Honda HM CRE F 250R Jeremy Joly

Στη Γαλλία στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος παίχτηκε η τελική κατάταξη της κατηγορίας Junior με διεκδικητές του τίτλου τους  πιτσιρικάδες κατά τα άλλα, Jeremy Jolly και Mario Roman, με τον πρώτο να κάνει τη διαφορά, εμφανώς πιο γρήγορος, τουλάχιστο στο Mende και να κατακτά το πρωτάθλημα.  Η Honda λοιπόν πήρε άλλο ένα τίτλο αποδεικνύοντας την υπεροχή της CRE 250F, που μετά τις νίκες του Mika Ahola συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία.

Tο μικρό βάρος του CRE σε συνδυασμό με τις αλλαγές και το enduro στήσιμο του, το κάνουν μια πολεμική μηχανή στις δύσκολες συνθήκες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το fat bar τιμόνι της Tommy (Τommaselli),αλλά τα χειριστήρια είναι στη σωστή θέση και βάζουν το σώμα πάνω στη μοτοσικλέτα, δημιουργώντας εξ αρχής μια διάθεση για γρήγορη και επιθετική οδήγηση. Οι τιμονόπλακες είναι κατασκευασμένες από ergal και  προέρχονται από την Κite specialparts με αντικραδασμικά σινεμπλόκ, ενώ τα ψυγεία είναι μεγαλύτερα για χρήση enduro με κολάρα σιλικόνης αλλά και με μια μεγαλύτερη αντλία νερού. Το πλαίσιο είναι περιμετρικό αλουμινίου και είναι το ίδιο με το CRF 250R παραγωγής. Η μπροστινή ανάρτηση της Showa είναι 48mm εξελιγμένη από την HM Honda, ενώ το πίσω αμορτισέρ είναι αυτό του motocross μοντέλου παραγωγής, αλλά με εσωτερικές βελτιώσεις και περισσότερες ρυθμίσεις ώστε να μπορεί να γίνει ιδανική για χρήση enduro. Τα δισκόφρενα είναι της Braking batfly 260mm  στο μπροστινό  και δίσκος wave χωρίς τρύπες πίσω, ενώ οι  τρόμπες των φρένων είναι της nissin.

Ο κινητήρας είναι αυτός του CRF αλλά με αρκετές αλλαγές εσωτερικά, όπως στη χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης καυσίμου ώστε να επιτευχθεί πιο γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το έμβολο είναι υψηλής συμπίεσης της Vertex και ο στρόφαλος έχει αλλαχτεί με ένα πιο ελαφρύ, ενώ η κεφαλή έχει δεχθεί κατεργασία με ροϊκή εξέλιξη στα εργαστήρια της TRS. Ο συμπλέκτης  είναι της Rekluse  EXP manual και το φίλτρο είναι Twin Air με νέα βάση ergal. Η εξάτμιση είναι Leo Vince LX3 full titanium βοηθώντας σημαντικά στην απόδοση του κινητήρα συμπληρώνοντας το εργοστασιακό σύνολο της Honda.

H μανιβέλα κατέβηκε και το τετράχρονο άρχισε ήρεμα να κελαηδά με εμφανή της ελαφριά αίσθηση, όντας το ελαφρύτερο 250αρι της δοκιμής. Το πιο εντυπωσιακό και ενδιαφέρον  σημείο στην οδήγηση του Honda βρίσκεται στις στροφές. Έχοντας χαμηλό κέντρο βάρους στρίβει με τη σκέψη χωρίς πολύ προσπάθεια, με την εναλλαγή στις στροφές να γίνεται πολύ γρήγορα. Οι αναρτήσεις στο συγκεκριμένο μοντέλο δεν ήταν τόσο σκληρές όσο του προηγούμενου Honda του Mika Ahola και δεν κούραζαν τόσο γρήγορα, κάνοντάς με να πιέζω όλο και περισσότερο. Στο πιο ανοιχτό κομμάτι της ειδικής, το 250αρι ήταν απόλυτα σταθερό, καταπίνοντας ότι έβρισκε εμπρός του με τον τέλεια  ρυθμισμένος κινητήρα να μην μπουκώνει πουθενά δίνοντας σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού άμεση απόκριση. Μετά από κάνα 2 γύρους έφτασα στην μεγάλη κατηφόρα, όπου τα χιλιόμετρα αυτή τη φορά ήταν περισσότερα παρασυρμένος από την ευχάριστη οδήγηση του CRE. Με λίγη προσπάθεια και σύμμαχο το μικρό βάρος του αλλά και τα φρένα της nissin, το μικρό τετράχρονο μου έδινε τον έλεγχο για να μπω στην επόμενη στροφή πολύ γρήγορα.

