4ος Αγώνας Πανελληνίου πρωταθλήματος ΕΛΠΑ
Ημερομηνία: 13-14/10/2007
Τοποθεσία: Πετροχώρι, Πάτρα
Συμμετοχές: 70 (MX1: 20, MX2: 20, OPEN: 23, Junior: 4, MINI: 3)
Θεατές: 500
Καιρός: Ήλιος με λίγα σύννεφα, 18C

Ο αγώνας του Πετροχωρίου η αλλιώς των Πατρών επέστρεψε δυναμικά στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα ΕΛΠΑ, και συνδυάστηκε με την επιστροφή στους αγώνες και στις νίκες της ΜΧ1 του Λ.Καρέτσου, στην τελευταία του (όπως όλα δείχνουν) αγωνιστική χρονιά. Επιστροφή στις νίκες και στους Ελληνικούς αγώνες είχαμε και για τον δικό μας βέλγο B. Laermans που αγωνίστηκε ξανά στη ΜΧ2.

Για άλλη μια φορά φέτος θα πρέπει να σταθούμε στην οργάνωση του αγώνα και στις λέσχες Α.Σ.Α.Λ.Μ.Ο.Π. και Π.Α.Λ.Ε.Μ.Ο.Τ. που μας εξέπληξε ευχάριστα, όχι μόνο με έναν άψογα οργανωτικά αγώνα αλλά και με την φοβερή προετοιμασία της πίστας σε όλα τα επίπεδα, γεγονός που έπασχε τα προηγούμενα χρόνια. Υπό την φροντίδα του αγωνιζόμενου Παναγιώτη Διαμαντόπουλου και με την εμπλοκή του Κώστα Βασιλόπουλου η πίστα είχε αυτόματο ποτιστικό σύστημα σε όλο της το μήκος (τομέας πληγή, του παρελθόντος), βοηθητική πίστα δοκιμών, βυτίο για το πλύσιμο των μοτοσικλετών, οργανωμένο parking θεατών, ειδική κατασκευή βάθρου για τις μοτοσικλέτες των νικητών, σωστά προετοιμασμένο χώρο paddock και το κορυφαίο, άσφαλτο μέχρι και την είσοδο της πίστας! Οι 500 περίπου θεατές που παραβρέθηκαν στην πίστα σίγουρα θα ξαναέρθουν καθώς όχι μόνο το πρόγραμμα τηρήθηκε στην ώρα του, όχι μόνο υπήρχαν όλα όσα μπορούσαν να κάνουν την διαμονή του ευχάριστη (καντίνα, τουαλέτες, όμορφοι αγώνες, εκφώνηση από τον “μετρ του είδους” Τάκη Παπαβασιλείου), δεν υπήρχε ίχνος σκόνης ακόμα και μέχρι το τελευταίο σκέλος της ημέρας (αυτό της ΟΡΕΝ), γεγονός που έκανε όλους χαρούμενους. Φυσικά σε αυτό βοήθησε και ο καιρός, αλλά σίγουρα έγινε και σωστή προετοιμασία του τερρέν από την λέσχη. Το ακόμα ποιο ευχάριστο είναι ότι οι εγκαταστάσεις της πίστας θα μεγαλώσουν (ήδη είναι υπό κατασκευή και σύντομα τελειώνουν) και εκτός από τουαλέτες και καινούργια πλυντήρια που ετοιμάζονται, ελπίζουμε να δούμε και παροχές ρεύματος στα paddock στον επόμενο αγώνα. Να μην ξεχάσουμε σε αυτό το σημείο και όσους δούλεψαν για τον αγώνα κριτές, γραμματεία και γενικότερα στην οργάνωση που πραγματικά έκαναν πολύ καλή δουλειά και αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο Μπράβο για ένα πολύ καλό αγώνα για τον καλύτερο μακράν που έχουμε δει στην εν λόγο πίστα.

