Η αγωνία της ΗΜ Honda Zanardo και του Mika τελείωσε ουσιαστικά το Σάββατο, όπου με τη νίκη του Mika Ahola το Πρωτάθλημα της Ε3 για το 2011 ήταν δικό του. Και δεν μιλάμε μόνο για τον 5ο Παγκόσμιο τίτλο στη σειρά, αλλά και για το ότι έγινε ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία του Παγκοσμίου Enduro που έχει πάρει πρωτάθλημα και στις τρείς κατηγορίες Ε1 Ε2 και Ε3! Και επίσης είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro, ξεπερνώντας το ρεκόρ του Gio Sala. Την Κυριακή λοιπόν εμφανίστηκε με τον άσσο σταμπαρισμένο στην πλάτη της μπλούζας του, παίρνοντας ξανά τη νίκη στην κατηγορία του.

Τη Δευτέρα το πρωί, ήρθε η σειρά μας να οδηγήσουμε τη Honda στην Xtream ειδική του αγώνα. Βλέποντάς την χωρίς κανένα επάνω της και ανεβασμένη στο σταντ, σχεδόν έτρεξα να προλάβω.

Το στήσιμο του Honda είναι τέτοιο που σου δίνει αίσθηση motocross. Πάνω στη σέλα νιώθεις σχετική άνεση και καταλαβαίνεις αμέσως το μικρό βάρος του σε σχέση με άλλα της κατηγορίας, με το fat bar τιμόνι της Tommy (Τommaselli), να είναι λίγο πίσω, σύμφωνα πάντα με το οδηγικό στυλ του Ahola, αλλά τα χειριστήρια στη σωστή θέση. Οι τιμονόπλακες κατασκευασμένες από ergal προέρχονται από την Κite specialparts χωρίς αντικραδασμικά σινεμπλόκ, ενώ τα ψυγεία είναι μεγαλύτερα για χρήση enduro με κολάρα σιλικόνης.

Στο σημείο όπου βρισκόταν στημένο, μου ήταν εύκολο να τσουλήσω στην ελαφριά κατηφορίτσα και να βάλω μπροστά. Έψαξα για λίγο τη μίζα αλλά πολύ γρήγορα συνειδητοποίησα πως μόνο μανιβέλα υπάρχει! Είχα λοιπόν φτάσει στο τέλος της μεγάλης κατηφόρας όταν κατάφερα να βάλω μπροστά το μοτέρ. Εκεί έπρεπε να στρίψω αμέσως στην αριστερή γεμάτη πέτρες στροφή και να ανηφορίσω βγαίνοντας στο άλμα. Η δύναμη του κινητήρα βγήκε ομαλά λόγο της διαφορετικής χαρτογράφησης στην ηλεκτρονική μονάδα του ψεκασμού, με έμφαση κυρίως στην γραμμική απόδοση του κινητήρα από τις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά συνέχισε να ανεβάζει, κάνοντας τον μπάσο ήχο της Leo Vinci να ακούγεται σε όλο το Mende!

Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι της Rekluse και η τρόμπα από την Magura, αλλά η σκληρή και απότομη αίσθησή του με δυσκόλεψε στa κλειστά κομμάτια και στο κομμάτι με τις πέτρες. Οι αναρτήσεις είναι semi-factory KYB και το setting είναι αρκετά σκληρότερο, ρυθμισμένες για το στυλ οδήγησης του Mika.Το κατάλαβα από την πρώτη στιγμή που ανέβηκα στο μηχανάκι, ιδίως στα κομμάτια όπως ο βραχόκηπος και οι ξύλινες κατασκευές της ειδικής με τους μεγάλου κορμούς. Στα άλματα μπορείς άνετα να πιέσεις και να προσγειωθείς αρκετά μακριά, δείχνοντας την motocross καταγωγή του. Στο πέτρινο ανηφορικό κομμάτι δεν με προβλημάτισε καθόλου μιας και το μικρό του βάρος με ανέβασε τόσο γρήγορα που δεν το περίμενα. Η εναλλαγή στις στροφές γίνεται πολύ γρήγορα και το Honda κρατά την πορεία του μέσα στα λούκια, στρίβοντας σχεδόν μόνο του, χωρίς να χάσεις την ισορροπία ή να σε ρίξει, αρκεί να έχεις γκάζι θετικό και να ρίξεις το σώμα μπροστά. Πώς άραγε γίνεται αυτός ο άνθρωπος να στρίβει με τον πίσω τροχό τόσο γρήγορα; Εκεί συνειδητοποίησα το οδηγικό επίπεδο ενός επαγγελματία αναβάτη του Παγκοσμίου Enduro όπως του Ahola και την τεράστια διαφορά με έναν ερασιτέχνη αναβάτη σαν εμένα.

