Ο τρίτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος enduro ΑΜΟΤΟΕ στη Θεσσαλονίκη διοργανώθηκε από τον Μ.Ο.Θ. με απόλυτη επιτυχία ενδυναμώνοντας την προσπάθεια της Ομοσπονδίας (ΑΜΟΤΟΕ) για διεξαγωγή καλύτερων αγώνων με απώτερο σκοπό την αναγνώριση της Ομοσπονδίας. Εκπληκτική διαδρομή, μεγάλες ειδικές και κέντρο αγώνα το Στάδιο Καυτατζόγλιο συνέθεσαν ένα τρίπτυχο επιτυχίας που μόνο το μεράκι των ανθρώπων του Μοτοσυκλετιστικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης μπορούσε να παρουσιάσει. Φέρνοντας τους χρονομέτρες από το Παγκόσμιο πρωτάθλημα, τοποθέτησε το κέντρο του αγώνα στο Στάδιο μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, παρουσίασε δυο μεγάλες ειδικές και φρόντισε η οργάνωση να θυμίζει το Παγκόσμιο πρωτάθλημα θυμίζοντάς μας πως στην Ελλάδα δεν γίνονται ούτε τα αυτονόητα.

Οι 52 συμμετοχές μπορούν να θεωρηθούν επιτυχία την δεδομένη χρονική περίοδο, σίγουρα όμως ήταν λίγες για τέτοιον αγώνα. Θα περιμέναμε περισσότερους θεατές στον αγώνα και ιδιαίτερα στο πέρασμα των κορμών στην είσοδο του σταδίου, κάτι για το οποίο θα πρέπει η οργάνωση να δουλέψει ακόμα περισσότερο την επόμενη χρονιά. Η μικρή ειδική διαδρομή ήταν άλλο ένα παράπτωμα για την συνολική διαγωγή της οργάνωσης.

Πέραν αυτού όμως θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στην οργάνωση για ορισμένες σπουδαίες ενέργειες που ανέτρεψαν το καθεστώς διεξαγωγής αγώνων Enduro στη χώρα μας.

Σίγουρα θα γνωρίζετε πως το παράβολο συμμετοχής στους αγώνες της Ομοσπονδίας ΑΜΟΤΟΕ είναι φέτος 35 ευρώ. Η οργάνωση σου πρόσφερε τη δυνατότητα να τοποθετήσεις αυτοκόλλητο χορηγού στη μοτοσυκλέτα επιστρέφοντας στον αναβάτη 15 ευρώ! Συμμετείχες δηλαδή σε αγώνα enduro με μόνο 20 ευρώ !!! Συγχαρητήρια στον Μ.Ο.Θ. και το Motomarket. Συγχαρητήρια σε όλους τους χορηγούς του αγώνα που επέλεξαν να προβληθούν σε ένα αγώνα παράδειγμα μίμησης.

Το ελικόπτερο της Intersalonika επιτηρούσε τον αγώνα - ήταν σε επιφυλακή για κάθε ενδεχόμενο. Χρησιμοποιήθηκε επίσης και για τραβηχθούν πλάνα τα οποία θα γίνουν DVD και θα κυκλοφορήσουν σε γνωστό περιοδικό.

Η διαδρομή των 92 χλμ (2 κύκλοι) περιελάμβανε 160 χλμ μονοπάτι κάτι που κάνει τους αγώνες Enduro μοναχικούς αλλά μοναδικούς. Εμείς γνωρίσαμε στην ενημέρωση των αναβατών τον Μίνο Κανίδη, παλαιό αναβάτη, ο οποίος έκανε λεπτομερή αναφορά για τη διαδρομή του αγώνα. Συγχαρητήρια σε όλους όσους εργάστηκαν σε αυτόν τον τομέα γιατί πραγματικά απέδωσαν σοβαρό έργο. Οι δυο από τις τρεις ειδικές ήταν αυτό που λέμε παγκοσμίου επιπέδου και πραγματικά μεγάλες όπως δηλαδή αρμόζει σε ένα Πανελλήνιο πρωτάθλημα. Φυσικά υπήρχαν και ενδιάμεσοι κριτές που φρόντιζαν να διορθώνουν τη σηματοδότηση της διαδρομής. Σωστά έπραξε η οργάνωση και χρησιμοποίησε διαδρομή χωρίς ουρά με κέντρο το στάδιο μέσα στη Θεσσαλονίκη. Τα αυτονόητα δηλαδή!

Από τον αγώνα της Θεσσαλονίκης δεν έλειψαν οι προσωπικότητες όπως ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Κος Ψωμιάδης, ο οποίος έδειξε έντονο ενδιαφέρον για το άθλημα και ζήτησε να συνομιλήσει με αναβάτες. Ο Βασίλης Σιαφαρίκας ανέλαβε να του εξηγήσει λεπτομερώς το άθλημα του enduro ενώ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας γνωστοποίησε το πρόβλημα αναγνώρισης της Ομοσπονδίας, κάτι για το οποίο ο Κος Ψωμιάδης έδειξε έντονο ενδιαφέρον.

Η ΑΜΟΤΟΕ φέτος έχει τηρήσει την υπόσχεσή της και έχει διοργανώσει τους αγώνες της με τους χρονομέτρες που χρησιμοποιεί και η FIM στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ότι καλύτερο δηλαδή. Φέτος στο πρωτάθλημα της ΑΜΟΤΟΕ υπάρχει πάνω απ’ όλα εμπιστοσύνη στα αποτελέσματα και όσοι συμμετέχουν γνωρίζουν πως δεν πρόκειται να συμβούν παράξενα!

