Οι τέσσερις τελευταίοι αγώνες enduro χιονιού στη Φινλανδία για το 2011
ΙΙΙ Pinteleen ajo, 26.2.2011

Στις 26.2, Σάββατο ξημερώματα ξεκίνησα με τον φίλο μου Timo για την περιοχή των χιλίων λιμνών προς τα κεντρικά της χώρας για αγώνα που θα μετρούσε σαν ο 2ος για το κύπελλο βετεράνων και απλός εθνικός για τις υπόλοιπες κατηγορίες. Είχαν περάσει δύο βδομάδες από τον προηγούμενο αγώνα και την πανωλεθρία των -20 βαθμών Κελσίου και η κύρια ευχή μας ήταν να μην έχει πολύ κρύο. Η ευχή μας εισακούσθηκε και οι -2 βαθμοί με συνεφιά και υγρασία ήταν καλοκαίρι σε σχέση με την περίοδο παγετώνα που είχαμε για βδομάδες.

Επίσης τελευταία στιγμή Παρασκευή βράδυ κατάφερα να αλλάξω τσιμούχες πιρουνιού μαζί με τον γενικό έλεγχο και έτσι περίμενα πως και πως τον αγώνα. Οι προηγούμενοι δύο αγώνες πέρασαν με μέτρια αποτελέσματα λόγω περίεργων προβλημάτων και ένοιωθα ότι ήταν η στιγμή να βελτιώσω τα αποτελέσματα μιας και οι προπονήσεις έχουν πάει αρκετά καλά και έχω αρχίσει να μαθαίνω τα μυστικά της οδήγησης σε χιόνι, κάτι ”αναγκαστικό” στην Σκανδιναβία.

Στις μία παρά ξεκινούσα τον αγώνα μετά την εκκίνηση για τον 2ο και τελευταίο γύρο των οδηγών των Α, Β και V40 κατηγοριών. Περίμενα κατεστραμένο λούκι αλλά αυτό θα ήταν ίδιο για όλους. Παρόλο το δυνατό συνάχι που είχε ξεκινήσει δύο μέρες πριν τον αγώνα ένοιωθα δυνατός και έτοιμος να δώσω τον καλύτερο εαυτό. Η απλή διαδρομή για την 1η ειδική των 12,5 χιλιομέτρων ήταν περίπου 2 χιλιόμετρα σε βαθύ και γρήγορο λούκι για κάποιο ζέσταμα. Η αρχή της 1ης ειδικής ήταν σε ξεχιονισμένο αλλά εντελώς παγωμένο χωράφι με κοφτά σαμαράκια στα φρένα και στις εξόδους των στροφών, αλλά και μερικά απολαυστικά μπερμ σε βαθύ χιόνι. Ξεκίνησα φουριόζος γλυτώνοντας μερικές πτώσεις τελευταία στιγμή. Σε λίγο μπήκα στο δάσος όπου το λούκι παρόλο το πέρασμα των προηγούμενων γρήγορων είχε χαλάσει λίγο μιας και γενικώς είχε σκληρότερη βάση από τους προηγούμενους αγώνες επειδή το χιόνι είχε υγροποιηθεί λίγο μερικές μέρες πριν με μερικούς βαθμούς πάνω από το 0. Πήγαινα με καλό ρυθμό προσπαθώντας να μην σφίγγω πολύ το τιμόνι για να μην κλείσουν τα χέρια. Το κοπάνημα σε αρκετά βράχια και μεγάλες ρίζες, το κύριο συστατικό στη κεντρική Φινλανδία, δεν βοηθούσε. Μετά από ώρα στο δάσος είδα λίγο κόσμο. Με ψιλοκομμένα χέρια την πιο ακατάλληλη στιγμή πήρα βαθιές ανάσες και φόρα από κλειστή στροφή για ανέβασμα σε μεγάλο παγωμένο βράχο. Το καταφέρνω και με το γκάζι πάντα ανοιχτό προσπάθησα για όση φόρα μπορούσα για το δεύτερο μεγάλο σκαλοπάτι. Το καταφέρνω και αυτό αλλά με τη μοτό να ουρλιάζει και την φόρα να χάνεται στα παγωμένα βράχια μπόρεσα ίσα ίσα να ανέβω τον τελευταίο μεγάλο βράχο ρίχνοντας τη μοτό κάτω σε σημείο εύκολο να συνεχίσω χωρίς παρατράγουδα. Βαριανασαίνοντας έκανα τα υπόλοιπα χιλιόμετρα της ειδικής.

