6ος Αγώνας Πανελληνίου πρωταθλήματος motocross ΕΛΠΑ
Τοποθεσία: Πλάτανος, Πύργου
Συμμετοχές: 61 (ΜΧ1: 10, MX2: 17, OPEN: 20, Mini, 8, Junior: 6)
Θεατές: 500
Καιρός: ηλιοφάνεια, 18οC

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς ο Νεκτάριος Παπαβασιλείου έφερε τον πρώτο τίτλο της ΚΤΜ στην ΜΧ1 και ήταν ο ίδιος άνθρωπος που είχε πάρει και τον πρώτο τίτλο της εταιρίας για τα τότε 125. Την παράσταση όμως έκλεψε ο αγώνας της ΟΡΕΝ που με ένα επεισοδιακό τρόπο ο Αλέκος Καρανάσης πήρε το Κύπελλο.

Για τρίτη φορά φέτος ο ΑΟΛΑΠ “ξελάσπωσε” το motocross της ΕΛΠΑ διοργανώνοντας ένα ακόμα καλό αγώνα, παρά τα προβλήματα των έντονων βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών. Παρά τις προσπάθειες της λέσχης το ένα τρίτο της πίστας είχε βαθιά λάσπη που έκανε την ζωή των οδηγών δύσκολη και έδωσε ξεχωριστό ενδιαφέρον στον αγώνα. Η διοργάνωση ήταν ικανοποιητική και οι κάτοικοι της περιοχής στήριξαν τον αγώνα, σε ένα τόπο που υπέστη τρομερές καταστροφές το καλοκαίρι και αναγκαστικά ανέβαλε πολλά από τα έργα που είχαν προγραμματιστεί για αυτή την διοργάνωση.

Με αυτόν τον αγώνα του Πύργου το απελπιστικό πρωτάθλημα motocross της ΕΛΠΑ των αναβολών, των ακυρώσεων, των αλλαγών και των έξη μόνο αγώνων έλαβε τέλος. Μετά την απελπισία των τελευταίων ημερών (και γενικότερα) για το που θα γίνει ο τελευταίος αγώνας, αν θα γίνει και πως θα γίνει ακολούθησε αμέσως η αισιοδοξία για την νέα σεζόν δια στόματος Κάθυ Γουέλς αλλά και του promoter Δημήτρη Κεραμιδά για ένα καλύτερο πρωτάθλημα. Φέτος η αισιοδοξία για την νέα σεζόν της ΕΛΠΑ- ΠΟΜ ξεκίνησε πιο νωρίς από τα προηγούμενα τρία χρόνια και πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτό είναι μια αλλαγή.

Σάββατο 01/12/07
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά
Με το ένα τρίτο της πίστας με λάσπη και βαθιά λούκια, μόνο λίγοι μπορούσαν να γυρίσουν μέσα στην πίστα με κόντρα το χρονόμετρο. Ένας από αυτούς ήταν και ο Στέλιος Γαλατιανός (Honda #103) που σημείωσε το 1:51,318 που ήταν ο ταχύτερος χρόνος των δοκιμαστικών.

1ο Σκέλος Junior-Mini
Προβάροντας τον άσσο στην μοτοσικλέτα του μια και είχε κατακτήσει τον τίτλο της κατηγορίας Junior από τον προηγούμενο αγώνα, ο Δημήτρης Κοντολέτας (Yamaha #1) πήρε την εκκίνηση και οδηγώντας στον δικό του ρυθμό, πήρε και την νίκη στο σκέλος. Το λασπωμένο τμήμα της πίστας ήταν Γολγοθάς για τους αναβάτες των δύο μικρών κατηγοριών και θύματα της έπεσαν τόσο ο Αλέξης Βρακάς (Honda #11) που ακολούθησε τον πρωτοπόρο πριν μπλέξει με τα λούκια και τις λάσπες, όσο και ο Παναγιώτης Παπίλας (Honda #2) που έπεσε λίγο μετά την εκκίνηση. Μετά από μάχη με τον Βρακά για την δεύτερη θέση, ο Σαράντης Κουφός (ΚΤΜ #4) ήταν αλάνθαστος και τερμάτισε δεύτερος. Στο τέλος ο Παπίλας δεν το έβαλε κάτω παρότι βρισκόταν αρκετά πίσω μετά την πτώση του, πήρε την τρίτη θέση μπροστά από τον τέταρτο Βρακά. Στην Mini τα πράγματα ήταν αρκετά πιο δύσκολα στο βαρύ τερέν και υπήρχε μπαράζ πτώσεων χάνοντας κυριολεκτικά την κατάταξη των αναβατών. Σίγουρα από την αρχή ήταν πρώτος και χωρίς κανένα λάθος ο Νίκος Λυρίου (KTM #56) τερμάτισε σε αυτήν την θέση με δεύτερο τον Δημήτρη Μπάκα (ΚΤΜ #111) και τρίτο τον Γιώργο Γαβριήλ (Kawasaki #98) όπως έδειξαν οι σένσορες.

