Στον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro της Καλαμπάκας, είχα την ευκαιρία να δω και να γνωρίσω από κοντά κάποιους από τους κορυφαίους αναβάτες. Κατά τη διάρκεια των εργασιών για την τελειοποίηση των ειδικών διαδρομών στο χώρο του παλιού στρατοπέδου, κάθε μέρα για μια εβδομάδα πριν τον αγώνα, ο Cristophe Nambotin περπάταγε, καθάριζε, διάβαζε τα πατήματα των ειδικών περισσότερο από κάθε άλλο αναβάτη, δίνοντάς μας ιδέες στη χάραξη των ειδικών και των κατασκευών της super test ειδικής. Με την ψυχή των ειδικών του αγώνα, το Μανωλιό,, περπάταγε καθημερινά, βρίσκοντας τα ιδανικά πατήματα, για να καταφέρει τελικά να πάρει την πρώτη θέση και στις δυο ημέρες του αγώνα. Δυστυχώς δεν ήταν η χρονιά του, αφού με τις ατυχίες που είχε σε μερικούς αγώνες, το αποτέλεσμα της δεύτερης θέσης ήταν το καλύτερο γι αυτόν και την ομάδα του.

Μετά από μισή ώρα γυαλίσματος και συντήρησης στο park ferme του Mende από το μηχανικό του Nambotin, το Gas Gas ήταν πλέον έτοιμο για ‘πασαρέλα’ στην xtream ειδική λίγα μέτρα πιο πάνω.  Βλέποντας το μεγάλο θάλαμο διαστολής του Gas Gas, ήρθε στο μυαλό μου το δίχρονο 360 κυβικών πού είχα πριν πολλά χρόνια και που μου είχε αφήσει τις καλύτερες εμπειρίες. Ανέβηκα βιαστικά στη σέλα του GasGas θέλοντας να θυμηθώ την αίσθηση της ατελείωτης δύναμης του δίχρονου κινητήρα, να διαπιστώσω την εξέλιξης των δίχρονων μοτοσικλετών enduro σε αυτά τα 14 χρόνια, αλλά και να ξεχωρίσω τις διαφορές του εργοστασιακού Gas Gas EC 300 του Cristophe Nambotin με αυτό της παραγωγής.

Λευκό με λεπτομέρειες κόκκινες ο συνδυασμός των χρωμάτων του GasGas, μοντέλο 2011 με το πλαίσιο και το καπάκι του κυλίνδρου κι αυτά στο κόκκινο, να τραβούν το βλέμμα. Μαύρο αλουμινένιο ψαλίδι και συμπλέκτης από την Rekluse, για μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση enduro, με το όνομα του Cristophe Nambotin χαραγμένο επάνω στο καπάκι. Προστατευτικό σκελετού carbon και ποδιά πλαστική, FMF από μπροστά μέχρι πίσω και χρυσή Öhlins ΤΤΧ πίσω ανάρτηση αλλά και χρυσά κέντρα συμπληρώνουν το πανέμορφο σύνολο του EC, που είναι παρόμοιο με εκείνο το EC250 του Ivan Cervantes. Οι περισσότερες αλλαγές σε σχέση με αυτό της παραγωγής βρίσκονται κυρίως στις αναρτήσεις και στο σύστημα του συμπλέκτη. Με την Christophe Nambotin Replica έκδοση του 2011, η Gas Gas προσφέρει στον αναβάτη enduro μια μοτοσικλέτα όμοια με την εργοστασιακή, με την ανάλογη τιμή βέβαια.

