Το 2005 και στα 23 του χρόνια κερδίζει για πρώτη φορά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro στην Ε1. Στη συνέχεια καταφέρνει άλλους 3 τίτλους σε Ε1 και Ε3 και μια νίκη στο ISDE, για να μεταπηδήσει στην GasGas, για τα επόμενα 3 χρόνια, συμβάλλοντας σημαντικά στην εξέλιξη του δίχρονου EC 250. Το αποτέλεσμα της 3ης θέσης στην Ε2 για τη φετινή χρονιά δεν ήταν ότι καλύτερο για τον κατά τα άλλα πάντα χαμογελαστό Ivan Cervantes, αλλά βοήθησε την εταιρία να κάνει ένα βήμα μπροστά, ώστε την επόμενη χρονιά να είναι ακόμη πιο ανταγωνιστική.

Το πρωί της Δευτέρας στο Mende και στην αναμονή των δοκιμών, τα 2 GasGas των Cervantes και Nambotin ήταν στο χώρο, όπου μέχρι την προηγούμενη βραδιά βρισκόταν η τεράστια τέντα της εταιρίας, με όλο το προσωπικό και τους μηχανικούς της. Βλέποντάς το κόκκινο EC250, το μάτι μου πήγε στο μεγάλο βαθούλωμα στον θάλαμο διαστολής της εξάτμισης. Βέβαια δεν υπήρχε περίπτωση να μην αλλαχτεί από το μηχανικό του Ivan, ο οποίος για αρκετή ώρα καθάριζε και γυάλιζε το μηχανάκι για το τεστ.

Κόκκινο με λευκό ο συνδυασμός των χρωμάτων για το 2011 αλλά και για το 2012 με το μπροστινό πιρούνι Marzocchi 48 και το καπάκι του κυλίνδρου κι αυτά στο κόκκινο, να τραβούν το βλέμμα. Το κόκκινο πλαίσιο δένει απόλυτα το σύνολο με τις λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά. Μαύρο ψαλίδι και συμπλέκτης από την Rekluse, για μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση enduro, με το όνομα του Cervantes χαραγμένο επάνω στο καπάκι. Προστατευτικό σκελετού carbon και ποδιά, FMF από μπροστά μέχρι πίσω και χρυσή Öhlins πίσω ανάρτηση αλλά και χρυσά κέντρα συμπληρώνουν το πανέμορφο σύνολο του EC. Οι περισσότερες αλλαγές σε σχέση με αυτό της παραγωγής βρίσκονται κυρίως στον κινητήρα αλλά και στις αναρτήσεις. Προερχόμενος από το motocross ο Ισπανός αναβάτης έχει ρυθμίσει το GasGas στο δικό του στυλ.

Ανεβαίνοντας στη σέλα του δίχρονου προς στιγμή ένιωσα άβολα. Ήταν για μένα η πρώτη επαφή με GasGas, κάτι που μ’ έκανε να προσπαθώ να βολευτώ στη θέση αλλά και στη θέα του μπροστινού φτερού. Σαν κάτοχος δίχρονου enduro σκέφτηκα πως ο χρόνος εξοικείωσης μου επάνω στο 250άρι θα είναι πολύ σύντομος. Έτσι κι έγινε. Με την συμπίεση στη μανιβέλα έντονη, το μοτέρ πήρε μπροστά με τη μία βγάζοντας τον καθαρότερο δίχρονο ήχο που έχω ακούσει μέχρι τώρα. Όταν ξεκίνησα και άρχισα να ανεβάζω στροφές στο GasGas, ήταν σαν να είχα MP3 με ακουστικά και άκουγα το αγαπημένο μου τραγούδι.