Η 2η απλή ήταν σε χωματόδρομους για τα κεντρικά του αγώνα για αναφοδιασμό για το δεύτερο μισό και αρκετά μεγάλο κομμάτι του γύρου. Η υπόλοιπη απλή για την 2η ειδική ήταν πολλά χιλιόμετρα σε δασικό λούκι. Επειδή το χιόνι απλά σε τραβά μέσα του χωρίς ρυθμό και φόρα ήταν απαιτιτικό κομμάτι καταναλώνοντας αρκετή ενέργεια αλλά τουλάχιστον το σώμα παρέμενε ζεστό. Η 2η ειδική ήταν ένα μιξάρισμα 5 χιλιομέτρων με εναλλασώμενα περάσματα από βαθύ και μαλακό λούκι με αρκετούς κορμούς στη βάση του και γρήγορα ξεχιονισμένα κομμάτια σε χωράφι. Χωρίς λάθη κατάφερα και μια προσπέραση νοιώθοντας πολύ καλά. Η επόμενη απλή ήταν και πάλι στο δάσος με μόνο μερικά σύντομα περάσματα σε χωματόδρομους.

Ξεκίνησα όσο πιο δυνατά μπορούσα την 3η και τελευταία ειδική του γύρου που ήταν μερικά χιλιόμετρα μόνο σε ξεχιονισμένο χωράφι με υψομετρικές διαφορές και κάποιες στροφές με αντίθετη κλήση. Παρόλο το συνάχι και το μπούκωμα στο μέτωπο, ένοιωθα γλέντια και τα έδινα όλα. Σύντομα πλησίαζα τον επόμενο οδηγό. Πολλά τα κοφτά σαμαράκια αλλά έμενα όρθιος. Ενώ υπολόγιζα ότι σε δύο τρεις στροφές θα προσπεράσω, ξεκίνησα δυνατά φρένα για κλειστή στροφή. Την επόμενη στιγμή βρισκόμουν στον αέρα! Σύντομα ξεκινησαν οι περιστροφές στο έδαφος. Χαρούμενος που δεν ένοιωσα κάποιον πόνο, τράβηξα την μοτό που προσγειώθηκε δίπλα μου από το χιόνι. Χτυπώντας την χούφτα και την μανέτα συμπλέκτη τα έφερα σε κάποιο ανεκτό ύψος και μετά από σύντομους υπολογισμούς για την πορεία, ξαναξεκίνησα. Μετά από λίγο έβλεπα δεξιά μου άλλον αναβάτη να οδηγούμε παράλληλα. Υποψιασμένος για το τί μπορεί να συμβαίνει, έκοψα ρυθμό. Τυχερός που δεν βρισκόμασταν σε βαθύ λούκι, τον άφησα να περάσει. Περίμενα και λίγο ακόμη για τον επόμενο που τον είχε πλησιάσει και γύρισα τη μοτό προς τη σωστή πορεία καταρακωμένος ψυχολογικά που πήγε στράφι ακόμη ένας αγώνας. Προς το τέλος της ειδικής ξαναβρήκα κάπως τον ρυθμό και πλησίασα τον οδηγό που πριν λίγο είχα επιτρέψει να περάσει. Απογοητευμένος φουλάρισα τη μοτό στο service για την τελευταία ειδική του αγώνα, το δεύτερο πέρασμα από την 1η μεγάλη ειδική.