Στο πιο ανοιχτό κομμάτι της ειδικής, το Honda κατάπινε ότι έβρισκε εμπρός του και το γκάζι του ήταν τόσο πολύ και τόσο διασκεδαστικό που θα μπορούσα να το οδηγώ για πολύ ώρα. Ο τέλεια ρυθμισμένος ψεκασμός σε κάθε άνοιγμα έδινε άμεση απόκριση χωρίς να μπουκώνει. Σε ανοιχτά κομμάτια όμως! Γιατί σε μια ειδική όπως η Xtream στο Mende θα πρέπει να είσαι ο Mika Ahola για να πάς γρήγορα. Μετά από 2 γύρους έφτασα πάλι στην μεγάλη κατηφόρα θέλοντας να δοκιμάσω τα φρένα του Honda. Τα δισκόφρενα είναι της Braking batfly με πλευστό oversize στο μπροστινό τμήμα και οι τρόμπες των φρένων είναι της nissin, όπως και τα σωληνάκια, αλλά με υγρά φρένων dot 5,1 για να μη ζεσταίνονται. Η αίσθηση στο φρενάρισμα ήταν πολύ καλή χωρίς μπλοκάρισμα των τροχών ακόμη και στο πετρώδες έδαφος της ειδικής κάνοντάς τη μοτοσικλέτα να ρίχνει τα χιλιόμετρα πολύ γρήγορα και σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις, να σε βάζει στην στην επόμενη στροφή με μεγάλη ασφάλεια.

Η Honda CRE 480F που στην ουσία είναι η εξέλιξη της CRF450R, έχοντας 30cc περισσότερα και αμέτρητα extra parts ,με έκανε να θαυμάσω ακόμη περισσότερο τον Φιλανδό. Πρέπει πραγματικά να είσαι πολύ προπονημένος για να οδηγείς αυτή τη μοτοσικλέτα με το συγκεκριμένο στήσιμο. Συναντήσαμε τον Mika Ahola στο τέλος των τεστ και τον ρωτήσαμε μερικά πράγματα για τη μοτοσικλέτα του. Αυτό που μας είπε είναι ότι το σετάρισμα μιας μοτοσικλέτας εξαρτάται καθαρά από το στυλ και τις συνήθειες του αναβάτη. Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα υπάρχουν διαφορετικά τερέν σε κάθε χώρα και σε κάθε αγώνα γίνονται διαφορετικές ρυθμίσεις κυρίως ως προς τις αναρτήσεις προσπαθώντας για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά και διαφορές από μια Honda CRE 450R παραγωγής.

  • Διαθέτει σκληρότερο setting αναρτήσεων στα πρότυπα του στυλ οδήγησης του Ahola και φοράει semi-factory KYB ναρτήσεις.
  • To έμβολοκαι ο κύλινδρος 480cc προέρχεται από την Vertex.
  • Ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός και προέρχεται από την Magura.
  • Συμπλέκτης είναι rekluse.
  • Το τιμόνι είναι fat bar Tommy (Τommaselli).
  • Υπάρχει διαφορετική χαρτογράφηση στην ηλεκτρονική μονάδα του ψεκασμού με έμφαση στην γραμμική απόδοση του κινητήρα από πολύ χαμηλές στροφές.
  • Οι τιμονόπλακες κατασκευασμένες από ergal προέρχονται από την Κite specialparts χωρίς αντικραδασμικά σινεμπλόκ.
  • Τα ψυγεία είναι μεγαλύτερα (oversize) για αυξημένη χωρητικότητα ψυκτικού υγρού με κολάρα σιλικόνης.
  • Η εξάτμιση είναι τιτανίου ολόκληρη και προέρχεται από την Leo Vince.
  • Ο οδηγός αλυσίδας είναι κατασκευασμένος από τεφλόν.
  • Η ποδιά είναι της ΑΧΡ πλαστική.
  • Τα δισκόφρενα είναι της Braking batfly με πλευστό oversize στο μπροστινό τμήμα.
  • Οι τρόμπες των φρένων είναι ίδιες, όπως και τα σωληνάκια, έχουν όμως τοποθετηθεί υγρά φρένων με dot 5,1.
  • Ανοδιομένοι τροχοί D.I.D. με ελαστικά METZELER EXTREME.
  • UFO πλαστικά με γραφικά BLACKBIRD.

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.

3226_ENFR031011 3145_ENFR031011 3130_ENFR031011 3095_ENFR031011 3040_ENFR031011 3023_ENFR031011 2154_ENFR031011 2152_ENFR031011 2151_ENFR031011 2148_ENFR031011 2144_ENFR031011 2142_ENFR031011 2141_ENFR031011 2140_ENFR031011 2134_ENFR031011 2132_ENFR031011 2131_ENFR031011 2129_ENFR031011 2124_ENFR031011 2123_ENFR031011 2122_ENFR031011 2119_ENFR031011 2117_ENFR031011 2115_ENFR031011 2112_ENFR031011