Ξεκίνησα από τη μέση της ειδικής κάνοντας πρώτα το πιο δύσκολο κομμάτι της και μετά από σχεδόν 2 γύρους άρχισα να πιέζω για να δω τη συμπεριφορά και τις λεπτομέρειες. Το βάρος του πολύ μικρό με έκανε να το νιώθω παιχνιδάκι, αλλάζοντας κατεύθυνση πολύ εύκολα. H τρόμπα του συμπλέκτη είναι της brembo και έχει τέλεια αίσθηση, κάνοντάς τον πολύ εύχρηστο σε αργά και δύσκολα κομμάτια διαδρομής enduro, όπως ο βραχόκηπος της ειδικής που πέρασα με ιδιαίτερη ευκολία.

Ξαφνιάστηκα από τη δύναμη του κινητήρα που ερχόταν απότομα! Στις χαμηλές στροφές δεν πήγαινε και αν έχανα τη φόρα έπρεπε να συμπλεκτάρω και έπειτα να προσπαθώ να το κρατήσω στα χέρια μου! Ο οδηγικός ρυθμός του Ivan είναι πολύ διαφορετικός από το δικό μου σκέφτηκα και ρίχτηκα στην μεγάλη κατηφόρα. Τα φρένα της nissin σταματούν πολύ εύκολα το ελαφρύ δίχρονο και δεν μπλοκάρουν, παρά μόνο αν το θελήσει ο αναβάτης. Μια λάθος εκτίμηση στην αριστερή στροφή με τις πέτρες παρά λίγο να με στείλει πιο κάτω … στο Mende. Συνηθισμένος από πιο μαλακές αναρτήσεις, δεν ήμουν έτοιμος για τόσα χιλιόμετρα πάνω σε πέτρες .Γρήγορη κίνηση του σώματος, πόδι κάτω, λίγο φρένο – λίγο γκάζι και το GasGas εκτινάχτηκε για την ανηφόρα με τους σφυγμούς μου το τέρμα. Στα πολλά χιλιόμετρα είναι σταθερό αλλά ο συνδυασμός κινητήρα με αναρτήσεις σίγουρα απαιτεί επιθετική και γρήγορη οδήγηση αλλά και πολύ προπονημένο αναβάτη.

Πιστεύω πως τα GasGas σύντομα θα λάβουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς στο enduro κι αυτό γιατί η εξέλιξη που δέχονται και η όλο και πιο βελτιωμένη ποιότητας κατασκευής αποδεικνύεται χρόνο με το χρόνο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Κατασκευαστής Gas Gas – Μοντέλο EC250

Τύπος κινητήρα Single-cylinder, four-stroke, four titanium valves with DOHC

Κυβικά κινητήρα 249.3cc

Διάμετρος και Διαδρομή 66, 4 mm x 72 mm

Ψύξη Υδρόψυξη

Σύστημα καυσίμου Keihin 38 mm – Intake by reed valve

Εκκίνηση Μανιαβέλα

Κιβώτιο ταχυτήτων 6 Ταχύτητες

Μεταξόνιο 147.5 εκ.

Ύψος σέλας 94 εκ.

Εμπρός ανάρτηση Marzocchi 48 mm Aluminium Up-Side-Down, 315 mm travel

Πίσω ανάρτηση Öhlins 888 hydraulic mono shock absorber

Εμπρός φρένο Nissin, 260 χιλ με δυο έμβολα

Πίσω φρένο Nissin, 220 χιλ ένα έμβολο

Εμπρός ελαστικό 90/90-21

Πίσω ελαστικό 140/80-18

Χωριτικότητα τεπόζιτου 9, 5 lit

Βάρος χωρίς καύσιμα 101 kgr

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.

 

Συντάκτης άρθρου: Χρήστος Καραγγέλης

3280_ENFR031011 3286_ENFR031011 3289_ENFR031011 3290_ENFR031011 3292_ENFR031011 3294_ENFR031011 3310_ENFR031011 3313_ENFR031011 3315_ENFR031011 3317_ENFR031011 3319_ENFR031011 3341_ENFR031011 3374_ENFR031011 3422_ENFR031011