Όλα τα προαναφερόμενα κινδύνεψαν να μην πλαισιωθούν από αγώνα όταν την Παρασκευή το απόγευμα μας ανακοινώθηκε ότι μπορεί και να μην γίνει λόγο της μη έκδοσης άδειας από την τοπική αστυνομία. Αυτό αποθάρρυνε μερικούς οδηγούς να μην ρισκάρουν και να μην ξεκινήσουν για τον αγώνα, περιορίζοντας τις συμμετοχές και καθυστερώντας το πρόγραμμα του Σαββάτου λόγο διευκρινήσεων με την αστυνομία. Το γιατί η τοπική αστυνομία αρνήθηκε να δώσει την άδεια, αναζητήστε το στην κόντρα ΕΛΠΑ-ΟΜΕ που έχουν δημιουργήσει προβλήματα με τις απειλές τους στις τοπικές αρχές(αστυνομία, κοινότητα, δήμους, πυροσβεστική) της εκάστοτε πίστας.

Σάββατο 13/10/2007
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά
Κανένας δεν ήταν πιο γρήγορος το Σάββατο από τον Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #6) που αν και από το Αίγιο θεωρείται τοπικός στην πίστα των Πατρών. Ο χρόνος του 1:58:769 ήταν κατά μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από του βέλγου Bens Laermans (KTM #555) που ήρθε να αγωνιστεί για άλλη μια φορά στην χώρα μας στην κατηγορία ΜΧ2. Τα μεγάλα πιστόλια της ΜΧ1 δεν κατάφεραν να πλησιάσουν αυτούς τους χρόνους με τον Νεκτάειο Παπαβασιλείου (ΚΤΜ #3) να σταματάει το χρονόμετρο στα 2:00:624 κάποια δέκατα μπροστά από τον επανεμφανιζόμενο Λευτέρη Καρέτσο (Yamaha #1). Τραγική στιγμή της ημέρας ο τραυματισμός του δεύτερου της βαθμολογίας ΜΧ2 Μιχάλη Παναγιωτόπουλου(ΚΤΜ #61) που είχε μια πτώση στην κατηφόρα μετά το φυσικό τραπέζι, με αποτέλεσμα να βγάλει τον ώμο του και να τελειώσει άδοξα μια δύσκολη χρονιά για αυτόν.

1ος – 2ος Αγώνας Junior-Mini
Οι πολύ λίγες συμμετοχές ήταν για άλλη μια φορά το χαρακτηριστικό των μικρών κατηγοριών στους αγώνες της ΕΛΠΑ. Οι τέσσερις συμμετοχές στην Junior και οι τρεις στην ΜΙΝΙ έφεραν τα ίδια αποτελέσματα και στους δύο αγώνες. Για την Junior o Δημήτρης Κοντολέτας (Yamaha #92) συνεχίζει να κερδίζει και να συμμετέχει στους αγώνες παρά το γεγονός ότι η οικογένεια του χτυπήθηκε από την καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου. Δεύτερος τερμάτισε και τις δύο μέρες ο Σαράντης Κουφός (ΚΤΜ #4) με τρίτο τον Γιώργο Αβραμίδη (Kawasaki #24) και τέταρτο τον Μάριο Ατσίδη (Yamaha #222). Στην MINI ο υιός του Σταμάτη Λυρίου, Νίκος (Kawasaki #56) πήρε και τους δύο αγώνες άνετα μπροστά από τον δεύτερο Παύλο Σιδέρη (Kawasaki#22) και τον τρίτο Μάκη Κατέβα (Kawasaki #66).