Κυριακή 02/12/07
1ο Σκέλος ΜΧ2
Πολύ δυνατά από την εκκίνηση έφυγε ο Χρήστος Φωτόπουλος (Kawasaki #911), έστριψε πρώτος και οδήγησε το σκέλος μπροστά από τον Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #6) και τον Δημήτρη Βαγγελάκο (ΚΤΜ #375). Λίγο πιο πίσω βρισκόταν ο Σπύρος Κοσμάς (Honda #122) που ανέβαινε θέσεις, αργά αλλά σταθερά. Το λασπωμένο κομμάτι της πίστας ήταν αναμενόμενο ότι θα έπαιζε ρόλο στην εξέλιξη όλων των σκελών και το πρώτο σκέλος της ημέρας ήταν το ποιο ευάλωτο σε αυτόν τον παράγοντα.  Έτσι στον τρίτο γύρο ο Φωτόπουλος είχε μια πτώση σε αυτό το κομμάτι δίνοντας την πρωτοπορία στον Ηλιόπουλο που είχε κοντά πίσω του τον Κοσμά. Η πίεση του Κοσμά έφερε αποτέλεσμα όταν και ο Ηλιόπουλος είχε μια καθυστέρηση στις λάσπες με τον οδηγό της Honda να παίρνει την πρωτοπορία , και να οδηγεί σταθερά  σε αυτήν την θέση μέχρι και τον τερματισμό. Δεύτερος τερμάτισε ο Ηλιόπουλος που είχε κι άλλη μια πτώση προς το τέλος του σκέλους ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε ο Βαγγελάκος μετά από μάχη διαρκείας με τον γνωστό φετινό του αντίπαλο, τον τέταρτο Χ.Φωτόπουλο. Μετά από κακή εκκίνηση και μερικές πτώσεις ο Ανάργυρος Τσαρνάς (Suzuki #91) κατέλαβε την πέμπτη θέση μπροστά από τον έκτο Παναγιώτη Κακολύρη (ΚΤΜ #511). Το highlight του σκέλους ήταν ο Γαλατιανός με τον Κουζή που παρακολουθούσαν και παρότρυναν έντονα  τους πρώτους να τα δώσουν όλα. Αυτή η γενιά είναι μια παρέα που πραγματικά ζει και απολαμβάνει το motocross.

