O Cristobal Guerrero ξεκίνησε σαν δεύτερος οδηγός στην E2 κατηγορία του Παγκοσμίου Enduro αλλά μετά τις ατυχίες του Johnny Aubert και τον τραυματισμό του στον αγώνα της Καλαμπάκας, βρέθηκε να διεκδικεί τον τίτλο κατακτώντας τελικά την δεύτερη θέση στην κατηγορία. Το 2012 θα συνεχίσει στην ομάδα της ΚΤΜ μιας και το συμβόλαιό του τον θέλει άλλο ένα χρόνο εκεί και απ’ ότι φαίνεται και στην ίδια κατηγορία με 350 EXC-F.

Μετά από αρκετές δοκιμές πριν το ξεκίνημα του πρωταθλήματος για το στήσιμο και την εξέλιξη των 350 EXC-F, η εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ επέλεξε να κρατήσει το αγωνιστικό μοντέλο enduro, με τα περισσότερα χαρακτηριστικά αυτού της παραγωγής, με την ίδια ανάφλεξη, το ίδιο κιβώτιο αλλά και τον ίδιο ψεκασμό, χωρίς μεγάλες αλλαγές στον κινητήρα, παρά μόνο σε μία μικρή αύξηση της συμπίεσης στην κεφαλή. Το νέο 350αρι ήταν μια καινοτομία της ΚΤΜ στον κυβισμό, φτιάχνοντας μια μοτοσικλέτα με μικρό βάρος, δυνατό κινητήρα, το ίδιο ανταγωνιστική με ένα 450 και με πολλές ελπίδες για τίτλο το 2011,ελπίδες που όμως εξανεμίστηκαν μετά και τον τραυματισμό του Aubert στην motocross ειδική της Καλαμπάκας δίνοντας έτσι όλη την ευθύνη της κατηγορίας στον Ισπανό αναβάτη, ο οποίος και απέδειξε πως μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο.

Όπως στα περισσότερα μοντέλα της, η αγωνιστική ομάδα της ΚΤΜ επιλέγει πράγματα που μπορεί ο καθένας αναβάτης να βρεί στη σειρά των power parts της αυστριακής εταιρίας, εκτός βέβαια από τις αναρτήσεις οι οποίες εξελίσσονται στο εργοστάσιο της WP για τα συγκεκριμένα μοντέλα αλλά και για τις ιδιαιτερότητες του κάθε αναβάτη. Μπροστά χρησιμοποιεί πιρούνι WP USD 52 και πίσω αμορτισέρ PDS της ίδιας μάρκας με το σύστημα Trax της WP για την καλύτερη πρόσφυση του τροχού. Οταν η πίεση του τροχού μειώνεται, ενεργοποιείτε το σύστημα trax και σε κλάσματα του δευτερολέπτου ωθεί τον τροχό πίσω στο έδαφος, κάτι που δίνει την μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το πορτοκαλί πλαίσιο δένει απόλυτα στο σύνολο με τα ιδιαίτερα κομμάτια να ομορφαίνουν τη μοτοσικλέτα. Το τιμόνι της Renthal Twin Wall σε χρώμα μαύρο στηρίζεται στις στιβαρές πορτοκαλί τιμονόπλακες της X-trig και από λίγο πιο κάτω ξεκινά η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic με το τελικό να ολοκληρώνει την όμορφη εικόνα. Η ποδιά και τα προστατευτικά του σκελετού είναι πλαστικά και ο οδηγός της αλυσίδας σε χρώμα πορτοκαλί είναι της T.M. Designworks με σκληρότερο υλικό για μεγαλύτερη αντοχή.