Κυριακή 14/10/07
1ο Σκέλος ΜΧ2
Σε ένα βαρύ τερέν τόσο λόγο της βραδινής ψιχάλας αλλά και του πρωινού καταβρέγματος, δόθηκε η εκκίνηση του πρώτου σκέλους της κατηγορίας ΜΧ2. Ο “ενδέκατη Σεπτεμβρίου” (nine/eleven, 9/11) Χρήστος Φωτόπουλος (Kawasaki #911) πήρε την εκκίνηση ανέβηκε πρώτος την μεγάλη ανηφόρα και οδήγησε τον αγώνα μπροστά από τον Ηλιόπουλο και τον Παναγιώτη Κακολύρη (ΚΤΜ #511) που εξέπληξε με την εκκίνηση του ειδικά στην Πάτρα με το 144σαράκι του. Λίγες στροφές πιο κάτω όμως ο Κακολύρης έμπλεξε με τις λάσπες δίνοντας την θέση του στον Πάνο Κουζή (Yamaha #1) που τον καταδίωκε ο Laermans. Σύντομα ο πρωτοπόρος Φωτόπουλος άρχισε να μένει πίσω καθώς Ηλιόπουλος, Κουζής και Laermans τον πέρασαν οδηγώντας στον δικό τους ρυθμό. Ο Ηλιόπουλος είχε μια μικρή πρωτοπορία που όμως ο βέλγος που είχε περάσει δεύτερος μάζευε σιγά σιγά. Λίγο μετά τα μισά του αγώνα ο Laermans ήταν αυτός που βρήκε καλύτερες γραμμές στην γλιστερή πίστα και κατάφερε να περάσει τον Ηλιόπουλο. Η πρώτη θέση εκ τότε δεν άλλαξε και εκεί που όλα έδειχναν ότι ούτε η δεύτερη θα αλλάξει καθώς ο Ηλιόπουλος είχε μια ικανοποιητική διαφορά από τον Κουζή, μια πτώση του Αιγιώτη άλλαξε τα δεδομένα φέρνοντας δεύτερο τον Κουζή. Μεγάλη μάχη έγινε για την τέταρτη θέση που τελικά κατέληξε να είναι για την τρίτη θέση. Φωτόπουλος και Δημήτρης Βαγγελάκος (ΚΤΜ #375) πάλεψαν σε όλη την διάρκεια του αγώνα με τον Βαγγελάκο να περνάει και να κρατάει την τρίτη θέση (μετά την πτώση του Ηλιόπουλου) μέχρι και τον τερματισμό αφήνοντας τέταρτο τον Φωτόπουλο. Ωραίο αγώνα έκανε και ο κύπριος Αλέξανδρος Νικολέτσης (Kawasaki #50) καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση μπροστά από τον έκτο Κωνσταντίνο Κόκκινο (Yamaha #111)

1ος Σκέλος ΜΧ1
Το μεγάλο γεγονός της κατηγορίας, ήταν η επιστροφή (μετά τον τραυματισμό του στην αρχή της χρονιάς) στους αγώνες του Πανελληνίου πρωταθλήματος του πρωταθλητή Λευτέρη Καρέτσου. Προπονημένος, όπως δήλωσε, αλλά ακόμα με ενοχλήσεις στο τραυματισμένο χέρι, έδωσε πάλι τον καλύτερο του εαυτό μαχόμενος πάντα για την πρώτη θέση. Η εκκίνηση και η πρωτοπορία του αγώνα ήταν υπόθεση του άλλου Αιγιώτη αλλά τυπικά και πρακτικά τοπικού Νεκτάριου Παπαβασιλείου. Ο Καρέτσος δεν ξεκίνησε καλά και από την τέταρτη θέση αναρριχήθηκε γρήγορα στην δεύτερη πίσω από τον “Γριούλο”. Το πείσμα και η μαχητικότητα των δύο οδηγών χάρισε άφθονο θέαμα με τις εναλλαγές της πρώτης θέσης. Στο τέλος ο Καρέτσος ήταν αυτός που πήρε την καρό σημαία, ακολουθούμενος από τον Παπαβασιλείου ένα δευτερόλεπτο πίσω. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Μανώλης Σκύβαλος (ΚΤΜ #120) μετά από μεγάλη μάχη με το ταίρι του στους αγώνες όλη την χρονιά τον τέταρτο Σταμάτη Λυρίου (Kawasaki #5). Η μάχη τους για άλλη μια φορά ήταν ομηρική, συμβάλλοντας τα μέγιστα στο όμορφο αυτό σκέλος. Πέμπτος τερμάτισε ο Άκης Κοσμάς (Hionda #112) επιβεβαιώνοντας ότι βρίσκεται σε καλή φόρμα παρά τους επιλεκτικούς αγώνες που τρέχει. Την εξάδα έκλεισε ο “γενναίος υποψήφιος κατάδικος” Δημήτρης Κεραμιδάς (ΚΤΜ #7) που φερόταν ως υπόλογος του αγώνα στα μάτια της αστυνομίας σε ότι συνέβαινε.

