Στα 21 του χρόνια συμμετέχει στην κατηγορία Junior, κάνοντας την αρχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro πριν από 3 χρόνια. Ο λόγος για τον νεαρό Ιταλό Jonathan Manzi. Κατάφερε την 5η θέση στην κατηγορία αλλά ανέβηκε και 4 φορές στο βάθρο τη φετινή χρονιά κι όλα αυτά με τη εργοστασιακή υποστήριξη της KTM Enduro Supported που έχει αναλάβει ο Fabio Farioli. Η υποστηρικτική ομάδα αποτελείτε κυρίως από νεαρούς αναβάτες με στόχο την ανάδειξη νέων ταλέντων αλλά και την υποστήριξη και προώθηση του αθλήματος στις μικρότερες ηλικίες.

Αντικρίζοντας το μικρό δίχρονο αυτό που έκανα αμέσως ήταν να κρατήσω το τιμόνι του και να το πλαγιάσω, ώστε να θυμηθώ το μικρό του βάρος. Είχε περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που οδήγησα 125αρι και ανυπομονούσα να δω την εξέλιξη και τις διαφορές του εργοστασιακού EXC.

Όπως και στα προηγούμενα μοντέλα ΚΤΜ της δοκιμής, ξεχώριζαν τα πολλά Power Parts της εταιρίας, με σημείο αναφοράς το ιδιαίτερης κατασκευής τελικό της Akrapovic.Το μπροστινό της εξάτμισης το βρίσκουμε στα power Parts,  όπως και την τρόμπα του πίσω φρένου .Οι αναρτήσεις της WP είναι πιο εξελιγμένες από αυτές της παραγωγής με το πιρούνι να διατηρεί τη διάμετρο των 48mm.Το EXC του Manzi είναι μοντέλο 2011 με αλλαγές κυρίως στον κινητήρα, ο οποίος βασίζετε στο motocross μοντέλο, παίρνοντας στρόφαλο και ανάφλεξη από το SX, δίνοντάς του την παραπάνω δύναμη για καλύτερους χρόνους στις ειδικές του παγκοσμίου.

Παρόλο που έχω δίχρονο 250αρι, η διαφορά με το EXC125 στο βάρος είναι αρκετά μεγάλη. Πήρε μπροστά πατώντας την μικρή και ελαφριά μανιβέλα, και με το λεπτό άκουσμά του κινητήρα ξεκίνησα για κάνα δυο γύρους για να παίξω λιγάκι με το μικρό δίχρονο. Στην αρχή μέχρι να συνηθίσω το γκάζι και τη ροπή του, τα πράγματα ήταν λιγάκι δύσκολα για μένα. Πέρασα το ανηφορικό με τις πέτρες με ιδιαίτερη ευκολία αλλά στο μικρό χάσιμο στην ίδια ανηφόρα παραλίγο να σβήσει! Εξαιτίας μου βέβαια, γιατί το 125αρι δεν δίνει περιθώρια χαλάρωσης, παρά θέλει τον αναβάτη σε εγρήγορση με το γκάζι και τις στροφές του κινητήρα στο τέρμα. Οι αναρτήσεις ήταν μαλακές στην αρχή της διαδρομής τους, με αποτέλεσμα να μην κουράζουν και η αίσθησή τους έδινε ασφάλεια στο σαθρό και δύσκολο τερέν. Άλλαζε πορεία πολύ γρήγορα, κρατώντας τη γραμμή που ήθελα σε οποιοδήποτε σημείο της ειδικής. Αυτό που χρειαζόταν, ήταν απλά να έχω στροφές στον κινητήρα. Η δύναμη (για 125cc) ήταν αισθητή από τις χαμηλές στροφές, μόνο που για να πας γρήγορα χρειαζόταν να έχεις τον δεξί αγκώνα συνεχώς κατεβασμένο… Τα 2 μικρά άλματα με θέα την πόλη του Mende, είχαν προσγείωση στην μεγάλη κατηφόρας της ειδικής, εκεί όπου το 125αρι μου θύμισε Downhill ποδήλατο! Σου δίνει τον απόλυτο έλεγχο στις κατηφόρες και σε ότι τερέν κι αν βρεις. Τα φρένα της Brembo είναι δυνατά και δεν διαφέρουν από αυτό της παραγωγής, με αποτέλεσμα να σταματούν το μικρό ΚΤΜ πολύ εύκολα. Με το κατάλληλο δούλεμα του συμπλέκτη το EXC σου δίνει την ευκαιρία να βγεις πολύ γρήγορα από τη στροφή, και σε συνδυασμό με το μικρό του βάρους τα πέτρινα κομμάτι της xtream δείχνουν πανεύκολα χωρίς να κουράσουν.