Άλλη μια νίκη γενικής
Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #11) διέλυσε, για άλλο έναν αγώνα, τον συναγωνισμό και κατέκτησε την πρώτη θέση στη γενική κατηγορία και την κατηγορία Ε1 όπου συμμετέχει. Ο ίδιος συνεχάρη την οργάνωση και τόνισε πως ήταν ο καλύτερος αγώνας ο οποίος είχε συμμετάσχει φέτος. Δεύτερος ακολούθησε ο Μιχάλης Τράντζας (ΚΤΜ, #34) ο οποίος κέρδισε την κατηγορία του (Ε3) ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση της βαθμολογίας στην κατηγορία Ε3. Τρίτος στην γενική κατηγορία αναδείχθηκε ο Γιώργος Κοινωνάς (Husqvarna, #236) κάτι που κάνει για πρώτη φορά στην καριέρα του εκμεταλλευόμενος την ακύρωση του Δημήτρη Τσακατσώνη (ΚΤΜ, #28) λόγω μη διέλευσης από ΣΕΔ. Ο Μανόλης Νανάκος (ΚΤΜ, #31) ανέβηκε στην τέταρτη θέση της κατάταξης στην κατηγορία γενικής, ο Σίμος Σαλτσίδης (Gas Gas, #301) επιβεβαίωσε την ταχύτητά του τερματίζοντας πέμπτος και ο γερόλυκος Δημήτρης Χελιώτης (ΚΤΜ, #113) έκλεισε την πρώτη εξάδα.

Ο πρόεδρος του ΜΟΘ (Αγαθαγγελίδης Λευτέρης) δίνει συνέντευξη στην τηλεόραση ΕΤ3, η οποία έδειξε πλάνα από τον αγώνα.

Παράσταση για ένα ρόλο
Η κατηγορία Ε1 δύσκολα διεκδικείται για τον απλούστατο λόγο ότι εκεί συμμετέχει ο Βασίλης Σιαφαρίκας. Ο Σιαφαρίκας δείχνει να βρίσκεται στην καλύτερη φάση της καριέρας και δύσκολα θα χάσει αγώνα. Τέτοιοι αγώνες είναι βούτυρο στο ψωμί του. Στη δεύτερη θέση ανέβηκε ένας γερόλυκος των Ελληνικών αγώνων, ο Δημήτρης Χελιώτης που δείχνει να απολαμβάνει τους αγώνες. Η νέα του θέση στο συμβούλιο του ΣΑΜΕ προσθέτει κύρος στον σύνδεσμο και είναι η σωστός δρόμος για την αξιοποίηση των βετεράνων αναβατών. Μέχρι τότε όμως θα συμμετέχει και επιλεγμένους αγώνες για να θυμάται το παρελθόν. Τρίτος ο πολύ καλός Βασίλης Κουλουκάτσης (ΤΜ, #118) ο οποίος πρέπει να παρακινήσει και τον αδερφό με σκοπό να συμμετέχουν σε περισσότερους αγώνες στο μέλλον. Τόσο αυτός όσο και ο αδερφός του (είχε κερδίσει την κατηγορία Α1 στον αγώνα της Δράμας) έχουν μεγάλο μέλλον στους Ελληνικούς αγώνες.

Πρώτη νίκη στην καριέρα του
Το παρελθόν του στους αγώνες δεν είναι μεγάλο, σίγουρα όμως είναι στρωμένο με δάφνες από τις επιτυχίες του σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ο Γιώργος Κοινωνάς εγκαταστάθηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας Ε2 μετά την ακύρωση του Δημήτρη Τσακατσώνη από τους αγωνοδίκες. Αυτή είναι η πρώτη νίκη στην καριέρα του και του ευχόμαστε ότι καλύτερο. Δεύτερος τερμάτισε άλλος ένας ανερχόμενος αθλητής, Ο Φοίβος Κολιοπάνος (Gas Gas, #232) o οποίος έχει εντυπωσιάσει με την σταθερότητά του στους τελευταίους αγώνες καταφέρνει να ανέβει στην δεύτερη θέση. Ο Χρήστος Καραγγελής (ΚΤΜ, #230) συνεχίζει τις καλές του προσπάθειες και η ανταμοιβή του είναι η τρίτη θέση.

Πέρασε πρώτος στη βαθμολογία
Ο Μιχάλης Τράντζας κυριάρχησε στην κατηγορία Ε3 παίρνοντας κεφάλι στην βαθμολογία της κατηγορίας. Η επιμονή του και η έλλειψη ατυχιών τον βοήθησε στον αγώνα. Ο Μανόλης Νανάκος ανέβηκε στη δεύτερη θέση συνθέτοντας έτσι το 1-2 για την ομάδα ΜΑΚΙΝΑ. Τρίτος ο Σίμος Σαλτσίδης ο οποίος θα πολεμήσει μέχρι τέλος για την καλύτερη θέση της κατηγορίας.

Επόμενος αγώνας την Κυριακή 01 Οκτωβρίου στη Λαμία. Είναι κρίμα που ο αγώνας διοργανώνεται την ίδια ημερομηνία με τον αγώνα της ΕΛΠΑ στη Λειβαδιά. Η ΑΜΟΤΟΕ πρώτη είχε επιλέξει την ημερομηνία αλλά είναι κρίμα που οι αναβάτες θα πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο αγώνες σε κοντινές περιοχές. Καλό καλοκαίρι!