Καθώς ανέβαινα την μεγάλη ανηφόρα τα χιλιόμετρα μαζευόταν χωρίς να το καταλάβω αλλά δεν είχα τον παραμικρό φόβο για την επόμενη στροφή ή το άλμα που ερχόταν, γιατί το CRE είχε τέτοιο οδηγική συμπεριφορά που πραγματικά ήταν σαν δική μου μοτοσικλέτα. Τα πιο δύσκολα περάσματα με τις μεγάλες πέτρες και τους κορμούς, γινόταν με ιδιαίτερη άνεση κάνοντάς το παιχνίδι που δεν θες να τελειώσει. Αν ο χρόνος των δοκιμών δεν ήταν τόσο περιορισμένος, σίγουρα θα οδηγούσα το μικρό Honda για πολύ περισσότερη ώρα. Ήταν το πιο ευχάριστο αλλά και εύκολο μηχανάκι της δοκιμής για μένα, που στα χέρια ενός επαγγελματία αναβάτη κερδίζει πρωταθλήματα. Μια μοτοσικλέτα όμως που για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο εξέλιξης δέχτηκε πολλές αλλαγές, κάτι που αυξάνει το κόστος αγοράς για κάποιον χομπίστα αναβάτη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • To έμβολο και ο κύλινδρος προέρχεται από την vertex
  • Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
  • Ο συμπλέκτης είναι Rekluse  EXP manual
  • Εκκίνηση με μανιβέλα
  • Πλαίσιο αλουμινένιο κλειστό περιμετρικό με υποπλασίο αλουμινίου
  • Ανάρτηση εμπρός Showa είναι 48mm εξελιγμένες από την HM Honda
  • Πίσω αμορτισέρ Showa του motocross μοντέλου παραγωγής, αλλά με εσωτερικές βελτιώσεις και περισσότερες ρυθμίσεις
  • Φίλτρο αέρα Twin Air
  • Το τιμόνι είναι fat bar Tommy (Τommaselli).
  • Υπάρχει διαφορετική χαρτογράφηση στην ηλεκτρονική μονάδα του ψεκασμού με έμφαση στην  γραμμική απόδοση του κινητήρα από πολύ χαμηλές στροφές
  • Οι τιμονόπλακες κατασκευασμένες από ergal προέρχονται από την Κite specialparts με αντικραδασμικά σινεμπλόκ
  • Τα ψυγεία είναι μεγαλύτερα (oversize) για αυξημένη χωρητικότητα ψυκτικού υγρού με κολάρα σιλικόνης,
  • Η εξάτμιση είναι τιτανίου ολόκληρη και προέρχεται από την Leo Vince
  • Τα δισκόφρενα είναι της Braking batfly στο μπροστινό, δίσκος wave χωρίς τρύπες πίσω.
  • Οι τρόμπες των φρένων είναι Nissin ίδιες με το παραγωγής, όπως και τα σωληνάκια.
  • Ανοδιομενοι τροχοί D.I.D. με ελαστικά METZELER EXTREME.
  • UFO πλαστικά με γραφικά BLACKBIRD.
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 5,7lit
  • Βάρος 106kgr γεμάτο

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.