Αν κρίνουμε από το συγκεκριμένο μοντέλο και αν παρακολουθήσουμε όλη τη σειρά μοτοσικλετών enduro της αυστριακής εταιρίας,  δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε την τεράστια προσπάθεια εξέλιξης όλων των μοντέλων και ιδιαίτερα των δίχρονων, που πριν λίγο καιρό πολλοί πίστευαν πως πεθαίνουν.

Το σίγουρο είναι πως ένα μηχανάκι 125 κυβικών είναι η ιδανικότερη επιλογή (και όπως λέει και ο Δημήτρης Γιουβρής, θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική), για το ξεκίνημα, αλλά και την εξέλιξη ενός αναβάτη, είτε enduro είτε motocross.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τύπος κατασκευής    1-κύλινδρος 2-χρονος βενζινοκινητήρας, υδρόψυκτος με εισαγωγή μεμβράνης και σύστημα ελέγχου εξαγωγής
Κυβισμός    124,8 cm³
Διάμετρος (κυλίνδρου)    54 mm
Διαδρομή    54,5 mm
Βοήθημα εκκίνησης    Μανιβέλα
Κιβώτιο ταχυτήτων    6-ταχυτήτων, συνεχούς εμπλοκής
Συμπλέκτης    Πολύδισκος συμπλέκτης / υδραυλικός μηχανισμός ενεργοποίησης
Σύστημα ανάφλεξης    Πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα ανάφλεξης χωρίς επαφή ελέγχου με ψηφιακή ρύθμιση αβάνς, τύπου Kokusan
TΤροφοδοσία    Καρμπιρατέρ Keihin PWK 38S
Πλαίσιο    Κεντρικό σωληνωτό πλαίσιο από χαλύβδινους σωλήνες χρωμίου-μολυβδαινίου και υποπλαίσιο αλουμινίου
Πιρούνι    WP Suspension Up Side Down 48mm
Αμορτισέρ    WP Suspension PDS
Διαδρομή ανάρτησης Εμπρός    300 mm
Διαδρομή ανάρτησης Πίσω    335 mm
Εξάτμιση     Εργοστασιακό τελικό Akrapovic
Τιμόνι    Renthal Twin Wall αλουμινίου
Φίλτρο αέρα    Twin Air
Σύστημα φρένων    Δισκόφρενα, δαγκάνες φρένων πλευστού τύπου της Brembo
Δίσκοι φρένου – διάμετρος Εμπρός    260 mm
Δίσκοι φρένου – διάμετρος Πίσω    220 mm
Αλυσίδα / Γρανάζια    5/8 x 1/4″ Regina / Renthal
Απόσταση από το έδαφος χωρίς φορτίο    355 mm
Ύψος σέλας χωρίς φορτίο    960 mm
Συνολική χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου περ.    9,5 l
Βενζίνη σούπερ αμόλυβδη αναμεμειγμένη με λάδι δίχρονων κινητήρων (1:60)
Βάρος χωρίς καύσιμο περ.    95 kg

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.

Συντάκτης άρθρου: Χρήστος Καραγγέλης

2498_ENFR031011 2518_ENFR031011 manzi_KTM-11-EWC_0247 manzi_KTM-11-EWC_0259