1ος Σκέλος ΟΡΕΝ
Τα προβλήματα λόγο τραυματισμού στο γόνατο του πρωτοπόρου της βαθμολογίας Αλέκου Καρανάση (Honda #30), έκοψαν αρκετά το βαθμολογικό ενδιαφέρον της κατηγορίας καθώς ήταν ο μόνος που μπορούσε να απειλήσει, βαθμολογικά τουλάχιστον, τον Κώστα Μαρίνη (ΤΜ #1). Η κυριαρχία του Μαρίνη και σε αυτόν το αγώνα ήταν αδιαμφισβήτητη, έφυγε μπροστά από την εκκίνηση, έκανε μεγάλη διαφορά και πήρε άνετα το σκέλος αν και αυτός αντιμετωπίζει προβλήματα τραυματισμού με τον αντίχειρα του. Στην δεύτερη θέση ο Θοδωρής Βελλίδης (Kawasaki #4) οδήγησε σχεδόν σε όλο τον αγώνα και κατάφερε να την διατηρήσει μέχρι και τον τερματισμό όταν απειλήθηκε προς το τέλος από τον τρίτο τελικά Γιώργο Ταμβάκο (Honda #66). Μετά από ηρωική προσπάθεια ο Καρανάσης κατάφερε και πήρε την τέταρτη θέση ακολουθούμενος από τον Σπύρο Βασιλείου (Honda #115) που δεν είχε καλή εκκίνηση. Οδηγώντας σταθερά και αποτελεσματικά ο Σπύρος Μητρόπουλος (Honda #15) πήρε άνετα την έκτη θέση.

2ο Σκέλος ΜΧ2
Τα δύο ΚΤΜ του Ηλιόπουλου και του Laermans πετάχτηκαν μπροστά μετά την εκκίνηση και οδήγησαν τον αγώνα με τον Ηλιόπουλο να έχει τον πρώτο λόγο. Παρά το γεγονός ότι η πίστα βρισκόταν τώρα σε ιδανικές συνθήκες, δυστυχώς η μια γρήγορη γραμμή περιόριζε αρκετά τα προσπεράσματα στις πρώτες θέσεις. Ο Κουζής παρά την δυσκολία της πίστας, από την τρίτη θέση κατάφερε να περάσει τον Laermans και να βάλει στόχο τον Ηλιόπουλο. Θυμίζοντας αρκετά τον περσινό καλό Κουζή και τον Κουζή του φετινού εθνών, καθώς φέτος δεν νομίζω ότι κινείται συχνά σε αυτά τα επίπεδα, έπιασε  και πέρασε τον Ηλιόπουλο με το μυαλό του πάντα πίσω στον Laermans που ήταν γεμάτος απειλή. Σύντομα ο βέλγος πέρασε και αυτός τον Ηλιόπουλο,  πλησίασε τον πρωτοπόρο και η μάχη άρχισε. Ο ρυθμός του Κουζή ήταν αμείωτος και δεν άφηνε περιθώρια στον Laermans για να δοκιμάσει κάτι. Ένα μικρό λάθος του πρωτοπόρου έφερε για λίγο τον Laermans στην πρώτη θέση, αλλά ο Κουζής κατάφερε με περίσσιο πείσμα να την ξαναπάρει. Όλα τελικά κρίθηκαν στον προ τελευταίο γύρο, όταν ένα μεγάλο λάθος του Κουζή στην προσπάθεια του να δει την πινακίδα του μηχανικού του, έδωσαν την λεπτομέρεια που έψαχνε ο Laermans για να περάσει μπροστά και να πάρει και αυτό το σκέλος. Σε ένα γύρο ήταν αδύνατον ο Κουζής να επιχειρήσει κάτι, καθώς ο Laermans κατάφερε και κατέβασε κι άλλο το γυρολόγιο του, αφήνοντας δεύτερο τον μαχητή Κουζή. Σε ένα μοναχικό αγώνα ο Ηλιόπουλος τερμάτισε τρίτος απολαμβάνοντας άνετα πλέον την δεύτερη θέση της βαθμολογίας, σε ένα αγώνα που προσπάθησε να πάντως (στο πρώτο σκέλος) να κοντράρει τον Κουζή. Η μάχη του Βαγγελάκου με τον Φωτόπουλο μεταφέρθηκε και σε αυτό το σκέλος με τον Βαγγελάκο να έρχεται ξανά από πίσω και να επικρατεί του Φωτόπουλου που τελικά εγκατέλειψε. Πέμπτος τερμάτισε ο Κόκκινος με έκτο τον Νικολέτση που αν και οδήγησε άνετα στην τέταρτη θέση σε ένα μεγάλο μέρος του αγώνα, μια πτώση τον έφερε αρκετά πίσω. Την εξάδα έκλεισε σε ένα μοναχικό αγώνα ο Κόκκινος.

