2ος αγώνας Πανελληνίου πρωταθλήματος Enduro AMOTOE
Ημερομηνία: Κυριακή 01 Απριλίου
Τοποθεσία: Λιμάνι Καβάλας
Συμμετοχές: 80 αθλητές
Θεατές: 200
Καιρός: Αίθριος, 20oC

Όσο ενθαρρυντικό είναι για την συνέχεια του πρωταθλήματος Enduro το ξύπνημα του Βασίλη Σιαφαρίκα (Honda, #11) άλλο τόσο είναι η απόδοση του Γιώργου Κοινωνά. Ο Σιαφαρίκας διέλυσε τα χρονόμετρα στην κατηγορία του και στη γενική σπέρνοντας τρόμο σε όσους τόλμησαν να τον αμφισβητήσουν. Από την άλλη ο Γιώργος “ήρεμη δύναμη” Κοινωνάς (KTM, #23) κυριάρχησε στην κατηγορία του αφήνοντας τον Σταμάτη Μαντά (Husqvarna, #201) στη δεύτερη θέση μετά από μάχη σώμα με σώμα σε όλο τον αγώνα.

Γενική
Σιαφαρίκας με διαφορά. Δυναμικός χαρακτήρας, έχει τέτοιο ρυθμό και τέτοια φυσική κατάσταση όσο κανείς άλλος αναβάτης enduro στην Ελλάδα. Ο Βασίλης δεν έχει να αποδείξει τίποτα πλέον έχοντας κερδίσει τα πάντα σε ότι συμμετείχε. Είναι πραγματικό πρότυπο για τους νέους αναβάτες. Ίσως και ο ίδιος να μην περίμενε την άνοδο όλων των υπολοίπων στον πρώτο αγώνα. Πήρε τα μέτρα του όμως και περιμένει χωρίς άγχος πλέον στα Γρεβενά να φιλοξενήσει τους αντιπάλους του. Όλα τα λεφτά ήταν η μάχη του Κοινωνά με τον Μαντά καθώς η διαφορά στις ειδικές κρατήθηκε σε μικρά επίπεδα. Η νίκη του Κοινωνά μοιάζει σαν όαση στο κατεστημένο της γενικής. Οι μικροί δυναμώνουν χρόνο με το χρόνο και δείχνουν τις δυνάμεις τους μπροστά στους πρωταγωνιστές. Τώρα ο Μαντάς δεν κυνηγάει μόνο τον Σιαφαρίκα, πρέπει να προσέχει και τον Κοινωνά. Ο Τάκης Μανιάτης (Husqvarna, #308) υπενθύμισε σε όλους ποιος είναι ο περσινός πρωταθλητής κερδίζοντας την κατηγορία του και ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση γενικής. Πέμπτος ο Γιάννης Τρίγκας (KTM, #104) συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις του μετά τα Μέγαρα χωρίς να μπορέσεις όμως να ενοχλήσει τον Σιαφαρίκα. Στην έκτη θέση ανέβηκε ο Σάββας Καπαγερίδης (Honda, #35) με καλύτερη εμφάνιση από τον πρώτο αγώνα.

Κατηγορία Ε2
Τρομερός Κοινωνάς. Ποιος τον είδε και δεν τον φοβήθηκε. Μου είχε πει στα Μέγαρα, “Δεν πειράζει, καλή και η δεύτερη θέση, στον επόμενο αγώνα θα κερδίσω” αλλά να πω την αλήθεια δεν τον πίστεψα. Έξω καρδιά, είναι το πρότυπο κάθε νεαρού αναβάτη. Ο Σταμάτης Μαντάς έκανε ότι μπορούσε αλλά αυτό ήταν αρκετό μόνο για την δεύτερη θέση. Τώρα θα πρέπει να φορτσάρει για να επιστρέψει στις νίκες. Πάντως και η δεύτερη θέση δεν πρέπει να τον ενοχλεί ιδιαίτερα, έχει ακόμα πολύ δρόμο το πρωτάθλημα. Τρίτος ξανά για δεύτερο αγώνα ο Δημήτρης Τσακατσώνης (ΚΤΜ, #22) του οποίου ο τραυματισμός τον έχει αφήσει πίσω σε ταχύτητα.