1ο Σκέλος ΜΧ1
Οι μόλις δέκα συμμετοχές της κατηγορίας ήταν το πιο θλιβερό γεγονός του αγώνα, αν αναλογιστεί κανείς ότι συμμετείχαν και δύο οδηγοί από την ΜΧ2, ο φετινός πρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #88) και ο Στέλιος Γαλατιανός (Honda #103) που φέτος, εκτός του Πανελληνίου πρωταθλήματος ΟΜΕ, σε ότι άλλο έχει αγωνιστεί είναι πάνω σε CRF 450. Από την εκκίνηση ο Γαλατιανός οδήγησε τον αγώνα με ένα σφιχτό γυρολόγιο κολλημένο στο 1:49 χωρίς να μπορεί κανείς να τον ακολουθήσει. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε πολύ νωρίς ο Κουζής που προσπαθούσε να κυνηγήσει τον πρώτο κατεβάζοντας το γυρολόγιο του αλλά χωρίς να μπορεί να τον πλησιάσει. Η τύχη όμως του χαμογέλασε και ο Γαλατιανός έκανε ένα λάθος, που αλλού στο λασπωμένο κομμάτι της πίστας, καθυστερώντας τόσο, όσο χρειαζόταν ο Κουζής για να τον περάσει. Από εκεί και μετά το σκέλος πήρε φωτιά. Ο Γαλατιανός πίεζε ασφυκτικά  τον πρωτοπόρο και λίγο πριν τον τερματισμό έκανε μια ωραία κίνηση για να  περάσει αλλά ο Κουζής κράτησε την γραμμή του και κατάφερε να παραμείνει μπροστά κερδίζοντας το σκέλος. Εδώ να πούμε ότι ο Κουζής αγωνιζόταν με ένα υπερκυβισμένο 250 τετράχρονο και θα θέλαμε πολύ να τον δούμε σε αυτόν τον αγώνα πάνω σε ένα πραγματικό 450. Ο Νεκτάριος Παπαβασιλείου (ΚΤΜ #3) χρειαζόταν μόλις οχτώ βαθμούς για να πάρει το πρωτάθλημα στην κατηγορία. Κατάφερε και πήρε την τρίτη θέση που αυτόματα του έδινε τον τέταρτο τίτλο της καριέρας του, και τον πρώτο του για την ΜΧ1. Τέταρτος τερμάτισε ο περσινός πρωταθλητής Λευτέρης Καρέτσος (Yamaha #1) που είχε αρκετές πτώσεις στην προσπάθεια του για την διεκδίκηση της τρίτης θέσης. Ένα νέος σχετικά οδηγός έλαμψε με την παρουσία του σε αυτόν τον αγώνα. Ο Χάρης Γιώτας (Honda #481) κατέλαβε την πέμπτη θέση οδηγόντας με ωραίο στυλ, αφήνοντας υποσχέσεις για το μέλλον. Δύσκολο αγώνα  είχε από το Σάββατο ο Μανώλης Σκύβαλος (ΚΤΜ #120), σίγουρα δεν του ταίριαζαν τα βαθία λούκια της πίστας και αρκέστηκε στην έκτη θέση που του διασφάλιζε όμως την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα. Οι μάχες που είχε όλη την χρονιά για την δεύτερη θέση της βαθμολογίας με τον Σταμάτη Λυρίου (Lyriou Universal Racing #2), τελείωσαν με τον τραυματισμό σε προπόνηση του ρόδιου οδηγού ενάμιση μήνα πριν.

1ο Σκέλος ΟΡΕΝ
Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς ο Κώστας Μαρίνης (ΤΜ  #1) ήρθε με έντεκα βαθμούς πρωτοπορίας στην βαθμολογία από τον διώκτη του και τοπικό αναβάτη του Πύργου Αλέκο Καρανάση (Honda #30). Για να χάσει τον τίτλο έπρεπε να συμβούν πολλά μια και ο Μαρίνης κυριαρχεί πραγματικά στην κατηγορία. Προβάροντας για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο τετράχρονο ΤΜ του, ο Μαρίνης πήρε την εκκίνηση και άρχισε να χτίζει διαφορά από τον άλλο τοπικό αναβάτη Γιώργο Μπούσδα  (Yamaha #355) που τον καταδίωκε. Από την τρίτη θέση ακολουθούσε ο Καρανάσης που σταδιακά πλησίαζε τους δύο πρωτοπόρους, και πέρασε στην δεύτερη θέση όταν ο Μπούσδας έμεινε από δυνάμεις καθώς δεν προπονείται εντατικά τον τελευταίο καιρό. Μαρίνης και Καρανάσης δεν άργησαν να παλεύουν για την πρώτη θέση πάντα με επιφύλαξη στην δύσκολη πίστα καθώς ο πρώτος είχε μπαταρισμένο τον δεξιό του ώμο, και ο δεύτερος το δεξιό του γόνατο, όπου μια πτώση ίσως έσβηνε νωρίς τις ελπίδες τους για τον τίτλο. Στα βαθιά λούκια ο Καρανάσης ήταν πιο γρήγορός και κατάφερε να περάσει τον Μαρίνη κερδίζοντας το σκέλος και υλοποιώντας το πρώτο μέρος του σχεδίου που προέβλεπε μόνο νίκη. Ο Μαρίνης τερμάτισε δεύτερος και ήξερε ότι χρειαζόταν απλά να τερματίσει πίσω από τον Καρανάση για να γίνει ο απόλυτος τιτλούχος της ΟΡΕΝ αφού είχε πάρει και τον αντίστοιχο τίτλο στο πρωτάθλημα της ΟΜΕ. Την τρίτη θέση κατέλαβε ο Κώστας Νικολιδάκης (Kawasaki #50) μετά από μάχη με τον τέταρτο Σπύρο Βασιλείου (Honda #115). Κουρασμένος μετά την μεγάλη του προσπάθεια τερμάτισε στην πέμπτη θέση ο Μπούσδας με έκτο τον Δημήτρη Φωτόπουλο (Kawasaki #911) που αγωνίστηκε ξανά μετά από μεγάλο διάστημα αποχής.