Αποφασισμένος για προσπάθεια ώστε να μειώσω λίγο από τον πολύ χρόνο που έχασα, ξεκίνησα την τελευταία ειδική τέρμα γκάζια. Το παγωμένο χωράφι ήταν απολαυστικό. Βλέποντας από μακριά το ένα από τα δύο μπερμ με σχεδών ένα μέτρο μαλακό χιόνι, προετοιμάζω εαυτόν να του επιτεθώ με ελάχιστα φρένα. Μπαίνω μέσα του με φόρα και τέρμα γκάζι με τρίτη ταχύτητα. Πριν καλά καλά προλάβω να νοιώσω παγκόσμιος, στην εκτόξευση απο το μπερμ ξέχασα ότι το παγωμένο κοντό λούκι έκοβε απότομα δεξιά. Το αποτέλεσμα ήταν να προσγειωθώ απότομα δεξιά στον τοίχο χιονιού με την μοτό να έχει πλακώσει το δεξί πόδι. Με προσπάθεια κατάφερα να την σπρώξω από την σέλα με το αριστερό πόδι και να συνεχίσω. Εχοντας χάσει κοντά στο μισό λεπτό συνέχισα συγκρατημένα με το σκεπτικό να μην ξαναπέσω στα επόμενα 10 χιλιόμετρα της ειδικής, κάτι που τελικά κατάφερα, όπως και να μην κολλήσω στα σκαλοπάτια με τα βράχια παρόλο που το συγκεκριμένο σημείο είχε φαγωθεί πολύ.
Το ενδιαφέρων στην Α κατηγορία ήταν για το πώς θα τα πήγαινε ο παγκόσμιος Valtteri Salonen στον πρώτο του αγώνα με το δίχρονο ΤΜ 300 στην ομάδα του αντιπροσώπου, πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή, Petri Pohjamo. Εχασε την νίκη λόγω προβλημάτων στην 2η ειδική. Νικητής ήταν ο αναγεννημένος Miko Mellin που ανήκει στους αναβάτες που ξαναγύρισαν στα δίχρονα 300 μετά από πολλά χρόνια με άλλες μοτοσυκλέτες (Aro, Tarkkala, Salonen, Kantonen, …).

Εδώ όλα τα αποτελέσματα
Πολλές φωτογραφίες στα παρακάτω λινκ:
http://www.offroadpro.fi/kuvamyynti/iii-pinteleen-ajo-2622011 
http://verxing.kuvat.fi/kuvat/motorsport/2011/III+Pinteleen+ajo+++26.2./
http://sportimage.org/fotoklubi/thumbnails.php?album=90

Και εδώ βίντεο από τον αγώνα (είμαι στα highlights, #210):

MOTOPALVELU ENDURO SM SYSMA, 5.3.2011
Λόγω γρίπης και αντιβιωτικών που ξεκίνησαν μετά τον προηγούμενο αγώνα δεν μπόρεσα να συμμετάσχω στους υπόλοιπους αγώνες στο χιόνι για φέτος. Η συνέχεια δώθηκε Στις 5.3 πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας για το πρωτάθλημα enduro Φινλανδίας για το 2011. Αρκετά ήταν τα γνωστά ονόματα σε όλες τις υποκατηγορίες της Α κατηγορίας που έδωσαν μάχη για πολύτιμους βαθμούς. Η μάχη για την γενική δεν δώθηκε ποτέ μιας και ο φορμαρισμένος Oskari Kantonen δεν άφησε περιθώρια σε κανέναν. Καταστροφική ήταν η μέρα για την TM Φινλανδίας μιας και μόνο ο μικρός αδερφός του Valtteri Salonen κατάφερε να τερματίσει στην κατηγορία των 125. Ο Valtteri Salonen, o Petri Pohjamo αλλά και ο Peltoniemi εγκατέλειψαν από ηλεκτρικά όπως ανάφεραν. Δυνατή παρουσία είχε η ομάδα της Beta αλλά απ΄ό,τι φάνηκε ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής και μάνατζερ της ομάδας είναι οδηγικά επηρεασμένος από τους διπλούς ρόλους που έχει για φέτος μιας και θα είναι ο μηχανικός του Marko Tarkkala στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αξιοσημείωτη η παρουσία του μελλοντικού κατά πολλούς παγκόσμιου πρωταθλητή Antti Hellsten που διέκοψε την προετοιμασία του στην Ισπανία για το παγκόσμιο πρωτάθλημα και ανέβηκε για λίγες μέρες για τον αγώνα στη χώρα του μιας και θα τρέξει όσους πρωταθληματικούς αγώνες δεν συμπίπτουν με τους αγώνες του παγκοσμίου. Τα πήγε πολύ καλά χωρίς προπόνηση στο χιόνι αυτόν τον χειμώνα. Ισως βοήθησε και το ότι το λούκι χιονιού γενικώς ήταν πια παγωμένο, γρήγορο και ευκολότερο από τους προηγούμενους αγώνες.