Κατηγορία Ε3
Επέστρεψε στο θρόνο του ο Τάκης Μανιάτης οδηγώντας φανερά γρήγορα κέρδισε με αρκετή διαφορά τον αγώνα από τους υπόλοιπους διεκδικητές. Πίσω του ο ανεβασμένος Σάββας Καπαγερίδης κρατήθηκε στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά από τον τρίτο πολυπρωταθλητή Αδάμο Πράσσο (ΚΤΜ, #305). Είχαμε πει πως αυτή η κατηγορία είναι φωτιά και δεν πέφτουμε έξω. Μετά από δυο αγώνες στην πρώτη θέση είναι ο Μανιάτης με τον Πράσσος και στην δεύτερη θέση ο Καπαγερίδης με τον Τράντζα. Χαμός θα γίνει και στα Γρεβενά.

Κατηγορία Ε1
Πρώτος ο Σιαφαρίκας με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο Γιάννη Τρίγκα που τουλάχιστον εξασφάλισε την δεύτερη θέση. Με τέτοιες εμφανίσεις όμως ο Σιαφαρίκας δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Τρίτος ο Χρήστος Θεοδωσόπουλος (Husqvarna, #121) έχει μείνει πολύ πίσω από την περσινή χρονιά και πρέπει να τρέξει για να ανεβάσει ρυθμό.

Κατηγορία ΕΝ (Νέοι)
Κουλουκάτσης (ΤΜ, #45) – Ζβιντερίκος (ΚΤΜ, #41) = 1 – 1. Η νίκη του Κουλουκάτση στην Καβάλα έβαλε φωτιά στην κατηγορία των πιτσιρικάδων. Οι δυο αναβάτες έδωσαν μάχη σε όλο τον αγώνα με τα δευτερόλεπτα και ο Κουλουκάτσης κατάφερε να υπερισχύσει του αντιπάλου του. Τώρα τον πλησίασε στην βαιθμολογία και θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους στα Γρεβενά. Τρίτος τερμάτισε ο Ηλίας Τριανταφύλλου. Φανταστείτε τι θα γίνει στον αγώνα των Γρεβενών όπου θα συμμετάσχουν και τα δυο πιστόλια της Καστοριάς (Θωμαίδης και Ούσλιος) κόντρα στους διεκδικητές της κατηγορίας!

Κατηγορία ΕS (Βετεράνοι)
Με απώντες τους Βόβλα και Μυρογιάννη πιστεύαμε πως ο Μανώλης Νανάκος (ΚΤΜ, #51) θα έκανε περίπατο. Μάλλον όχι αφού το λεπτό ποινής που κέρδισε νωρίς μαζί με την έξοχη εμφάνιση του Κωνσταντίνου Ρόκκα (ΚΤΜ, #501) τον έριξαν στη δεύτερη θέση και όλους εμάς να ρωτάμε ποιος είναι αυτός ο Ρόκκας; Όποιος και να είναι ελπίζουμε να τον ξαναδούμε στον επόμενο αγώνα κόντρα στον Νανάκο, τον Βόβλα και τον Μυρογιάννη. Ότι και να πεις για τον Γιάννη Αθανασόπουλο (KTM, #518) θα είναι λίγο. Στην αρχή γκρίνιαζε που τον έβαλαν να κάνει τρεις γύρους και στην Καβάλα ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά στην καριέρα του. Άντε και εις ανώτερα.

Κατηγορία EB (B’ εθνική)
Νέα κατηγορία η ΕΒ και εδώ συμμετέχουν αναβάτες που δεν θέλουν να περάσουν στο επόμενο επίπεδο. Το ενθαρυντικό είναι πως για δεύτερο αγώνα έχουμε αρκετές συμμετοχές σε μια κατηγορία που δίνει πνοή σε αθλητές που θέλουν να συμμετάσχουν με μια ταχύτητα κάτω. Νικητής ο Μιχάλης Πέτρου (Yamaha, #656) με κορυφαίο χρόνο για την κατηγορία αφήνοντας δεύτερο τον τοπικό Κώστα Παπαδόπουλο (ΚΤΜ, #64) και τρίτο τον νικητή του προηγούμενου αγώνα Θανάση Γκαγκανάτσιο (KTM, #610).

Κατηγορία αγωνιστικών Ομάδων
Η Italmoto – Hellinmoto – Hellinstores που συμμετέχει με μοτοσυκλέτες Husqvarna παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας αφού οι αναβάτες της έκαναν παρόμοια συλλογή βαθμών με τον πρώτο αγώνα. Ο χαμένος του αγώνα είναι η ομάδα ΜΑΚΙΝΑ που κατρακυλά στην τέταρτη θέση μετά την δεύτερη ομάδα της ΚΤΜ Hellas και την τρίτη Honda Σαρακάκης. Μην ξεχνάτε πως βαθμολογούνται οι τρεις καλύτερες επιδόσεις αναβατών κάθε ομάδας βάση της κατάταξής τους στην Γενική κατηγορία.