2ο Σκέλος Junior Mini
Ο Κοντολέτας κατέκτησε και το τελευταίο σκέλος της χρονιάς της Junior, με άλλη μια νίκη αυτήν την φορά μπροστά στους συντοπίτες του, παρά την μικρή πτώση που είχε στα μέσα του αγώνα. Σε όλο το σκέλος ο Παπίλας ήταν σταθερά δεύτερος με τρίτο τον Βρακά που είχε ξανά αρκετές πτώσεις. Δεύτερος στο Κύπελλο τερμάτισε ο Κουφός με τρίτο τον Γιάννη Μόσιο (ΚΤΜ #51) που δεν αγωνίστηκε. Το έπαθλο της κατηγορίας Mini πήγε στην ακριτική Ρόδο και τον Νίκο Λυρίου που πήρε άνετα και αυτό το σκέλος κλείνοντας την χρονιά με τον καλύτερο τρόπο. Δεύτερος τερμάτισε ξανά ο Μπάκας με τρίτο τον Γαβριήλ που πήρε και την δεύτερη θέση στην βαθμολογία. Τρίτος στο έπαθλο τερμάτισε ο Μάκης Κατέβας (Kawasaki #66).

2ο Σκέλος ΜΧ2
Αποφασισμένος για νίκη μπήκε σε αυτό το σκέλος ο Ηλιόπουλος. Πήρε την εκκίνηση, έκανε αμέσως διαφορά από τον διώκτη του Κοσμά, και χωρίς λάθη αυτήν την φορά, πήρε την νίκη αφήνοντας δεύτερο τον νικητή του πρώτου σκέλους Κοσμά. Στην τρίτη θέση βρέθηκε στην αρχή ο Χ.Φωτόπουλος όμως άλλος ένας αποφασισμένος οδηγός του σκέλους ο Τσαρνάς, τον πέρασε νωρίς καταλαμβάνοντας αυτός την τρίτη θέση και αφήνοντας τον Χ.Φωτόπουλο τέταρτο. Πέμπτος τερμάτισε ο Βαγγελάκος που είχε κάποιες πτώσεις που τον κράτησαν μακριά από την πρώτη τριάδα του σκέλους, όχι όμως και της βαθμολογίας καθώς τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα. Την εξάδα έκλεισε με επεισοδιακό τρόπο ο Θανάσης Αυγέρης (ΚΤΜ #12) μετά από μεγάλη μάχη μέχρι την γραμμή του τερματισμού με τον Παναγιώτη Κακολύρη (ΚΤΜ #511).