Ήταν η δεύτερη φορά που ανέβαινα σε 350 EXC-F αλλά η πρώτη που θα το οδηγούσα. Από τις πρώτες μοτοσικλέτες της δοκιμής η συγκεκριμένη, μου έλυσε με μιας τις απορίες μου για το πολυσυζητημένο 350 κυβικών enduro. Η αλήθεια είναι πως ήταν καλύτερο απ ότι περίμενα. Με τη γνώριμη θέση οδήγησης που δεν χρειάζεται και πολύ ώρα να συνηθίσει κάποιος και την πολύ ωραία και μαλακή αίσθηση του υδραυλικού συμπλέκτη ξεκίνησα για ένα γύρο που δεν ήθελα να τελειώσει. Πραγματικό enduro με ελαφριά αίσθηση στις στροφές, αλλά και σε κομμάτια απαιτητικά σε κάνει να απορείς με την ευκολία που τα περνά. Οι σταθερότητα και η ασφάλεια που μου έδινε στα λούκια δεν θύμιζε 450αρι αλλά μικρό EXC 250 κυβικών με περισσότερη δύναμη. Στα κατηφορικά κομμάτια τα εργοστασιακά φρένα της brembo είχαν τέλεια αίσθηση με το μπροστινό να χρειάζεται τη λίγη δύναμη του ενός δακτύλου, ώστε να ρίξω τα χιλιόμετρα και να ξαπλώσω το ΚΤΜ στην ερχόμενη στροφή, κάνοντάς με να ονειρεύομαι πως είμαι ο Chris… Guerrero. Η δύναμη του κινητήρα δεν αργεί να έρθει αλλά η γραμμικότητα του είναι αυτή που κάνει και τον απλό αναβάτη να μπορεί να οδηγήσει ευχάριστα αυτήν την εργοστασιακή μοτοσικλέτα χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Μια μικρή βελτίωση στη χαρτογράφηση έχει ανεβάσει το όριο του κόφτη με αποτέλεσμα οι στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν περισσότερο από το enduro της παραγωγής. Η εξάτμιση της Akrapovic απελευθερώνει ένα μπάσο και ελαφρύ ήχο που όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο δυναμώνει και εξελίσσεται σε ήχο πολυβόλου, δίνοντάς στον αναβάτη κίνητρο για ακόμη καλύτερους χρόνους στην ειδική.

Πιστεύω πως τα κυβικά σε συνδυασμό με το βάρος είναι η χρυσή τομή για μια μοτοσικλέτα enduro, δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro να κυνηγά βάθρο και τον απλό θνητό να ψάχνει τα όριά του στα πιστάκια και στα εντουράδικα μονοπάτια του Σαββατοκύριακου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τύπος κατασκευής, 4Τ υγρόψυκτος με βαλβίδες τιτανίου
Κυβισμός    349,7 cc με 47HP
Βοήθημα εκκίνησης    Μίζα -Μανιβέλα
Κιβώτιο ταχυτήτων    6-ταχυτήτων
Συμπλέκτης    Πολύδισκος συμπλέκτης / υδραυλικός μηχανισμός ενεργοποίησης
Τροφοδοσία    Keihin EFI, 42 mm
Πλαίσιο    Κεντρικό σωληνωτό πλαίσιο από χαλύβδινους σωλήνες χρωμίου-μολυβδαινίου και υποπλαίσιο αλουμινίου
Πιρούνι    WP Suspension Up Side Down 52mm
Αμορτισέρ    WP Trax Suspension PDS
Διαδρομή ανάρτησης Εμπρός    300 mm
Διαδρομή ανάρτησης Πίσω    335 mm
Εξάτμιση     Εργοστασιακό τελικό Akrapovic
Τιμόνι    Renthal Twin Wall αλουμινίου
Φίλτρο αέρα    Twin Air
Σύστημα φρένων    Δισκόφρενα, δαγκάνες φρένων πλευστού τύπου της Brembo
Δίσκοι φρένου – διάμετρος Εμπρός    260 mm
Δίσκοι φρένου – διάμετρος Πίσω    220 mm
Αλυσίδα / Γρανάζια    Regina / Renthal
Ύψος σέλας χωρίς φορτίο    970 mm
Συνολική χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου    8,5 l
Βάρος χωρίς καύσιμο περ.    107.5 kg

Για την φωτογράφηση χρησιμοποιήθηκε ρουχισμός SCOTT, από την εταιρεία “ΜΟΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ” Ι. Π. ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ. Πληροφορίες: Ρετσίνα 52 Πειραιάς, τηλέφωνο: 210-4221060.