Η ΑΜΟΤΟΕ πήρε το μήνυμα από τους αναβάτες και συνεχίζει στο ίδιο δρόμο. Μετά τα Μέγαρα φτάσαμε στην Καβάλα όπου το parc ferme φιλοξενήθηκε μέσα στην πόλη στο λιμάνι. Καταπληκτικός χώρος όπου ο κόσμος έκανε τη βόλτα του χαζεύοντας τις πολύχρωμες μοτοσυκλέτες. Σημαντική βοήθεια για όλους όσους ήθελαν να παρακολουθήσουν τις ειδικές παρείχε η σήμανση σε όλες τις διασταυρώσεις μέσα και έξω από την πόλη. Τέλος βγάζω το καπέλο σε όλους όσους ασχολήθηκαν με τις δυο μεγάλες ειδικές διαδρομές, ειδικά την πρώτη. Μόνο καλά έχω να πω καθώς τέτοιες ειδικές (11+ λεπτά) θα πάνε μπροστά το σπορ. Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά, η εκκίνηση των αναβατών γινόταν ανά κατηγορία βάση της κατάταξής τους μετά τον πρώτο αγώνα. Άψογο.

Στον προηγούμενο αγώνα ο Τρίγκας (αριστερά) έκανε τη διαφορά. Στην Καβάλα ο Κοινωνάς (δεξιά) μάζεψε αυτός τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του.

Αν φτιάξεις 6,5 χλμ ειδική διαδρομή χωρίς ενδιάμεσους κριτές, είναι σαν να ανοίγεις εστιατόριο χωρίς προσωπικό. Σωστά ακυρώθηκαν οι δυο πρώτες ειδικές, η δεύτερη για ένα πάτημα που χάλασε, ενώ συζητήθηκε το σημείο στην ενημέρωση. Ακούγοντας τον υπεύθυνο διαδρομής να λέει στην ενημέρωση πως θα προστεθούν 3 με 4 λεπτά (ποσοστιαία) σε κάθε ΣΕΧ, δεν περίμενα τόσο σφικτούς χρόνους. Δήλωσε πως οι χρόνοι είναι σφικτοί και κανείς δεν θα σε κατηγορήσει την επόμενη ημέρα! Και τα καπέλα μέσα στον αγώνα είναι. Εξάλλου οι χρόνοι το ίδιο είναι για όλους. Δεν θα ήθελα να φανταστώ τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε η βραδινή βροχή του Σαββάτου και δεν έμπαιναν αυτά τα 3 με 4 λεπτά σε κάθε ΣΕΧ…

Σαν νΑ Μην Είμασταν εκεί…

Στον προηγούμενο αγώνα ο Τρίγκας (αριστερά) έκανε τη διαφορά. Στην Καβάλα ο Κοινωνάς (δεξιά) μάζεψε αυτός τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του.
Που ήταν τα μέλη του ΣΑΜΕ στην Καβάλα; Την Παρασκευή πριν τον αγώνα της Μάνδρας ο ΣΑΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση ενώ μια εβδομάδα μετά τα μέλη του προεδρείου γύρισαν την πλάτη στον αγώνα της Καβάλας. Κύριοι σας έχουμε ψηφίσει για να υποστηρίζετε όλους τους αγώνες, είναι καθήκον σας να συμμετέχετε σε όλους τους αγώνες. Αυτό που οι ίδιοι ζητήσατε από τα μέλη σας μια εβδομάδα πριν, αρνείσθε να πράξετε εσείς οι ίδιοι. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Θα τα καταφέρει κάποιος να κερδίσει τον Σιαφαρίκα στον επόμενο αγώνα (Γρεβενά) μέσα στην έδρα του; Ότι και να γίνει όλη η Ελλάδα περιμένει (9 χρόνια… πέρασαν από τον τελευταίο αγώνα των Γρεβενών) με ανυπομονησία τον επόμενο αγώνα την Κυριακή 21 Απριλίου στην Μέκκα του Ελληνικού enduro, τα Γρεβενά. Εννοείτε πως θα είμαστε εκεί.

Περισσότερες φωτογραφίες

Όλες τις φωτογραφίες του αγώνα θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr