Pierre Alexander Renet ή αλλιώς “Pela”. Ήταν αυτός που έφτασε να διεκδικεί το πρωτάθλημα στην Ε2 αγωνιζόμενος πάνω στην Husaberg FE 450 2012 από τον αγώνα της Ρουμανίας και μετά, ενώ την περσινή χρονιά αναδείχτηκε Rookie of the Year. Η ατυχία του στον αγώνα της Καλαμπάκας, λόγω τεχνικών προβλημάτων, τον έριξε βαθμολογικά, κάτι που δύσκολα μπορούσε να αναπληρώσει ακόμη και με τις νίκες του στην Ρουμανία αλλά και την πρώτη μέρα στην Γαλλία. Παρ’ όλα αυτά η άνοδός του ήταν μεγάλη πάνω σε μία μοτοσικλέτα εργοστασιακή αλλά πολύ κοντά στην Husaberg παραγωγής.

Οι αλλαγές που υπέστη η FE 450 του Pela είναι και οι απαραίτητες για το επίπεδο ενός αναβάτη του EWC. Με μια γρήγορη ματιά βλέπεις μια Husaberg παραγωγής με μερικά αυτοκόλλητα και Number Plate επάνω. Στην πραγματικότητα όμως το σετ των αναρτήσεων και των φρένων είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά και φτιάχνουν ένα σύνολο αγωνιστικής μοτοσικλέτας ικανή να πρωταγωνιστήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro.

Οι αναρτήσεις είναι της WP με μπροστινό εργοστασιακό πιρούνι 52 χιλ. και πίσω αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας με σύστημα Trax και περισσότερες ρυθμίσεις για το οδηγικό επίπεδο ενός αναβάτη σαν του Renet. Το μπροστινό φρένο είναι και αυτό εργοστασιακό της Brembo με καλύτερη απόκριση, πιο δυνατό σε όλες της συνθήκες. Αυτό όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει σ’αυτή τη μοτοσικλέτα είναι η θέση του κινητήρα μέσα στο πλαίσιο αλλά και το πώς το σύστημα εξαγωγής τυλίγεται γύρω από αυτόν. Στην προκειμένη περίπτωση η Akrapovic είναι από τη σειρά παραγωγής και υπάρχει στα Power Parts της Husaberg. Το τιμόνι είναι Renthal 996 βιδωμένο επάνω στις μπλε τιμονόπλακες της X-trig και οι μπλε τροχοί της DID. To σύνολο δένει το κίτρινο πλαίσιο για το μοντέλο 2012. Μετά τον αγώνα της Ρουμανίας ο Renet οδήγησε το νέο μοντέλο με τον κίτρινο σκελετό και τις διάφορες αλλαγές που γίνανε από την εταιρία, κάνοντάς το πιο ανταγωνιστικό αλλά και πιο όμορφο.

Στην πρώτη επαφή με την FE και ανεβαίνοντας στη σέλα με το αντιολισθητικό κάλυμμα της Selle Dalla Valle, αυτό που αμέσως κατάλαβα είναι το ύψος της από το έδαφος αλλά και το βάρος της μοτοσικλέτας. Η μπροστινή ανάρτηση δεν έδειχνε ιδιαίτερα σκληρή τουλάχιστο στην αρχή. Με το ξεκίνημα της δοκιμής και καθώς άρχισα τη συνηθίζω, αυτό που διαπιστώνω είναι η πολύ δύναμη και η ροπή από τις χαμηλές στροφές που έφταναν να τεντώσουν τα χέρια μου.

Γενικά οι αναρτήσεις ήταν προοδευτικές και όσο συμπιεζόταν τόσο σκλήραιναν, αλλά σίγουρα το στήσιμο ήταν για τον αναβάτη αυτής της μοτοσυκλέτας. Η πίσω ανάρτηση έδειχνε αρκετά σκληρή και αυτό έκανε ακόμη πιο αισθητό το βάρος της Husaberg, με τη θέση του κινητήρα να βελτιώνει το σύνολο δίνοντας σταθερότητα στις κλειστές στροφές αλλά και καλή αναρριχητική ικανότητα στα αργά και δύσκολα ανηφορικά κομμάτια. Μπορούσα να έχω όσο γκάζι ήθελα και όταν το ήθελα χωρίς ξεσπάσματα αλλά με γραμμικότητα στον κινητήρα, που με σωστή χρήση του υδραυλικού συμπλέκτη μου έδινε τη δυνατότητα να μπορώ να περνάω ότι εμπόδιο έβρισκα εμπρός μου. Σε αυτά τα κυβικά το παιχνίδι με το γκάζι είναι αυτό που σου δίνει την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και σε ιδανικές συνθήκες, γιατί σε περίπτωση βρεγμένης πέτρας ή λάσπης τα πράγματα σίγουρα αλλάζουν. Τα φρένα της Brembo είχαν την τέλεια αίσθηση και με τη χρήση του ενός δακτύλου στο μπροστινό, σταμάταγαν τα αρκετά κιλά της FE.

Σε γενικές γραμμές το Husaberg είναι μια μοτοσικλέτα enduro πολύ κοντά στη μοτοσικλέτα παραγωγής, κάτι που φαίνεται και στην εμφάνιση αλλά και στην οδήγηση. Φιλικό και δυνατό συγχρόνως μπορεί να οδηγηθεί πολύ εύκολα και να ευχαριστήσει ακόμη και τον ερασιτέχνη αναβάτη. Προσωπικά είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν θα μου μείνει αξέχαστη, σ ‘αυτούς όμως που σίγουρα θα μείνει αξέχαστη είναι στους δύο κριτές ‘σκούπες’ του 5ου αγώνα του EWC στην Καλαμπάκα που μετά το μηχανικό πρόβλημα της Husaberg του Renet, την έβγαλαν σπρώχνοντας από ρέμα μερικών δεκάδων μέτρων…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τύπος κατασκευής     4Τ υγρόψυκτος με βαλβίδες τιτανίου
Κυβισμός    449.3 cc
Βοήθημα εκκίνησης    Μίζα
Κιβώτιο ταχυτήτων    6-ταχυτήτων
Συμπλέκτης    Πολύδισκος συμπλέκτης / υδραυλικός μηχανισμός ενεργοποίησης
Τροφοδοσία    Keihin Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Πλαίσιο    Κλειστό περιμετρικό πλαίσιο χρωμίου-μολυβδαινίου και υποπλαίσιο απο πολυαιθυλαίνιο
Πιρούνι    WP Suspension Up Side Down 52mm
Αμορτισέρ    WP Trax Suspension PDS
Διαδρομή ανάρτησης Εμπρός    300 mm
Διαδρομή ανάρτησης Πίσω    335 mm
Εξάτμιση     Akrapovic τιτανίου με εμπρός λαιμό με θάλαμο αντήχησης
Τιμόνι    Renthal 996 αλουμινίου
Φίλτρο αέρα    Twin Air
Σύστημα φρένων    Δισκόφρενα, δαγκάνες φρένων πλευστού τύπου της Brembo με το εμπρός εργοστασιακό.
Δίσκοι φρένου – διάμετρος Εμπρός    260 mm
Δίσκοι φρένου – διάμετρος Πίσω    220 mm
Αλυσίδα     X-Ring /
Ύψος σέλας χωρίς φορτίο    985 mm
Συνολική χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου    8,5 l
Βάρος χωρίς καύσιμο περ.    114 kg

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.