω του ότι η διαδρομή έφτασε σε σημείο πολλοί αναβάτες εκτός των πολύ έμπειρων που και αυτοί αντιμετώπισαν προβλήματα λόγω καιρού όπως ο Σιαφαρίκας και ο Ιωαννίδης που έπεσαν στο ποτάμι και είχαν καθυστέρηση περίπου μιας ώρας, να είναι απροσπέλαστη χωρίς τη βοήθεια ανθρώπων ή μη της οργάνωσης και αποτέλεσμα αυτού ήτανε να τερματίσουν μόνον δέκα επτά (17) αναβάτες.

Παρ’ όλα αυτά όμως η διοργάνωση ήταν επιτυχής οι άνθρωποι του Μ.Ο.Χ και της ΑΜΟΤΟΕ δούλεψαν πολύ και μόχθησαν για έναν πολύ καλό αγώνα αλλά δυστυχώς κανένας δεν μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με τα καιρικά φαινόμενα και άσχετα με τις δυσκολίες που προέκυψαν άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και προϋποθέσεις για την επόμενη διοργάνωση της λέσχης. Εμείς με τη σειρά μας να ευχηθούμε ότι καλύτερο για το μέλλον για την λέσχη της Χρυσούπολης και να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους της αλλά και της ΑΜΟΤΟΕ για της πληροφορίες που μας έδωσαν έτσι ώστε να μπορέσουμε να μετακινηθούμε αλλά και να ξεκολλήσουμε το μεταφορικό μας μέσο και να είμαστε παρόντες παντού.

Επίσης να ευχηθούμε περαστικά στον αγωνιζόμενο Μανώλη Νανάκο για το ατύχημα που είχε από λάθος υπόδειξη κάποιων ατόμων εντός της διαδρομής.

Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν σένσορες σε Ελληνικό αγώνα Enduro μιας και η ομάδα της ΛΑΜΣ που έχει αναλάβει τη χρονομέτρηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος Enduro έκανε πρόβα τζενεράλε στον αγώνα της Χρυσούπολης. Με την άψογη χρονομέτρηση της ΛΑΜΣ σε αγώνα της ΑΜΟΤΟΕ καταρύπτωνται και οι κασσάνδρες που διέρρεαν στους κύκλους του Ελληνικού enduro πως η ΛΑΜΣ δεν θα αναλάμβανε τη χρονομέτρηση αγώνα ΑΜΟΤΟΕ. Να θυμίσουμε πως χρονομέτρηση με σένσορες έγινε για πρώτη φορά στον αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος enduro στις Σέρρες, υπό την αιγίδα της ΕΛΠΑ, αλλά με αυτήν την τακτική η ΑΜΟΤΟΕ “αναγκάζει” την ΕΛΠΑ να χρησιμοποιήσει και αυτή το πλέον σύγχρονο σύστημα χρονομέτρησης της ΛΑΜΣ στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα. Τελικά ο ανταγωνισμός βελτιώνει τους αγώνες!

Περισσότερες φωτογραφίες