2ο Σκέλος ΜΧ1
Από την εκκίνηση ο Γαλατιανός έφυγε μπροστά χωρίς να τον ακολουθήσει κανείς και κάνοντας ένα μοναχικό αγώνα πήρε άνετα το δεύτερο σκέλος της ημέρας, παραλείποντας πιθανώς εσκεμμένα να ανέβει στο βάθρο στο τέλος της ημέρας για λόγους που κανείς δεν κατάλαβε. Επίσης κανείς δεν κατάλαβε τι προσπάθησε να κάνει ο Κουζής όταν δεν εκκίνησε με την πτώση της μπάρας αλλά δέκα δευτερόλεπτα μετά καθώς και τι προσπαθούσε να αποδείξει όταν έφτασε τον Παπαβασιλείου στην δεύτερη θέση και τον πέρναγε, τον άφηνε και τον ξαναπέρναγε κατά  την διάρκεια του αγώνα. Δεύτερος τερμάτισε ο Κουζής με τρίτο τον πρωταθλητή πλέον Παπαβασιλείου και τέταρτο τον Καρέτσο που είχε και σε αυτό το σκέλος μερικές πτώσεις. Πέμπτος τερμάτισε ο Δημήτρης Κεραμιδάς (ΚΤΜ #7) που ανέβηκε με αυτόν τον τερματισμό στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Την εξάδα έκλεισε ο Σταμάτης Δημολιάννης (Suzuki #11).
Πρωταθλητές και κυπελλούχοι motocross ΕΛΠΑ 2007. Από αριστερά Αλέκος Καρανάσης (κυπελλούχος Open), Δημήτρης Κοντολέτας (κυπελλούχος Junior), Νεκτάριος Παπαβασιλείου (πρωταθλητής ΜΧ1) και Παναγιώτης Κουζής (πρωταθλητής ΜΧ2).

2ο Σκέλος ΟΡΕΝ
Το καλύτερο σκέλος όλης της χρονιάς της κατηγορίας εξελίχθηκε να είναι και το καθοριστικό για τον τίτλο αυτής. Μαρίνης και Καρανάσης έφυγαν μπροστά από την εκκίνηση με τον Καρανάση να έχει την πρωτοπορία και να ξεμακραίνει σιγά σιγά. Ο Μαρίνης κράταγε την δεύτερη θέση, που αυτόματα του έδινε τον τίτλο για ένα βαθμό, με αρκετή απόσταση από τον τρίτο Δ.Φωτόπουλο. Από την πέμπτη θέση όμως ο Μπούσδας ανέβηκε σύντομα στην τρίτη θέση και έβαλε στόχο τον Μαρίνη στην προσπάθεια του να βοηθήσει τον φίλο του Καρανάση να πάρει τον τίτλο. Βλέποντας την εξέλιξη ο Καρανάσης μείωσε ρυθμό ώστε να δώσει χρόνο στον Μπούσδα να πλησιάσει αυτόν και τον Μαρίνη που τώρα ήταν κοντά του. Παρά την πτώση του ο Μπούσδας έκανε ένα φοβερό σπριντ, έπιασε τον Μαρίνη και δύο γύρους πριν τον τερματισμό τον πέρασε οδηγώντας πίσω από τον Καρανάση. Με πρώτο τον κυπελλούχο της κατηγορίας Καρανάση που πίστεψε σε αυτόν τον τίτλο από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο γύρο του τελευταίου σκέλους και δεύτερο τον άνθρωπο που ουσιαστικά του το έδωσε μετά από υπερπροσπάθεια τον Μπούσδα τερμάτισαν δίπλα δίπλα και γρήγορα έγιναν μια ανθρώπινη μπάλα με τους φίλους και γνωστούς της περιοχής αλλά και τον paddock. Μια πτώση στον τελευταίο γύρο του Μαρίνη τον έστειλε να τερματίσει στην έκτη θέση στο σκέλος και στην δεύτερη θέση στον θεσμό. Σίγουρα η επιλογές του Μαρίνη να μην αγωνιστεί στον δεύτερο αγώνα του πρωταθλήματος και να τρέξει με καινούργια μοτοσικλέτα  στον τελευταίο αγώνα της χρονιά έχοντας λίγες ώρες στο τιμόνι της, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του Κυπέλλου. Οδηγώντας σταθερά και μεθοδικά ο Βασιλείου τερμάτισε τρίτος στο σκέλος και κατέλαβε την τρίτη θέση στην τελική βαθμολογία. Την όμορφη εμφάνιση του σε αυτόν τον αγώνα ολοκλήρωσε Νικολιδάκης τερματίζοντας τέταρτος με πέμπτο τον Δ.Φωτόπουλο.