Η φετινή χρονιά στο EWC και πιο συγκεκριμένα στην κατηγορία Ε2, θα μπορούσαμε να πούμε πως δεν ήταν αυτή που περιμέναμε και μιλάω από την πλευρά των θεατών και για τον τραυματισμό του Jonny Aubert, ο οποίος μας στέρησε το θέαμα του συναγωνισμού και της μάχης για την πρώτη θέση με την τρελό Γάλλο Antoine Meo. Τελικά ο Meo πήρε το δεύτερό του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αυτή τη χρονιά στην Ε2 κατηγορία, αλλά δεν παρέλειψε να προσφέρει θέαμα κάθε στιγμή, σε κάθε ειδική και όπου υπήρχε κόσμος σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, ξεσηκώνοντας  τους θεατές στο πέρασμά του.  Μετά από τέσσερα χρόνια στη Husqvarna ο Antoine Meo δεν θα είναι πλέον μέλος της αγωνιστικής ομάδας ,οπότε και αναμένουμε τα νεότερα για τη νέα του συνεργασία. Αυτό που ακούγετε εδώ και καιρό είναι η μεταγραφή του στην ΚTΜ ή την Honda ΗΜ.

Η μοτοσικλέτα του Meo είναι 310cc ,κάτι που πήγα να αμφισβητήσω κατά τη διάρκεια της δοκιμής, μιας και η δύναμη του κινητήρα ήταν στα επίπεδα ενός 450 κυβικών! Ο μηχανικός  του βέβαια απέκλεισε κάτι τέτοιο λέγοντας πως έχουν γίνει κάποιες  βελτιώσεις στον κινητήρα, όπως στο έμβολο και στο στρόφαλο. Η ομάδα του Meo  είχε αναλάβει τις περισσότερες μετατροπές  και την εξέλιξη της ΤΕ για το 2011 και λέμε η ομάδα του, γιατί μαζί μ΄ αυτόν εξέλιξαν την μοτοσικλέτα και με την βοήθεια του μηχανικού του έκαναν σημαντικές μετατροπές σε σχέση με το Husqvarna ΤΕ310 παραγωγής αλλά και με τα υπόλοιπα εργοστασιακά Husqvarna του παγκοσμίου, όπως αυτό του Salminen και του Seistola.

Πέρα από τις μετατροπές στο στρόφαλο του κινητήρα και στην χαρτογράφηση του ψεκασμού, στο ΤΕ βλέπουμε αλλαγές και στο πλαίσιο με κάποιες ενισχύσεις για μεγαλύτερη αντοχή, αλλά και για να αποκτήσει μεγαλύτερη ακαμψία μιας και ο Meo προέρχεται από πίστες Motocross και απαιτεί σκληρό σετάρισμα της μοτοσικλέτας του. Χρησιμοποιήθηκαν τιμονόπλακες πιο στιβαρές που στηρίζουν τιμόνι της WRP μεταβλητής  διατομής και δένουν τις εμπρός  αναρτήσεις, οι οποίες είναι Kayaba semi -factory, με πολλές βελτιώσεις από την CH Racing του Team Azzalin, με τις βασικές όμως ρυθμίσεις από την ομάδα. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω αμορτισέρ. Το ήδη άκαμπτο σύνολο, οι πολύ σφιχτές αλλά προοδευτικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων  κάνουν το ΤΕ 310 εργοστασιακή μοτοσικλέτα στημένη για Παγκόσμιο Πρωταθλητή!

Οι τροχοί είναι με νέα στεφάνια δίχρωμα και τα φρένα της brembo  εμπρός αλλά και πίσω. Το κάλυμμα της σέλλας   είναι αντιολισθητικό της Selle Dalla Valle ,η ποδιά που προστατεύει πλαίσιο και κινητήρα είναι αλουμινίου και η εξάτμιση LeoVince με θάλαμο αντήχησης  για μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές ,κάτι που στο enduro είναι σημαντικό.

Η θέση οδήγησης είναι θα έλεγα ιδανική με τις αποστάσεις των μενετών να με δυσκολεύουν  λίγο να τις φτάσω. Παρ όλ’ αυτά ο ελαφρύς θόρυβος της μίζας έδωσε την εκκίνηση στον κινητήρα δίνοντας ένα τέλειο ήχο τετράχρονου ,σχεδόν μελωδία. Έκανα 2 γύρους για να συνηθίσω τη μοτοσικλέτα πράγμα όχι τόσο εύκολο ,λόγο κυρίως των σκληρών αναρτήσεων. Αυτό όμως που βοήθαγε σημαντικά στην αίσθηση και την οδηγική ευχαρίστηση ήταν το μικρό του βάρος , η άμεση απόκριση του κινητήρα , ο τέλειος ήχος της LeoVince καθώς ανέβαζε στροφές και τα δυνατά φρένα που συγχωρούσαν και λάθη.

Η γεωμετρία του συνόλου είναι εκπληκτική δίνοντας περιθώριο για γρήγορο στρίψιμο είτε είναι λούκι είτε σαθρό έδαφος με πέτρες. Η εναλλαγή στις στροφές  γίνετε αστραπιαία και σου δίνει το περιθώριο να κινηθείς πολύ γρήγορα ακόμη και σε κλειστά κομμάτια μέσα σε δάσος με δέντρα και πέτρες. Κάπως έτσι πέρασε ο Μeo στο κομμάτι της enduro ειδικής  με τα δέντρα. Τόσο γρήγορα που δεν προλάβαμε να καταλάβουμε αν ήταν αυτός ή ο Asterix υπό την επήρεια μαγικού ζωμού… Στη Γαλατία βρισκόμασταν άλλωστε …

Η μοτοσικλέτα του Antoine Meo έδειχνε σαφώς χαρακτήρα επαγγελματικό , εννοώντας πως είναι στημένη καθαρά για αγωνιστική χρήση και για αναβάτη επιπέδου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Παρ΄ ολ’ αυτά όμως στα περισσότερα κομμάτια της ειδικής του τεστ  πέρναγε με ευκολία κάθε εμπόδιο κορμού ή πέτρας  χωρίς να κουράζει τα χέρια του αναβάτη και το μόνο που χρειαζόταν ήταν απλά λίγος χρόνος εξοικείωσης μαζί της.

Tεχνικά χαρακτηριστικά
Κατασκευαστής Husqvarna
Μοντέλο TE310
Τύπος κινητήρα Single-cylinder, four-stroke, four titanium valves with DOHC
Κυβικά κινητήρα 302.44cc
Διάμετρος και Διαδρομή 82 mm x 57,35 mm
Ψύξη Υδρόψυξη
Σύστημα καυσίμου Injection. Keihin Digital Fuel Injection
Εκκίνηση Μίζα / Μανιαβέλα
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 Ταχύτητες
Μεταξόνιο 147 εκ.
Μήκος 226 εκ.
Ύψος σέλας 95 εκ.
Απόσταση από έδαφος 29 εκ.
Εμπρός ανάρτηση Kayaba 48 mm Upside-Down semi-Factory
Πίσω ανάρτηση Kayaba semi-Factory
Εμπρός φρένο Brembo, 260 χιλ με δυο έμβολα
Πίσω φρένο Brembo, 240 χιλ ένα έμβολο
Εμπρός ελαστικό 90/90-21
Πίσω ελαστικό 120/90-18
Χωριτικότητα τεπόζιτου 8,5 lit
Βάρος χωρίς καύσιμα 106 k

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.