Με την πρώτη επαφή στο χώμα, το 300άρι δείχνει από την πρώτη κιόλας στιγμή τον επιθετικό του χαρακτήρα. Η θέση οδήγησης έμοιαζε με αυτή του EC250 και το Twin Wall της Renthal τοποθετεί τον αναβάτη σωστά πάνω στη μοτοσικλέτα, με τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί που θα βόλευαν τον καθένα. Η αίσθηση του μαλακού συμπλέκτη είναι πολύ καλή και δεν κουράζει στα πετρώδη κλειστά κομμάτια. Αυτό που μπορεί να κουράσει είναι η πολύ δύναμη του κινητήρα του GasGas, κάτι που διαπίστωσα μόλις ξεκίνησα τον πρώτο δοκιμαστικό γύρο. Είναι σαν να έχεις αθόρυβο τετράχρονο 450άρι! Ξεκόλλαγε από τις στροφές τόσο γρήγορα και ήσυχα που δεν καταλάβαινα πώς ανέβαζε χιλιόμετρα. Το μπροστινό του ΕC αρχικά μου έδωσε μια αίσθηση αστάθειας και έδειχνε σκληρό σε σχέση με το πίσω αμορτισέρ. Αυτό οφείλετε στην πολύ δύναμη του κινητήρα που απαιτεί συνήθεια στη οδήγηση, αλλά και με βάση τα λεγόμενα του μηχανικού του Nambotin, στις ρυθμίσεις για τα κιλά του αλλά και στο οδηγικό του στυλ. Η αίσθηση του βάρους του ήταν τέτοια που δεν μου θύμιζε με τίποτα 300αρι, όπως το είχα στο μυαλό μου. Έστριβε με ευκολία στα λούκια της ειδικής και η αλλαγή της κατεύθυνσης γινόταν αστραπιαία ακόμη και σε δύσκολο και πετρώδες τερέν. Αν ήταν και λασπώδες το έδαφος, εκεί θα μπορούσε καλύτερα να αναδείξει τα προτερήματά του το μεγάλο δίχρονο.

Καθώς ανέβαζε στροφές το Gas Gas άρχιζε να ξυπνά τις αισθήσεις μου, κάνοντας τις τέρμα διεσταλμένες κόρες των ματιών μου να βλέπουν την επόμενη στροφή και μέσα από το Scott κράνος μου να ακούω τον μπάσο ήχο της FMF. Το πέρασμα από τα κομμάτια της ειδικής με τους κορμούς, τα λάστιχα και τις πέτρες έγινε πολύ γρήγορα και με ιδιαίτερη ευκολία θυμίζοντας τον enduro χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Ta φρένα της Nissin είναι εξίσου πολύ καλά με το σύνολο χωρίς να μπλοκάρουν, έχοντας πολύ καλή αίσθηση, ιδίως το μπροστινό, όπου αρκεί ο δείκτης του χεριού να ακουμπήσει τη μανέτα και σταματήσει τα χιλιόμετρα του μεγάλου δίχρονου.

Η εξέλιξη των δίχρονων όμως δεν σταματάει και η GasGas είναι μία εταιρία με ιστορία, φτιάχνοντας μοτοσικλέτες enduro έτοιμες για αγώνες, κάτι που φαίνεται κάθε χρόνο, δίνοντας καλύτερη ποιότητα κατασκευής αλλά και πρωτότυπες εφαρμογές επάνω στις μοτοσυκλέτες (βλέπε διπλή χαρτογράφηση ηλεκτρονικής πριν από το 2005, φίλτρο αέρα στα μοντέλα του 2012).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Κατασκευαστής    Gas Gas
Μοντέλο    EC300
Τύπος κινητήρα    Single-cylinder, four-stroke, four titanium valves with DOHC
Κυβικά κινητήρα    299,3 cc
Διάμετρος και Διαδρομή    72,5 x 72,5 mm
Ψύξη    Υδρόψυξη
Σύστημα καυσίμου     Keihin 38 mm – Intake by reed valve
Εκκίνηση    Μανιαβέλα
Κιβώτιο ταχυτήτων    Rekluse – 6 Ταχύτητες
Μεταξόνιο    147.5 εκ.
Ύψος σέλας    94 εκ.
Εμπρός ανάρτηση    Marzocchi 48 mm Aluminium Up-Side-Down, 315 mm travel
Πίσω ανάρτηση    Öhlins ΤΤΧ 44 hydraulic mono shock absorber
Εμπρός φρένο    Nissin, 260 χιλ με δυο έμβολα
Πίσω φρένο    Nissin, 220 χιλ ένα έμβολο
Εμπρός ελαστικό    Metzeler 90/90-21
Πίσω ελαστικό    Metzeler 140/80-18
Χωριτικότητα τεπόζιτου    9,5 lit (2-stroke-oil/fuel mixed 1:50)
Εξάτμιση     FMF Q series
Τιμόνι    Renthal Twin Wall
Βάρος χωρίς καύσιμα    102 kgr

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.