Εδώ όλα τα αποτελέσματα

Εδώ βίντεο από τον αγώνα

Και εδώ πολλές φωτογραφίες

XI MP-Racing Enduro, 15.3.2011
Στις 13.3 πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας για το πρωτάθλημα νέων μέχρι 21 χρονών. Ενας από τους νέους που κατάφεραν να πάρουν βαθμούς, ο Paavo Honkanen, θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην EJunior στον αγώνα παγκοσμίου στην Ισπανία. Ο Valtteri Salonen και πάλι με προβλήματα σε δύο μεγάλες ειδικές δεν μπόρεσε να παλέψει για την νίκη με τον Miko Mellin.

Εδώ όλα τα αποτελέσματα

Πολλές φωτογραφίες

Στις 25-27.3 πραγματοποιήθηκε για 76η φορά ο δυσκολότερος αγώνας εντούρο στην Σκανδιναβία. Από Παρασκευή μεσημέρι μέχρι Κυριακή μεσημέρι πρέπει να καλυφθούν 1000 χλμ τα οποία περιλαμβάνουν 29 ειδικές. Το Σάββατο γίνεται ο γύρος της λίμνης Paijane και την Παρασκευή και Κυριακή η διαδρομή από το Ελσίνκι στα νότια της λίμνης και αντίστροφα. Επίσης για αρκετές ώρες την Παρασκευή και το Σάββατο βράδυ η οδήγηση περιλαμβάνει και ειδικές την νύχτα. Εχοντας καταφέρει προσωπικά τον αγώνα το 2007 με εμπειρία τότε από μόνο 7 αγώνες, πάντα περιμένω, όπως και χιλιάδες άλλοι Φινλανδοί, να δω τί θα γίνει αυτό το ιδιαίτερο τριήμερο.

Πολλά τα μεγάλα ονόματα στον αγώνα μιας και μετρά για το πρωτάθλημα. Η κύρια απορία ήταν για το αν θα κατάφερνε τελικά ο νέος Oskari Kantonen να σταματούσε το σερί των 6 συνεχόμενων νικών του βετεράνου πια Heikki Timonen, ο οποίος πέρυσι ισοφάρισε το ρεκόρ των 6 νικών του παγκόσμιου αστέρα Mika Ahola. To χιόνι τελικά τις μέρες του αγώνα ήταν σχετικά παγωμένο διευκολύνοντας λίγο το έργο των οδηγών αλλά γενικώς παρέμενε στο μισό μέτρο. Τελικά ο Kantonen με σταθερή και δυνατή οδήγηση χτίζοντας διαφορά ασφαλείας κατάφερε να κερδίσει. Στην δεύτερη θέση ακολούθησε ο Timonen και πιο πίσω ο Valtteri Salonen, Samuli Aro, o μεγάλος αδερφός του παγκόσμιου Roni, Riku Nikander και ο Jari Mattila.

Εδώ όλα τα αποτελέσματα

Πολλές φωτογραφίες
Εδώ δύο βίντεο από τον αγώνα: http://www.xracing.fi/videot/paitsi-2011-osa-1-20110329/
http://www.xracing.fi/videot/paitsi-2011-osa-2-20110330/

Επόμενος αγώνας στην Φινλανδία στις 8.5 που θα είναι ο πρώτος ενός κυπέλλου 6 αγώνων δύωρων Scramble.

Καλές εντουράδες και καλούς αγώνες!

PinteleenAjo_2011_550

Συντάκτης Άρθρου : Λεωνίδας Τσιόπουλος