2ο Σκέλος ΜΧ1
Την εκκίνηση αυτού του σκέλους την πήρε ο Λυρίου που σε αυτό το σκέλος αγωνίστηκε με ΚΤΜ καθώς όπως δήλωσε αφού τα πληρώνει από την τσέπη του, τρέχει με ότι θέλει. Φυσικά κοντά του βρέθηκε ο Σκύβαλος (αχώριστο ζευγάρι φέτος) από την αρχή του σκέλους και οι δύο τους μετέφεραν τις μάχες τους για την πρώτη θέση αυτήν την φορά. Όσο για τον Καρέτσο και τον Παπαβασιλείου, η πτώση στον δεύτερο γύρο του πρώτου τον καθυστέρησε αρκετά και η κακή εκκίνηση του δεύτερου δεν του επέτρεψε να πλησιάσει τους δύο πρώτους. Μετά από εναλλαγές της πρώτης θέσης ο Λυρίου πήρε τελικά το σκέλος, αφήνοντας δεύτερο τον Σκύβαλο ενώ τρίτος τερμάτισε ο Καρέτσος που έκανε μεγάλο αγώνα ξεκινώντας σχεδόν από τελευταίος. Ο Παπαβασιλείου προσπάθησε να αντισταθεί και να κρατήσει την τρίτη θέση μέχρι και τον τερματισμό αλλά τελικά έμεινε τέταρτος. Πέμπτος τερμάτισε ο Κεραμιδάς που κράτησε πίσω του τον έκτο Σάββα Σάββα (Yamaha #22) από την Κύπρο.

2ος Σκέλος ΟΡΕΝ
Στον τελευταίο αγώνα της ημέρας ο Μαρίνης ήταν αυτός που μονοπώλησε την πρώτη θέση της κατηγορίας. Από την αρχή πίσω του σε απόσταση ασφαλείας οδήγησε και τερμάτισε ο Βασιλείου, έχοντας αρκετά πιο πίσω τους Ταμβάκο και Βελλίδη που μάχονταν για την τρίτη θέση. Τελικά στον τελευταίο γύρο ο Ταμβάκος πήρε την ρεβάνς του πρώτου σκέλους αφήνοντας τέταρτο τον Βελλίδη. Μάχη έγινε και για την πέμπτη θέση με τον Μητρόπουλο τελικά να επικρατεί του έκτου Καρανάση που ακόμα κρατάει την πρωτοπορία της βαθμολογίας του Κυπέλλου.